Kunne I ikke lige klappe hesten?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 13:01

I torsdags skulle jeg over Fyn i østgående retning, midt i
eftermiddagsmyldretiden.

Det har jeg jo påpeget flere gange, ikke er noget større problem
udenfor Storkøbenhavn.

Således heller ikke denne eftermiddag.

Meeen!!

Der var en personbil der havde fået en punktering i venstre side, og
der blev arbejdet med problemet. Det havde et par kolleger og jeg
spottet fra vort ophøjede stade, og forsøgte derfor at være
hensynsfulde, og trække ud, for ikke at genere unødigt.

Er I da sindssyge et spektakel!!

4 Bimmere, 3 Audi'er, alle sorte, og et par Brian-modeller fik
øjeblikkeligt problemer med hornkontakten, som på en eller anden måde
havde sat sig fast.

Sådan noget svineri. At påbegynde overhalinger med de skide lastbiler
over en halv time før klokken er 18:00.

At man ikke havde tilstrækkeligt overblik over trafikken, og
sandsynligvis ikke engang var klar over at der holdt en punkteret bil
i nødsporet, er naturligvis ikke en kørerfejl, men kun endnu et bevis
på, at lastbilchauffører kun er sat i verden for at bryde alle love og
regler.

Og så har de jo lige sagt i TV, at det endda kun er for sjov.

Nu er jeg jo af den rabiate type, der synes at der skal slås hårdt ned
på den slags svineri, så jeg har naturligvis udtænkt en passende straf
til de formastelige.

Disse lastbilchauffører, der kun er sat i verden for at genere
ordentlige samfundsborgere, forbydes i 8 timer at foretage
vognbaneskift, og bliver grounded i inderbanen. Og så synes jeg at dem
med hornet i bund meget passende kunne dømmes til at skifte hjul i
venstre side af bilen, i nødsporet, på samme strækning som lastbilerne
er grounded.

Det var også bemærkelsesværdigt at se, hvilken indbyrdes kamp der var
i ydersporet, for at komme til at ligge i slipstrømmen af en
hurtigtkørende ambulance, og lige så flot var det at se, at lysten til
at trække ind for at give plads, kun var til stede når der ikke var en
lastbil i nærheden.

I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-09 13:07

folmer@rasmussen.dk skrev:

snip

> I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

Men ellers har du det godt?!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 13:32

On Sat, 26 Sep 2009 14:06:41 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>snip

>Men ellers har du det godt?!

Det er jo altid dejligt at få lukket noget damp ud af ørerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-09 13:42

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er jo altid dejligt at få lukket noget damp ud af ørerne.

Der er næppe meget tilbage
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 13:53

On Sat, 26 Sep 2009 14:41:54 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Der er næppe meget tilbage

>--

Med den trafik der er i disse tider, er der en kontinuerlig produktion
i gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-09-09 14:21

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Med den trafik der er i disse tider, er der en kontinuerlig produktion
> i gang.

Dér kan jeg så sagtens følge dig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-09 16:58

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dér kan jeg så sagtens følge dig!

Ja, jeg mener seriøst, at enhver som tager kørerkort, hvad enten der er til
Motorcikel eller bil, SKAL en eller to timer med ud og køre i en lastbil, så
man får bare et my af forståelse for, hvordan tingene reelt foregår, og hvad
"elefanterne" har at slås med, på daglig basis...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 19:35

On Tue, 29 Sep 2009 17:58:23 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>man får bare et my af forståelse for, hvordan tingene reelt foregår, og hvad
>"elefanterne" har at slås med, på daglig basis...

Jeg er helt enig.

Jeg ville bare gerne udvide perioden til et par måneder, så man skulle
tjene til føden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-09 19:47

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-09 19:55

J.C.Kløve skrev:
> [...]

Hov?? (det var en smutter)
Pas nu på at der ikke går tudefjæs i den

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 20:23

On Tue, 29 Sep 2009 20:55:26 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Hov?? (det var en smutter)
>Pas nu på at der ikke går tudefjæs i den

>--

Ikke en skid tudefjæs.

Det giver bare et mere realistisk billede af sagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-09 00:12

On 29 Sep., 17:58, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> man får bare et my af forståelse for, hvordan tingene reelt foregår, og hvad
> "elefanterne" har at slås med, på daglig basis...

Ham jeg mødte fra Andreas Andresen (vogn 28, for at være helt præcis)
havde da nok at slås med, bremsende hårdt ned hen mod rundkørselen
fordi jeg havde den uforskammethed at komme rundt og skulle forbi. Og
så forstyrrede jeg tilmed hans mobilsamtale.

Han skulle så samme vej som mig (med en del kortere afstand tilmig end
lastbiler normalt bruger) og da vi nåede næste rundkørsel måtte jeg
stoppe for en bil som skulle rundt. Dette resulterede i en ordentligt
tudetur....

Så han havde helt sikkert meget at slås med, lige undtagen
hjerneceller.

Sjovt nok, efter alle mine mange km på motorvej er Andreas Andresen
faktisk et af de firmaer hvis kørestil som jeg synes skiller sig
positivt ud, men de har vel også sorte får.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-09 11:30

On Tue, 29 Sep 2009 23:12:27 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>faktisk et af de firmaer hvis kørestil som jeg synes skiller sig
>positivt ud, men de har vel også sorte får.

Hvis det er en AA bil fra for til agter, er det eneste danske islæt
det dannebrogsflag der pryder bagenden af traileren.

Trækkerne fra de indlejede vognmænd er som regel i vognmandens egne
farver, og de kan rent undtagelsesvis godt være danske.

