1 års fødselsdag.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 09:28

DAF'fy har 1 års fødselsdag i næste uge.

Det skal naturligvis fejres.

Den skal få lov til at blive synet, og service bliver der også tale
om.

På toppen af det hele får den også vinterdæk på trækakslen.

Den har det s'gu godt.

Hvad tror I at den har nået at køre i kilometer på det år der er gået?

Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om
2-mandsbetjening.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-09-09 09:38

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om.
>
> På toppen af det hele får den også vinterdæk på trækakslen.

Husk også let opvarmet olie. Det glider så dejligt ned

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

6 ugers ferie! Det var lastbil man skulle køre
Mit gæt er tæt på 100.000 km

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 10:08

On Fri, 11 Sep 2009 10:37:40 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Husk også let opvarmet olie. Det glider så dejligt ned

>--

Den skal s'gu ikke æde det!

>--

>6 ugers ferie! Det var lastbil man skulle køre
>Mit gæt er tæt på 100.000 km

>--

Du kunne da bare have læst videre.

Og hvorfor tror du ikke at jeg laver noget, når jeg er på job?

100.000 km!! Phnyzz!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-09-09 20:26

> Den skal s'gu ikke æde det!

Det var nu også bare så det kunne glide derned hvor det gør gavn

> Du kunne da bare have læst videre.

Forsøgte faktisk, men duer ikke til at tisse i en flaske, så jeg dumpede
sidste prøve

> Og hvorfor tror du ikke at jeg laver noget, når jeg er på job?
>
> 100.000 km!! Phnyzz!!

Det var nu ikke for at fornærme nogen - slet ikke dig
Jeg sætter gang i regnestokken igen og siger

Med 80 km/t i 10 timer 2 dage om ugen i 56 uger = 89.600 km
Med 80 km/t i 9 timer 3 dage om ugen i 56 uger = 120.960 km
Alt i alt = 210.560 km
Alt derover er enten regelbrud eller fejlagtige oplysninger til os deltagere

Nu skulle man kende serviceintervallerne på sådan en lastfætter - så kunne
man komme med et mere præcist bud

P.S. Er eftermiddagen ikke gået eller har TDC's newsserver smidt noget væk
igen? Synes ikke jeg kan se facit...
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-09-09 20:35

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> P.S. Er eftermiddagen ikke gået eller har TDC's newsserver smidt
> noget væk igen?

Og vi er forbi onsdag!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 20:38

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt i alt = 210.560 km
> Alt derover er enten regelbrud eller fejlagtige oplysninger til os
Hvor mange uger arbejder du om året? -Og hvordan bærer du dig ad med det?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-09-09 21:27

> Hvor mange uger arbejder du om året? -Og hvordan bærer du dig ad med det?

Flot! Har vist været for tidligt oppe i dag.
Måske er det fordi dagene bliver så lange, at det føles som 56 uger om året

Godt fanget Martin - tak!
Der skulle have stået 46 uger, men har også regnet med 56. Det bliver bedre
og bedre
Vi tager i stedet 46 uger og så er det 73.600 + 99.360 = 172.960 km
Alt derover er altså stadig fusk eller fejlagtige oplysninger

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
Der nu går i seng

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 21:47

> [...]
> Vi tager i stedet 46 uger og så er det 73.600 + 99.360 = 172.960 km
> Alt derover er altså stadig fusk eller fejlagtige oplysninger

Det gør det lidt bedre, men i forhold til Folmers regnestykke, skal du
nu regne med fulde 52 uger. Kilometertælleren er efter al sandsynlighed
monteret i kareten, og ikke i Folmer selv. Altså skal vi ikke tage hensyn
til at han har fedet den i 6 uger.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-09-09 09:16

> [...]
> nu regne med fulde 52 uger. Kilometertælleren er efter al sandsynlighed
> monteret i kareten, og ikke i Folmer selv. Altså skal vi ikke tage hensyn

Jeg gik ganske rigtigt ud fra den holdt stille når Folmer holdt ferie.
Og da facit var 177.621 har ferieafløseren kun trillet 4.661 km på 6 uger
svarende til små 777 km om ugen. Det er jo nærmest bare
vedligeholdelseskørsel så der ikke er noget der ruster fast

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 12:55

On Sat, 12 Sep 2009 10:16:29 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
> [...]

