DLSK2 på HP 2140 Mini bærbar
Fra : Langgaard

Dato : 29-09-09 06:41

Hej

Er jeg den eneste der har problemer med at programmet ikke starter,
men beder om en anden skærmopløsning som ikke findes på den 10"
widescreen?

--
Langgaard

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-09-09 06:44

DLS kan kun køre på PC´er med en skærmopløsning på mindst 800 x 600.

Mvh/Harding

Fra : Roderiet

Dato : 29-09-09 17:36

Hej der H. Larsen Du siger at dls2 kun kan køre på 800x600
skærmopløsning. Hvad svarer det til skærmstørrelse, så vi kan anskaffe den
optimale af mini-pc´erne i påkommende tilfælde. mvh Niels F.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-09-09 21:05

Den Tue, 29 Sep 2009 18:36:17 +0200 skrev Roderiet:
> Hej der H. Larsen Du siger at dls2 kun kan køre på 800x600
> skærmopløsning. Hvad svarer det til skærmstørrelse, så vi kan anskaffe den
> optimale af mini-pc´erne i påkommende tilfælde. mvh Niels F.

Det svarer til 800x600.

Det gør det uanset om det er 800x600 på en mobil-telefon eller 800x600
på en 21" skærm (DLSK kan nok ikke køre på en mobiltelefon, uanset
skærm).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Roderiet

Dato : 30-09-09 11:11

Hej Harding Nænej da , jeg overså det nu ikke, mindste skærmstørrelse
800x600. Da Langgård ofte er i trådene med intilligente indlæg antager
jeg at hans mini-pc´er med 10" skærm er af nyere dato. Jegg troede hidtil at
skærmopløsningen 800x600 var en de-facto-standard på alle nyere pc´er og
indså en mulighed for at jeg ligesom langaard kunne ende op med en
mini-bærbar der ikke ville køre dls-2 i denne opløsning. Jeg har som
sejlbådsmand anskaffet en gps-plotter der lever af 1/4 ampere fremfor den
bærbare´s 2-3 amp. forbrug. Overkommandanten mener at TV i båden er en
uting, og derefter har jeg mig, at rette. mvh Niels F.

Fra : Henrik K

Dato : 29-09-09 14:06

On 29 Sep., 18:36, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der     H. Larsen    Du siger at dls2 kun kan køre på 800x600
> skærmopløsning. Hvad svarer det til  skærmstørrelse, så vi kan anskaffe den
> optimale af mini-pc´erne i påkommende tilfælde. mvh Niels F.

Alle netbooks m. 10" skærm kører i bredformat (16:9) derfor vil en
opløsning på 800x600 (4:3) se lidt forkert ud (sorte bjælker i
siderne) men det kan de fleste grafikkort kompensere for. Min egen
(MSI Wind) kører DLSK fint v. 1024x600, og det er formentlig max
opløsning på de fleste 10" skærme idag (ellers bliver det sgu for
småt!)

Mvh
Henrik

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-09-09 02:18

Hej Niels,

Jeg tror at du over så ordet "mindst".
Gamle bærbare PC´er kunne ikke køre på mere 640 x 390, og derfor kunne
DLS ikke køre på dem. Nye PC´er kan køre på meget højere op end 800 x
600.
Opløsningen indstiller man via "Skærm" i kontrolpanelet.
Oplysning om skarmens max opløsning fremgår at PC specifikationen.
Denne opløsning indstilles til det ønskede, i forhold til om det er en
bredskærm eller en almindelig.
Skal man køre med PC ombord bør man vælge størst mulig skærmstørrelse,
og her tænker jeg på 15", 17", 22", alt afhængig af hvor meget plads
man har på navigationsbordet.
Jo større skærm desto længere betragtningsafstand.
Det optimale er at PC´en kan betragtes tydeligt fra cockpittet om det
er muligt at se bordet herfra.
PC´en kan også bruges som TV og så vil det ikke være hensigtsmæssigt
at hele familien skal sidde foran en 10" skærm.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-09-09 05:57

Hej Niels,

Prøv at klikke på "Mere info" på de viste minier:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Netbooks/?gclid=CJe18_SamZ0CFVYt3god-XP_2g

det giver et billede af deres formåen m.h.t. skærmopløsning.

Ja en PC bruger lidt mere strøm end en plotter men på PCén kan man
indstille strømforbruget med. bl. a. at skærmen bliver sort efter et
indstillet tidsrum.

Jeg fortalte min overkommandant at med TV adgang på PC´en kunne vi se
vejrudsigten i forbindelse med nyhederne og vi kunne også bruge
teksttv til at se samme.

På en PC kan du også lægge andre programmer ind og de kan styres fra
din GPS og endeligt kan du komme på internettet og her få
vejrmeldinger og mange andre vedkommende oplysninger til brug for
gennemførelse af en sikker sejlads.
Jeg vil en af de nærmeste dage lave et indlæg om hvad jeg p.t. har
oplagt på min bådPC. noget tilsvarende kan andre også gøre og vi kan
dermed udveksle informationer om mulighederne der ligger i det og
hvilken glæde vi, for at støtte op om en sikker sejlads, kan have af
de forskellige programmer m.m.

Mvh/Harding