... Sælges for kunde...
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-09 12:55

Hej,

Hvad er jeres erfaringer med "sælges for kund" når man ser på en bil ved et
autohus?

http://www.bil-co.dk/3745.cms?id=206901550

Kasper

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-10-09 13:05

On Sat, 3 Oct 2009 13:55:29 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

>Hej,
>
>Hvad er jeres erfaringer med "sælges for kund" når man ser på en bil ved et
> [...]

De forsøger at snige sig uden om købeloven. Hvis du køber den kan du
forvente et allerh.... besvær, hvis der er behov for at reklamere.
Rent juridisk kan de ikke ved dette krumspring komme uden om
købelovens bestemmelser, men det kan kræve en retssag at få sin ret.
Så se den grundigt efter og sæt prisen efter at der reelt ikke er
reklamationsret.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-10-09 13:07

On Sat, 03 Oct 2009 13:55:29 +0200, Kasper wrote:

> Hej,
>
> Hvad er jeres erfaringer med "sælges for kund" når man ser på en bil ved
> [...]

Hmm, havde det ikke lige været en aut. Toyota forhandler ville jeg have
troet at det var kode for "vi løber fra ansvaret"... Kan også være at det
bare betyder at det er en der skal indgå i et nykøb. Hvad med at spørge
dem?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-10-09 13:11

On Sat, 3 Oct 2009 13:55:29 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

>Hej,
>
>Hvad er jeres erfaringer med "sælges for kund" når man ser på en bil ved et
>autohus?
Kommisionssalg.
Det er som reglen et forsøg på at sælge en bil uden reklamationsret i
forhold til den proffesionelle bilsælger, men den går ikke.
Bilen i sig selv kan såment være god nok.

/Hans

Fra : Langgaard

Dato : 03-10-09 08:32

On 3 Okt., 13:55, "Kasper" <Tjae> wrote:
> Hej,
>
> Hvad er jeres erfaringer med "sælges for kund" når man ser på en bil ved et
> [...]

Det lugter lidt af:

""Denne bil har en godt skjult fejl som er så dyr at lave at det er
bedst for os at få den ud af døren hurtigst muligt, og uden at yde
garanti!""

Køb den ikke!

Alternativt, handl med egeren selv, og få en billigere pris!

--
Langgaard

Fra : oz3bto

Dato : 03-10-09 15:59

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

garanti!""

Køb den ikke!

Alternativt, handl med egeren selv, og få en billigere pris!

---------------------------------

Ca det samme jeg fik afvide hos ham vi har handlet bil med de sidste 20 år

Når der står "Sælges for kunde så er det fordi at forhandleren ikke vil røre
ved den med en ildtang

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-10-09 16:31

On Sat, 3 Oct 2009 16:59:02 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Ca det samme jeg fik afvide hos ham vi har handlet bil med de sidste 20 år
>
>Når der står "Sælges for kunde så er det fordi at forhandleren ikke vil røre
>ved den med en ildtang
Ikke nødvendigvis, det kan også skyldes at bilforhandleren ikke ønsker
(Banken vil ikke forøge kassekreditten) at binde flere penge i de
brugte biler han har til salg. Der er jo bundet ret mange penge i de
brugte biler der står udenfor en bilforhandler, ret mange.

Biler der "sælges for kunder"," er i kommisionssalg" kan være ganske
udemærkede biler, men som altid så skal man se sig for inden man
handler brugt bil.

/Hans

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-10-09 16:16

On Sat, 3 Oct 2009 07:31:49 -0700 (PDT), Langgaard
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>garanti!""
>
>Køb den ikke!
>
>Alternativt, handl med egeren selv, og få en billigere pris!

Det betyder i hvert fald man skal se sig godt for, fordi man ved købet
bliver orienteret om mangelen på garanti/reklamationsret. Og selv om
sælgeren i et professionelt hus ikke kan sige sig fri af dette kan det
blive pokkers besværligt og dyrt at få ret, hvis der er en alvorlig
fejl på bilen.
Men hvis prisen er 15-20 k under hvad den ellers koster, så se dog på
den og hvis maskine/gearkasse/kobling virker OK, så kan det være alle
tiders gode køb.