Mærkelige vejnavne
Fra : Jakob M

Dato : 16-10-09 13:30

Nu er det godt nok på kanten af fundatsen for denne gruppe, men som bilist
støder man ind i mellem på mærkelige vejnavne. F.eks. så jeg denne vej:
http://www.findvej.dk/Ondaftenvej,6990

Jeg måtte holde ind ved skiltet for at være helt sikker på at jeg ikke havde
læst forkert. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig hvordan man er kommet
frem til det navn ?. Var det en mørk og ond aften ?

Mvh
Jakob

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-09 13:41

Jakob M wrote:
> frem til det navn ?. Var det en mørk og ond aften ?

Det tror jeg nok det var

http://www.graenseforeningen.dk/artikel/3492

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-10-09 15:23

On Fri, 16 Oct 2009 14:40:47 +0200, Torben Scheel wrote:

> Det tror jeg nok det var
>
> http://www.graenseforeningen.dk/artikel/3492

Hmm. Nu ligger Ulfborg jo ikke lige i Sydslesvig. Der er en anden
forklaring her:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?7,329064,329193#msg-329193

Forstavelsen ond- skal iflg. denne læses som ingen- eller u-, altså en vej
der ikke skal køres på om aftenen.

Fra : KT

Dato : 16-10-09 15:49

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote in message
> [...]
> havde læst forkert. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig hvordan man er
> kommet frem til det navn ?. Var det en mørk og ond aften ?

Et par andre emner kunne være:

HoldAn vej i Ballerup
Godtgemt i Bagsværd
Tolvkarlevej i Hillerød

Og der er også mange andre eksempler rundt omkring.

Fra : Brian H

Dato : 16-10-09 16:22

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Et par andre emner kunne være:
>
> HoldAn vej i Ballerup
> Godtgemt i Bagsværd
> Tolvkarlevej i Hillerød
>
> Og der er også mange andre eksempler rundt omkring.

Wild Westvej i Vodskov lidt nord for Aalborg :)

Fra : Martin Bak

Dato : 16-10-09 22:45

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> "KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Wild Westvej i Vodskov lidt nord for Aalborg :)
Kællingebyvej ligger mindre end 500 meter herfra. Det er sket mere end en
gang, at vejskiltene på mystisk vis er forsvundet, som regel i
turistsæsonen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 16-10-09 18:36

KT skrev:

> [...]
> Godtgemt i Bagsværd
> Tolvkarlevej i Hillerød
>
> Og der er også mange andre eksempler rundt omkring.

Oldemorshovedvej ved Løgumkloster.
Hilsen Matthias

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 16-10-09 22:12

"KT" <knut.t@privat.dk> skrev
> Et par andre emner kunne være:
>
> HoldAn vej i Ballerup

Det var netop fornylig stedet for et eller andet med politiet, tror nok at
en patruljevogn forulykkede der....DET er humor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-10-09 23:38

Preben R. Sørensen skrev:
> Det var netop fornylig stedet for et eller andet med politiet, tror nok
> at en patruljevogn forulykkede der....DET er humor.

Lidt ligesom når politiet holder kontrol på Røverdal Rasteplads.

Og de syntes ikke om at blive gjort opmærksom på sammenfaldet.

Fra : Elmand

Dato : 16-10-09 16:49

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> læst forkert. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig hvordan man er kommet
> frem til det navn ?. Var det en mørk og ond aften ?

Ja, sjovt.- I Ballerup har de også Kikudbakken forlængelsen af den hedder
Udbakken
den går ikke længere end til skoven ellers skulle forlængelsen vel hedde Bakken.
Vh.
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Sode

Dato : 17-10-09 00:24

Ved Skallerup feriecenter ligger
"sletingenvej"

VH/Sode

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 17-10-09 02:09

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev
> Ved Skallerup feriecenter ligger
> "sletingenvej"

Den får de nok senere

Hvad med http://www.positivt.dk/sjove-billeder/sjove_billeder_145.php
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-09 11:19

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> havde læst forkert. Jeg kan overhovedet ikke forestille mig hvordan man er
> kommet frem til det navn ?. Var det en mørk og ond aften ?

Her er der en gammel tråd om det samme:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/c36135905ffe120c/fbafa51e0540367c?hl=da&ie=UTF-8&q=helvegshøjen#fbafa51e0540367c

--
Per

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-10-09 16:02

> Kællingebyvej ligger mindre end 500 meter herfra. Det er sket mere end
> en gang, at vejskiltene på mystisk vis er forsvundet, som regel i
> turistsæsonen.

Spørgsmål til en derboende: Findes der en by ved det navn? Vi ledte og
ledte, men måtte nøjes med et billede af omtalte vejskilt.

http://tuxx.dk/album/index.php?album=diverse&image=DSC_5462.jpg

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-10-09 19:34

> Googleearth er din ven. Kællingeby ligger på SØ Bornholm NØ for
> Pedersker.

Vi kørte området tykt og tyndt men fandt ingen byskilte ved det navn

--
Martin