Så smuttede der en bilist i weekenden
Fra : Gitte

Dato : 12-10-09 07:58

Hvorfor er det kun i MC gruppen der skrives om dem der dør i ulykker ?

I fritid.bil gruppen skriver de ikke noget hver gang en bilist bliver slået
ihjel.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-10-09 08:05

Gitte skrev den 12 okt 2009 i

> Hvorfor er det kun i MC gruppen der skrives om dem der dør i
> ulykker ?
>
> I fritid.bil gruppen skriver de ikke noget hver gang en bilist
> bliver slået ihjel.

Fordi der er stor forskel

--
Mv12GSh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Armand

Dato : 12-10-09 11:44

Gitte skrev:
> Hvorfor er det kun i MC gruppen der skrives om dem der dør i ulykker ?
>
> I fritid.bil gruppen skriver de ikke noget hver gang en bilist bliver slået
> ihjel.

Dels er der lagt flere bilulykker med dødelig udgang: Ca. én om dagen,
hvor det for motorcyklisternes vedkommende "kun" drejer sig om ca. én om
ugen (igennem den aktive sæson).
Dels starter sæsonen fra nul i marts, hvor den første ligesom kan blive
brugt som "skræmmebillede", hvorefter "another one down" blot fortsætter
sæsonen igennem.

Desuden har bilgruppen også sin egen makabre form for den slags indlæg á
"gæt en bil (vrag)"!

--
Armand.

Fra : KentBM

Dato : 12-10-09 18:27

Armand skrev:
> [...]
> Dels starter sæsonen fra nul i marts, hvor den første ligesom kan blive
> brugt som "skræmmebillede", hvorefter "another one down" blot fortsætter
Og så er det altså et fænomen, som er opstået inden for de sidste par
år. Og et fænomen, som meget gerne måtte gå hen og "dø" igen.

Jeg har aldrig forstået formålet med denne "tradition". Men nogle
motorcyklister, måske er det "bikere", har åbenbart behov for at skræmme
sig selv også når de ikke kører på motorcyklisten.

Det er min overbevisning, at fænomenet er med til at holde nogle væk fra
om ikke motorcyklismen, så fra denne gruppe.

Sammen med kramning af fremmede og kindkys må dette fænomen gerne
forsvinde igen.

--

Kent

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 12-10-09 18:56

> [...]
> om ikke motorcyklismen, så fra denne gruppe.
>
> Sammen med kramning af fremmede og kindkys må dette fænomen gerne

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Måske er det meget rart med en reminder om at man altså ikke er udødelig.
Om folk så vil læse posten eller ej, er jo op til en selv.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-10-09 19:06

KentBM skrev:
> [...]
> om ikke motorcyklismen, så fra denne gruppe.
>
> Sammen med kramning af fremmede og kindkys må dette fænomen gerne

det må jo virke, for frafaldet er statistisk ret lavt her i geuppen :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 12-10-09 19:27

> Jeg har aldrig forstået formålet med denne "tradition". Men nogle
> motorcyklister, måske er det "bikere", har åbenbart behov for at skræmme
> sig selv også når de ikke kører på motorcyklisten.

Jeg vil gerne have mig frabedt det hvis nogen skulle finde på at kalde mig
"biker" - foretrækker motorcyklist ...

Du har måske heller aldrig forstået hvorfor organisationer som DMC
interesserer sig for motorcykel ulykker...

Det kunne jo hænder at man kunne lære noget af ulykkesforløbet ? Eller
ihvertfald vedligeholde ens opmærksomhed på hvad der er farligt for os i
trafikken ...

> må dette fænomen gerne forsvinde igen.

Du kan jo bare springe over hvis du ikke kan tåle at læse at du heller ikke
er udødelig ?

/A

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-09 21:05

> Det kunne jo hænder at man kunne lære noget af ulykkesforløbet ? Eller
> ihvertfald vedligeholde ens opmærksomhed på hvad der er farligt for os i
> trafikken ...

Det er ihvertilfælde min interesse i det. Det er super tragisk når nogle
dør, men hvis man kan lære et eller andet af det, og dermed være særlig
opmærksom i netop den situation, og dermed spare livet, ja så informationen
det da tjent et formål

Jeg har kørt uden person-uheld siden 93 trods at jeg kører hele året. Min
bedstefar kørte hans nimbus til hans død som 70+ årig, og det vil jeg også
gerne opleve (omend forhåbenligt på en lidt bedre mc

mvh TP
R1150RT alias "morfar cykel"

Fra : KentBM

Dato : 12-10-09 21:10

Anders Majland skrev:
> Jeg vil gerne have mig frabedt det hvis nogen skulle finde på at kalde
> mig "biker" - foretrækker motorcyklist ...
Det var absolut heller ikke ment positivt. Og jeg fortrækker så absolut
også motorcyklist.

> [...]
>
> Det kunne jo hænder at man kunne lære noget af ulykkesforløbet ? Eller
> ihvertfald vedligeholde ens opmærksomhed på hvad der er farligt for os i
Jeg synes så absolut, at der skal forskes meget mere end der gør. Eller,
hvis der er meget forskning, så oplyses om denne. Det har jeg ikke det
mindste imod. Og vil meget gerne høre om det.

Men dette fænomen "nu er der igen røget en" er bare tåbelig. På samme
måde, som mange tror, at de ikke kan gå en tur i København uden at blive
skudt eller overfaldet. Hør på Pia K. så ved du, hvad jeg mener med
skrammekampagne.

> Du kan jo bare springe over hvis du ikke kan tåle at læse at du heller
> ikke er udødelig ?
Jeg tror så absolut ikke, at jeg er udødelig. Jeg kører bus i København
til daglig.

Men det er lige som at være på besøg et sted, hvor fjernsynet køre hele
tiden. Det er svært ikke at se på det. Og overskriften kan jeg jo ikke
slippe for.

Men måske kan vi blive enig om en standardoverskrift, som så kan smides
i et kill-filter.

For det meste er denne gruppe jo ret fornuftig og jeg lærer faktisk
noget en gang i mellem.

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 12-10-09 21:38

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-09 12:06

Gitte wrote:
> Hvorfor er det kun i MC gruppen der skrives om dem der dør i ulykker ?
>
> I fritid.bil gruppen skriver de ikke noget hver gang en bilist bliver
> slået ihjel.

Det er jo nok lidt ligesom den med "Hvad kalder man en busfuld advokater på
bunden af havet?"

/jim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-10-09 15:22

"Gitte" <gitteNeilsen@commercemail.nu> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det kun i MC gruppen der skrives om dem der dør i ulykker ?
>
> I fritid.bil gruppen skriver de ikke noget hver gang en bilist bliver
> slået ihjel.

Det er da ikke så underligt.
Motorcykelfolket har et fællesskab omkring jernhesten.
En MC er noget man vælger at køre på, fordi det har ens interesse. Man
lægger noget i det.

En bil er for det meste et nødvendigt onde - en transportkasse.
Billisterne har ikke ikke et generelt fællesskab.
Dog er der masser af undergrupper, der har lidenskaben og passionen omkring
deres køretøj, men det store flertal er ligeglade.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : VoresBil

Dato : 13-10-09 07:10

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Motorcykelfolket har et fællesskab omkring jernhesten.
> En MC er noget man vælger at køre på, fordi det har ens interesse. Man

Jeg synes nu fællesskabet er røget for længe siden. I "gamle dage" stjal man
ikke fra hinanden på træfpladserne, og man hjalp de fulde folk hjem til
deres telt osv.
Har også oplevet andre "mc'ister" bruge min saddel som "bord" da de skulle
skære morgenbrød.

Desværre tror jeg den gennemgående egoisme i samfundet også har slået rod i
mc-kulturen.
Måske bliver de unge overbeskyttet og lærer at være egocentreret, en del
tegn i samfundet kunne tyde på at forældre ikke lærer børn empati, styrken
ved fællesskab og at hjælpe hinanden. Det er tydeligt med lærere der slides
ned før tid, at de unge pisser på politiet, at fagforeninger mister
medlemmer til de "billige" snylter fagforeninger osv. osv.

Gennemgående er dette egoismens årti, og desværre har det smittet af på
mc-folket.

Selv er jeg (deværre) stoppet med at køre på træf efter ovenstående
oplevelser.

Så fællesskab min bare r..

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 08:09

On Tue, 13 Oct 2009 08:10:09 +0200, VoresBil wrote:

> at fagforeninger mister
> medlemmer til de "billige" snylter fagforeninger osv. osv.

De gule er sgu' da de eneste der gider hjælpe deres medlemmer nu om dage
De etablerede piner det absolut sidste ud af desilusionerede
medarbejdere, medens ledelsen panisk leder efter de sidste muligheder for
pamperi.

> Så fællesskab min bare r..

Lige over..... :-/

Orla Pedersen, som lige skulle have luft.
http://www.tfv-org.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-10-09 08:26

VoresBil wrote:
> [...]
> ned før tid, at de unge pisser på politiet, at fagforeninger mister
> medlemmer til de "billige" snylter fagforeninger osv. osv.

Den fordrukne fagforeningsmand der var ude i forbindelse med
outsourcingplanerne på min daværende arbejdsplads var ikke til megen
hjælp. At han snakkede hjerteligt med et medlem af ledelsen styrkede
ikke tilliden..

Men hvad - jeg har også kun lagt 20 års fagforeningskontingent uden at
trække på andet end a-kassen i ca. 4 måneder sammenlagt. Sammenhold?

