Erfaringer med Kørsel i Kaliningrad søg
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 21-10-09 06:39

Er der nogen af jer der har kørt MC i den rusiske eksklave Kaliningrad,
hvad er jeres erfaringer?
Hilsen
Niels

Fra : Cykellapper

Dato : 21-10-09 06:53

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen af jer der har kørt MC i den rusiske eksklave Kaliningrad,
> hvad er jeres erfaringer?

Jeg kørte udenom i sommers, hvor jeg var rundt om Østersøen. Dels fordi et
visum er halvdyrt (det ville kun dreje sig om få dage) og dels fordi alle
jeg har mødt siger, at der ikke rigtigt er noget at se. Tangen mod Østersøen
skulle dog være flot.

Næste gang jeg er i regionen kører jeg nok hellere igennem Hviderusland
og/eller Ukraine. Det er vist også blevet lettere at få visum dertil, end
til Kaliningrad (Rusland).

--
Preben Mortensen
(Cykellapper

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 21-10-09 11:18

On 21 Okt., 07:52, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:

> [...]
>
> Næste gang jeg er i regionen kører jeg nok hellere igennem Hviderusland
> og/eller Ukraine. Det er vist også blevet lettere at få visum dertil, end

Tangen som du snakker om hedder Nida og er delt mellem Lithauen og
Kaliningrad. Den lithauiske del kan nås med færge fra Kleipeda...

Hvis hviderusland og rusland skal undgås kan det ske via den Polsk
Lithauiske grænse... Den var før EU et mareridt, men det går vist
rimeligt hurtigt nu

Der er også det indre af Lithauen som er det flotteste område at se
til - store dele af landet ligner i øvrigt en flad udgave af sverige -
endeløse nåleskove...... Og Vilnius er absolut et besøg værd -
utroligt flot gammel middelalderbykerne

OBS De polske veje kan være et mareridt - jeg har kørt på veje med
Europavejsnumre som har vinkelrette sving og brostensbelægning i det
nordøstlige Polen - meget spøjse oplevelser

Bent
GSF1200

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 22-10-09 02:31

- tak for svarene!
Niels

Fra : Cykellapper

Dato : 22-10-09 16:15

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis hviderusland og rusland skal undgås kan det ske via den Polsk
> Lithauiske grænse... Den var før EU et mareridt, men det går vist
> rimeligt hurtigt nu

Ingen problemer - skulle ikke engang vise pas.

> [...]
> til - store dele af landet ligner i øvrigt en flad udgave af sverige -
> endeløse nåleskove...... Og Vilnius er absolut et besøg værd -

Enig.

> OBS De polske veje kan være et mareridt - jeg har kørt på veje med
> Europavejsnumre som har vinkelrette sving og brostensbelægning i det
> nordøstlige Polen - meget spøjse oplevelser

Enig.
Faktisk grænsende til livsfarligt. Især de polske bilister, der ikke viser
hensyn til MC'ere overhovedet.
Jeg kører IKKE hele vejen gennem Polen på MC igen. Så tager jeg hellere en
færge over østersøen.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 22-10-09 22:31

On Thu, 22 Oct 2009 17:15:11 +0200, "Cykellapper"
<preben_xfjernx_@cykellapper.dk> wrote:

> [...]
>hensyn til MC'ere overhovedet.
>Jeg kører IKKE hele vejen gennem Polen på MC igen. Så tager jeg hellere en

Polakker kører bare med hovedet under armen, prøv at se den her
overhaling
http://picasaweb.google.com/lh/photo/YvfgKsxWQjMRKVc2JkJegg?feat=directlink
den slags er absolut ikke noget særsyn.

--