FDM medlemsskab fordele ?
Fra : JBH

Dato : 20-10-09 04:38

Er der nogen her som er medlem af FDM ?

Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud over
et kulørt blad en gang om måneden.

Der er godt nok en "rabatklub" men så skal man ofte også have et FDM
"mastercard" I det hele taget finder jeg deres rabatordning uigennemsigtig.

mvh
JBH

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-10-09 05:51

Hej

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her som er medlem af FDM ?

Ja

> Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud
> over et kulørt blad en gang om måneden.

Jeg har selv alle mine forsikringer, hos deres forsikringsselvskab, hvilket
er medlemsberettiget. Gode priser og der er bare ingen pjat, når skaden
sker...:)

> Der er godt nok en "rabatklub" men så skal man ofte også have et FDM
> "mastercard" I det hele taget finder jeg deres rabatordning
> uigennemsigtig.

Man _skal_ vel ikke have deres Mastercard, for at åbne rabatterne - er et
alm. medlemskort ikke nok? Hrmm jeg har godt nok aldrig, benyttet mig af
deres rabathæfte...

Mvh
Hans

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-10-09 06:38

> [...]
>
> Der er godt nok en "rabatklub" men så skal man ofte også have et FDM
> "mastercard" I det hele taget finder jeg deres rabatordning

Rabat på autohjælp.
Rabat ved visning af medlemskort ved f.eks. HH-Feries Danmark-Sverige
Rabat på dækindkøb flere steder op til 15%

Jeg har engang modtaget juridisk hjælp i en forsikringssag, ganske gratis

mvh
Bri@n

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 09:49

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen her som er medlem af FDM ?

Jeps...

> Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud
> over et kulørt blad en gang om måneden.

Jeg har haft mine forsikringer hos dem de seneste 5-6 år. Deres priser er
ret fornuftige.

Motor synes jeg er OK. Det er rart med et bilblad hvor det ikke kun handler
om 0-100 tider.

> Der er godt nok en "rabatklub" men så skal man ofte også have et FDM
> "mastercard" I det hele taget finder jeg deres rabatordning
> uigennemsigtig.

Rabatterne synes jeg heller ikke er meget værd. Ofte kan man selv opnå bedre
rabatter bare ved at spørge, eller også er det til butikker jeg ikke handler
hos, netop pga. de som udgangspunkt er for dyre.

Alt i alt må jeg dog indrømme, at var det ikke for deres forsikringsordning
med LB, havde jeg nok ikke været medlem.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-09 15:33

Brian skriver:

> Alt i alt må jeg dog indrømme, at var det ikke for deres forsikringsordning
> med LB, havde jeg nok ikke været medlem.

Hvad koster bilforsikring?

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 16:09

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Hvad koster bilforsikring?

Det er jo ret individuelt, men pt betaler jeg 6100,- om året incl. vejhjælp,
og en selvrisiko på 2450,- Bilen er en 328i fra 2000 med addresse midt i
Horsens, og 28 år på ejerens triptæller - ingen kunne matche den pris. Sådan
har det været med de seneste 5 biler jeg har haft, der enten har haft 6
propper eller turbo. Derudover kan man blive elitebilist på 5 år, og de
prøvede ikke at runde den anciennitet jeg havde i forvejen, ned til hele
antal år.

Jeg ved godt at FDM ikke står for selve forsikringsdelen, men jeg er ikke på
andre måder berettiget til at kunne forsikre mig hos LB.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-09 16:19

Brian skriver:

> [...]
> propper eller turbo. Derudover kan man blive elitebilist på 5 år, og de
> prøvede ikke at runde den anciennitet jeg havde i forvejen, ned til hele

Okay, har lige fået forsikret den lille ny til 4875 om året hos
Topdanmark. Her ville FDM koste 1000 kr mindre om året.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 16:31

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Okay, har lige fået forsikret den lille ny til 4875 om året hos
> Topdanmark. Her ville FDM koste 1000 kr mindre om året.

Så er det åbenlyse spørgsmål vel, hvorfor du ikke rykkede til FDM - de kunne
ikke konkurrere på de øvrige forsikringer ?

Da jeg startede med at forsikre bil hos dem, var der ikke andre krav, end
man skulle være medlem. Siden dengang har de ændret de, så man nu skal have
været medlem af FDM i 6 måneder.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-09 16:36

Brian skriver:

> Så er det åbenlyse spørgsmål vel, hvorfor du ikke rykkede til FDM - de kunne
> ikke konkurrere på de øvrige forsikringer ?

