hvad koster et skift af bremsekabler?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 28-09-09 17:44

Hej

Jeg er HELT blank når det kommer til biler.

Jeg ved mine bremserør skal skiftes og har ringet til en mekaniker der
vil kigge på den i morgen.
Han vil selvfølgelig ikke komme med en ca-pris før end han har haft den
på liften.

Men er der nogen herinde der kan komme med en ca-pris på sådan noget?
Jeg vil jo gerne vide om det "tilbud" han kommer med i morgen er helt
hen i vejret eller rimeligt.

Jeg er bare interesseret i at vide om det burde ligge i nærheden af
f.eks. 1000,- 5000,- 10000,- eller...?

Det drejer sig om en Ford Mondeo Stationcar fra 97. (Hvilket resulterede
i et lille suk fra mekanikeren. Det er noget med at rørene ligger oven
over tanken)

Mvh
Anders

Fra : Tom

Dato : 28-09-09 18:04

Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
>
> Det drejer sig om en Ford Mondeo Stationcar fra 97. (Hvilket resulterede
> i et lille suk fra mekanikeren. Det er noget med at rørene ligger oven

Hvis ALLE rør skal skiftes, så koster det vel en 6-800 Kr i rør og
fittings, det tager en 3-4 timer at bukke og skifte, så hvis hans
timepris er 500 Kr, lander du vel på en 3000 Kr i værste fald.
Inkl. udluftning og nyt DOT4 væske.

Husker det selvfølgelig ikke, men mener nu ikke at rørene går op OVER
tanken, mener at huske de går ud til siderne lige før tanken.

--
Tom

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 28-09-09 19:21

Tom skrev:

> [...]
>
> Husker det selvfølgelig ikke, men mener nu ikke at rørene går op OVER
> tanken, mener at huske de går ud til siderne lige før tanken.

Jeg siger mange tak for dit bud på hvad det koster. Glemte i øvrigt at
sige at det skal laves i København. Men jeg lægger bare 20% til den pris
du kom med, så jeg har en ny ca-pris;)

Mvh
Anders

Fra : JBH

Dato : 28-09-09 19:28

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fittings, det tager en 3-4 timer at bukke og skifte, så hvis hans timepris
> er 500 Kr, lander du vel på en 3000 Kr i værste fald.

Jeg tænkte på om der er nogen risiko for defekte calipre/cylindre når rør og
udluftningsstudser skal løsnes.Et sæt nye bremsecalipre kan hurtigt give et
andet regnskab.

mvh
JBH

Fra : Tom

Dato : 28-09-09 19:53

JBH skrev:
> [...]
> udluftningsstudser skal løsnes.Et sæt nye bremsecalipre kan hurtigt give et

tja alt er muligt, mine kalibre var stadig fit efter små 400 KKM, men
hjulcylindre var jeg nød til at skifte en enkelt gang.
Hvis ikke messingskruerne knækker, så burde der ikke komme ekstra. men
selvfølgelig hvis mekkeren ved samme lejlighed skifter alle skiver
klodser osv. så nærmer man sig hurtigt 8-10.000 Kr hvis de bare tager fat.

Det hele afhænger også lidt af hvor fair værkstedet er IMHO

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 28-09-09 20:00

Tom skrev:

> [...]
> klodser osv. så nærmer man sig hurtigt 8-10.000 Kr hvis de bare tager fat.
>
> Det hele afhænger også lidt af hvor fair værkstedet er IMHO

kommer i tanke om at ved mondeo, går bremserør fra bunden slet ikke
direkte hen til kalibre og hjulcylindre. Der sidder faktisk fleksible
bremseslanger imellem, så det burde ikke give anledning til skift af
kalibre og des lige.

--
Tom

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 28-09-09 21:38

Tom skrev:

> [...]
> direkte hen til kalibre og hjulcylindre. Der sidder faktisk fleksible
> bremseslanger imellem, så det burde ikke give anledning til skift af

Jeg har INGEN idé om hvad det er I snakker om, men det sidste du skrev
lyder i mine øre som en god ting;)

Endnu engang tak for hjælpen:)

Mvh
Anders

Fra : KASO

Dato : 28-09-09 21:50

Og bilens tilstand...

> [...]
> direkte hen til kalibre og hjulcylindre. Der sidder faktisk fleksible
> bremseslanger imellem, så det burde ikke give anledning til skift af

Slangerne kan nu også være "godt brugte" - og så er man lige vidt, men
forhåbentlig er de stadig sunde.

Fra : JBH

Dato : 28-09-09 22:37

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Og bilens tilstand...

> Slangerne kan nu også være "godt brugte" - og så er man lige vidt, men
> forhåbentlig er de stadig sunde.

Og lavet med små jern rør i enderne og de så er rustne

mvh
JBH