Hjulstørrelse
Fra : ABJ

Dato : 21-09-09 17:05

Jeg er i tvivl om hvilke hjulstørrelse man må benytte.

Min Passat 2006 er typegodkendt med følgende dækstørrelser

205/55 R 16
215/55 R 16
235/45 R 17
235/40 R 18

Må jeg køre med 195/65 R 15 som vinterdæk, rulleradius og bærevne svarer til
de godkendte størrelser.

Må jeg bruge den størrelse hjul?

Grunden til at jeg spørger er at jeg har et sæt hjul stående med 1 år gamle
vinterdæk fra den bil jeg havde før, Audi 100 2,6 fra 1994, vægt og
fordeling er ca. den samme som Passatren, hjulene er standardstørrelsen til
Audien.

Jeg skal selvfølgelig kontrollere at bremserne ikke rammer fælgen.

Hilsen Aksel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-09-09 22:09

ABJ wrote:
> [...]
> standardstørrelsen til Audien.
>
> Jeg skal selvfølgelig kontrollere at bremserne ikke rammer fælgen.

og også har frirum.

Hvad hk har passaten?

Det er sikkert 316 mm skiver og de kræver 16" fælge.

--
/Frank

Fra : ABJ

Dato : 21-09-09 23:24

> og også har frirum.
>
> Hvad hk har passaten?
>
> Det er sikkert 316 mm skiver og de kræver 16" fælge.
> --
> /Frank
Det er en 170 Hk.

Hilsen Aksel