Gode råd til transport af MC
Fra : FLS

Dato : 22-10-09 07:08

Når nu sæsonnen går på hæld (for mit vedkommende) rettes blikket mod
de fremtidige ferier og drømme. Dette inkluderer konen, en campingvogn
og MC ture sydpå.

Idéen er, at sætte MC ind i en mindre kassevogn (lukket af hensyn til
sikkerhed mod tyveri/transportskader), spænde Campingvognen bag på og
køre sydover indtil det rette område findes. Slå "teltpælene" i jorden
og så udforske området på ryggen af "cyklen".

Og så til spørgsmålet - hvilken (mindre) kassevogn vil i anbefale? Og
har I erfaringer med at få en MC op i kassen, hvis I ikke kan stå
oprejst derinde?

Venligst - Flemming
FZS 600

Fra : Peter Z

Dato : 22-10-09 14:11

jeg har en toyota Hi ace
og med en almindelig rampe fra HN går det fint

ps. bilen er tilsalg

Fra : GSX 750

Dato : 22-10-09 16:34

"FLS" <hals@ofir.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej.
Jeg lavede engang det nummer i en VW T2, med motoren bagi. Mcén var en
Ymerhakker DT 175. Vi fik læsset mcén ind ad sidedøren med møje og besvær,
måtte afmontere styret, så den bil er helt sikkert for lille :) Ellers Kan
næsten enhver kassevogn bruges, bare mål om der er plads til at cyklen kan
komme ind ad bagdøren. Engang kom en her med en Ymerhakker XS 1100 og den
trillede ud af varerummet på en kassevogn som jeg mente var for lille. Ind
smed vi en Kawa z750 og det uden nogen problemer. idag har jeg mc rampe bag
på autocamperen, og den tager ca en størrelse MZ 150.
god tur.
Mvh
Jarl
--
Suz GSX 750 ES

Fra : Simon

Dato : 22-10-09 20:34

FLS wrote:
> hvilken (mindre) kassevogn vil i anbefale? Og
> har I erfaringer med at få en MC op i kassen, hvis I ikke kan stå

Jeg har én gang kørt med 6n'eren i en ældre Transit. Pladsen i varerummet
var OK til cyklen, men pga. læssehøjden og mgl. ståhøjde var jeg glad for,
at vi var to om at få den derind.... Rampen skal være go lang for ikke at
være for stejl. Bruger man bare et bræt, skal det ligge meget tæt på
kanten, for at bunden af cyklen ikke hænger på det stykke som stikker op: -\

http://www.lejetlig.dk/uploads/pics/varevogn_5_01.gif
http://www.leighvarleymotortradesales.com/images/hp%20ws%20transit%20p%20reg.jpg

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : FLS

Dato : 23-10-09 04:51

On 22 Okt., 17:33, "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote:
> [...]
> smed vi en Kawa z750 og det uden nogen problemer. idag har jeg mc rampe bag
> på autocamperen, og den tager ca en størrelse MZ 150.

Den variation har vi også overvejet - men har kun kunne finde en rampe
der kunne klare ca. 150 kg. Og da vi skal være 2 på cyklen, er vi gået
væk fra den model. Hvilken type rampe bruger I?

VH - Flemming
FZS 600

Fra : boa

Dato : 23-10-09 19:01

FLS skrev:
> [...]

Vær lige opmærksom på læssehøjden /
bundens højde over vejen. Kassevogne med
forhjulstræk kan have en væsentligt
lavere læssehøjde end vogne med
baghjulstræk. Stor læssehøjde giver
meget mere besværlig lastning/losning og
betyder at en rampe skal være meget
længere for ikke at blive for stejl.

m.v.h.
fra
BoA

Fra : Armand

Dato : 24-10-09 14:13

boa skrev:

> [...]
> baghjulstræk. Stor læssehøjde giver meget mere besværlig
> lastning/losning og betyder at en rampe skal være meget længere for ikke

Jup!
Og stejlheden angår ikke alene besvær med at skubbe opad, men også at
"knækket" mellem rampe og vognbund bliver voldsommere hvorved at især
sportsmaskiner uderste kåbedele kan have problemer med at "komme over"!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-10-09 05:09

On 22 Okt., 15:07, FLS <h...@ofir.dk> wrote:
> [...]
>
> Og så til spørgsmålet - hvilken (mindre) kassevogn vil i anbefale? Og
> har I erfaringer med at få en MC op i kassen, hvis I ikke kan stå

Hvad med om MC'en kan bakses ind i campingvognen??

Fra : N/A

Dato : 23-10-09 19:01