|
| Passaten skal "Bundsmøres", men med hvad? Fra : Langgaard |
Dato : 14-10-09 13:18 |
|
Hej
Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
anbefales nær Aalborg.
Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!
Det er jo noget af en tillidssag!
--
Langgaard
| |
Langgaard (14-10-2009)
| Kommentar Fra : Langgaard |
Dato : 14-10-09 13:20 |
|
On 14 Okt., 21:17, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.
>
Jeg tilføjer lige at den ikke har fået nogen behandling tidligere,
vognen er fra 2004.
--
Langgaard
| |
Henrik B. (14-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 14-10-09 20:29 |
|
"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i meddelelsen
news:d66bf705-9be5-48fd-9d07-
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.
Kan anbefale Dinitrol deroppe. De får i hvertfald varme anbefalinger fra den
gamle bilinspektion i Nr. Sundby.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
TDN (14-10-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 14-10-09 20:47 |
|
"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i meddelelsen
news:d66bf705-9be5-48fd-9d07-3a5964eb3eab@o10g2000yqa.googlegroups.com...
Hej
Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
anbefales nær Aalborg.
Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!
Det er jo noget af en tillidssag!
--
Langgaard
Jeg bruger Dinitrol. VW er behandlet med samme type produkter fra fabrikken
som Dinitrol bruger i hulrum m.v. så Dinitrol vil være perfekt til din VW.
Mvh
Thomas
| |
Kent Glerup (14-10-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 14-10-09 22:59 |
|
Langgaard skrev:
> Hej
>
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.
>
> Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!
Hvis ikke jeg husker helt forkert så mister du din rustgaranti hvis du
bruger Pava, da dette ikke er godkendt af VW.
Dinitrol er så vidt jeg husker et godkendt produkt til VW. Dog mener jeg
ikke at VW tillader at der bores huller ifbm behandlingen.
> Det er jo noget af en tillidssag!
I den grad ja.. Men Dinitrol har generelt et godt ry.
/Kent Glerup
| |
Frank Leegaard (14-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 14-10-09 23:00 |
|
Langgaard wrote:
> Hej
>
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.
>
> Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!
>
> Det er jo noget af en tillidssag!
Dinitrol.
Pava har i de senere år haft voldsomme kvalitetsproblemer med selve
produktet. Det krakelerer. Sker det - er du langt langt værre stillet end
den org. behandling.
--
/Frank
| |
Langgaard (15-10-2009)
| Kommentar Fra : Langgaard |
Dato : 15-10-09 16:56 |
|
On 14 Okt., 21:17, Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvilket produkt er bedst til det, og er der et center der kan
> anbefales nær Aalborg.
>
> Jeg har meget dårlige erfaringer med Pava centeret hos Kjærsgaard
> Auto, Aalborg A/S Håndværkervej, de havde glemt at sprøjte hulrummene,
> det blev dog bedre da de fik Pava DK på nakken!
>
> Det er jo noget af en tillidssag!
>
> --
> Langgaard
Tak!
Det bliver så Dinitrol.
--
Langgaard
| |
Ukendt (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-10-09 08:08 |
|
"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
news:14e63a8f-55c5-49f7-8893-68d956c59efa@e8g2000yqo.googlegroups.com...
> Tak!
> Det bliver så Dinitrol.
www.suvo.dk er bedre.
De gir' op til 18 års garanti.
Dinitrol 15.
| |
TDN (17-10-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 17-10-09 09:43 |
|
">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
news:4ad96d54$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:14e63a8f-55c5-49f7-8893-68d956c59efa@e8g2000yqo.googlegroups.com...
>
>> Tak!
>
>> Det bliver så Dinitrol.
>
> www.suvo.dk er bedre.
> De gir' op til 18 års garanti.
> Dinitrol 15.
>
Garantien er vel ikke et kvalitetsparameter, Mercedes giver 30 år
rustgaranti men ruster lystigt efter få år.
Mvh
Thomas
| |
Kent Glerup (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 17-10-09 17:17 |
|
>>Eque<< skrev:
> "Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:14e63a8f-55c5-49f7-8893-68d956c59efa@e8g2000yqo.googlegroups.com...
>
>> Tak!
>
>> Det bliver så Dinitrol.
>
> www.suvo.dk er bedre.