Derfor være ikke sagt, at AA bilerne ikke kører pænt, men jeg kan ikke
li' dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-09 06:37

On 30 Sep., 12:30, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Hvis det er en AA bil fra for til agter, er det eneste danske islæt
> det dannebrogsflag der pryder bagenden af traileren.

Trækker var samme farver som traileren, så den ikke bagfra. men
traileren havde i hvert fald
"ANDREAS ANDRESEN" hen over siden.

> Trækkerne fra de indlejede vognmænd er som regel i vognmandens egne
> farver, og de kan rent undtagelsesvis godt være danske.

Denne var dansk, hvid med staferinger i samme farve som traileren, jeg
tog faktisk nummeret også, da det var et nemt et.

> Derfor være ikke sagt, at AA bilerne ikke kører pænt, men jeg kan ikke
> li' dem.

Hvorfor ?

--
Christian

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-09-09 18:41

folmer@rasmussen.dk skrev 26.09.2009 14:00:31 i
<s8vrb5lh1sqqjdlu5hv37ku6tfoivu3tsp@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>lastbil i nærheden.
>
>I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

En anden gang kunne du overveje at sætte farten lidt ned og nøjes med at
trække ud til venstre side af din bane. Så er der rigelig plads til
hjulskift.

--
Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-09-09 20:20

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
Hø det er de så også...

> En anden gang kunne du overveje at sætte farten lidt ned og nøjes med at
> trække ud til venstre side af din bane. Så er der rigelig plads til
> hjulskift.

Ja for den da - man skulle nødig genere de hellige med at træde ned af
pedalen et øjeblik. Nej så hellere skræmme livet ud af en der skifter
hjul :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 21:52

J.C.Kløve skrev:

> Hø det er de så også...

Tjaeh :-/

Personligt synes jég at det er utroligt at de fire motorvejs-spor tværs
over Fyn ikke kan trafikeres en fredag uden ét eneste uheld :-|

Engang regnedes motorvejene for de strækninger der var mest sikre p.g.a.
meget lav ulykkesfrekvens, men dét holder vist ikke længere!?
Gad vide hvor ofte der, til sammenligning, er uheld på den parallelle
landevejsstrækning incl. ringgaden rundt om Odense :-/

--
Armand.
(der i grunden godt kunne tænke sig vinger og overblik over hvad det i

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-09-09 22:11

Armand skrev:

> [...]
> Gad vide hvor ofte der, til sammenligning, er uheld på den parallelle
> landevejsstrækning incl. ringgaden rundt om Odense :-/

tjaa
jeg bruger ofte den gamle hobedvej, det er mere afslappende og den er
ganske mere fremkommelig Jeg har ikke indtryk af de store problemer
der (jeg bor jo ikke i området så jeg kan ikke sige det med sikkerhed)

Men ohh ve ohh skræk, når motorvejen er spærret - så flytter alle de
fortravlede og meget meget vigtige mennesker over på hovedvejen, så er
det fanme med at være vågen :-\
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 22:32

On 26 Sep 2009 17:40:43 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

>En anden gang kunne du overveje at sætte farten lidt ned og nøjes med at
>trække ud til venstre side af din bane. Så er der rigelig plads til
>hjulskift.

>--

Jeg kan s'gu ikke tage dig alvorligt, Niels.

Intet sted i min beretning har jeg tilkendegivet hvad min fart var,
men ikke desto mindre farer Niels Lastbilhader ud med bål og brand,
lige med det samme.

Du skulle fanneme sættes til at skifte venstrehjul i en hel uge ude i
nødsporet, og med mig underrettet, så skulle du bare se løjer.

Du ville have et hoftesvaj der kunne gøre dig i stand til at vinde
Vild Med Dans.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-09 00:48

folmer@rasmussen.dk skrev 26.09.2009 23:31:40 i
<jq1tb51qc5jeu8p4so49j8k359vi9cr310@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>nødsporet, og med mig underrettet, så skulle du bare se løjer.
>
>Du ville have et hoftesvaj der kunne gøre dig i stand til at vinde

Hvis du absolut finder det nødvendigt at blokere spor 2 håber jeg da du
har holdt pedalen i bund, men hvis du tænkte dig om ville det være mere
rimeligt at sænke farten, som jeg anbefaler, og holde en rimelig afstand
til den uheldige punktering.

Jeg hader aldelse ikke lastbiler, men dem der sidder bag rattet kunne
generelt godt tåle en opgradering. Dine aggressioner er karakteristiske
for den terror standen ynder at plage os andre med.

--
Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 11:52

On 26 Sep 2009 23:48:08 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>har holdt pedalen i bund, men hvis du tænkte dig om ville det være mere
>rimeligt at sænke farten, som jeg anbefaler, og holde en rimelig afstand

Rimelig afstand til de hårdt arbejdende er lige netop hvad vi prøvede
at skaffe

> [...]

>generelt godt tåle en opgradering. Dine aggressioner er karakteristiske
>for den terror standen ynder at plage os andre med.

Hvad er det for aggressioner du taler om?

Jeg har ikke nogen aggressioner, men jeg undrer mig over, hvor lidt
overblik dem i personbilerne har, når de ikke kan skelne mellem en
overhaling og en venlig gestus.

Hvad angår din sidste sætning, hvad vil du så kalde det, den dag Al
Quida står og banker på din hoveddør?

I mine øjne er det proportionsforvrængning af højeste klasse, i lighed
med dit unuancerede syn på lastbilchauffører.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:02

<folmer@rasmussen.dk> skrev i

> Jeg har ikke nogen aggressioner, men jeg undrer mig over, hvor lidt
> overblik dem i personbilerne har, når de ikke kan skelne mellem en
> overhaling og en venlig gestus.

Jeg synes netop du altid har skrevet om hvor godt overblik der er i en
lastbil, nu forventer du at man i en personbil kan se tværs igennem
lastbilen og spotte en bil i nødsporet.

Ud over det mener jeg det er en fejl bare at blinke til venstre og trække ud
for at give folkene i nødsporet mere plads, man risikerer at en bilist der
ikke har set problemet gør klar til en højrefrakørsel og trækker helt til
højre for at komme inden om den lastbile som han tror er på vej ud i
yderbanen.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:18

On Sun, 27 Sep 2009 13:02:26 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes netop du altid har skrevet om hvor godt overblik der er i en
>lastbil, nu forventer du at man i en personbil kan se tværs igennem

Jeg er godt klar over, at ingen har røntgensyn. Og netop vort bedre
overblik gjorde også, at vi i god tid blinkede, for at få den fornødne
plads, kun med det resultat at man "pakkede sammen", så det blev
komplet umuligt. + hornkoncerten!

> [...]

>ikke har set problemet gør klar til en højrefrakørsel og trækker helt til
>højre for at komme inden om den lastbile som han tror er på vej ud i

Det véd jeg godt, men der står da for fa.... ingen steder at det er
forbudt at tænke.

F.eks. kunne man jo overveje hvorfor de 3 lastbiler lige begynder at
blinke til venstre allesamen på én gang.

Men det er nok for meget forlangt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:40

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> F.eks. kunne man jo overveje hvorfor de 3 lastbiler lige begynder at
> blinke til venstre allesamen på én gang.
> Men det er nok for meget forlangt.

Ja, det er nok derfor man har indført nødblinket.
Hvis jeg kommer i pæn fart i yderbane og en lastbil blinker til venstre og
trækker ud lige foran bliver jeg irriteret, blinker han til begge sider ved
jeg at noget er galt, så bremser jeg roligt ned og afventer hvad der sker.

Jeg synes det er fint at forvente tankevirksomhed hos andre, men det skal da
ikke forhindre at man bruger sit eget hoved.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 13:02

On Sun, 27 Sep 2009 13:40:16 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>jeg at noget er galt, så bremser jeg roligt ned og afventer hvad der sker.

I min verden bruges nødblinket til at indikere stop i trafikken
længere fremme, alt. kraftigt nedst hastighed, og det var der ikke
tale om her.

>--

>Jeg synes det er fint at forvente tankevirksomhed hos andre, men det skal da
>ikke forhindre at man bruger sit eget hoved.

>--

Jeg forsøger efter bedste evne, men du gør som de fleste andre. Du
forsøger af al magt at få aben over i andres favn, i stedet for at
focusere på den egoisme der hersker i ydersporet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-09-09 20:26

folmer@rasmussen.dk skrev:

> F.eks. kunne man jo overveje hvorfor de 3 lastbiler lige begynder at
> blinke til venstre allesamen på én gang.

Måske at I havde indhentet et par campingvogne?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-09 17:06

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> har holdt pedalen i bund, men hvis du tænkte dig om ville det være mere
> rimeligt at sænke farten, som jeg anbefaler, og holde en rimelig afstand

*ROFL* Skal vi tage dig alvorligt? Hvor langt mener du seriøst Folmer skulle
have sænket farten? Til 60 km/t? Til 40 km/t?
Selv ved 60 km/t vil jeg sgu nødig sidde 50 cm indenfor den hvid kantlinie,
når truckerne kører forbi. For ikke at tale om de snork boblende bilister
bagfra, som har travlt med mobilsnak, kaffedrikning, radioskruning og
cigarettænding, som med for lidt afstand ryger lige op i klaveret på dem
foran, da de ikke forventer at hastigheden - på motorvejen - pludselig ryger
ned under 50 km/t..

> Jeg hader aldelse ikke lastbiler, men dem der sidder bag rattet kunne
> generelt godt tåle en opgradering. Dine aggressioner er karakteristiske
> for den terror standen ynder at plage os andre med.

Ok, skal altså ikke tages seriøst! Uden overhovedet at have mødt en mand,
kan du ud fra ganske få skrevne linier, resonere frem til at Folmer er en
agressiv person - flot!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-09-09 20:23

Henrik B. saab@_nospam_tdcadsl.dk skrev 29.09.2009 18:06:24 i
<4ac230ae$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> bl.a.:

>ROFL Skal vi tage dig alvorligt?

Det må Henrik B. i sin Såb virkelig selv om.

>Hvor langt mener du seriøst Folmer skulle have sænket farten? Til 60 km/t?
>Til 40 km/t?

Tilstrækkeligt. Jeg har ikke målt efter eller tjekket, men regner med at
en normal motorvejbane måler ca. 4,5 m. Med en maksimal bredde på 2,55 m
giver det 1,95 m ud over nødsporet. Selv med en meget stor røv vil det
kunne lade sig gøre at skifte hjul. Problemet er udelukkende at Folmer
gerne ville fortsætte med sine 90 km/t ligesom når du gerne vil flette ind
på motorvejen, men ikke kan komme til det fordi han kører 5 meter bag sin
kollega. Og holder farten. Han er jo på /arbejde/.

>Selv ved 60 km/t vil jeg sgu nødig sidde 50 cm indenfor den hvid
>kantlinie, når truckerne kører forbi.

Du er vist lidt for forsigtig?

--
Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 21:27

On 29 Sep 2009 19:23:01 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>på motorvejen, men ikke kan komme til det fordi han kører 5 meter bag sin
>kollega. Og holder farten. Han er jo på /arbejde/.

Hold da kæft. Du véd da godt nok det hele, hva'?

Og det helt uden at være til stede.

Jeg gør som Henrik, undlader at tage dig alvorligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-09-09 21:50

On Tue, 29 Sep 2009 22:26:37 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Hold da kæft. Du véd da godt nok det hele, hva'?
>
>Og det helt uden at være til stede.
>
>Jeg gør som Henrik, undlader at tage dig alvorligt.

Hmmm.....nu ved jeg godt, du ikke skal slås i hartkorn med din kollega
i Netto-bilen, men'eh - I har alstå nogle medlemmer i flokken, som
ikke kan flette, ikke kan køre ligeud i to spor a 4.5 m og som er
umulige at være i nærheden af, hvis der er vejarbejde. Det er
heldigvis de få - men det er de få, som det store flertal bemærker.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 22:03

On Tue, 29 Sep 2009 22:50:11 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>umulige at være i nærheden af, hvis der er vejarbejde. Det er
>heldigvis de få - men det er de få, som det store flertal bemærker.

Ivan, vi har før drøftet de traumer du har i forbindelse med at
socialisere dig med den øvrige trafik.

Jeg har endda været så large, at invitere dig med ud at køre, men uha
nej, så er smedens kat død og fanden og hans pumpestok. .o)

Hvis du nu havde modtaget mit tilbud, kunne jeg have demonstreret for
dig, at det ikke så sjældent forkommer at afspærringerne ved et
vejarbejde, ikke er sat op så de passer til lastbiler, men kun til
personbiler.

Du har således haft chansen for at blive klogere på mange ting, men
har på det sørgeligste forspildt den. Det er beklageligt.

Hvad angår fletningen, så har jeg flere gange prøvet at forklare dig
det utidige i, at jeg skal flytte op til 40 tons, for at du kan komme
til med dine 1.5 tons, og hvor du yderligere er forfordelt ved at have
en betydeligt større mulighed for at accellerere end jeg har.

Dagens trafik kræver nerver af stål, Ivan.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-09-09 22:55

folmer@rasmussen.dk skrev 29.09.2009 23:02:54 i
<kss4c5l7nrmqhd0qjc2cm4dk4v8r893u2q@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>til med dine 1.5 tons, og hvor du yderligere er forfordelt ved at have
>en betydeligt større mulighed for at accellerere end jeg har.

Det er helt ligegyldigt i forhold til loven. De 40 tons kører alt for tit
med for kort afstand og spiller gerne på torrorfaktoreren.

--
Niels

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-09-09 05:42

On Tue, 29 Sep 2009 23:02:54 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

>Ivan, vi har før drøftet de traumer du har i forbindelse med at
>socialisere dig med den øvrige trafik.

Den kan bare socialisere med mig nå! ) Det plejer nu at gå helt
fint, bare Netto ikke er i nærheden

> [...]
>dig, at det ikke så sjældent forkommer at afspærringerne ved et
>vejarbejde, ikke er sat op så de passer til lastbiler, men kun til

Det kan der være noget om, af og til kan ikke engang de små finde ud
af det sammen

> [...]
>en betydeligt større mulighed for at accellerere end jeg har.
>
>Dagens trafik kræver nerver af stål, Ivan.

Somme tider gør den

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-09-09 22:47

folmer@rasmussen.dk skrev 29.09.2009 22:26:37 i
<t8r4c59h3unrsdtb2tl2r3skvf5h4hc2eq@4ax.com> bl.a.:

>Hold da kæft. Du véd da godt nok det hele, hva'?

Ja.

>Og det helt uden at være til stede.

Ja.

>Jeg gør som Henrik, undlader at tage dig alvorligt.

Det er ikke noget større problem.

--
Niels

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-09-09 00:26

On 27 Sep., 01:48, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:
> [...]
> generelt godt tåle en opgradering. Dine aggressioner er karakteristiske
> for den terror standen ynder at plage os andre med.

Hvad med at vende fokus mod dem der er punkteret og insisterer på at
skabe farlige situationer ved at skifte hjul ? Jeg mener at det er
temmelig uforsvarligt at stå med røven ude i inderbanen i tæt trafik
og skifte hjul.
Ring dog til Falck. Hvis der ikke er råd til den ydelse, så må man jo
lade bilen stå indtil trafikken er stilnet af.

Leo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 07:42

Leo_Jensen skrev:

> [...]
> skabe farlige situationer ved at skifte hjul ? Jeg mener at det er
> temmelig uforsvarligt at stå med røven ude i inderbanen i tæt trafik

Ja jeg ville heller ikke befinde mig der end ikke bare sidde i bilen :-\

> Ring dog til Falck. Hvis der ikke er råd til den ydelse, så må man jo
> lade bilen stå indtil trafikken er stilnet af.

Nu hopper kæden af igen, bare for ikke at blive ulejliget.

Når nu han står der gør, Folmer det helt rigtige!
Han viser HENSYN en grundregel i trafikken!

Det er sgu da utrolig så travlt "folk" har

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 11:59

On Sun, 27 Sep 2009 08:42:11 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> [...]
>
>Når nu han står der gør, Folmer det helt rigtige!
>Han viser HENSYN en grundregel i trafikken!
>
>Det er sgu da utrolig så travlt "folk" har

Tak for supporten.

Og du har helt ret. Hvad er det der gør, at ethvert afbrud af
cruise-controllen er verdens undergang?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 27-09-09 21:34

> Og du har helt ret. Hvad er det der gør, at ethvert afbrud af
> cruise-controllen er verdens undergang?

Tjah - for nogle Duplo-kørere er det jo Verdens undergang at stille
cruise-controllen 1km/t ned - så de er nødt til at starte et
elefantvæddeløb, så en hel hale af lego-kørere må stille deres cruisecontrol
40 km/t ned .......

Fra : TL

Dato : 27-09-09 12:19

On Sun, 27 Sep 2009 08:42:11 +0200, in dk.fritid.bil "J.C.Kløve"
<jck@aats.dk> wrote:

>Når nu han står der gør, Folmer det helt rigtige!
>Han viser HENSYN en grundregel i trafikken!
>
>Det er sgu da utrolig så travlt "folk" har

Ja, hvorfor skal det være så svært. Hvis der er plads til at flytte
sig, så der er sikker afstand til staklen, der skal skifte hjul, uden
at blokere andet-sporet, så gør man vel det. Hvis der ikke er plads,
så må den punkterede bilists liv og sikkerhed veje tungere end de 2
minutters forsinkelse det giver andre at trække ud i næste spor.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:25

On Sun, 27 Sep 2009 19:18:43 +0800, TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> [...]
>så må den punkterede bilists liv og sikkerhed veje tungere end de 2
>minutters forsinkelse det giver andre at trække ud i næste spor.

Det er også min vurdering.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-09 17:08

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er også min vurdering.

Ja, man burde sende hele banden af "tudehorn" op til en orienterende
køreprøve - for de ha da bevist at de ikke magter at holde et overblik i
trafikken...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 11:56

On Sat, 26 Sep 2009 23:25:50 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>Ring dog til Falck. Hvis der ikke er råd til den ydelse, så må man jo
>lade bilen stå indtil trafikken er stilnet af.

Den løsning ville jeg også til enhver tid anbefale.

Det er jo ikke for sjov, at man i Tyskland anbefaler at man ved ophold
i nødsporet får advarselstrekanten placeret, for derefter at indtage
en plads på den anden side af autoværnet.

Det er bare ikke altid at folk lytter til gode råd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 07:42

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-09 19:17

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> lastbil i nærheden.
>
> I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

Efter sådan en svada fra vor rejsende skribent er jeg glad for kun at køre
Mondeo og Punto.
'deo er dog lettere grounded pt. så den kunne det ikke være.
Punto er absolut uden stil, så den kunne det heller ikke være

Folmer, husk at: 'Gammel Dansk gør godt.'

Dog ikke bag rattet.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i (grounded, meget

Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-09-09 20:29

On Sat, 26 Sep 2009 20:17:16 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Efter sådan en svada fra vor rejsende skribent er jeg glad for kun at køre

Kom til at tænke på Hitchhikers Guide to The Galaxy og lorry driver
Rob McKenna som noterer forskellige former for regn i sin notesbog (og
som sjov nok forfølges af konstant regn).

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minor_characters_from_The_Hitchhiker%27s_Guide_to_the_Galaxy#Rob_McKenna

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Sode

Dato : 26-09-09 19:47

Hmm.. håber ikke din tid går med at tage noter, i stedet for bare at passe
dit job....

VH/Sode

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 22:37

On Sat, 26 Sep 2009 20:46:37 +0200, "Sode" <sode@xxxhas.dk> wrote:

>Hmm.. håber ikke din tid går med at tage noter, i stedet for bare at passe
>dit job....

>--

Du er da godt nok ikke den hurtigste knallert på molen.

Mener du i ramme alvor, at det jeg har beskrevet ikke hører med til at
passe mit job?

Jeg har ingen problemer meed hverken langtids- eller
korttidshukommelsen, så noter er ikke taget.

I er s'gu nogen gange for meget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 26-09-09 22:19

On Sat, 26 Sep 2009 14:00:31 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>

>I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

Jeg bøjer mig i støvet for din visdom.

Der er en årsag til jeg vælger alternative ruter hjemad torsdag og
fredag eftermiddag, som måske tager lige så lang eller en anelse
længere tid end at sidde med "vennerne" ude på Køge Bugt. Det er at
det er hamrende træls at holde der og risikere skærme mv fordi der
skiftes vognbane i et væk. Hvis en vognbane bevæger sig skal et antal
møvere nok få det stoppet, fordi man "lige skal med" - og så vender
billedet og fjolserne skal tilbage igen. Så'eh......hold nu snuderne i
sporet og kør eller lad være, I har selv valgt!

Det er altså sjovere at køre 50 gennem Greve end at køre
0-10-20-80-20-10-0 på Køge Bugt

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 22:49

On Sat, 26 Sep 2009 23:19:22 +0200, Ivan Madsen
> [...]

>sporet og kør eller lad være, I har selv valgt!
>
>Det er altså sjovere at køre 50 gennem Greve end at køre

Det er s'gu noget grimmer noget med den Bugt, det véd alle.

Hen over Fyn i torsdags gik det såmænd stille og roligt med os
lastbiler i inderbanen, med lidt over 80 i timen, og dem i ydersporet
kørte vel tæt på de 110.

Kæden hoppede bare pr. automatik af, da vi var 3 der signalerede at vi
gerne lige ville låne ydersporet et øjeblik.

Vi var jo lastbiler. Klokken var jo ikke 18, og derfor var der stadig
overhalingsforbud. Og så var vi jo lastbiler. Lastbiler ved du nok.
Noget rigtigt snavs.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-09 07:32

folmer@rasmussen.dk skriver:

> [...]
> spottet fra vort ophøjede stade, og forsøgte derfor at være
> hensynsfulde, og trække ud, for ikke at genere unødigt.

Hvilket absolut ikke bør være noget problem.

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=395713&submenuid=0&menuid=0&AreaGuid=2287

"Jeg har selv prøvet at skifte dæk på min cv i nødsporet på en
autobahnen med biler kørende tæt forbi, dog bremsede de fleste lastbiler
hastigheden derude, ved at trække halvt ud, og derved tvang
personbilerne ned i hast. Og dette takker jeg dem stadig for."

Klaus

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-09 11:29

Klaus D. Mikkelsen Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den skrev 27.09.2009
08:31:43 i <4ABF06CF.E8E12D46@du.kan.finde.den> bl.a.:

> [...]
>hastigheden derude, ved at trække halvt ud, og derved tvang
>personbilerne ned i hast. Og dette takker jeg dem stadig for."

Hvilket netop er det jeg foreslår. Ved den tåbelige manøvre med at skifte
bane kunen man endda risikere at nogen kunne finde på at forsøge en
overhaling indenom.

--
Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:04

On 27 Sep 2009 10:29:19 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvilket netop er det jeg foreslår. Ved den tåbelige manøvre med at skifte
>bane kunen man endda risikere at nogen kunne finde på at forsøge en

Bebrejder du mig og mine kolleger for, at der findes så ringe begavede
personvognsbilister, at de kunne finde på den slags?

Har du i øvrigt noget bud på, hvad det er der haster så
forskrækkeligt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-09 15:46

folmer@rasmussen.dk skrev 27.09.2009 13:04:03 i
<9hhub596im130qh3toet6aahdl5nebq91b@4ax.com> bl.a.:

>Bebrejder du mig og mine kolleger for, at der findes så ringe begavede
>personvognsbilister, at de kunne finde på den slags?

Med din store begavelse (og jeg mener Folmer er en undtagelse blandt
truckerne) vil du nok være i stand til at indse, at det kunne ske. Hverken
blandt chauffører eller bilister kan vi regne med nogen undergrænse for
intelligensen. Godt nok skal man bestå en prøve, men der findes folk i
bilerne uden kørekort.

>Har du i øvrigt noget bud på, hvad det er der haster så
>forskrækkeligt?

Vi er jo vant til de dér tumper, som uafladeligt terroriserer med 90 km/t
overhalinger, og hvordan skulle vi kunne skelne din misforståede
hensynsfuldhed fra den almindelige idioti?

--
Niels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 15:59

On 27 Sep 2009 14:45:42 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>blandt chauffører eller bilister kan vi regne med nogen undergrænse for
>intelligensen. Godt nok skal man bestå en prøve, men der findes folk i

Jeg har levet af at køre bil siden 1967, så jeg har ingen grænser for
hvad jeg forestiller mig kan ske i trafikken.

Men jeg holder aldrig op med at undres.

Tak for roserne.

> [...]

>overhalinger, og hvordan skulle vi kunne skelne din misforståede
>hensynsfuldhed fra den almindelige idioti?

Den er ikke misforstået. Jeg sinker hellere trafikken i ydersporet,
end jeg kører røven af en der er ved at skifte hjul i nødsporet.

Når jeg skriver haster, så mener jeg altså personbilerne i ydersporet.
Når de har været nede på 90 en kort stund, fordi der har fundet en
overhaling sted, så tager det kun nogle få sekunder før de er oppe i
fart igen.

Hvad er det de skal nå?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-09 17:10

folmer@rasmussen.dk skrev 27.09.2009 16:59:27 i
<83vub5pko1c57hcj2lrqgos48r9ukf623p@4ax.com> bl.a.:

>Hvad er det de skal nå?

Vejene er vel bygget til 200 km/t. Af hensyn til miljøet og økonomien
nøjes vi så med 130 eller 110 km/t og både miljø og økonomi har bedst af
en konstant fart. Så de ti gange jeg skulle ned på 90 efter nogle klovne
på vejen fra Esbjerg til København, om aftenen med ringe trafik, men altså
med disse fæhoveder, der lige før man kommer frem giver sig til at
overhale en næsten lige så hurtig kollega eller to.

Vi vil altså bare gerne holde en jævn fart (ligesom jer), og er ret trætte
af en stor del af dine kolleger.

--
Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-09 17:15

> Vi vil altså bare gerne holde en jævn fart (ligesom jer), og er ret trætte
> af en stor del af dine kolleger.

Næææh, "I" er blot trætte af at skulle vise hensyn i trafikken. Og "I" ikke
kan dovne den længere, på autopilot, men skal til at være aktive...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:02

On Sun, 27 Sep 2009 08:31:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>hastigheden derude, ved at trække halvt ud, og derved tvang
>personbilerne ned i hast. Og dette takker jeg dem stadig for."

Du skal være så hjerteligt velkommen.

Det er nemlig skide ubehageligt, og særdeles farligt at være i den
situation.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:11

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> [...]
> hastigheden derude, ved at trække halvt ud, og derved tvang
> personbilerne ned i hast. Og dette takker jeg dem stadig for."

Det var vel næppe bilerne i yderbanen der susede tæt forbi.
At trække helt til kanten i højre bane er fint, men at gå halvt ud i
yderbanen anser jeg for dumt, man skaber bare ny farlige situationer.

En advarselstekant placeret et godt stykke tilbage vil advare bilisteren i
højre bane, sidder de og sover er det sådan set ligegyldigt om lastbilen
foran trækker helt ud i venstre spor.
Holder lastbilerne til venstre i eget spor bliver oversigten lidt bedre for
de bagvedkørende.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:24

On Sun, 27 Sep 2009 13:10:58 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>foran trækker helt ud i venstre spor.
>Holder lastbilerne til venstre i eget spor bliver oversigten lidt bedre for

I dette tilfælde var der ikke nogen advarselstrekant, og hvad enten
man skønner at det er nok at trække ud til venstre i egen vognbane,
eller at det er nødvendigt at "låne" lidt hos naboen, så blinker jeg.