>svarende til små 777 km om ugen. Det er jo nærmest bare
>vedligeholdelseskørsel så der ikke er noget der ruster fast

Nu skal du ikke blive gråhåret af at spekulere over ting du ikke kan
gennemskue.

Mine ferieperioder har ved et tilfælde, med undtagelse af en enkelt
uge, ligget i forbindelse med jul og påske, og der er det yderst
begrænset hvad der køres, så at være ferieafløser for mig har ikke
været nogen god forretning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-09-09 21:20

> Nu skal du ikke blive gråhåret af at spekulere over ting du ikke kan
> gennemskue.

Pyha - det lettede

> [...]
> uge, ligget i forbindelse med jul og påske, og der er det yderst
> begrænset hvad der køres, så at være ferieafløser for mig har ikke

Men på den anden side er I vel ikke på provision som os andre, så det har
vel nærmere bare været en loppetjans

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-09-09 09:45

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

110400 km! Nah, det er nok lidt højt sat.
92000 km lige ud. Ud fra 8 timer om dagen 5 dage om ugen med 50 km/t i snit
i 46 uger.
Reelt er det så nok nærmere 85.000 km, fordi der skal læsses/losses,
spildtid med told osv.
På den anden side kan du jo også snildt være en af de banditter, der kører
11-12 timer i træk hver dag. og så henter lidt kilometre der

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 10:14

On Fri, 11 Sep 2009 10:44:55 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>>
>110400 km! Nah, det er nok lidt højt sat.
>92000 km lige ud. Ud fra 8 timer om dagen 5 dage om ugen med 50 km/t i snit

Gennemsnitshastigheden ligger mellem 75 0g 80 km/t. Og vi må køre
9 timer om dagen i 5 dage, og må tillige udvide til 10 timer 2 gange
om ugen, og det bliver udnyttet.

>--

>Reelt er det så nok nærmere 85.000 km, fordi der skal læsses/losses,
>spildtid med told osv.

>--

Jeg kører kun indenfor Eu, og har derfor ingen problemer med
toldbehandling.

>--

>På den anden side kan du jo også snildt være en af de banditter, der kører
>11-12 timer i træk hver dag. og så henter lidt kilometre der

>--

Jeg kan naturligvis dokumentere, at gældende regler er overholdt, så
bandit kan du selv være. Men dit skud er noget lavt sat.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 11-09-09 10:22

On Fri, 11 Sep 2009 10:28:07 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
>undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

Hmmm....113.000 km.

--
Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 10:24

On Fri, 11 Sep 2009 11:22:18 +0200, Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Hmmm....113.000 km.

>--

Det er jo ikke et halvdagsjob jeg har. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 11-09-09 10:55

On Fri, 11 Sep 2009 11:24:27 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Det er jo ikke et halvdagsjob jeg har. ,-)

Rolig nu, det er næsten 13 år siden, jeg begyndte på Lager- og
Transportuddannelsen...og ca. 12½ år siden jeg droppede den igen.

Så jeg kunne ikke rigtigt huske køre-/hviletids-reglerne.

Men med de nye oplysninger gætter jeg på 201.984 km.

--
Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 11:01

On Fri, 11 Sep 2009 11:54:44 +0200, Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Så jeg kunne ikke rigtigt huske køre-/hviletids-reglerne.
>
>Men med de nye oplysninger gætter jeg på 201.984 km.

Nu er du i hvert fald den der har det bedste bud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 12:24

> Nu er du i hvert fald den der har det bedste bud.

Men det tal vil ikke kunne opnås med de af Folmer skitserede regler og
gennemsnitsfart.
Jeg gætter på 183.000 km. Så er buen vidst også spændt

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-09-09 17:32

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er jo ikke et halvdagsjob jeg har. ,-)

Så bliver det efter min regnestok nøjagtigt 226.000 km.!

Har jeg vundet en tur i en Hunddaj?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 12:59

On Fri, 11 Sep 2009 18:31:54 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Så bliver det efter min regnestok nøjagtigt 226.000 km.!
>
>Har jeg vundet en tur i en Hunddaj?

>--

Nej Hans, det har du s'gu ikke.

Den slags features er forbeholdt kategorien hovedgevinster. Sådanne
store oplevelser kan man ikke bare pjatte væk med noget tilfældigt
gætteri i løbet af en week-end.

Det kan du sikkert også godt forstå, hvis du tænker lidt over det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-09 14:03

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Den slags features er forbeholdt kategorien hovedgevinster. Sådanne
> store oplevelser kan man ikke bare pjatte væk med noget tilfældigt
> gætteri i løbet af en week-end.

LOL

> Det kan du sikkert også godt forstå, hvis du tænker lidt over det.

Må man måske foreslå at du bliver standup-komiker når kræfterne ikke rækker
til embedet længere; dét vil sikkert osse være godt for tidligere omtalte
analpine!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 14:25

On Sat, 12 Sep 2009 15:02:55 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>til embedet længere; dét vil sikkert osse være godt for tidligere omtalte

Der er stor forskel på at være ufrivilligt morsom, og at skulle være
det på kommando.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-09 14:27

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Der er stor forskel på at være ufrivilligt morsom, og at skulle være
> det på kommando.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-09 04:44

On 11 Sep., 10:28, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Hvad tror I at den har nået at køre i kilometer på det år der er gået?

218.753 km

--
Christian

Fra : Brian Lund

Dato : 11-09-09 11:49

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

147.372 km

Brian

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-09-09 11:50

> [...]

>Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
>undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

174999 km

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 13:00

Det er jo temmelig tæt på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 12:06

> [...]

>Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
>undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

Jeg kommer med facit senere på eftermiddagen, men der er en enkelt der
er endog meget tæt på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-09 14:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> On Fri, 11 Sep 2009 10:28:07 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> Jeg kommer med facit senere på eftermiddagen, men der er en enkelt der
> er endog meget tæt på.

Og vinderen er:

185.000 km.

--
Per

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 22:59

On Fri, 11 Sep 2009 13:05:39 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg kommer med facit senere på eftermiddagen, men der er en enkelt der
>er endog meget tæt på.

>--

Nå, der kom lige gæster, så det trak lidt ud.

Det rigtige svar er: 177621 km.

Der er et par stykker som er uhyggeligt tæt på, og de må slås
indbyrdes om en fodtur til Roskilde.

Og I behøver ikke at minde mig om det. Jeg ved godt at sådan skide
170000 km. ikke giver hverken erfaring eller rutine.

Desuden er serviceintervallerne på sådan en DAF 80000 km.

Det er lykkedes for den at gnaske 6 liter olie i sig siden sidste
service!

Sjusk siger jeg bare, fordømt sjusk. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 23:08

> [...]
>

> Nå, der kom lige gæster, så det trak lidt ud.
>
> Det rigtige svar er: 177621 km.
>
> Der er et par stykker som er uhyggeligt tæt på, og de må slås

Hvis jeg skal deltage, så får jeg våde fødder!
Det tal kan jo kun opnås, hvis stort set alt tid er effektivt rullende. Det
må så betyde, at læsning/losning enten ikke er dit problem, eller at det
ikke tæller med i køre/hviletid?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 23:28

On Sat, 12 Sep 2009 00:07:40 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>må så betyde, at læsning/losning enten ikke er dit problem, eller at det

Lastning og losning er mig uvedkommende.

Så længe jeg kan gøre hvad jeg har lyst til, mens lastbilen holder
stille, så regnes det for pause, men det er forkert at sige, at det
ikke er en del af køre- og hviletidsreglerne.

Det er det nemlig. Det der kaldes rådighedstiden, som er tiden fra at
hjulene bevæger sig første gang ved arbejdets start, og til det er
fyraften er på 15 timer. Dvs. at selv om man kun har kørt f.eks. 100
km. og de 10 er kørt ved arbejdstidens start kl.08:00, så skal de
sidste 90 km. være afviklet inden kl. 23:00, ellers er det godnat.

Scenariet kan sagtens forekomme for en chauffør der f.eks. kører i et
asfaltsjak. Hvis der ikke er ret langt til asfaltværket, så vil det
være rådighedstiden der bestemmer hvornår han ikke må køre mere.

Nemt og overskueligt, ikke sandt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-09-09 08:19

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nå, der kom lige gæster, så det trak lidt ud.
>
> Det rigtige svar er: 177621 km.

Hvad pokker, er du begyndt at sidde og file på koblingen det sidste
halve år?. Du havde kørt 116.000 på godt 6 måneder da den var til
service i april. Eller er det blevet et fritidsjob.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 13:02

On Sat, 12 Sep 2009 09:19:11 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>halve år?. Du havde kørt 116.000 på godt 6 måneder da den var til
>service i april. Eller er det blevet et fritidsjob.

