|
| Godt håndværk eller kunstværk? Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-09 15:47 |
| | |
Hans Mouridsen (23-09-2009)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 23-09-09 16:56 |
| | |
Henrik B. (23-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 23-09-09 19:42 |
| | |
N/A (28-09-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-09 15:18 |
|
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 00:51 |
|
"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:4abdf3e5$0$288$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Viser tydeligt at bilen ikke er konstrueret til at håndtere de
>> kræfter...
>
> Hvordan "viser det tydeligt" at bilen ikke er konstrueret til det?
>
> Manden trækker en koger... og?
Bilen sejler jo rundt over det hele....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
N/A (28-09-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-09 15:18 |
|
| |
Frank Leegaard (23-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 23-09-09 19:03 |
|
Bent Eriksen wrote:
> Jeg synes det er begge dele!
> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1
>
Jeg kan nu kun svinge mig op til godt håndværk.
Det piner mig dog midt i processen at se at de lader karossen
overfladekorrodere som de gør. Der burde have være primet på en eller anden
måde.
--
/Frank
| |
"J.C.Kløve" (23-09-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 23-09-09 20:02 |
| | |
Martin [6000] (26-09-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 26-09-09 11:59 |
|
> Viser tydeligt at bilen ikke er konstrueret til at håndtere de
> kræfter...
Hvordan "viser det tydeligt" at bilen ikke er konstrueret til det?
Manden trækker en koger... og?
| |
Martin [6000] (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 28-09-09 13:24 |
|
> Bilen sejler jo rundt over det hele....
Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
førens skyld?
Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
Henrik ;)
| |
Martin [6000] (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 28-09-09 13:25 |
|
> men på Saab er det vel en
> "feature"
Thø.. i så fald er det en generende feature. Det er ihvertfald noget
samtlige 9000'ere "lider" af når der kommer power under hjelmen.
Men med LSD er problemet slet ikke så udtalt.
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 07:14 |
|
On 28 Sep., 14:24, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
> > Bilen sejler jo rundt over det hele....
>
> Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
> førens skyld?
>
> Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
> du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
> Henrik ;)
Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
være "over det hele".
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-09-09 15:18 |
|
Henrik B. skrev:
> On 28 Sep., 14:24, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
>>> Bilen sejler jo rundt over det hele....
>> Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
>> førens skyld?
>>
>> Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
>> du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
>> Henrik ;)
>
> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
> være "over det hele".
>
Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
tråden startede med et link til :-|
--
Armand.
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 18:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0c57f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
>> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
>> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
>> være "over det hele".
>>
> Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
> tråden startede med et link til :-|
Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på billederne!
Jeg taler om den på Youtube-klippet....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-09-09 18:58 |
|
Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0c57f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
>>> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
>>> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
>>> være "over det hele".
>>>
>> Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
>> tråden startede med et link til :-|
>
> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>
Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
fået dén ramme isvejst :-|
--
Armand.
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 19:16 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0f91c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
>> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>>
> Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
> fået dén ramme isvejst :-|
Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
Vi har ikke set den på billederne køre, hvorfor jeg naturligvis ikke kan
kommentere på den.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-09-09 19:26 |
|
Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0f91c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
>>> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>>>
>> Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
>> fået dén ramme isvejst :-|
>
> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>
Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at bekræfte
ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|
--
Armand.
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 19:56 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0ffb4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>>
> Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at bekræfte
> ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|
Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (29-09-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-09-09 00:09 |
|
Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0ffb4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>>>
>> Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at
>> bekræfte ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|
>
> Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).
>
Det skal åbenbart skæres ud:
DU:
"Sådan en gammel karosse er lige så vridningsstabil som en overgemt agurk."
JEG: "Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade
som tråden startede med et link til" [Nej - Det er tydeligvis en
forstærkning af karossen]
Jeg bekræfter din udtalelse og de tåger løs, som jeg havde angrebet dig!
--
Armand.
| |
Henrik B. (29-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-09-09 16:52 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac1420d$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).
>>
> Det skal åbenbart skæres ud:
> DU:
> "Sådan en gammel karosse er lige så vridningsstabil som en overgemt
> agurk."
> JEG: "Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
> tråden startede med et link til" [Nej - Det er tydeligvis en forstærkning
> af karossen]
>
> Jeg bekræfter din udtalelse og de tåger løs, som jeg havde angrebet dig!
Jeg prøver igen:
Man kan se på den sorte Bimmer - på filmklippet, at dén karosse IKKE er
bygget til at tøjle de mange kræfter fra M-motoren.
Og ja, ingen tvivl om at der kompenseres så rigeligt i den sølvfarvede. Men
det er slet ikke dén jeg kommenterer...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
John Sahl (28-09-2009)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 28-09-09 17:20 |
|
Henrik B. wrote:
> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
> være "over det hele".
Du kan jo se hvordan en mindre grundig ombygning i samme stil klarer sig
imod originalen:
http://www.youtube.com/watch?v=OU9xOxMZdLQ&feature=channel_page
Men som en anden siger: Bilen er jo stivet tydeligt af i processen, så
vridningsstabiliteten er der i al fald ikke noget galt med.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 18:26 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0e35d$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
> Men som en anden siger: Bilen er jo stivet tydeligt af i processen, så
> vridningsstabiliteten er der i al fald ikke noget galt med.
Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på billederne!
Jeg taler om den på Youtube-klippet.... )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Martin [6000] (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 28-09-09 14:48 |
|
> Nej! For jeg mener det sgu seriøst!
I know... det er derfor jeg skriver.
> Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk.
Måske jeg har set forkert, men det ser da ud til den er stivet godt af
under opbygningen.
| |
N/A (28-09-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-09 15:18 |
|
| |
Peter Dalgaard (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 28-09-09 18:30 |
|
On Mon, 28 Sep 2009 12:25:11 +0000, Martin [6000] wrote:
>> men på Saab er det vel en
>> "feature"
>
> Thø.. i så fald er det en generende feature. Det er ihvertfald noget
> samtlige 9000'ere "lider" af når der kommer power under hjelmen.
>
> Men med LSD er problemet slet ikke så udtalt.
Som de sagde da jeg var ung^H^H^Hyngre:
Hvorfor køre med DSB når man kan flyve med LSD?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
|
|