En ordentlig bøhmand.
Fra : JBH

Dato : 19-10-09 18:01

http://www.sn.dk/artikel/23215:Naestved--Bilist-blaeste-sin-brandert-helt-ud-af-alko-skalaen

I stedet for langsomt at glide op mod de forventede 1, måske 1½ promille, så
fór de digitale cifre på alkometeret direkte op på 4,0 - den maksimale
promille, politiets alkometre kan måle.
- Og kunne alkometeret måle længere, så var den sikkert også kommet længere,
erklærer vagtchef ved Sydsjællands og Lolland-Falster Politi, Søren Nielsen.

- Det mest imponerende var nu, at manden ikke virkede synderligt beruset på
de betjente, der testede ham.

/JBH

Fra : ShutEye

Dato : 19-10-09 18:09

> [...]
> Søren Nielsen.
>
> - Det mest imponerende var nu, at manden ikke virkede synderligt beruset

Svigerfar har et halvdyrt alkometer og hvis man tager en slurk øl og puster
lige efter påstår det at man er pivstiv.
Endnu værre er det med spiritus - det kan slet ikke måle derop :)
Jeg afventer at høre hvad blodprøven viste, da udåndingsluften ikke giver
det korrekt billede hvis man inden for 10-20 minutter har skyllet en
genstand ned.

Fra : Brian Mørch

Dato : 19-10-09 21:15

> - Det mest imponerende var nu, at manden ikke virkede synderligt beruset
> på
> de betjente, der testede ham.
>
> /JBH

Inden jeg ringede til Politiet, snakkede jeg også lidt med ham. Bevares, han
var ikke sober, men ligefrem en promille på 4, havde jeg nu ikke spekuleret
på.

-Brian