Smøring af undervogn
Fra : Ukendt

Dato : 27-09-09 09:53

Den kære skal på værksted og ha' skiftet et hjulleje i højre baghjul.
Når den er på liften, hvad kan mekanikeres så smøre underneden ?
Gearskiftet ? Kabler ? Andet ?

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-09-09 03:44

On 27 Sep., 10:52, ">>Eque<<" <-> wrote:
> Den kære skal på værksted og ha' skiftet et hjulleje i højre baghjul.
> Når den er på liften, hvad kan mekanikeres så smøre underneden ?
> Gearskiftet ? Kabler ? Andet ?

Kardankryds måske. Sierra'en har da baghjulstræk, så der kunne sidde
smørenipler i krydsene. Det gør der på min Jag, og den er da nyere end
din Ford...

Fra : KASO

Dato : 27-09-09 21:28

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 27 Sep., 10:52, ">>Eque<<" <-> wrote:
> [...]

Kardankryds måske. Sierra'en har da baghjulstræk, så der kunne sidde
smørenipler i krydsene. Det gør der på min Jag, og den er da nyere end

Nu er en Jaguar jo heller intet imod en uforgængelig klassiker, der aldrig
kan gå istykker - altså en Sierra

Man kan så undre sig over, at den (igen) skal repareres, når den nu aldrig
går istykker, men kunsten er vel igen at kalde det noget andet.....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-09-09 23:20

KASO wrote:
> [...]
>
> Man kan så undre sig over, at den (igen) skal repareres, når den nu
> aldrig går istykker, men kunsten er vel igen at kalde det noget

Ret skal være ret. Enhver Sjærra må vist siges at være nået
"reparationsalderen"

At den så nåede det allerede før de fleste andre - er en anden sag.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 21:18

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ret skal være ret. Enhver Sjærra må vist siges at være nået
> "reparationsalderen"

Et træt leje efter 423.000 km. er helt iorden.
Det er en sliddel som eks. et batteri o.a.

> At den så nåede det allerede før de fleste andre - er en anden sag.

423.000 km. er vidst iorden for et leje,
selvom mange sikkert har kørt længere
før et leje-skift var, om ikke nødvendigt,
så en behagelig ting at få gjort.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-09-09 21:59

> [...]
>
> 423.000 km. er vidst iorden for et leje,
> selvom mange sikkert har kørt længere
> før et leje-skift var, om ikke nødvendigt,

Nu begynder du vel ikke også?

Der er sgu skiftet mange lejer ved det km-tal.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 21:18

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er en Jaguar jo heller intet imod en uforgængelig klassiker, der aldrig
> kan gå istykker - altså en Sierra

Det er måske blot en fin Mondeo i forklædning, Jaguar'en.

> Man kan så undre sig over, at den (igen) skal repareres, når den nu aldrig
> går istykker, men kunsten er vel igen at kalde det noget andet.....

Et hjulleje er stadig en sliddel. Som eks. et batteri o.a.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-09-09 22:01

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er måske blot en fin Mondeo i forklædning, Jaguar'en.

> Et hjulleje er stadig en sliddel. Som eks. et batteri o.a.

Naturligvis er det det.

Det er nogenlunde ens på alle biler.

--
/Frank