> De gir' op til 18 års garanti.
> Dinitrol 15.
Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
/Kent Glerup
| |
KimH (17-10-2009)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 17-10-09 19:50 |
|
>>
>> www.suvo.dk er bedre.
>> De gir' op til 18 års garanti.
>> Dinitrol 15.
>
> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> /Kent Glerup
Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
beskyttelse til Vag biler
Mvh. KimH
| |
Kent Glerup (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 17-10-09 20:17 |
|
KimH skrev:
>
>>>
>>> www.suvo.dk er bedre.
>>> De gir' op til 18 års garanti.
>>> Dinitrol 15.
>>
>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>>
>> /Kent Glerup
>
>
> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> beskyttelse til Vag biler
Jeg er ikke 100% sikker mht Suvo, men jeg mener bestemt at der er 3
produkter der er godkendt til VAG: Dinitrol, Mercasol og så en tredje
jeg ikke kan huske.
Det er jo ikke bare et spørgsmål om hvorvidt produktet er godt til
vognen, men også et spørgsmål om hvad VAG mener er godt til vognen...
/Kent Glerup
| |
Leo Jensen (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 17-10-09 13:25 |
|
On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
> >> www.suvo.dker bedre.
> >> De gir' op til 18 års garanti.
> >> Dinitrol 15.
>
> > Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> > /Kent Glerup
>
> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> beskyttelse til Vag biler
>
> Mvh. KimH
Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge dem
man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke på,
som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler rusten
ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige) malere
bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig
oplevet det... ??
Leo
| |
Uffe Bærentsen (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 17-10-09 20:48 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:50dd0540-34e5-439d-bef0-e53a04123429@b2g2000yqi.googlegroups.com...
On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
> >> www.suvo.dker bedre.
> >> De gir' op til 18 års garanti.
> >> Dinitrol 15.
>
> > Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> > /Kent Glerup
>
> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> beskyttelse til Vag biler
>
> Mvh. KimH
Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge dem
man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke på,
som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler rusten
ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige) malere
bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig
oplevet det... ??
Den sikreste, men også vanskeligste måde er at bruge det der ikke hærder
(tyk olie) inderst og så 'gummihud' udenpå.
Det er sværere at påføre og skal også tørre i længere tid.
Men beskyttelsen er bedre.
Har aldrig set det tilbudt ved undervogns centre, men har set mekanikere der
sværger til metoden.
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
Brian (18-10-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 18-10-09 20:24 |
|
"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Den sikreste, men også vanskeligste måde er at bruge det der ikke hærder
> (tyk olie) inderst og så 'gummihud' udenpå.
> Det er sværere at påføre og skal også tørre i længere tid.
> Men beskyttelsen er bedre.
> Har aldrig set det tilbudt ved undervogns centre, men har set mekanikere
> der sværger til metoden.
Jeg fik af vide af Anti-Rust ringen at de bruger ovennævnte metode, da jeg
spurgte ind til det. To lag af selve rustbeskyttelses sovsen, og så et
ikke-hærdende slidlag til at slutte af.
Da Dinitrol centeret her i Horsens er nogle små grissebasser, har jeg valgt
at prøve Anti-Rust ringen næsten gang. Så må jeg se om det holder i den tid
jeg ejer bilen.
/Brian
| |
Frank Leegaard (17-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 17-10-09 21:16 |
|
Leo Jensen wrote:
> On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
>>>> www.suvo.dker bedre.
>>>> De gir' op til 18 års garanti.
>>>> Dinitrol 15.
>>
>>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>>
>>> /Kent Glerup
>>
>> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
>> beskyttelse til Vag biler
>>
>> Mvh. KimH
>
> Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
> forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
> De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
> voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge dem
> man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
>
> Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke på,
> som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler rusten
> ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige) malere
> bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
> bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig
> oplevet det... ??
De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
behandling.
--
/Frank
| |
Leo Jensen (18-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 18-10-09 00:52 |
|
On 17 Okt., 22:15, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
> >>>> www.suvo.dkerbedre.
> >>>> De gir' op til 18 års garanti.
> >>>> Dinitrol 15.
