Haster: Forhjulslejer i '94 Corolla
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-09-09 18:11

Hej!

Skal skifte forhjulslejer i en '94 Corolla uden ABS. Men lejerne er
desværre købt til en _med_ ABS. Gad vide om de passer i, eller jeg skal
have dem byttet?

Nogen der ved noget? Ville være godt med svar idag - kan stadig nå at
bytte imorgen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ulrich

Dato : 10-09-09 19:22

> [...]
> have dem byttet?
>
> Nogen der ved noget? Ville være godt med svar idag - kan stadig nå at

Kan ikke forestille mig at der er forskel på hjullejer, om de er til et
køretøj med - eller uden ABS.
Hjullejer har jo ikke noget med bremser at gøre.

Palle, - mek. siden nitten & halvtredserne.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-09-09 19:32

Hej!

ulrich wrote:
> Kan ikke forestille mig at der er forskel på hjullejer, om de er til
> et køretøj med - eller uden ABS. Hjullejer har jo ikke noget med
> bremser at gøre.

Men der er to forskellige reservedelsnumre, så derfor undrede det mig.

Og på visse biler bestiller man jo et helt nav incl. lejer und alles, og
den ene kunne jo vise sig at være uden tandkrans til ABS-føleren. Men
ellers ja, mystisk.

> Palle, - mek. siden nitten & halvtredserne.

Har lavet min bil i fritiden i en 8-9 år efterhånden :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ulrich

Dato : 10-09-09 20:12

> [...]
> ellers ja, mystisk.

> Har lavet min bil i fritiden i en 8-9 år efterhånden :)

Så bli'r du nødt til at kontrollere,
Palle

Fra : Tom

Dato : 10-09-09 20:20

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
> have dem byttet?
>
> Nogen der ved noget? Ville være godt med svar idag - kan stadig nå at

Ser ikke ud til at være nogen forskel i flg. thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3036516944&n=360278134&pn=410115978

--
Tom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-09-09 06:08

Tom skrev:

> Ser ikke ud til at være nogen forskel i flg. thansen
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=3036516944&n=360278134&pn=410115978

I følge dem kører stort set alle motorcykler med samme batteri. Så
garantien tør jeg ikke stole helt på.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-09-09 19:38

Hej!

Nå, nu er de købt - så må vi se...

Sættet ligner umiddelbart det fra T-Hansen, så ingen grund til panik

PS: En kammy har tidl. handlet Mitsibishi stumper hos T-hansen, men det
droppede han igen. I ca. 80% af tilfældene fik han forkerte dele, og det
var simelthen for irriterende i længden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-09-09 19:06

Hej!

Har fikset Corolla'en idag. Lejet til en Corolla med ABS passer fint i
en uden, så ingen problemer dér.

Den er iøvrigt ret nem at gå til sådan en Corolla '94. Nemt at skrue
alle tingene af som sidder til forhjulsnavet, og så er det bare et
spørgsmål om at få det gamle leje ud med pressen, og det nye sat
forsigtigt i med selvsamme. Det er iøvrigt super, at Toyota har valgt at
bolte bærekuglen fast på bærearmen - fin detalje som gør det hurtigere
at skille tingene ad.

Bilen rystede også som en gal når man bremsede. Fik det sporet til en
defekt glidebøsning på den ene caliper. Og så fik den nye skiver og
klodser da de var slidte.

Det var så "Kære dagbog" herfra. Håber nogen kan bruge infoen til noget :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader