Der overhales!
Fra : Leo Havmøller

Dato : 14-10-09 04:13

Fra : TDN

Dato : 14-10-09 05:44

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen
news:hb3fov$t1q$1@aioe.org...
> http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales
>
> Leo Havmøller.

For satan det går stærkt, mindst +250 km/t. Er det i DK eller et sted hvor
man må?

Mvh
Thomas

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-10-09 04:16

On 14 Okt., 06:43, "TDN" <tdnfjernde...@net.telenor.dk> wrote:

> For satan det går stærkt, mindst +250 km/t. Er det i DK eller et sted hvor
> man må?
>
> Mvh
> Thomas

Den hurtige bil er grøn og har gule nummerplader. Ligner nærmest en
Alfa 146, men det er det vist ikke...

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-09 11:17

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den hurtige bil er grøn og har gule nummerplader. Ligner nærmest en
> Alfa 146, men det er det vist ikke...

Alfa 146?? Nok nærmere en Skyline, eller lign.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-09 11:51

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den hurtige bil er grøn og har gule nummerplader. Ligner nærmest en
> Alfa 146, men det er det vist ikke...

Og så er den efter min bedste overbevisning mørk violet.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-10-09 04:51

On 14 Okt., 12:16, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Alfa 146?? Nok nærmere en Skyline, eller lign.

Jeg kan udmærket regne ud at Alfa'en skal trimmes en del for at komme
op i det tempo. Bagende og lygter ligner 146, men Skyline er nok et
meget bedre bud.

Leo

Fra : Jakob

Dato : 14-10-09 12:37

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Jeg kan udmærket regne ud at Alfa'en skal trimmes en del for at komme
>op i det tempo. Bagende og lygter ligner 146, men Skyline er nok et

Jeg mener at huske det er en Corvette Z06.. ;)

Fra : /HB

Dato : 14-10-09 06:12

> Alfa 146

Datsun Skyline...

--
/HB

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-10-09 07:26

On 14 Okt., 12:51, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Og så er den efter min bedste overbevisning mørk violet.
>
> --http://www.saabklub.dk/

Du kunne også have ret, men der er også grønne toner. Synes jeg i
hvert fald. Man kan få en mørk grøn, der skifter til mørk violet afh
af lysvinkel...

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-09 14:29

> Du kunne også have ret, men der er også grønne toner. Synes jeg i
> hvert fald. Man kan få en mørk grøn, der skifter til mørk violet afh
> af lysvinkel...

Jeg ser også det "grønne", men jeg tror at det skyldes
mpeg-komprimeringsfejl. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-10-09 07:27

On 14 Okt., 13:37, "Jakob" <pointshopm...@forum.dk> wrote:

> Jeg mener at huske det er en Corvette Z06.. ;)

Lydmæssigt kunne du have ret, det er vist ikke en rækkesekser med
7.000 RPM man hører...

Leo

Fra : Jakob

Dato : 14-10-09 16:12

>Lydmæssigt kunne du have ret, det er vist ikke en rækkesekser med
>7.000 RPM man hører...
>
>Leo

Ja, kan huske jeg har set den før, i bedre kvalitet og der var det tydeligt
en Corvette.

Fandt den lige igen, i lidt bedre kvalitet hvis man vælger HQ.
http://www.youtube.com/watch?v=syWJbD1rf0Y&feature=channel_page

Sætter man den på pause på det rigtige tidspunkt kan man se det..

Men uanset hvad er det et vildt klip, som tydeligt viser hvor hurtigt det
går, i forhold til almindelig hastighed.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-09 16:16

"Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=syWJbD1rf0Y&feature=channel_page
>
> Sætter man den på pause på det rigtige tidspunkt kan man se det..

Som hér:
http://www.saabklub.dk/dkfritidbil/Vette.jpg

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-10-09 11:30

On 14 Okt., 17:16, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Som hér:http://www.saabklub.dk/dkfritidbil/Vette.jpg
>
> --http://www.saabklub.dk/

Jep, men jeg tror nu stadig den er grøn...

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-10-09 07:58

Isang tao pinangalanan, Leo Havmøller nagsulat:

>http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales
>
>Leo Havmøller.

