Den danske regering har endnu engang demonstreret sin gennemsyrede
latterlige miljøpolitik.
De endelig krav til eftermonterede partiekfiltre ligger nu fast, og
Færdselsstyrelsen har valgt at følge de tyske krav. Den vil bl.a. sige
at man har sænkte rensningskravet fra 90% til 30% (hhv. 50%):
De tyske godkendelseskrav
For at opnå godkendelse i Tyskland skal producenten af filteret
dokumentere følgende:
• at partikelfilteret nedbringer partikeludslippet med mindst 30 % for
personbiler og mindre varebiler,
• at partikelfilteret nedbringer partikeludslippet med mindst 50 % for
store varebi-ler,
• at partikeludslippet efter montering af partikelfilter ligger under
en nærmere angi-vet værdi, der er bestemt af Euro-normerne og afhænger
af bilens størrelse og al-der,
• at bilen efter montering af partikelfilter opfylder de øvrige krav
til luftforurening, der gjaldt da bilen var ny.
• at brændstofforbruget maksimalt må stige med 4 % og
• at partikelfilteret er effektivt under praktiske driftsforhold
--
http://www.saabklub.dk/