For det første fordi så skulle jeg vente 6 måneder.

For det andet koster FDM også 600 kr om året, så der var kun 400
ksparet.

Nå ja, så kunne Topdanmark tilbyde bedre forsikring for hus og beboere.

> Da jeg startede med at forsikre bil hos dem, var der ikke andre krav, end
> man skulle være medlem. Siden dengang har de ændret de, så man nu skal have
> været medlem af FDM i 6 måneder.

Og have endnu en forsikring hos dem....

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 16:49

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> For det første fordi så skulle jeg vente 6 måneder.

Jep...

> For det andet koster FDM også 600 kr om året, så der var kun 400
> ksparet.

Men for de 600,- får du jo alle de fantastike bonus-ting ved et FDM
medlemsskab... enller noget

> Nå ja, så kunne Topdanmark tilbyde bedre forsikring for hus og beboere.

Og det er jo lige netop hele pakken man bør fokusere på...

> Og have endnu en forsikring hos dem....

Hmm, må de gerne stille den slags krav ? Indledningsvis havde jeg kun
bilforsikringen hos dem, men siden er ulykke og indbo så flytte med over.

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 10:47

> Er der nogen her som er medlem af FDM ?

Selvfølgelig

> Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud
> over et kulørt blad en gang om måneden.

Juridisk backup, gratis Mastercard med automatiske medlemsfordele.

--
Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-09 15:57

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig

Nåh ja, du har jo campingswugn... *LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-09 16:18

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

> gratis Mastercard

Hvornår er de holdt op med at opkræve faktureringsgebyr?

Fra : Armand

Dato : 20-10-09 11:23

JBH skrev:
> Er der nogen her som er medlem af FDM ?
>
> Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud over
> et kulørt blad en gang om måneden.

FDM ser gerne sig selv som en forening/klub; men prøv lige at
sammenligne dine muligheder for at stille op til en bestyrelsespost,
endsige blot at komme til orde, med en gængs kolonihave-forening ell.
sportsklub - Jeg tror at det er lettere at engagere sig i IOC end FDM!

FDM er snarere en instutution i dansk trafik-politik end en klub for
motorister :-|

--
Armand.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 16:59

Den Tue, 20 Oct 2009 15:18:07 +0000 skrev Henrik Stidsen:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in

> Hvornår er de holdt op med at opkræve faktureringsgebyr?

Hvad har det med det årlige gebyr på mastercard at gøre?

Bortset fra det! så synes jeg ikke jeg har set noget faktureringsgebyr,
men det hænger måske sammen med at jeg slet ikke modtager slige sager på
papir

--
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-09 18:40

> Hvad har det med det årlige gebyr på mastercard at gøre?

At det gør at kortet ikke er gratis at have ;)

Det er dog kun hvis man ikke samtidig skifter til Lån&Spar bank:
Opkrævning af hele saldoen ved BetalingsService fra andet pengeinstitut: 10
kr

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 17:00

> Nåh ja, du har jo campingswugn... *LOL*

Nu er du jo dum igen, Henrik *LOL*

Jeg har været medlem af FDM længe før jeg fik cv..... beklager ;)

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 17:04

> Jeg har et Porsche Mastercard,

Hvor ansøger jeg om sådan et?

> som er gebyr- og rentefrit (måneden ud
> plus 30 dage) samt giver 10% rabat på alt (f.eks. service og andre
> indkøb) ved Porsche...

Det lyder som en god deal, vel og mærke hvis man selvfølgelig holder sig
inde for den rentefrie måned.

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 20:08

> Der har vel altid været en "skabscampist" gemt i dig... *heh heh*

Ikke skabs... jeg har aldrig lagt skjul på jeg godt kan lide at campere.

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 20:09

> Jeg vil tro, det starter ved, at du køber en Porsche.

Ny eller brugt? Ny er for evigt uden for rækkevidde, men brugt ved man
aldrig

> Måske der er en folder ved din lokale Porsche-pusher?

Lokale og lokale.. det er vist Sjælland?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 20:11

> At det gør at kortet ikke er gratis at have ;)

Men der er intet årsgebyr hvilket var det jeg havde i tankerne.

Der er intet der er gratis i livet.

