Kølervæske alarm på Golf 4
Fra : Martin

Dato : 14-10-09 12:49

Hej,

Min golf 4 fra 2002 er begyndt på at advare omkring kølervæsken.
Dog kun når bilen er kold og det samtidigt er koldt i vejret.
Hvis jeg slukker og tænder bilen forsvinder det.

Kan det være forbi der er for meget kølervæske i?
Der er ca. 2 cm over minimum men kan der være formeget i?

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-09 19:12

> Min golf 4 fra 2002 er begyndt på at advare omkring kølervæsken.
> Dog kun når bilen er kold og det samtidigt er koldt i vejret.
> Hvis jeg slukker og tænder bilen forsvinder det.

Det er fordi der fylder væsken mindst.

> Kan det være forbi der er for meget kølervæske i?

Nej der er for lidt.

> Der er ca. 2 cm over minimum men kan der være formeget i?

Nej. Hvornår checker du det? Når bilen er varm eller kold? Står den på plan
underlag? Jeg er 100 % sikker på at der er for lidt på.

Mvh. Ulrich

Fra : Martin

Dato : 15-10-09 08:04

Ulrich Sørensen skrev:

> [...]
>
> Nej. Hvornår checker du det? Når bilen er varm eller kold? Står den på plan
> underlag? Jeg er 100 % sikker på at der er for lidt på.

hej Ulrich,

Du havde helt ret, der var for lidt i!
Fyldte lidt mere i her til morgen og det hjalp.

Mvh
Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-09 18:11

"Martin" <no@emailtome.local> skrev i meddelelsen

> hej Ulrich,
>
> Du havde helt ret, der var for lidt i!
> Fyldte lidt mere i her til morgen og det hjalp.

Og der er for lidt i fordi den er utæt et eller andet sted.

Kontroller bl.a. stikket, som går på expansionsbeholderen. Jeg har hørt om
at den kan presse vand igennem stikket ud i ledningsnettet pga. en utæt
beholder.

Med mindre du gør noget ved det kan fejlen kun blive værre.

Har bilen lige været på værksted og har værkstedet haft kølerslanger af, kan
det være en af de små kølerslange, som er blevet skadet i forbindelse med
adskillelsen..
--
Per