>
> >>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> >>> /Kent Glerup
>
> >> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> >> beskyttelse til Vag biler
>
> >> Mvh. KimH
>
> > Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
> > forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
> > De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
> > voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge dem
> > man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
>
> > Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke på,
> > som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler rusten
> > ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige) malere
> > bruger som forsegling og beskyttelse mod slid. Undervognscentrene
> > bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller har jeg bare aldrig
> > oplevet det... ??
>
> De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
> enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
> behandling.
>
> --
> /Frank- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Jeg har da haft en enkelt ny bil (Honda Civic), men den var jeg så til
gengæld aldrig nede at kigge under efter den var blevet behandlet...
Min Pug 405 var 5 år da den fik Dinitrol, og jeg er ret sikker på at
den ikke fik et tykt lag plastikagtig masse. Kald det gummihud, jeg er
ret sikker på at der ikke er meget gummi i...
Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer
ikke fra motorrummet...
| |
Frank Leegaard (18-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 18-10-09 21:58 |
|
Leo Jensen wrote:
> On 17 Okt., 22:15, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
>> Leo Jensen wrote:
>>> On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
>>>>>> www.suvo.dkerbedre.
>>>>>> De gir' op til 18 års garanti.
>>>>>> Dinitrol 15.
>>
>>>>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>>
>>>>> /Kent Glerup
>>
>>>> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
>>>> beskyttelse til Vag biler
>>
>>>> Mvh. KimH
>>
>>> Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
>>> forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
>>> De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
>>> voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge
>>> dem man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
>>
>>> Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke
>>> på, som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler
>>> rusten ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige)
>>> malere bruger som forsegling og beskyttelse mod slid.
>>> Undervognscentrene bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller
>>> har jeg bare aldrig oplevet det... ??
>>
>> De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
>> enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
>> behandling.
>>
>> --
>> /Frank- Skjul tekst i anførselstegn -
>>
>> - Vis tekst i anførselstegn -
>
> Jeg har da haft en enkelt ny bil (Honda Civic), men den var jeg så til
> gengæld aldrig nede at kigge under efter den var blevet behandlet...
> Min Pug 405 var 5 år da den fik Dinitrol, og jeg er ret sikker på at
> den ikke fik et tykt lag plastikagtig masse. Kald det gummihud, jeg er
> ret sikker på at der ikke er meget gummi i...
> Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
> spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer
> ikke fra motorrummet...
Det er vel bare noget snavs du får dig "tiltusket" på Jaguartræf?
--
/Frank
| |
Leo Jensen (19-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 19-10-09 02:10 |
|
On 18 Okt., 22:57, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> Leo Jensen wrote:
> > On 17 Okt., 22:15, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> >> Leo Jensen wrote:
> >>> On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
> >>>>>> www.suvo.dkerbedre.
> >>>>>> De gir' op til 18 års garanti.
> >>>>>> Dinitrol 15.
>
> >>>>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>
> >>>>> /Kent Glerup
>
> >>>> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en god
> >>>> beskyttelse til Vag biler
>
> >>>> Mvh. KimH
>
> >>> Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt i
> >>> forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
> >>> De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
> >>> voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge
> >>> dem man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
>
> >>> Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke
> >>> på, som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler
> >>> rusten ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige)
> >>> malere bruger som forsegling og beskyttelse mod slid.
> >>> Undervognscentrene bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller
> >>> har jeg bare aldrig oplevet det... ??
>
> >> De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på den
> >> enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd oliebaseret
> >> behandling.
>
> >> --
> >> /Frank- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> >> - Vis tekst i anførselstegn -
>
> > Jeg har da haft en enkelt ny bil (Honda Civic), men den var jeg så til
> > gengæld aldrig nede at kigge under efter den var blevet behandlet...
> > Min Pug 405 var 5 år da den fik Dinitrol, og jeg er ret sikker på at
> > den ikke fik et tykt lag plastikagtig masse. Kald det gummihud, jeg er
> > ret sikker på at der ikke er meget gummi i...
> > Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
> > spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer
> > ikke fra motorrummet...
>
> Det er vel bare noget snavs du får dig "tiltusket" på Jaguartræf?