Tak skal du ha´, Hvor brænder det?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mikael

Dato : 14-10-09 01:31

On 14 Okt., 05:13, Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam> wrote:
> http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales

Der er da godt nok smæk på

Mikael

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 14-10-09 09:01

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev

Det gik stærkt, men filmvognen satte farten op til det dobbelte inden
speedometeret blev filmet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 14-10-09 09:10

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Det gik stærkt, men filmvognen satte farten op til det dobbelte inden
> speedometeret blev filmet.

Ahh, farten blev øget en smule, men næppe det dobbelte. Det ligner noget
Fiat værk udfra instrumentet, og der er vist langt imellem deres modeller,
der kan øge farten fra 80km/t til 150km/t på 3-4 sekunder.

Det lyder forøvrigt som om gutten begynder at dryppe lidt i buksen...

/Brian

Fra : Armand

Dato : 14-10-09 15:14

Preben R. Sørensen skrev:

> "Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev
>
> Det gik stærkt, men filmvognen satte farten op til det dobbelte inden
> speedometeret blev filmet.

Aarh !?
Skru op for lyden: Der er ikke mange mer-omdrejninger inden speedo'et
filmes!

--
Armand

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 15-10-09 01:00

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Aarh !?
> Skru op for lyden: Der er ikke mange mer-omdrejninger inden speedo'et
> filmes!

Aarh, brug øjnene og se på vejstriberne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 15-10-09 12:19

Preben R. Sørensen skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Aarh, brug øjnene og se på vejstriberne.

Så vi kan konkludere at det drejer sig om en DAF??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-10-09 15:01

Leo Havmøller skrev:
> http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales

Jup - 150 behøver ikke at værre særligt hurtigt

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-09 20:23

> http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales
Minder mig om dengang jeg i Tyskland, på vej til ferie i Frankrig skulle se
hvad Audien kunne rende. Da GPS'en sagde 213kmt, så havde jeg ikke lyst til
mere. Jeg begynder at tage farten af(når ned til 200kmt ca.) og så siger det
bare "wosh" og en stor fed Audi drøner forbi. Og jeg syntes at jeg kørte
hurtig, jeg blev fandeme klogere ;)

Kæft hvor køre de stærkt nogle gange. Og jeg bliver lige overrasket hver
gang :D

--
Klaus G.

Fra : Tom

Dato : 15-10-09 20:17

Leo Havmøller skrev:
> http://pentagang2.tumblr.com/post/212321014/der-overhales

Uden lige at have checket hvad den kan på toppen, så ligner det snarre
en 300 Km/t. 250 Km/t er det ikke kun.

Ikke at jeg har noget imod sådan en hastighed, men jeg turde godt nok
ikke overhale andre med sådan en forskel, hvis de liiige trækker ud
foran en, så er man da lige til at vaske væk fra motorvejen bagefter.

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 16-10-09 00:44

Tom skrev:

> [...]
> ikke overhale andre med sådan en forskel, hvis de liiige trækker ud
> foran en, så er man da lige til at vaske væk fra motorvejen bagefter.

Jup! Men dét skal man vel lige opleve/overleve en enkelt gang før man
tænker over det.

Jeg havde en sådan AHA-oplevelse på vejen hjem fra auto-zug'et i Hamborg
efter bededagene (og på 2 hjul). På tanken før Autobahn nulstillede min
makker GPS'en og lagde den i min tanktaske med ordene: "nu vil jeg gerne
se hva så'en en Honda vitterligt kan". Han kender mig jo godt nok til at
vide at dét er en provokation jeg har svært ved ikke at hoppe på og
nordpå efter Hamborg forsøgte jeg ihærdigt at trække svinet helt ud, men
dels var sidevinden (som ofte på dét stykke) for stødende til at det
syntes betryggende og dels var der ikke så meget fri plads mellem
lastvogns-stængerne i højre spor (som får folk til at gøre uforudsete
ting når de nærmer sig).
For hvert (fejlslagent) forsøg faldt jeg tilbage og afventede min makker
bagfra, og ved hver lejlighed tøffede et stort sort svin af en Mercedes
roligt forbi mig med formodentligt 190km's.
På et tidspunkt slog jeg mig til tåls med at trafikken var for tæt á
såvel den tunge del; danske campingvogne og hverdags-tyskere i
langsomtkørende småbiler, og det ikke kunne blive til noget ordentligt
den dag. Efterfølgende faldt jeg ned på min makkers march-hastighed á
ca. 170.
Ikke særligt længe derefter blev jeg opmærksom på noget "forurening" af
vejbanen og bremsede det jeg nåede inden jeg besluttede at jeg hverken
kunne nå at bremse, endsige at sagerne ikke var truende derved at der
var ren asfalt at køre på ind i mellem. Pulsen vár oppe og fokus fuldt
ud på vejbanen, men lige da jeg "slappede af" og besluttede at kunne
køre igennem det der viste sig at være græstørv fra midterrabatten,
øjnede jeg en lys Polo i nødsporet, og 15 meter efter: Den sorte Merc'er
holdende på tværs i rabatten med fronten udaf

