CBR 600 F4 olie
Fra : Lars

Dato : 14-10-09 15:36

Hej, da jeg skal have ny olie på min F4 her inden vinter vil jeg gerne
vide hvilken olie I vil anbefale, jeg vil gerne købe olien i udlandet
hvis det kan betale sig, den bliver kun brugt på landevej men kører
IKKE søndags kørsel :)

forslag og købs sted øsnkes :)

Fra : MKS - 74

Dato : 14-10-09 15:54

On Wed, 14 Oct 2009 16:36:17 +0200, Lars <lcbfjen@dette@pc.dk> wrote:

> [...]
>vide hvilken olie I vil anbefale, jeg vil gerne købe olien i udlandet
>hvis det kan betale sig, den bliver kun brugt på landevej men kører

Der er jo tit tilbud på olie herhjemme, og der er sikkert meget der
godt kan bruges, så om det kan betale sig...well, men denne her har
jeg efterhånden brugt på et stort antal CBR600'ere uden problemer og
det bliver også den RR'eren får på til vinter -

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038543

De har også en ½-synt. 10/40, hvis prisen virkelig skal presses .

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-10-09 18:57

> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038543

Jeg har brugt netop den olie over 100.000km på mine CBR'er og de slog
ikke en prut forkert. Faktisk præsterede den ene at gå 150.000km på
olien uden at sluge en dråbe, og den fik kun skiftet koblingsplader en
gang.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 14-10-09 15:55

Lars skrev:
> .... men kører IKKE søndags kørsel :)

Det var trist, men kan du så ikke få noget rabat på din forsikring?
Jeg tænker når nu den står stille om søndagen

Thore

Fra : MKS - 74

Dato : 14-10-09 16:22

On Wed, 14 Oct 2009 16:54:55 +0200, Thore Jensen Bergenstoff
<crap@bergenstoff.dk> wrote:

>Det var trist, men kan du så ikke få noget rabat på din forsikring?
>Jeg tænker når nu den står stille om søndagen

Om søndagen, låner morfar den til kirken...Skal man endelig forsøge
med søndags-rabat hos forsikringen, så husk endelig at lægge trykket
rigtigt, ellers bliver det bare dobbelt så dyrt .

Fra : Armand

Dato : 14-10-09 18:36

Lars skrev:
> [...]
> vide hvilken olie I vil anbefale, jeg vil gerne købe olien i udlandet
> hvis det kan betale sig, den bliver kun brugt på landevej men kører

CBR'en har krydsvarme-veksling mellem kølevand og olie - Dét gør såvel
at olien ikke bliver varmere end kølevandets temperatur, men i høj grad
også at olie-temperaturen stiger i takt med kølevandet!

Med andre ord: Morfarskørsel, såvel som hidsig motorvejskørsel berører
ikke olien særskilt!

Mange luftkølede motorer uden oliekøler er langt hårdere mod olien qua
stor opvarmning, så i grunden er olievalg ikke et kardinalpunkt for CBR'en.

Anyhow. "hustets vin" fra Louis nyder popularitet blandt gruppens
brugere, ikke mindst ud fra prisen!

--
Armand.

Fra : Lars

Dato : 15-10-09 15:10

Jeg siger mange tak til alle :)

Olie fra Tyskerlandet er nu på vej nord på

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Søren Larsen

Dato : 21-10-09 17:45

"Lars" <lcbfjen@dette@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vide hvilken olie I vil anbefale, jeg vil gerne købe olien i udlandet hvis
> det kan betale sig, den bliver kun brugt på landevej men kører IKKE

Hvad med denne her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=139169

Nogen erfaring med den?

/søren