Honda Magna årg 85 som begynder bike
Fra : Tom Larsen

Dato : 17-10-09 05:16

hvad siger i til ovenstående ? Er den for tung til en nybegynder. evt
andre foreslag. jeg syntes designet er fedt på de gamle Magnaer.

jeg kender til problemerne med knasterne på de tidlige modeller.

pft

Fra : Richard

Dato : 17-10-09 12:07

On 17 Okt., 13:15, Tom Larsen <mrnul...@gmail.com> wrote:

> hvad siger i til ovenstående ? Er den for tung til en nybegynder. evt
> andre foreslag. jeg syntes designet er fedt på de gamle Magnaer.

Hvilken '85 Magna? – 500, 750 eller 1100cc; sidstnævnte med 116 hk er
for heftig for en begynder, 500'en den mest velegnede, let at tumle og
med ca. 65 hk ganske rapfodet

> jeg kender til problemerne med knasterne på de tidlige modeller.

Af de nævnte led hovedsageligt '82 750'en under det problem, '85 var
en bedre årgang – se meget mere på honda-v4.com under 'Teknisk info'
og 'V4 oversigt'. I det fællesnordiske V4 brugerforum kan du finde
yderligere info.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Tom Larsen

Dato : 17-10-09 15:03

> [...]

en bedre årgang – se meget mere på honda-v4.com under 'Teknisk info'
og 'V4 oversigt'. I det fællesnordiske V4 brugerforum kan du finde

mon ikke det er fikset på alle modellerne de er jo ved at være lidt
halv gamle efterhånden

Fra : Jan A Jensen

Dato : 18-10-09 17:17

> Hvilken '85 Magna? – 500, 750 eller 1100cc; sidstnævnte med 116 hk er
> for heftig for en begynder, 500'en den mest velegnede, let at tumle og
> med ca. 65 hk ganske rapfodet
>
> jeg tænker på 750 og Super Magnaen>

Min kone startede på en vf750c årg.85
hun er 160 høj og havde absolut ingen problemer med at tumle denne maskine

den havde 86 hk. og det var en super dejlig maskine.

jeg kan ikke anbefale mindre.. Men sådan er man jo lidt forskellig.

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-09 07:17

Tom Larsen wrote:
> hvad siger i til ovenstående ? Er den for tung til en nybegynder. evt
> andre foreslag. jeg syntes designet er fedt på de gamle Magnaer.
>
> jeg kender til problemerne med knasterne på de tidlige modeller.

Jeg ville aldrig anbefale en chopper til en begynder. Ja, de er nemme at
køre ligeud på, men et par Bronzekurser har lært mig at det ikke er nemt
at få føling med styring og bremse på dem (helt generelt).

Som 1. cykel er design ligegyldigt. Køb en du har råd til at tabe ved en
snæver manøvre, og en der er let nok til at tumle med, selvom man får
lavet en lidt uhensigtsmæssig manøvre.

CB450S, CB500, GS500 er typiske begyndercykler - eller gør som min bror,
og start med den ultimative budgetløsning - MZ ETZ 251, og arbejd dig op
derfra. Så kan du også trille et par af de gode vinterdage med god
samvittighed, så der kommer lidt rutine under vesten.

--
vh
Torben