/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er Saab's financiering på plads.
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-09 19:16

Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".

Læs mere: http://www.saabklub.dk/

--
http://www.saabklub.dk/


 
 
Mogens (09-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-09-09 20:08

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".

Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
"Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst finns
det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan köpet är
klart..."

MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det øger
Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...


Henrik B. (09-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-09 20:24

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:m2Tpm.11371$U5.152026@newsb.telia.net...

> Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
> www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
> "Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst
> finns det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan köpet
> är klart..."

Sæ'fø'li', da vi stadig taler om en virksomhed af en anseelig størrelse -
økonomisk set.

> MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det øger
> Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...

I dén grad...

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 00:55

Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
> www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
> "Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst
> finns det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan
> köpet är klart..."
>
> MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det
> øger Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...

Helt sikkert. Derudover var en større spiller end Königsegg nødvendig.

Der er dog LANG vej igen.





--
/Frank




Martin Bak (09-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 09-09-09 21:01


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
Jeg håber virkelig at det står til troende, og at løsningen dermed er
fundet. For SAAB´s skyld, og ikke mindst for at rekyle de brovtende
kommentarer fra især en enkelt news-skribent.

--
Martin
www.martinbak.dk/




Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 00:57

Martin Bak wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>>
>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>
> Jeg håber virkelig at det står til troende, og at løsningen
> dermed er fundet. For SAAB´s skyld, og ikke mindst for at rekyle de
> brovtende kommentarer fra især en enkelt news-skribent.

Er du virkelig så enfoldig at du tror det her skridt på vejen betyder at
Saab ikke længere er lukningstruet?



--
/Frank




Tom (09-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 09-09-09 21:27

Henrik B. skrev:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/

Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig rigtig
troet på kinesisk "kvalitet"

--
Tom


Henrik B. (09-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-09 21:32

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig rigtig
> troet på kinesisk "kvalitet"

Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??

--
http://www.saabklub.dk/


Tom (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-09-09 16:41

Henrik B. skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>
>> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
>> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"
>
> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??

Nej,
Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper i
SAAB....men kunne frygte det

--
Tom


Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 17:27

Tom wrote:
> Henrik B. skrev:
>> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>>
>>> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
>>> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"
>>
>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>
> Nej,
> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper
> i SAAB....men kunne frygte det

Stumper?

Det ender sgu da med de flytter hele produktionen.



--
/Frank




Henrik B. (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-09-09 18:56

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>
> Nej,

Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ være
sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom kineserne ikke
får direkte indflydelse på bilerne.

> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper i
> SAAB....men kunne frygte det

Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt med
elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også kinesiske
stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...

Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til, og kan
producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og teknik) blive i
Sverige.

--
http://www.saabklub.dk/


Tom (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-09-09 19:36

Henrik B. skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>>
>> Nej,
>
> Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ
> være sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom
> kineserne ikke får direkte indflydelse på bilerne.

Tja lad os nu se hvad fremtiden byder.
Personligt har jeg købt alllt for meget ragelse fra kina og er hamrende
træt af at "lav pris" åbenbart skal være = dårlig kvalitet. Ingen kan
med tekst eller tale overbevise mig om at det ikke har været ragelse jeg
gang på gang har købt.

>> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper
>> i SAAB....men kunne frygte det
>
> Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt
> med elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også
> kinesiske stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...

Ja mit hjem er fuld af kinesiske stumper men det gør jo ragelse til guld
af den grund.


> Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til, og
> kan producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og teknik)
> blive i Sverige.

hvis ikke kineserne får vist hvordan det skal laves, er ikke værd at
købe, så kunsten er at løbe i en stor bue uden om det hvor det er rent
kina-kvalitet.
Kan ikke nævne en eneste kinesisk bil som har fået noget der bare ligner
accept fra europæisk bilpresse bare for at tage et enkelt håndgribelig
eksempel. Det giver slet ingen mening at prøve at forsvare kinesisk
bilproduktion eller sige "det skal nok komme"....de ligger så vidt fra
europæisk tankegang om kvalitet.

