når nu lavsæsonen nærmer sig
Fra : Armand

Dato : 30-09-09 10:37

- - - Så var det måske godt at være på forkant med indkøb af nedenværede
pisse smarte sag til overkommelig pris!
<http://www.louis.de/_40274b176b3e400fcbd1cb6c50e1892151/index.php?media=beilegerpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312>

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 30-09-09 09:23

On 30 Sep., 11:36, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> - - - Så var det måske godt at være på forkant med indkøb af nedenværede
> [...]

Lavsæsonen???

Der er køre-sæsonen og skrue-sæsonen. Begge er skam travle!

Nu skal der bygges om og modificeres i de små hjem!

--
/Hekto

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-09 07:41

Hekto wrote:

> Der er køre-sæsonen og skrue-sæsonen. Begge er skam travle!
>
> Nu skal der bygges om og modificeres i de små hjem!

Tjoh - vintercyklen er ved at blive klargjort, mens fejllisten på
sommercyklerne ikke må glemmes - vi ryger lukt i §1 en uge efter de er
opstaldet. En batterilader er dog ikke på ønskesedlen - TDM'en skal have
et nyt til foråret anyway.

Min MZ 251 Saxon Tour skal have varmehåndtag og udtag til rygvarmeren,
foruden et syn. Sært at man kan glæde sig til at rulle ud på sådan en
balje?!? Nå - forandring fryder.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-09 12:11

Torben Scheel wrote:

> [...]
> sommercyklerne ikke må glemmes - vi ryger lukt i §1 en uge efter de er
> opstaldet. En batterilader er dog ikke på ønskesedlen - TDM'en skal have

Batterilader? Hvor mon den kom fra.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-09 13:25

Torben Scheel skrev:

> Batterilader? Hvor mon den kom fra.

Dér blev jeg osse ledt hen først

....hér er det rigtige link:

http://www.louis.de/_40274b176b3e400fcbd1cb6c50e1892151/index.php?media=beilegerpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-10-09 13:53

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dér blev jeg osse ledt hen først
>
> ....hér er det rigtige link:

Næh - det er her:
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312

--
Ole Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-09 13:59

Ole Hansen wrote:

> Næh - det er her:
> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312

Bare rolig. Fejlen blev jo opdaget da jeg så plasicposen (som jeg heller
ikke er interesseret i).

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-09 15:09

Ole Hansen skrev:

> Næh - det er her:

snip

Det var som syv!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 01-10-09 16:44

Hans Paulin (6310) skrev:

> snip
>
> Det var som syv!

Ja, Louis fører os rundt i manegen omkring detteher med at linke fra
deres net-katalog

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-10-09 17:22

Armand skrev:

> Ja, Louis fører os rundt i manegen omkring detteher med at linke fra
> deres net-katalog

Ja, først en lader, så sprinkler- / kølervædske og nu et kondom
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 01-10-09 16:43

Ole Hansen skrev:

> Næh - det er her:
> http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312

Jup!
Det er dén adresse Louis angiver ved brug af ikonet: "link auf dieses
produkt anzeigen"!

Jeg er ked af roderiet. Jeg huskede godt at der var noget fikumdik med
Louis' site-adressering og havde derfor testet validiteten af det af min
opgivne link - Men dét hjælper da fa'en når jeg nu erfarer at det er et
personligt link, som derfor kun fungerer hos mig = også når jeg tester
det

Uden at vide hvor meget det vil rette op på sagen for fremtidige læsere
har jeg nu rettet link'et som svar på min første indlæg!

--
Armand.

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 02-10-09 18:47

> Uden at vide hvor meget det vil rette op på sagen for fremtidige læsere
> har jeg nu rettet link'et som svar på min første indlæg!
>
> --
> Armand.

Louis har altid været underlig at linke til/fra.. det hjælper som regel at
klippe url (link) og smide det op i browseren istedet for at klikke på
link..

/cbm

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 02-10-09 18:49

> Uden at vide hvor meget det vil rette op på sagen for fremtidige læsere
> har jeg nu rettet link'et som svar på min første indlæg!
>
> --
> Armand.

Er der i øvrigt bund i den der?.. Der kan være lidt fugtigt hvor min cykel
går i hi.. det ville være super med sådan en der, hvis den er helt lukket..
=)

Fra : Armand

Dato : 02-10-09 22:28

Christian Bøge Mikkelsen skrev:

> Er der i øvrigt bund i den der?.. Der kan være lidt fugtigt hvor min cykel
> går i hi.. det ville være super med sådan en der, hvis den er helt lukket..
> =)

Det skulle jeg mene - ellers ville det da være spildt med en lynlås :-/

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 30-09-09 19:38

>- - - Så var det måske godt at være på forkant med indkøb af nedenværede pisse smarte sag til
> [...]

Noget lign. set på Ebay, men til at pumpe op, så der var luft omkring...

/Leif

Fra : Jespr

Dato : 30-09-09 12:40

On 30 Sep., 11:36, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> - - - Så var det måske godt at være på forkant med indkøb af nedenværede
> [...]

Så er vi jo osse lige nogle der pendler hele året på 2 hjul. Kan man
kanske få en bette plov til når/hvis sneen kommer?

/Jesper

Fra : Leif

Dato : 30-09-09 21:25

"Jespr" <jesper.undall@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Så er vi jo osse lige nogle der pendler hele året på 2 hjul. Kan man
kanske få en bette plov til når/hvis sneen kommer?

Der kan jeg så henvise til www.bes.dk

Hvis du ringer og fortæller, du mangler lige netop sådan et produkt,
vil jeg mene, de kan skalere deres ned. Men prisen 1 stks. prisen
tør jeg ikke spå om

/Leif

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 01-10-09 09:12

Købte én sidste år, fra samme leverandør.
Lynlåsens split til at lukke den med faldt af den første gang jeg ville
lukke for kræet ;o(
Er af så (efter min mening) dårlig, at jeg ikke gad at få den byttet.
Mvh John

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 01-10-09 10:50

On Wed, 30 Sep 2009 11:36:52 +0200, Armand wrote:

> <http://www.louis.de/_40274b176b3e400fcbd1cb6c50e1892151/index.php?media=beilegerpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312>

Din unikke trackingkey
/_40274b176b3e400fcbd1cb6c50e1892151
skal fjernes for at linket virker for nye tilkomne

Men når MC-en står i en garage hvor der kan være lidt fugt, så er det vel
ikke godt at pakke den i lufttæt emballage. Ruster metal ikke mere i
stillestående fugtig luft?

Fra : Armand

Dato : 01-10-09 16:31

SnipSnapSnude skrev:

> [...]
>
> Men når MC-en står i en garage hvor der kan være lidt fugt, så er det vel
> ikke godt at pakke den i lufttæt emballage. Ruster metal ikke mere i

Fidusen ved omhandlende sæk er at materialet indeholder noget
anti-korrosions imprægnerings-halløj, der frigivers til luftindholdet og
derved beskytter helt ind i alle kroge!

En affugtning kunne i sig selv gøre samme gavn og det er også det
princip at de lavtryksfyldte kuvøse-typer fungerer efter.
Jeg kan tænke mig at et par vacuum-tømninger af en simpel sæk i stil med
denneher, med mellemliggende genfyldning og slut-delfyldning med
teknisk tør luft (evt. nitrogen?) også var en effektiv
korrisions-beskyttelse hvis man havde dén mulighed :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-10-09 08:41

Armand wrote:

> [...]
> teknisk tør luft (evt. nitrogen?) også var en effektiv
> korrisions-beskyttelse hvis man havde dén mulighed :-/

Teorien er go' nok - ilten er det der i sidste ende tager livet af både
vores legetøj og os selv, hvis ikke sygdom eller en Darwin Award kan
klare ærterne. Der er en grund til at ilt hedde Syra på svensk.

Meeen - omkostningerne til at konservere en MC på dét grundlag kan vist
kun retfærdiggøres af kulturarv, eller "kærlighed gør blind". Jeg kunne
også bedre lide idéen med at sende maskinen i kredsløb - langt mere
spektakulært

Alm. luftskifte ved tør luft og konstant temperatur er rigeligt - kan
man ikke skaffe lokalet til dét, kan en Carcoon klare det :
http://www.dancovershop.dk/group.asp?group=152

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 02-10-09 10:56

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> Alm. luftskifte ved tør luft og konstant temperatur er rigeligt - kan
> man ikke skaffe lokalet til dét, kan en Carcoon klare det :

Til 3.000,-kr!!!

Til forskel koster Louis-tingen en tiendels deraf, og udgiften levner
også masser af plads til anskaffelse af en kæmpe plastsæk og lidt argon
fra et TIG-svejseværk!
Men som du også siger, der kán være meget hysteri omkring
vinteropstaldningen hvorunder motorcyklen jo ikke tærer mere end hvis
man havde fortsat med at køre igennem en saltfri vinter, og det er de
færreste motorcykler der ikke er købt for at blive brugt :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-10-09 11:32

Armand wrote:

> [...]
> man havde fortsat med at køre igennem en saltfri vinter, og det er de
> færreste motorcykler der ikke er købt for at blive brugt :-|

3000 er meget for en pose - men hvad koster et tempereret lokale alt i alt?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 02-10-09 22:20

Torben Scheel skrev:

> 3000 er meget for en pose - men hvad koster et tempereret lokale alt i alt?

Tempereringen gavner at faldende temperaturer ikke medfører kondensering
af fugt på metallet, men hvis man går ud fra at luftens fugt-indhold er
elimineret kan temperaturen svinge lige så meget den vil!

Louis-posens trick er at skide helvede i kondenseringer, eftersom at
atmosfæren i posen er anti-korrosiv og derved beskytter mod fugtens
påvirkninger.

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-09 07:09

Armand wrote:

> Tempereringen gavner at faldende temperaturer ikke medfører kondensering
> af fugt på metallet, men hvis man går ud fra at luftens fugt-indhold er
> elimineret kan temperaturen svinge lige så meget den vil!

Det er derfor jeg sammenligner posen med et tempereret lokale. Jeg har
svagt på fornemmelsen at lokalet er dyrest alt i alt.

--
vh
Torben

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 02-10-09 14:49

On Thu, 01 Oct 2009 17:31:28 +0200, Armand wrote:

> En affugtning kunne i sig selv gøre samme gavn

Så en elektrisk affugter vil være godt nok i en fugtig garage uden varme?

Fra : Armand

Dato : 01-10-09 16:42

Armand skrev:
> - - - Så var det måske godt at være på forkant med indkøb af nedenværede
> [...]
Rettelse af link:
<http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10008312>

FYI: Louis roder lidt med linkene p.g.a. kunde-overvågning, så man skal
kigge dybt under varebeskrivelsen for at finde "link auf dieses produkt
anzeigen" til at videregive tilbudstip m.m.

--
Armand.