En hurtig forudindfattet opbygning af scenariet må være at hán netop kom
ud for en sølle trafikant der ikke evnede at forestille sig at
bagfrakommende kunne køre 190 og følgelig trak ud foran/i(?) ham =
Anyhow: I sandhed en bekræftigelse af min egen beslutning!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-09 07:27

> [...]
> bagfrakommende kunne køre 190 og følgelig trak ud foran/i(?) ham =
> Anyhow: I sandhed en bekræftigelse af min egen beslutning!

Onsdag aften kørte jeg på motorvejen fra kolding mod esbjerg - en strækning
der også indbyder til give lidt gas...

Jeg var dog i bil og hørte derfor radio - der kom en trafikradio om en tabt
europalle der lå på vejen ... Havde jeg været på mc havde jeg ikke fået den
oplysning. Ved 130 kan man godt nå at opdage sådan en forhindring (medmindre
den er blevet kørt i smadder og bare består af minder stumper somen
sømmåtte)

Men ved de høje hastigheder som i klippet har man ikke meget tid til at
reagere ...

Fra : Armand

Dato : 16-10-09 13:53

Anders Majland skrev:

En kammerat var impliceret i en voldsom mørke-ulykke på
Esbjergmotorvejen for et par år siden:
Liggende i ydersporet opfattede han først noget der lignede en sort hund
liggende mellem inderspor og nødspor - Derefter hurtigt: Et totalt
asmadret vrag i indersporet; en frontskadet bil i nødsporet og en
motorblok i ydersporet =
Hans Fabia overlevede ikke sidstnævnte!
Háns eftertanker gik ligeledes på at det ligesåvel kunne have været
Yamaha han var afsted på den dag

> forhindring (medmindre den er blevet kørt i smadder og bare består af
> minder stumper somen sømmåtte)
>
> Men ved de høje hastigheder som i klippet har man ikke meget tid til at
> reagere ...

Og ikke mindst meget let kommer til at fejlreagere!

Jeg så engang et svenskt politivideo-klip, hvor en Omega med et par
hundrede på motovejen opdager at de overhaler en politibil (med video)
og resolut forsøger sig at klemme sig ind i indersporet: Manøvre og
opbremsning medfører en kort slingren (á kun én til hver side) før de
skrider ud over nødsporet og udenfor motorvejen - På tværs af
køreretningen. På marken fik hjulene bid og Opel'en begyndte at rulle
sindsygt hurtigt: Der var karosseriblik overalt over et par hundrede
meter og ingen overlevende i de sammenkrøllede rester!

--
Armand.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-10-09 12:56

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse

> Uden lige at have checket hvad den kan på toppen, så ligner det snarre en
> 300 Km/t. 250 Km/t er det ikke kun.

Klippet ligger på youtube under flere navne.
Et sted skriver ham der har postet filmen at han selv kørte 160 da han blev
opmærksom på noget der kom blæsende bagfra.
Han kender den der overhalede og spurgte efterfølgende hvad han havde kørt.
320 km/t var svaret...................

> Ikke at jeg har noget imod sådan en hastighed, men jeg turde godt nok ikke
> overhale andre med sådan en forskel, hvis de liiige trækker ud foran en,
> så er man da lige til at vaske væk fra motorvejen bagefter.

Det er ca. også min indstilling.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i