Kender du bilmærkerne?
Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-09 20:49

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-09-09 21:40

Henrik B. wrote:
> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

10 ---

/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-09-09 21:46

Frank Leegaard wrote:
> Henrik B. wrote:
>> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
>> http://www.expressen.se/motor/1.1014676
>
> 10 ---

Læg mærke til hvilket emblem 100% kan genkende ...

Det kaldes branding ...

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 14:38

Frank Leegaard skrev:

> Læg mærke til hvilket emblem 100% kan genkende ...
>
> Det kaldes branding ...

Jup!
Eller også er det det mest sete logo blandt danskere :-/

Blandt japanerne har der igennem flere år hersket en desperat(?) lyst
til ændring/oprettelse af logoet (Datsun/Nissan; Toyota; Mazda (m.fl?)),
hvilket kan skyldes ønsket om et brand som er ligeså slagfærdig som
VW's, men jo også giver et afbrud i allerede opnået genkendelse :-/
Mazda's logo har jeg således stadig svært ved at genkende pr. refleks,
selvom det snart er tyve år siden at man indførte det!

Til gengæld er det bemærkelsesværdigt at Daewoo's logo stadig får en
klokke til at ringe, selvom det har været Chevrolet's "sløjfe" der har
været logo på biler derfra igennem en del år

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-09-09 16:20

Armand wrote:

> [...]
> klokke til at ringe, selvom det har været Chevrolet's "sløjfe" der har
> været logo på biler derfra igennem en del år

Tænkte på det samme - En Dajwuu glemmer man ikke sådan.

For øvrigt var den første og den sidste de eneste jeg var i tvivl om.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 17:04

Frank Leegaard skrev:

> For øvrigt var den første og den sidste de eneste jeg var i tvivl om.

Samme hér!
Jeg havde nok ikke kunnet gætte dém hvis ikke det havde været for tre af
vores nylige sommerferier, men det er jo ikke snyd

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 27-09-09 15:47

Armand skrev:

> Til gengæld er det bemærkelsesværdigt at Daewoo's logo stadig får en
> klokke til at ringe, selvom det har været Chevrolet's "sløjfe" der har
> været logo på biler derfra igennem en del år

Sjovt nok gik jeg forbi en "ægte" Daewoo Matiz (á årg. 2000) her til
eftermiddag.
Det forkromede logo på frontklappen var forøvrigt stiliseret lidt á to
at "stregerne" mangler og giver et mellemrum mellem de yderste streger i
hver side!

--
Armand.

Fra : Volger Garfield

Dato : 25-09-09 14:49

On Thu, 24 Sep 2009 22:46:02 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Læg mærke til hvilket emblem 100% kan genkende ...
>
>Det kaldes branding ...

Hvilke andre biler har forkortelsen VW??

Volger

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-09 15:19

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Læg mærke til hvilket emblem 100% kan genkende ...
> Det kaldes branding ...

Næ, det kaldes "lad os skrive forbogstaverne i mærket" ;)

Fra : Brian H

Dato : 25-09-09 15:48

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Næ, det kaldes "lad os skrive forbogstaverne i mærket" ;)

Lige som BMW og AUDI ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-09 16:18

"Brian H" <brian@something.com> wrote in

> Lige som BMW og AUDI ;)

BMW er værre end VW ka jeg godt se - men Audi snyder altså ikke:
http://www.theweeklydriver.com/content_images/2/AudiLogo_1_.jpg

;)

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 17:01

Brian H skrev:
> "Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Lige som BMW og AUDI ;)

Øhhh???

--
Armand.

Fra : Brian H

Dato : 26-09-09 08:31

> Øhhh???

Ja, der blev snakket om at have forbogstaverne i mærket, det har både BMW og
AUDI...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-09-09 16:22

Henrik Stidsen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Næ, det kaldes "lad os skrive forbogstaverne i mærket" ;)

Netop. The beauty of simplicity.

Det er jo det der funker.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 25-09-09 16:57

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Netop. The beauty of simplicity.
>
> Det er jo det der funker.

Jo tak - men kunne de ikke holde den slags simpliciteter til deres branding,
og så prøve at bygge mere tidssvarende biler ?

Det' gas...

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-09-09 20:11

Brian wrote:

> Jo tak - men kunne de ikke holde den slags simpliciteter til deres
> branding, og så prøve at bygge mere tidssvarende biler ?
>

> Det' gas...

Spør du dem, siger de nok diesel
--
/Frank

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-09-09 00:50

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

Den var åbenbart ikke synderlig svær.

Jeg fik også 10 ud af 10.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Brian

Dato : 25-09-09 07:59

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

Jeg skal da gerne være den første til at indrømme, at jeg kun fik 9/10 - den
sidste kunne jeg ikke umiddelbart genkende.

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-09-09 02:00

On 25 Sep., 08:59, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Jeg skal da gerne være den første til at indrømme, at jeg kun fik 9/10 - den
> sidste kunne jeg ikke umiddelbart genkende.

Det samme her:

Du fick 9 rätt av 10 möjliga

--
Christian

Fra : Brian H

Dato : 25-09-09 11:15

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

Første gang 7 ud af 10 selvom jeg havde svaret de rigtige svar. Man kan jo
sammenligne til sidst. Så prøvede jeg lige igen med samme svar, og så fik
jeg 10 ud af 10.
Underligt...

Fra : Jensen

Dato : 25-09-09 11:39

On Thu, 24 Sep 2009 21:48:59 +0200, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
>http://www.expressen.se/motor/1.1014676

10 ud af 10.

--
Thomas

Fra : Volger Garfield

Dato : 25-09-09 14:49

On Thu, 24 Sep 2009 21:48:59 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
>http://www.expressen.se/motor/1.1014676

Det gjorde jeg da også...
(Sammen med 34% andre, var det vist)

Volger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-09 16:20

"Henrik B." skriver:

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

9 ud af 10, selvom mine svar var rigtige....

Klaus

Fra : Leo_Jensen

Dato : 25-09-09 10:07

On 25 Sep., 18:01, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Øhhh???

Jeg havde samme fornemmelse. Øhhh ???

Fra : Brian

Dato : 25-09-09 17:30

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Øhhh???

Jeg havde samme fornemmelse. Øhhh ???

Jeg ved ikke hvor Audi kommer ind i billedet, men på et BMW logo står der
BMW...

/Brian

Fra : Brian H

Dato : 26-09-09 08:32

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Jeg havde samme fornemmelse. Øhhh ???
>
> Jeg ved ikke hvor Audi kommer ind i billedet, men på et BMW logo står der
> BMW...

Så er det jo godt at vi ikke snakker om logo'er men om mærker.

Fra : Brian

Dato : 26-09-09 17:20

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Så er det jo godt at vi ikke snakker om logo'er men om mærker.

Ahh... så forstår jeg hvor du vil hen

/Brian

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 21:43

Brian H skrev:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Så er det jo godt at vi ikke snakker om logo'er men om mærker.

Så link mig lige et "mærke" hvori Audi's navn indgår!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 22:26

Armand skrev:

> Så link mig lige et "mærke" hvori Audi's navn indgår!

Eftersom vi taler nutid (bortset fra Daewoo) gælder det originale, á det
blå emblem der er at se på køleren på nedenværende link, ikke! :
<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Audi_Typ_R.jpg>

--
Armand.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-09-09 18:31

On Fri, 25 Sep 2009 18:01:03 +0200, Armand wrote:

> Øhhh???

Der er da i det mindste 4 tegn i logo'et for AUDI...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-09-09 22:20

"Henrik B." <> skrev i meddelelsen ...

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

10 af 10. Men det er snyd, for Lexus kendte
jeg ikke logoet på, men vidste at det ikke var
de 2 andre.

mvh
Henning

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 23:06

Henning Præstegaard skrev:

> 10 af 10. Men det er snyd, for Lexus kendte
> jeg ikke logoet på, men vidste at det ikke var
> de 2 andre.

Jup!
En quizz á tegn(!) pågældende bilmærkes logo kunne være sjovere, men
svært gennemførligt på nettet

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-09-09 15:52

Armand wrote:

> Jup!
> En quizz á tegn(!) pågældende bilmærkes logo kunne være sjovere, men
> svært gennemførligt på nettet

og så ville jeg ikke få 10 rigtige, men 3-4 stykker.

--
/Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 26-09-09 20:18

On Sat, 26 Sep 2009 16:51:56 +0200, "Frank Leegaard"

Mjoh - Jeg ville stadig have fået 10

Volger

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 21:35

Volger Garfield skrev:

> Mjoh - Jeg ville stadig have fået 10

Jeg tillader mig at mistro dine evner til at cadillac's nok kun ville
blive en skitse, for dét er godtnok det medst mudrede logo jeg
nogensinde har set!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-09-09 22:29

Armand wrote:

> Jeg tillader mig at mistro dine evner til at cadillac's nok kun ville
> blive en skitse, for dét er godtnok det medst mudrede logo jeg
> nogensinde har set!

Volger er en stakkels troll. Ingen tager ham seriøst.

--
/Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 27-09-09 12:25

On Sat, 26 Sep 2009 22:35:05 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Jeg tillader mig at mistro dine evner til at cadillac's nok kun ville
>blive en skitse, for dét er godtnok det medst mudrede logo jeg
>nogensinde har set!

Det er din ret at mistro det

Volger

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 21:33

Frank Leegaard skrev:
Armand wrote:

> og så ville jeg ikke få 10 rigtige, men 3-4 stykker.

Eller måske netop kun VW som rigtig :-/

--
Armand.
(Der egentlig troede at Nissan kun klarede sig med sit navnetræk, men på

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-09-09 22:29

Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:

> Eller måske netop kun VW som rigtig :-/

I alle fald som kønt

--
/Frank

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-09-09 07:34

On Sat, 26 Sep 2009 22:31:19 +0200, Frank Leegaard wrote:

> Dem er lidt svær. Kan du finde mere autoritativ kilde end Wiki?

I det mindste kunne man citere wikipedia korrekt.

Der står jo netop at det IKKE er en forkortelse, men en latinsk
oversættelse af mandens navn, og at det andet er et "backronym". Samme
historie findes også på

http://www.audiworld.com/news/00/audihistory/content.shtml

ellers er der jo

http://lmgtfy.com/?q=audi+name+history

Fra : Brian Lund

Dato : 05-10-09 02:21

> Jeg fik 10 rigtige - hva' får du:
> http://www.expressen.se/motor/1.1014676

10 ud af 10, kun den første og sidste var jeg usikker på.

Brian