Ang. skolen - hvis du spørger en lærer er det primært forældrene der er
problemet. Du har nok ret i egoismen, men den er ældre end du tror.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 15-10-09 08:52

Fra : Rene´

Dato : 12-10-09 14:31

Jeg må give KentBM ret.
Der dør mennesker hver dag i trafikken, fodgængere, cyklister,
bilister o.s.v. Alle udsætter de sig for en mere eller mindre chance
for at blive påkørt, når de bevæger sig ud i trafikken. Det er del af
hverdagen, så når folk skriver, at nu er der endnu en motorcyklist som
er død, kan jeg ikke se at det "fortjener" mere omtale end andre
dødsulykker. Motorcyklister er ganske almindelige mennesker, ligesom
ham der vælger bilen fremfor en tohjulet. Det er altid tragisk når
nogen dør, men jeg kan ikke se formålet med at skrive det her i
gruppen, medierne skal nok sørge for at det bliver nævnt.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-10-09 21:38

Rene´ skrev:
> [...]
> nogen dør, men jeg kan ikke se formålet med at skrive det her i
> gruppen, medierne skal nok sørge for at det bliver nævnt.

Nu er det her en MC gruppe, og her er motorcyklister *ikke* "ganske
almindelige mennesker", og netop her er de dem der i særlig grad
fortjener omtale.

Og da emnet indiskutabelt ligger inden for gruppens fundats, er
diskussionen om deres tilstadeværelse temmelig akademisk :-/

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : MKS - 74

Dato : 12-10-09 21:56

On Mon, 12 Oct 2009 13:31:25 -0700 (PDT), Rene´ <ren.sth@get2net.dk>
wrote:

> men jeg kan ikke se formålet med at skrive det her i
>gruppen, medierne skal nok sørge for at det bliver nævnt.

Det er jo ellers blevet nævnt i tråden hvad et formål i givet fald
kunne være , nemlig at det i en række tilfælde kan tjene (og har
tjent) som udgangspunkt for en diskussion af mulige faremomenter mv.

Som MC'ist er man nok temmelig bevidst om, at risici er noget højere
end ved at bevæge sig rundt i trafikken i bil, og en del bruger vel
derfor nogen tankevirksomhed på at minimere disse risici, og har
derfor en naturlig interesse i også at diskutere sikkerhed i bred
forstand, inkluderende hvorfor og hvordan uheld opstår. Sålænge det
ikke bliver en morbid interesse synes jeg, at der ofte kan komme noget
nyttigt ud af det. På den anden side, er det vel også helt naturligt,
at nogle ikke bryder sig om eller føler et behov for,at blive mindet
om egen dødelighed og disse risici, hvilket er helt fint, bare man så
nøjes med at lade modviljen være personlig ved at springe det over,
man ikke føler man kan rumme . At det skulle afskrække nogen, well
det kan vel ikke ganske udelukkes, men skulle det være tilældet....so
what, man skal vel gå ind i det på oplyst grundlag, og så længe det
ikke har karakter af skræmmekampagne (bestemt ikke mit indtryk), er
det vel OK? Enhver gør til enhver tid op med sig selv om risici
opvejes af glæderne...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : N/A

Dato : 12-10-09 21:38

Fra : Rene´

Dato : 12-10-09 14:52

> [...]
>
> Og da emnet indiskutabelt ligger inden for gruppens fundats, er
> diskussionen om deres tilstadeværelse temmelig akademisk :-/

Jeg sætter ikke ? ved retten til at det nævnes her i gruppen, men om
nødvendigheden af det. Jeg bruger denne gruppe, fordi vi har en fælles
interesse og for at lære noget. En nekrolog kan jeg ikke se
nødvendigheden af. Alle der kører mc, ved at det er farligere end at
køre bil, se bare alle dem med gule veste.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-10-09 06:56

> Alle der kører mc, ved at det er farligere end at
> køre bil, se bare alle dem med gule veste.

Eller også gør de som 'mor' siger.... Jeg tror ikke på deres værdi. Mener
faktisk at det burde være forbudt for motoriserede trafikanter og være
forbeholdt vejarbejdere haverede trafikanter og lign.

Fra : Pein

Dato : 15-10-09 00:58

On 14 Okt., 09:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Den fordrukne fagforeningsmand ...
* snip *

> Ang. skolen - hvis du spørger en lærer er det primært forældrene der er
> problemet.

Det var også det VoresBil skrev.
Lærere slides ned fordi forældre ikke lærer børnene de rette værdier.

Og jeg er enig i, at denne "kulturændring" også kan mærkes i trafikken
(for nu lige at finde sporet igen).
--
Mvh.
Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-10-09 08:52

Pein wrote:

> Det var også det VoresBil skrev.
> Lærere slides ned fordi forældre ikke lærer børnene de rette værdier.

Så har du ikke læst det jeg skrev, men vi lader det ligge.

> Og jeg er enig i, at denne "kulturændring" også kan mærkes i trafikken
> (for nu lige at finde sporet igen).

Så trafikken er værre end nogensinde, pga. forældrene ikke lærer deres
børn de rette værdier?

Jeg tror at trafikken er "værre end nogensinde" (men med færre dræbte
end nogensinde), dels fordi trafiktætheden er steget voldsomt, dels
fordi individualismen har været mantraet i mange år.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 15-10-09 08:52

Fra : Pein

Dato : 16-10-09 01:09

On 15 Okt., 09:51, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Så trafikken er værre end nogensinde, pga. forældrene ikke lærer deres
> børn de rette værdier?

Nej, jeg skrev blot at det kan mærkes i trafikken.
--
Mvh.
Niels