Gør jeg ikke det, har vi 50 indlæg i morgen om lastbilchauffører der
slingrer rundt på vejen og laver alt nuligt andet end at styre vogn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-09 16:02

folmer@rasmussen.dk skrev 27.09.2009 13:24:27 i
<6kiub5hfjsupk5ik626qgs3chop6iejki2@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>
>Gør jeg ikke det, har vi 50 indlæg i morgen om lastbilchauffører der
>slingrer rundt på vejen og laver alt nuligt andet end at styre vogn.

For fem år siden var jeg tæt på at omkomme i omegnen af Paris, da en
spansk lastbil overhalede mig rask i en udfletning hvor der var 50 km/t.
Under overhalingen nærmede vogntoget sig faretruende fra venstre, og jeg
tænkte bare det var det sædvanlige slinger, men selv om han ikke kunne
have overset mig var han såmænd ved at skifte bane! Jeg bremsede let for
at lade ham komme ind, men det gik vist lidt hurtigt og jeg husker ikke
mere end at jeg en brøkdel af et sekund efter befandt mig op ad venstre
autoværn modsat kørselsretningen. Lastbilen havde åbenbart bremset hårdt
da han ramte mig, så jeg var blevet kastet ind foran den. Vi overlevede
mærkværdigvis uden skrammer i den totalskadede Xantia.

Han blinkede selvfølgelig ikke, hvilket han skulle have gjort.

Det skulle du til gengæld ikke. Du skal kun skifte bane hvis der er god
plads til det.

--
Niels

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-09-09 08:30

On 2009-09-26 14:00:31 +0200, folmer@rasmussen.dk said:

> [...]
> lastbil i nærheden.
>
> I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

Jeg har lige været en tur i tyskland igen .. som 1000 Km frem og
tilbage fra grænsen og det er virkeligt frustrerende at komme til DK
igen efter man har oplevet hvor glidende det forløber dernede.

Jeg mener det burde udløse et girokort i forste omgang hvis man
kilometer efter kilometer bliver liggende i yderbanen. Det er ikke
længe siden jeg, i nærheden af Kbh, oplevede at ydersporet var pakket
med biler imens midtersporet var frit 1 - 1,5 Km frem. Jeg kan
personligt overhovedet ikke se logik i det.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:11

On Sun, 27 Sep 2009 09:30:14 +0200, J.K.Arning
<jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
>med biler imens midtersporet var frit 1 - 1,5 Km frem. Jeg kan
>personligt overhovedet ikke se logik i det.

Jeg tror at det er en naturlig følge af, at overhalingsforbud for
lastbiler bliver mere og mere udbredt.

Tankegangen er derefter, at lastbilerne bor i indersporet, og vi
(personbilerne) bor i de andre spor. Og på et eller andet tidspunkt
dukker der nok en lastbil eller noget andet langsomtkørende op, som
retfærdiggør vores forehavende.

Iøvrigt går jeg ind for overhalingsforbudet i den form det findes i
Tyskland.

Altså mellem kl. 06:00 og kl. 20:00 og så med ret til at overhale i
det tidsrum, hvis der kan opnås en fornuftig hastighedsforskel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Altså mellem kl. 06:00 og kl. 20:00 og så med ret til at overhale i
> det tidsrum, hvis der kan opnås en fornuftig hastighedsforskel.

Det er da også sådan herhjemme, måske lige bortset fra tidspunkterne.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:29

On Sun, 27 Sep 2009 13:15:32 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Det er da også sådan herhjemme, måske lige bortset fra tidspunkterne.

>--

Stort set, og det går jeg også ind for, men de danske myndigheder
laver af og til nogle besynderlige dispositioner, når de vælger
stederne for forbudet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:54

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Stort set, og det går jeg også ind for, men de danske myndigheder
> laver af og til nogle besynderlige dispositioner, når de vælger
> stederne for forbudet.

Du skriver:
"Iøvrigt går jeg ind for overhalingsforbudet i den form det findes i
Tyskland."

Formen er da nøjagtig den samme, men det er da muligt at tyskerene er bedre
til at vurdere hvor det er nødvendigt, de er i det hele taget bedre til
alting efter manges mening.

Hvilke steder herhjemme mener du er rigtigt dårligt valgt?
http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=87551

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 13:06

On Sun, 27 Sep 2009 13:54:20 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>alting efter manges mening.
>
>Hvilke steder herhjemme mener du er rigtigt dårligt valgt?

Dårligt valgte steder er bl.a. når det går op ad bakke.

De nye 60 tons vogntog kan ikke holde et jævnt tempo, selv ved
forholdsvis små stigninger, og så ville det være rart at kunne komme
om ved dem, når det går opad, da vi er rigtigt mange der godt kan
holde topfart der.

Det ville spare os for megen unødig tid i overhalingsbanen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 13:45

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> [...]
> forholdsvis små stigninger, og så ville det være rart at kunne komme
> om ved dem, når det går opad, da vi er rigtigt mange der godt kan

Det burde så også være et krav til et sådant vogntog, et krav om et minimums
effekt/vægt forhold.
Men kommer de ned på 50-60 må der jo gerne overhales hvis man selv kan
holde de 80.

Findes der ikke sådanne strækninger i Tyskland, bruger de ikke de samme
kriterier, overhalingsforbud op af stigninger på tosporede motorveje.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 14:29

On Sun, 27 Sep 2009 14:44:46 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Findes der ikke sådanne strækninger i Tyskland, bruger de ikke de samme
>kriterier, overhalingsforbud op af stigninger på tosporede motorveje.