Det har nok noget at gøre med, hvornår jeg afholder ferie.

Koblingsfileri er STRENGT forbudt!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-09-09 09:21

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, der kom lige gæster, så det trak lidt ud.

Ja det er typisk at lade os andre vente

> Det rigtige svar er: 177621 km.

Godt gået (eller vel snarere kørt)!

> Og I behøver ikke at minde mig om det. Jeg ved godt at sådan skide
> 170000 km. ikke giver hverken erfaring eller rutine.

Sådan er det. Det bliver bedre når du bliver udlært

> Desuden er serviceintervallerne på sådan en DAF 80000 km.

Ganske fint må man sige. Noget bedre end på personbiler.

> Det er lykkedes for den at gnaske 6 liter olie i sig siden sidste
> service!
> Sjusk siger jeg bare, fordømt sjusk. ,-)

Tørstige satan - det har min private MB ikke engang spist på 479.000 km
Hvor meget olie er der egentlig på sådan en motor?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 13:05

On Sat, 12 Sep 2009 10:20:39 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Ja det er typisk at lade os andre vente

>--

I må bare lære det.

>--

>Godt gået (eller vel snarere kørt)!

>--

Det er da en bid vej.

>--

>Sådan er det. Det bliver bedre når du bliver udlært

>--

Jeg når vel lige at blive mestersvend inden kørekortet udløber.

> [...]

>Tørstige satan - det har min private MB ikke engang spist på 479.000 km
>Hvor meget olie er der egentlig på sådan en motor?

Den skal bare påfyldes en bagatel af 30 liter, men så er der til
filteret også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 13-09-09 14:57

On Sat, 12 Sep 2009 14:04:53 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Den skal bare påfyldes en bagatel af 30 liter, men så er der til
>filteret også.

Jeg kan huske at Hyundai i Slagelse forsøgte at bonge mig for 33 liter
motorolie, da Getz'en i sin til skulle have skiftet olie og filter.

Det viste sig at være værkføreren, der havde glemt et komma.

Og hvad skal en Hyundai med så meget olie, for den bruger jo ikke noget?

--
Thomas

Fra : Jensen

Dato : 13-09-09 14:59

On Fri, 11 Sep 2009 23:59:10 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Nå, der kom lige gæster, så det trak lidt ud.
>
>Det rigtige svar er: 177621 km.

>Det er lykkedes for den at gnaske 6 liter olie i sig siden sidste
>service!

Godt at det ikke var en VW, for så havde forbruget været 177, 621 liter.

--
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-09 16:09

Jensen skriver:

> Godt at det ikke var en VW, for så havde forbruget været 177, 621 liter.

LOL....

Klaus

Fra : Tom Jensen

Dato : 11-09-09 13:21

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

bud
149000km

mvh tom jensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-09-09 15:05

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

172960km
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-09-09 18:07

folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

Jamen så har du kørt cirka 210.000 km. Og det er meget godt gået.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 11-09-09 18:37

folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

Chauffut og 6 ugers ferie???

Der er sgu ikke rigtige chauffører til mere

Med alt der du skriver her på NG kan det vel ikke blive til alverden,
med mindre du er en af de forbilleder der sidder og skriver på nettet
medens du kører

skal vi sige ½ årsnorm a 250k km

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 13:08

On Fri, 11 Sep 2009 19:36:43 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Chauffut og 6 ugers ferie???
>
>Der er sgu ikke rigtige chauffører til mere

>--

Det er ikke nemt at finde kvalificeret arbejdskraft nu om dage, og min
vognmand har da også sagt, at når tilskuddet fra kommunen falder bort,
så er min karriere forbi.

> [...]

>Med alt der du skriver her på NG kan det vel ikke blive til alverden,
>med mindre du er en af de forbilleder der sidder og skriver på nettet

Man har vel sekretær. .o))

>--

>skal vi sige ½ årsnorm a 250k km

>--

Naarrrhhh, jeg er jo en ældre herre, så det er lige i overkanten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : obak

Dato : 11-09-09 19:41

> [...]
>
> Det er undertegnede selv der har stået for afviklingen af kørslen, med
> undtagelse af 6 ugers ferie, og der har ikke været tale om

178555 helt sikker

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 12-09-09 13:09

On Fri, 11 Sep 2009 20:40:35 +0200, "obak" <obak@xxxitdybet.dk> wrote: