Bilkøb
Fra : Kasper Malmberg

Dato : 21-09-09 08:12

Hej...

Hvad vil i forslå

Jeg har 110.000 til ny bil.
Skal være helt ny
Hvor får jeg mest for pengene ?

Hvad jeg er kommet frem til er Hyundai i10 1.2 Classic

er der nogle jeg har overset

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Henning

Dato : 21-09-09 18:15

On Mon, 21 Sep 2009 07:12:26 -0700 (PDT), Kasper Malmberg
<malmberg@gmail.com> wrote:

>Hej...
>
>Hvad vil i forslå
>

>Jeg har 110.000 til ny bil.
>Skal være helt ny
>Hvor får jeg mest for pengene ?
>
>Hvad jeg er kommet frem til er Hyundai i10 1.2 Classic
>
>er der nogle jeg har overset

Er du fuldstændig ligeglad med størrelse, udseende, drivmiddel,
køreegenskaber osv??

Fra : Anders Majland

Dato : 21-09-09 21:16

> Er du fuldstændig ligeglad med størrelse, udseende, drivmiddel,
> køreegenskaber osv??

Og hvad er dit kørselsbehov ??

--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort << kunne også være en mulighed

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-09-09 18:40

Hej...

[...]

Aner ikke hvad du overhovedet har kigget på, men Hyundai vinder ikke denne
test.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A36D9924-C580-40B5-B499-08E45E9EDFCA/0/2837.pdf
Men læs selv og se hvilken der opfylder dine betingelser bedst.

Mvh Niels

Fra : Carsten Andersen

Dato : 21-09-09 20:49

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Hvad vil i forslå
>

> Jeg har 110.000 til ny bil.
> Skal være helt ny
> Hvor får jeg mest for pengene ?
>
> Hvad jeg er kommet frem til er Hyundai i10 1.2 Classic
>
> er der nogle jeg har overset
>
> MVH
> Kasper Malmberg

Hej,

Jeg troede faktisk at udvalget var godt til den pris, og gik igang med at
søge. Man får ikke meget bil til 110.000 kr.
Hvor vigtigt er det at bilen er helt ny??
Hvis den må være 1-2 år gammel, kunne der blive til en VW Fox, som jeg ville
foretrække fremfor Hyundai, selvom den er brugt.
Alternativt er der Fiat 500, Toyota Aygo, Citroen C1, Nissan Pixo m.fl.

mvh
Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-09 20:53

Carsten Andersen skriver:

> Hvor vigtigt er det at bilen er helt ny??

Samme spørgmål herfra.

En Hyundai Getz (brugt selvfølgelig) ser hjeg som et meget bedre køb.
Rimelig solid bil, okay udstyret og en model der er belvet afløst af en
ny, hvilket gør den billigere som brugt, men ikke ringere end sidste år
inden i20 kom.

Klaus

Fra : søren brix

Dato : 21-09-09 21:43

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ville foretrække fremfor Hyundai, selvom den er brugt.
> Alternativt er der Fiat 500, Toyota Aygo, Citroen C1, Nissan Pixo m.fl.

var det ikke fdm der engang lavede en test på henholdsvis en koreanerbil og
en Tysk bil og hvor det faktisk var tyskeren der vandt testen selvom der
var dyrerer i andskafelsespris, men at man også samtidig fik mere for den
som brugt ??

mvh

Sørem

Fra : /HB

Dato : 21-09-09 23:34

On 21 Sep., 16:12, Kasper Malmberg <malmb...@gmail.com> wrote:
> Hej...
>
> Hvad vil i forslå
>
> Jeg har 110.000 til ny bil.
> Skal være helt ny
> Hvor får jeg mest for pengene ?
>
> Hvad jeg er kommet frem til er Hyundai i10 1.2 Classic
>
> er der nogle jeg har overset
>
> MVH
> Kasper Malmberg

Måske en Susuki Alto - Kører over 20 km/l og faktisk en rap lille sag
på 800kg. trods sine kun 68hk.

--
/HB

Fra : Anders Majland

Dato : 22-09-09 07:18

> Jeg har 110.000 til ny bil.
>er der nogle jeg har overset

Ja du fokuserer på anskaffelsesomkostningerne. De er da også væsentlige men
det mest interessante når målet er mest for pengene er vel at se på hvad de
forskellige biler koster at køre i ...

