|
| En god idé med diesel bil til bykørsel ? Fra : Peter |
Dato : 28-09-09 17:33 |
|
Hej NG!
Hvordan passer bykørsel og diesel sammen ?
Det ser aktrativt ud p.g.a. en billigere (ca. 1, 50 kr.) pr. liter samt
flere km./l. Billigere "grønafgift (vægtafgift) - Kan det bare regnes
"sådan" ud ? Eller er dét "for nemt" ? (Skjulte problemer)
WV Lupo + Smart 0,8 - (og mange flere) som er citybiler og har dieselmotor.
Jeg troede at dieselmotorer var noget der helst skulle køre "lange ture" og
ikke "korte byture". Er det "lavet om". Hvad med EGR ventilen. Kan den
"klare" småturene ?
hilsen
Peter
| |
Tom (30-09-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 30-09-09 18:35 |
|
Peter skrev:
> Hej NG!
>
> Hvordan passer bykørsel og diesel sammen ?
>
> Det ser aktrativt ud p.g.a. en billigere (ca. 1, 50 kr.) pr. liter samt
> flere km./l. Billigere "grønafgift (vægtafgift) - Kan det bare regnes
> "sådan" ud ? Eller er dét "for nemt" ? (Skjulte problemer)
Tja, har også været inkarneret benzinfreak, men købte så alligevel en
diesel denne gang fordi brændstofpriserne og Km/l gør det til ca. ½ pris
(kr/km). Godt nok koster dieselbilen en smule mere i grøn ejerafgift, på
den størrelse bil jeg så på, men det er nu hurtigt sparet hjem igen.
Ellers kan jeg ikke se at en diesel skulle være dyrere i reservedele i
forhold til benzin. Så mener ikke der er nogen skjulte ting.
Det eneste som er rigtig ufedt er lyden på en diesel, men underligt nok
har jeg allerede vennet mig til den. Den ER ikke så lydløs som en
benziner især i tomgang og hård belastning.
> WV Lupo + Smart 0,8 - (og mange flere) som er citybiler og har dieselmotor.
> Jeg troede at dieselmotorer var noget der helst skulle køre "lange ture" og
> ikke "korte byture". Er det "lavet om". Hvad med EGR ventilen. Kan den
> "klare" småturene ?
Man kan jo bare pille den ud og rense den, hvis den skulle sode til.
--
Tom
| |
|
|