Næ nej, det er nogle noble biler stort set uden problemer af nogen
art... Ikke noget man taler om i hvert fald
Nu har jeg haft vinkelsliber, svejseapparat m.m. fremme her i
weekenden, og på 2CV'en er der et tykt lag HVID masse sprøjtet ud over
hele bunden. Det ser ret fabrikspåført ud. Under det er der vist bare
grundmaling. Det virker ekstremt godt, SLET ingen rust efter temmelig
mange år, bortset lige fra de steder hvor der er lidt bevægelse og
skidtet dermed revner. Det vil desværre sige temmelig mange steder på
sådan en blikpotte, til gengæld skal man så ikke mange cm væk for at
finde 'fodfæste' igen...
Leo
| |
Frank Leegaard (19-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 19-10-09 21:37 |
|
Leo Jensen wrote:
> On 18 Okt., 22:57, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
>> Leo Jensen wrote:
>>> On 17 Okt., 22:15, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk>
>>> wrote:
>>>> Leo Jensen wrote:
>>>>> On 17 Okt., 20:50, "KimH" <ki...@c.dk> wrote:
>>>>>>>> www.suvo.dkerbedre.
>>>>>>>> De gir' op til 18 års garanti.
>>>>>>>> Dinitrol 15.
>>
>>>>>>> Men med Suvo bortfalder VW's rustgaranti på bilen...
>>
>>>>>>> /Kent Glerup
>>
>>>>>> Er du sikker på det ? Suvo på voksbasis ville jeg da tro var en
>>>>>> god beskyttelse til Vag biler
>>
>>>>>> Mvh. KimH
>>
>>>>> Da jeg købte Jaguaren ville jeg undgå at vælge et forkert produkt
>>>>> i forhold til den oprindelige behandling, så jeg spurgte FDM.
>>>>> De sagde, at man ikke skulle spekulere på om produkterne er
>>>>> voksbaserede eller ej, alt er kompatibelt, så det er bare at vælge
>>>>> dem man tror mest på. Det blev så i mit tilfælde Dinitrol...
>>
>>>>> Problemerne opstår vel overvejende når man sprøjter det helt tykke
>>>>> på, som tørrer helt op. Det kan revne og skalle af, og så kravler
>>>>> rusten ind bagved, men det er vel noget fabrikkerne og (dårlige)
>>>>> malere bruger som forsegling og beskyttelse mod slid.
>>>>> Undervognscentrene bruger da betydeligt tyndere produkter. Eller
>>>>> har jeg bare aldrig oplevet det... ??
>>
>>>> De sprøjter da det tykke på også. Men afhænger af behandlingen på
>>>> den enkelte bilmodel. Ældre biler gives oftest meget tynd
>>>> oliebaseret behandling.
>>
>>>> --
>>>> /Frank- Skjul tekst i anførselstegn -
>>
>>>> - Vis tekst i anførselstegn -
>>
>>> Jeg har da haft en enkelt ny bil (Honda Civic), men den var jeg så
>>> til gengæld aldrig nede at kigge under efter den var blevet
>>> behandlet... Min Pug 405 var 5 år da den fik Dinitrol, og jeg er
>>> ret sikker på at den ikke fik et tykt lag plastikagtig masse. Kald
>>> det gummihud, jeg er ret sikker på at der ikke er meget gummi i...
>>> Det der sidder under Jaguaren ligner mest af alt en blanding af
>>> spildolie og snavs, men det ser ud til at virke. Og nej, det kommer
>>> ikke fra motorrummet...
>>
>> Det er vel bare noget snavs du får dig "tiltusket" på Jaguartræf?
>
> Næ nej, det er nogle noble biler stort set uden problemer af nogen
> art... Ikke noget man taler om i hvert fald
>
> Nu har jeg haft vinkelsliber, svejseapparat m.m. fremme her i
> weekenden, og på 2CV'en er der et tykt lag HVID masse sprøjtet ud over
> hele bunden. Det ser ret fabrikspåført ud. Under det er der vist bare
> grundmaling. Det virker ekstremt godt, SLET ingen rust efter temmelig
> mange år, bortset lige fra de steder hvor der er lidt bevægelse og
> skidtet dermed revner. Det vil desværre sige temmelig mange steder på
> sådan en blikpotte, til gengæld skal man så ikke mange cm væk for at
> finde 'fodfæste' igen...
Har en nevø der er Jaguar entusiast. Det er lidt grumme historier man hører
om de 12 benede motorer i hans E-type.
--
/Frank
| |
|
|