Kører på 3 cylindre
Fra : Mogens

Dato : 05-10-09 21:53

Hej

Min Polo 1.3 fra 1992 er begyndt kun køre på 3 cylindre, hvordan begynder
jeg fejlfindingen ?

Venlig hilsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-09 22:10

Mogens skriver:

> Min Polo 1.3 fra 1992 er begyndt kun køre på 3 cylindre, hvordan begynder
> jeg fejlfindingen ?

Nede ved siden af koblingspedalen sidder der et håndtag.
Når du rykker i det, løfte motorhjlmen sig lige 2-3 cm.
Herefter kan du gå ud og finde den lille pal der skal klemmes på, for at
få motorhjelmen helt op.

Klaus
P.S. Husk at sæt stangen på der skal holde hjelmen oppe
--

Sarkasme? - Nej da

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-10-09 22:22

Mogens wrote:
> Hej
>
> Min Polo 1.3 fra 1992 er begyndt kun køre på 3 cylindre, hvordan
> begynder jeg fejlfindingen ?

En stille og mørk aften ved fuldmåne - det kunne være nu - fylder du en
forstøverflaske med vand. Denne vand forstøver du sagte og roligt ud over
tændkablerne og ser om der komme "lyshav"

Ellers er det frem med gummihandskerne og have fat i hver tændrørshætte og
høre hvilken cylinder der ikke følger med.

Samtidligt får du mulighed for at se om hver tændkabel kan trække gnist over
til tændrøret.

Kan den det skifter du tændrøret. Kan den ikke - skifter du tændkabel og evt
strømfordelerdæksel og rotor..

Er det andre ting - er det mekanikeren. Jeg forventer ikke du selv kan mekke
brændte ventiler og værre ting.

--
/Frank

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-09 05:10

Frank Leegaard skrev:

> Ellers er det frem med gummihandskerne og have fat i hver
> tændrørshætte og høre hvilken cylinder der ikke følger med.

Har du selv prøvet dét stunt?

Jeg ska fame ik stå med en tændrørsledning i hånden med motoren er igang
selvom jeg har gummi på!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 15:24

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 15:26

Hans Paulin (6310) wrote:

> Har du selv prøvet dét stunt?
>
> Jeg ska fame ik stå med en tændrørsledning i hånden med motoren er
> igang selvom jeg har gummi på!

Tøsedreng. Jeg har da set nogen gøre det uden gummihandsker ..

Men også set nogen hoppe lidt...

Nu bad jeg dig så heller ikke stå med den i hånden?

Man løsner alle fire så de kun lige rører. Så fjerne man dem forsigtigt

Havde du dilleren på karosseriet samtidigt med?

--
/Frank

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-09 15:29

Frank Leegaard skrev:

> Tøsedreng. Jeg har da set nogen gøre det uden gummihandsker ..
>
> Men også set nogen hoppe lidt...

Dem om dét; hader alle former for stød...

> Nu bad jeg dig så heller ikke stå med den i hånden?
>
> Man løsner alle fire så de kun lige rører. Så fjerne man dem
> forsigtigt

Hvad er forskellen?

> Havde du dilleren på karosseriet samtidigt med?

Svært at undgå med dén størrelse...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 16:29

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dem om dét; hader alle former for stød...

> Hvad er forskellen?

> Svært at undgå med dén størrelse...

På karóssen?

--
/Frank

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-09 17:21

Frank Leegaard skrev:

> På karóssen?

På kolossen...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 22:39

Hans Paulin (6310) wrote:

> På kolossen...

Så stor er en Raket D van da heller ikke

--
/Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-10-09 17:42

> Dem om dét; hader alle former for stød...

> [...]
Pralerøv - så stor er en Punto heller ikke

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 22:41

Jesper Hedegaard wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Pralerøv - så stor er en Punto heller ikke

Tror du ikke nærmere det er en Smart?

Eller rusten Raket D? Hans siger han har tumlet hele sin ungdom med sådan
een ...

--
/Frank

Fra : Benny

Dato : 05-10-09 23:39

On 5 Okt., 22:53, "Mogens" <m...@tdcadsl.dk> wrote:
> Hej
>
> Min Polo 1.3 fra 1992 er begyndt kun køre på 3 cylindre, hvordan begynder
> jeg fejlfindingen ?

Det er for ar spare på benzinen den går på 3 cylindre

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-09 14:59

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er for ar spare på benzinen den går på 3 cylindre

"Kører" på 3 cylindre. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : ShutEye

Dato : 06-10-09 16:42

> "Kører" på 3 cylindre. )

Hehe lidt som Folmer der havde kørt 200.000 på et sæt viskerblade :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-10-09 14:17

On Tue, 6 Oct 2009 17:42:03 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Hehe lidt som Folmer der havde kørt 200.000 på et sæt viskerblade :)

Derfor bruges den gummiblanding kun til viskere. Tænk hvad der ville
ske, hvis blandingne også blev brugt til dæk...

Fly

Fra : Armand

Dato : 06-10-09 19:04

Mogens skrev:
> Hej
>
> Min Polo 1.3 fra 1992 er begyndt kun køre på 3 cylindre, hvordan
> begynder jeg fejlfindingen ?

F.eks. med at tage tændrørene ud og kigge på om ikke de kunne trænge til
en fornyelse!

--
Armand.
(der brugte "vil meget dårligt starte om morgenen" som

Fra : Mogens

Dato : 06-10-09 22:16

Tændrørene er kun et år gamle

Nu der så sket det, at jeg taget tændkablerne af, og tror ik de blevet
monteret i rigtig rækkefølge, den går endnu mere ujævnt nu .

Nogen der ved rækkefølge på tændkabler ? i forhld til fordeler ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-09 22:34

Mogens skriver:

> [...]
> monteret i rigtig rækkefølge, den går endnu mere ujævnt nu .
>
> Nogen der ved rækkefølge på tændkabler ? i forhld til fordeler ?

1-3-4-2

Kan du modtage halvstore mails?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 07-10-09 15:21

Hej Klaus

Ja kan sagtens modtage store mails, hvis du har nogen information on det
vil det være super

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-09 16:11

Mogens skriver:

> Ja kan sagtens modtage store mails, hvis du har nogen information on det
> vil det være super

Send mig en mail på moppe(at)post6.tele.dk

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 22:42

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-10-09 22:44

Mogens wrote:
> [...]
> monteret i rigtig rækkefølge, den går endnu mere ujævnt nu .
>
> Nogen der ved rækkefølge på tændkabler ? i forhld til fordeler ?

Tror ikke den var startet hvis du havde sat dem forkert på. Har dog aldrig
set eller hørt det ske.

Det er nok dine tændkabler der er ved at være ringe. Rykker du for voldsomt
i dem (duer ikke - kun tændrørshætten skal der rykkes i) er de nok
tilbøjelige til at stå helt af.

--
/Frank