En lastbilsimulator-oplevelse
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 25-10-09 23:31

For ca. tre år siden kom jeg over Kennedy Plads i Aalborg.

Den dag stod der en lastbilsimulator på pladsen.

Et komplet lastbilførehus omgivet af fladskærme, der skulle give en
illusion af at man kørte i en lastbil. Det hele var monteret i en stor
sættevogn sammen med noget computergrej til at styre løjerne med.

Den måtte jeg da prøve. Og det var sjovt. Sådan en vil jeg gerne have!

Jeg kom "kørende" ud ad en vej cirka i hovedvejsstørrelse. På et
tidspunkt er der en cyklist foran mig (Højre side, hvor sådan en hører
hjemme).

Jeg kigger i spejlene (Ægte spejle der er rettet mod fladskærme
anbragt lige bag ved dørene), orienterer mig fremad, ser at der er fri
bane, blinker til venstre og trækker over i modsatte kørebane for at
overhale cyklisten.

Vel forbi cyklisten blinker jeg til højre og trækker ind i min egen
kørebane igen.

Efter fuldførelsen af denne manøvre, hører jeg en stemme fra
kontrolboksen: "Tak for det".

Og så var "turen" slut, for der var også andre der ville prøve.

Som sagt: en sjov indretning sådan en lastbilsimulator!

Desværre er de rasende dyre!

sayonara
Martin Mose Larsen