Saab 9-3 1,8 t combi 150/195hk
Fra : Jesper

Dato : 09-10-09 19:12

Hej

Overvejer lidt ovenstående fra 2006-2007, eks denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-t-Expression-SportCombi-Hirsch-5d_ID211600415.htm

Er der nogen der har erfaringer med denne model og 9-3 generelt?

---
Jesper

Fra : Polo

Dato : 09-10-09 19:49

Hej Jesper.

Superfed bil. Der er bare ikke noget plads på bagsædet....

Held og lykke.

Fra : Jesper

Dato : 09-10-09 20:13

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Jesper.
>
> Superfed bil. Der er bare ikke noget plads på bagsædet....
>
> Held og lykke.

Tak - hvad med bagagerummet?

---
Jesper

Fra : Polo

Dato : 09-10-09 20:46

Du tænker ikke på bagagerumsplads når du kigger på Saab... Vel??

Køb nu den bil du ønsker og glem alt om gensalgsværdi, plads og alt det
andet røvkedelige.

Kigger man på Saab Estate er det ikke for pladsens skyld. Så vil man køre
Saab, og så forsøge at overbevise konen om at en stationcar kan rumme
alt....

P.S. Kig også efter en totalklon af 9-3'eren. Nemlig en Cadillac BLS. Den er
faktisk rigtig fed, og også billigere.... Bare prut om prisen....

Lars.

Fra : KASO

Dato : 10-10-09 08:50

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Du tænker ikke på bagagerumsplads når du kigger på Saab... Vel??

Hvorfor skulle man ikke det?

Nu er Saab jo ikke en sportsvogn. Det er en forklædt Vectra med mindre plads
og højere pris - i bedste fald tilsat en turbo - så den skal vel
bedømmes som alle andre familiebiler.

> Køb nu den bil du ønsker og glem alt om gensalgsværdi, plads og alt det
> andet røvkedelige.

Ahh - så man skal købe en bil, man måske ikke kan bruge?

> [...]
>
> P.S. Kig også efter en totalklon af 9-3'eren. Nemlig en Cadillac BLS. Den
> er faktisk rigtig fed, og også billigere.... Bare prut om prisen....

Men hvordan med gensalgsværdien, hvis man ikke kører den til den ikke kan
mere?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-09 10:29

KASO wrote:
> [...]
>
> Ahh - så man skal købe en bil, man måske ikke kan bruge?

> Men hvordan med gensalgsværdien, hvis man ikke kører den til den ikke

Har en god bekendt der kører Saab Estate. Han jamrer sig voldsomt over
bytteprisen. Tror han skulle smide omkring 150K for 3 år og måske 40KKM.

--
/Frank

Fra : Brian Nordahl

Dato : 10-10-09 11:29

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ahh - så man skal købe en bil, man måske ikke kan bruge?

> Men hvordan med gensalgsværdien, hvis man ikke kører den til den ikke kan

Gensalgsværdien vil uden tvivl være mindre for en Cadillac Bls end en SAAB
9-3, men det betyder ikke at det bliver dyrere i kroner.
Cadillac BLS har haft et stor værditab på nuværende tidspunkt.
Jeg har lige købt en i september fra marts 2007 fabriksgaranti indtil marts
2010 købt privat for 260000
km 28000 læder, automatgear, 150 hk Diesel, sedan
valgt pga design, pris, komfort
jeg har ikke brug for bagsædet til daglig,

VH Brian

Fra : Brian

Dato : 09-10-09 22:41

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Superfed bil. Der er bare ikke noget plads på bagsædet....

I sammenligning med en S-klasse, er der ikke. I sammenligning med en A4, er
både bagagerum og bagsædeplads bedre.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 09-10-09 22:39

"Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der har erfaringer med denne model og 9-3 generelt?