> Opkrævning af hele saldoen ved BetalingsService fra andet pengeinstitut:
> 10 kr

Jeg har ikke bemærket det. Men jeg overlever nok 10,- pr opkrævning
kontra 595,- årligt for et alm. Mastercard i min egen bank

--
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-09 20:55

> Men der er intet årsgebyr hvilket var det jeg havde i tankerne.
> Der er intet der er gratis i livet.

Det er rigtig nok, men i min verden er det ligemeget om de kalder det
kortgebyr eller opkrævningsgebyr eller noget helt tredje, det er penge jeg
skal betale for at have kortet.

> Jeg har ikke bemærket det. Men jeg overlever nok 10,- pr opkrævning
> kontra 595,- årligt for et alm. Mastercard i min egen bank

Min bank giver mig gratis mastercard med samme kreditramme som FDM - der er
dog ikke alle de der bonusting på det.

Fra : Brian

Dato : 20-10-09 21:00

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er rigtig nok, men i min verden er det ligemeget om de kalder det
> kortgebyr eller opkrævningsgebyr eller noget helt tredje, det er penge jeg
> skal betale for at have kortet.

Sådan helt flueerotisk betaler du ikke for at have kortet, men for at bruge
det... der er en væsentlig forskel.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-09 22:06

"Brian" <nej@tak.du> wrote in

> Sådan helt flueerotisk betaler du ikke for at have kortet, men for at
> bruge det... der er en væsentlig forskel.

Men i praksis betyder den forskel vist ikke så meget ;) Det giver ikke
meget mening at have kortet hvis man ikke vil bruge det til noget.

Fra : Brian

Dato : 21-10-09 09:00

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Men i praksis betyder den forskel vist ikke så meget ;) Det giver ikke
> meget mening at have kortet hvis man ikke vil bruge det til noget.

Jeg har det, men har endnu aldrig brugt det til en fløjtende skid. Jeg har
det kun liggende i bilen, hvis jeg en dag i udlandet ikke kan bruge mit
Visa.

/Brian

Fra : Mikael

Dato : 20-10-09 13:26

On 20 Okt., 05:38, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> Er der nogen her som er medlem af FDM ?

Ja. Har været det i omkring 5 år vil jeg tro

> Det er jeg selv, men syntes ikke rigtigt jeg får noget for pengene, ud over
> et kulørt blad en gang om måneden.

Jeg benytter mig ind i mellem også af deres rabatter i deres
forretning. Har sparet lidt på autostol bl.a.
Benytter medlemskortet hver gang jeg tanker på Statoil og den bonus
betaler stort set mit medlemskab.

Har haft mine forsikringer der, men alt for dyrt i forhold til det jeg
har nu.

Jeg meldte mig i sin tid ind for at kunne få juridisk bistand vej
eventuelle bilhandler og færdslelssager. Har dog aldrig haft behov for
det.

Mikael

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 20:40

> Tjah, Mogens' var brugt-import, så mon ikke brugt går an. )

Jo :)

> Hov hov, SMC hér i Århus er skam fuldt ydstyret i den henretning...
> Og ellers er der Odense..

Porsche? Nice.. :)

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 20:41

> Min bank har lige prakket mig både et Mastercard og et American Express
> på halsen, da jeg skiftede konto. Begge uden årlige gebyrer og med
> 20.000 i kredit... de må jo mene at jeg ikke bruger penge nok

Ja når de først begynder på det kan de lige så godt sige at man gerne må
bruge lidt flere penge.. heeh

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 21:03

Den Tue, 20 Oct 2009 21:43:20 +0200 skrev Henrik B.:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Og se nu videre end Renault- og Skoda-reklamerne. )

Troede ellers liiige ;)

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-10-09 21:05

> Min bank giver mig gratis mastercard med samme kreditramme som FDM - der
> er dog ikke alle de der bonusting på det.

Det ville min bank ikke - tilgengæld ville de en masse andet som jeg ikke
kunne sige nej til. Jeg havde også Mastercard fra FDM i forvejen så det
gjorde ikke så meget.

--
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-09 22:06

> Det ville min bank ikke - tilgengæld ville de en masse andet som jeg
> ikke kunne sige nej til. Jeg havde også Mastercard fra FDM i forvejen
> så det gjorde ikke så meget.

Min bank har givet mig mastercard som "bonus" for at tilmelde mig e-boks -
meget mærkeligt, de ser det vist som et lokkemiddel til at få folk til at
tilmelde sig e-boks.