F.eks kan en "mærkeforsikring" til en god pris godt gøre en forskel på
10000kr/år for en ny bilist ...

Bilpriser har lavet en sammenligning. Ikke sikkert at deres forudsætninger
holder for dig, men det kan da være til inspiration:
http://www.bilpriser.dk/bil-analyser/pdf/Mikrobilsanalyse_2009.pdf

De 10 billigste mikrobiler u. forsikring og service:

1) smart Pure 0,8 CDI 3d: 1,19 kr. pr. km
2) Toyota Aygo 1.0 3d: 1,34 kr. pr. km
3) Citroën C1 X 1.0 3d: 1,36 kr. pr. km
3) Peugeot 107 1.0 Comfort 3d: 1,36 kr. pr. km
5) Toyota Aygo 1.0 VSC 3d: 1,38 kr. pr. km
6) Suzuki Alto 1.0 GL 5d: 1,40 kr. pr. km
6) Chevrolet Matiz 0,8 S 5d: 1,40 kr.
8) Kia Picanto 1,1 Motion 5d: 1,42 kr. pr. km
8) Nissan Pixo 1,0 Acenta 5d: 1,42 kr. pr. km
10) Peugeot 107 1,0 Comfort Plus 5d: 1,44 kr. pr. km

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 14:46

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> De 10 billigste mikrobiler u. forsikring og service:
>
> 2) Toyota Aygo 1.0 3d: 1,34 kr. pr. km
> 3) Citroën C1 X 1.0 3d: 1,36 kr. pr. km
> 3) Peugeot 107 1.0 Comfort 3d: 1,36 kr. pr. km

Sjovt at se at Aygo, trods en højere indkøbspris, er billigere per km. end
de to søskende. Det må jo så skyldes et lavere værditab?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Knud

Dato : 22-09-09 16:31

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Sjovt at se at Aygo, trods en højere indkøbspris, er billigere per km. end
> de to søskende. Det må jo så skyldes et lavere værditab?

Som i øvrigt er uden for enhver sund fornuft da bilerne er ens.

Knud

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 18:23

"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

>>> 3) Citroën C1 X 1.0 3d: 1,36 kr. pr. km

> Som i øvrigt er uden for enhver sund fornuft da bilerne er ens.

Men det er produktet du køber ikke....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-09-09 03:21

On 21 Sep., 19:39, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk>
wrote:
> [...]
> test.http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A36D9924-C580-40B5-B499-08E45E9EDFCA/0...
> Men læs selv og se hvilken der opfylder dine betingelser bedst.

Nej, men selvom den ikke vinder får den jo god omtale. Eneste
kritikpunkt er hjulstørrelse og dækmontering. Det burde være til at
forhandle på plads.
i10 ville jeg bestemt ikke gå udenom i den klasse. Den har den bedste
rummelighed, og tilpas komfort (igen det med hjulene) til at man kan
leve med den. Desuden slår den også de andre på garantien.
Og Hyundai er ikke en lille fabrikant der ikke laver "rigtige" biler,
de er 4 eller 5 største bil producent pt. Så de kan godt være med.
Eneste jeg kan komme på som kunne være med, er FIAT Panda og Suzuki
Alto.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 22-09-09 11:41

On 22 Sep., 19:22, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Men det er produktet du køber ikke....

Siger du nu at man køber mere end en bil ? Ligesom der kan være
forskel på hvordan du får serveret en Grøn Tuborg eller hvordan en
biograf viser en film ???
Øl og film er der ikke forskel på, men oplevelsen kan være
forskellig...

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 19:27

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> biograf viser en film ???
> Øl og film er der ikke forskel på, men oplevelsen kan være

))

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-09-09 04:58

On 22 Sep., 19:41, Leo_Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> [...]
> biograf viser en film  ???
> Øl og film er der ikke forskel på, men oplevelsen kan være

Ja, man køber også et brand. Og mærkeværdien er alt andet lige højere
på en Toyota end en Citröen, og derfor lettere at sælge en Aygo end C1