Jeg havde en 9-3SS i lidt over et år. samme motor, men med BSR trim istedet.
Min var fra 2004 og altså fra før faceliftet. Ved faceliftet skete der en
række små forbedringer - mest på interiøret. De første årgange havde også
problemer med knagende bøsninger i undervognen der skulle smøres, dårlige
rudetræk, og korrosion på "foden" til sidespejlet - alle ting der bør være
rettet i en 2006 model.
I den tid jeg havde min 9-3SS, var der ingen nævneværdige problemer. Jeg
havde en enkelt fjeder der lavede lidt lyde, men det blev rettet ved at
montere en "sok" omkring fjederen

Den specifikke bil du kigger på, virker fornuftig - omend lidt fattig på
udstyr. Hirsch trimmet er det rette til bilen, men få styr på om det er
anført på reg.attesten. Der har været nogle der har haft problemer med
koblingen relativ tidligt med trim monteret, men det er nok mere ejer
specifikt. Min havde 120.000 på tælleren da jeg solgte, uden problemer med
koblingen. Derudover har forhandleren af den specifikke bil, et godt ry.

Bilen har mange dejlige detaljer, som man bare bliver mere og mere glad for
i hverdagen, og så er sæderne bygget til rigtige mennesker. Jeg vil dog sige
at gearskiftene er jammerlige - kan man ikke abstrahere fra dette, eller er
man bedre vant, skal man finde en anden bil... jeg vænnede mig aldrig til
det. Motoren er en perle, og den styrer også bedre end den ofte bliver skudt
i skoene i diverse anmeldelser. Bilen er ret højt gearet, så forvent ikke en
lyskrydssprinter. Benzinøkonomien sagde 12,45km/l over knap 27.000Km, i den
tid jeg havde bilen.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 09-10-09 22:53

> [...]
> gearet, så forvent ikke en lyskrydssprinter. Benzinøkonomien sagde
> 12,45km/l over knap 27.000Km, i den tid jeg havde bilen.

Super - tak for svar. Ved ikke om det bliver den specifikke, jeg synes
udbuddet er stort og umiddelbart får man ok meget for pengene.

Har du prøvet den uden trim? Er 150 hk nok til bilen?

---
Jesper

Fra : Brian

Dato : 10-10-09 10:25

"Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Super - tak for svar. Ved ikke om det bliver den specifikke, jeg synes
> udbuddet er stort og umiddelbart får man ok meget for pengene.

Jeg synes den specifikke bil er for fattig på udstyr til prisen - men det er
jo smag og behag.

> Har du prøvet den uden trim? Er 150 hk nok til bilen?

Uden trim er den OK - såfremt du ikke har prøvet en med trim først. Har du
først prøvet med trim, vil du føle at der ligesom mangler det sidste skub.
Finder du en uden trim, kan man få 4-5000,- få et BSR trim til den, som
spiller lige så godt som Hirsch. Du kan bare ikke få bilen
godkendt/opretholde en evt. garanti med BSR trim, som du kan med Hirsch. BSR
trimmet er dog lavet på en måde, så du selv kan sidde hjemme i indkørslen og
skifte mellem alm. og BSR trim.

/Brian

Fra : Peter_C

Dato : 10-10-09 18:28

> Har du prøvet den uden trim? Er 150 hk nok til bilen?

Min bror har en 2006 9-3 1,8t med 150 HK.
Da han købte den var vi også ude og prøve en 1,8i med 122HK og vi blev
hurtigt enige om at 150HK/240Nm er minimum den bil bør have. Lysten til en
195HK´s Hirsch var der uden tvivl, men det var pengepung (både køb og
forsikring) desværre ikke.
Med 150HK er den hurtig nok til alle normale situationer, men man får jo
ikke ligefrem revet nakkemuskulaturen af led.

MVH Peter C:

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-09 16:38

"Peter_C" <pede_71@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Bilen fortjener absolut et Hirsch-trim. Pas dog MEGET på - det er alvorligt
vanedannende. ))

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-10-09 00:55

> Har du prøvet den uden trim? Er 150 hk nok til bilen?

Med en SAAB Turbo er xxx hk aldrig nok

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-10-09 13:13

Den Sat, 10 Oct 2009 11:25:41 +0200 skrev Brian:

> Nååhhh... knejtrøven er ikke helt forsvundet i dig

Mener jeg gentagne gange i historien har skrevet at det aldrig sker

Men NEJ - den er ikke forsvundet :P

--
Martin