Det er lidt forskelligt.

På visse strækninger f.eks. i Kasselbakkerne, som er temmeligt seriøse
stigninger for en lastbil, har man simpelthen lavet et krybespor, som
man SKAL køre i, uanset vægt/effekt forhold.

Det er selvfølgelig godt for personbilerne, men ikke helt så godt for
de let lastede lastbiler - hvis du forstår hvad jeg mener?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-09 16:19

> [...]
> stigninger for en lastbil, har man simpelthen lavet et krybespor, som
> man SKAL køre i, uanset vægt/effekt forhold.

Du mener som ved rampen syd op fra "gudenfloden" ved Randers?

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 16:38

On Sun, 27 Sep 2009 17:19:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Du mener som ved rampen syd op fra "gudenfloden" ved Randers?

>--

Nej, det mener jeg ikke rigtigt. ))

De ujævnheder der er i terrænet ved Gudenfloden og omegn, kan dårligt
nok anvendes som eksempel på en bakke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-09 16:50

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Nej, det mener jeg ikke rigtigt. ))
>
> De ujævnheder der er i terrænet ved Gudenfloden og omegn, kan dårligt
> nok anvendes som eksempel på en bakke.

Jeg tænker også mest på krybesporet der er lavet der......

Klaus

Fra : KASO

Dato : 27-09-09 21:43

> [...]
>
> Det er selvfølgelig godt for personbilerne, men ikke helt så godt for
> de let lastede lastbiler - hvis du forstår hvad jeg mener?

Hmm - sjovt, at du godt kan se det fornuftige i, at _du_ får lov til at
holde din hastighed og ikke skal risikere at sænke den 10-20 km/t på en kort
strækning. Er det så ikke også rimeligt, at alle andre kan få lov til at
holde deres hastighed og ikke skal sænke den måske 40 km/t for at en
lastbil kan foretage en overhaling? Hvorfor er det vigtigere, at lastbiler
få lov til at holde deres fart end at alle andre får lov til det?

Fra : Mogens

Dato : 27-09-09 13:49

> [...]
> holde topfart der.
> Det ville spare os for megen unødig tid i overhalingsbanen.

Det ville være fantastisk, om disse store køretøjer så kunne holde sig til
fartgrænsen på de 80 km/t. Så havde "I andre" jo 9 km/t at gøre godt med
ifm. overhalinger !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 14:32

On Sun, 27 Sep 2009 12:49:24 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>fartgrænsen på de 80 km/t. Så havde "I andre" jo 9 km/t at gøre godt med

Det ville være en super løsning, men jeg kender godt "de langes"
argumenter.

Wasså når trækkeren udfører normalt trailerarbejde. Så kan vi stadig
kun køre 80. Ta' den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 27-09-09 16:59

> Det ville være en super løsning

OK - indfør dét.

> men jeg kender godt "de langes" argumenter.
> Wasså når trækkeren udfører normalt trailerarbejde. Så kan vi stadig
> kun køre 80. Ta' den

Nu er der ikke så forfærdentlig mange biler i DK, som endnu har en
fartpilot. De bilister evner alligevel godt at holde en given fartgrænse
UDEN piloten. Så ka en lastvognschauffør vel da for fan også finde ud af det
?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-09-09 20:22

folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> hurtigtkørende ambulance, og lige så flot var det at se, at lysten til
> at trække ind for at give plads, kun var til stede når der ikke var en

Hvordan kunne du egentlig se at de trak ind når der ikke var en lastbil
i nærheden?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 20:42

On Sun, 27 Sep 2009 21:22:02 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Hvordan kunne du egentlig se at de trak ind når der ikke var en lastbil
>i nærheden?

>--

Du spekulere temmligt meget over tingene, gør du ikk'?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-09 02:08

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Du spekulere temmligt meget over tingene, gør du ikk'?

Nu ikke så genert - bare indrøm at du har et ekstra ben som
Falck-redder, for at få suset ved at overhale en lastbil på under en
halv time.

Fra : KASO

Dato : 27-09-09 21:47

> [...]
> lastbil i nærheden.
>
> I sandhed en eftermiddag personbilisterne kan være stolte af.

Fint at give plads - selv om det var tåbeligt at forsøge at skifte hjul på
det sted. Når du nu klager over hornorkesteret - så tænk på det gamle udtryk
"man ligger som man har redt"
Lastbilerne (ikke dig specifikt) har selv gjort sig fortjent til at mange
pr. definition går udfra, at de nu endnu engang er vidne til et
elefantkapløb - for det ses kun alt for ofte på vejene. Hvordan skulle de
tro andet?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 16:26

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> spottet fra vort ophøjede stade, og forsøgte derfor at være
> hensynsfulde, og trække ud, for ikke at genere unødigt.

Nu kører du jo selvfølgelig me så stor sikkerhedsafstand til de
forankørende, at du kan nå at reagere hvis der står en bil i nødsporet? Og
dernæst fx. nedsætte din hastighed fra de 80 km/t du kører og til 60 km/t?
At køre forbi en holdende bil med 60 km/t er ikke så slemt. Heller ikke om
det er venstre hjul der skiftes.
Alternativt kunne du sætte advarselsblink på og nedsætte hastigheden for at
advare bagvedkørende (som sidder og sover med fartpiloten på). Eller trække
ud i venstre bane med advarselsblink på. Det er jo en nødsituation som jeg
godt synes kunne forsvare advarselsblinket. Så slap du sikkert for folks
dytteri på uforståenhed.