OT:
Jeg er ved at brække mig over at en kineser åbenbart ikke engang kan
finde ud af at lave noget så avanceret som et par sko, hvor skosværten
ikke smitter af, hvor sålen ikke revner, hvor sålen ikke løsner sig fra
læderet før der er gået 3 mdr.
Jeg er målløs over at kunne købe noget så højteknologisk som en
engangsdragt i Jern&fix, gå igang med at male stuen og få ganske få
pletter på dragten.....med det resultat at malingen ryger lige igennem
og ødelægger t-shirten under. Tillige virkede lynlåsen ikke så jeg måtte
kliste dragten sammen med tape. Øh ja det er fame svært at fremstille
sådan en dragt når man er kineser.
ALLT knægtens legetøj med prædikatet "Made in China" er gået i stykker,
hans matchbox bane har ALDRIG haft kraft nok til at kunne sende bilerne
mere end halvt rundt på skinnerne. ikke engang de 3 biler som var med i
pakken. Igen konstruktionsfejl. Behøver vel ikke sige hvor den er
fremstillet.
Sådan kunne jeg blive ved og ved og ved. Boremaskiner med CE mræker og
manualer på engelske solgt i danmark og overensstemmelseserklæring
underkrevet af en kineser med adresse i kina. Herre jesus, de sk*der på
europæisk lovgivning.
Købe bits til boremaskinen som er lavet i skøjtejern der er så bløde at
de er ødelagt efter iskruning af 10 skruer til tagpladerne. Made in china.
Jeg har helt opgivet at købe et lighter til min brændeovn. 3 forskellige
lightere alle lavet i kina til ca. 50 Kr / stk virker bare ikke. Kan
ikke holde gassen eller dysen er pludeslig så stoppet at der ikke kommer
gas ud. JO JO det er sørme svær ingeniørkunst at lave et lighter der
fungerer.
At købe tøj er også en umulig ting. kinesisk garn kan åbenbart krympe
selv ved 30°C vask så ens XL bliver konverteret til en størrelse M.

Synes det er SÅ påfaldende at jeg nu BEVIDST undgår alt hvad der står
made in china på, alle de gange jeg kan.

--
Tom



Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 20:41

Henrik B. wrote:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>>
>> Nej,
>
> Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ
> være sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom
> kineserne ikke får direkte indflydelse på bilerne.
>
>> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske
>> stumper i SAAB....men kunne frygte det
>
> Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt
> med elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også
> kinesiske stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...
>
> Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til,
> og kan producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og
> teknik) blive i Sverige.

Hvad var historien med Rover?



--
/Frank




Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 00:59

Tom wrote:
> Henrik B. skrev:
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>>
>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"

Ejheller her. Så skal de da oppe sig.

Omvendt er Saab nødt til at have en større spiller end nichevirksomheden
Königsegg som ejer.

Bilproduktion i større målestok må vi jo nok erkende at de ikke kender en
flimrende fis til.



--
/Frank




Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 00:54

Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".


Ork. Det mindste er at få finansieret det initielle.

Som sagt tidligere er lokkemaden jo de rare svenske og EU støttekroner.

Derudover kommer vi til det essentielle:

Saab har de seneste måneder laver omkring et par hundrede biler om måneden.

I følge eksperter skal de helst op på 120.000 om året.

Så der er lang lang vej igen.

Hvem sagde for øvrigt kineserkram?

Tag da skridtet fuld ud og få en mere udviklet asiat og køb en Hunddaj eller
en Kia.


--
/Frank




Frank Leegaard (10-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-09-09 01:05

Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".

Mon ikke også de jublede på Rover da kineserne købte dem.

Inden de blev opkøbt lavede de garanteret flere biler end Saab - nu er
mærket vel nærmest totalt dødt.

Så stadig er jubeloptimisme det jeg vil kalde jeres tilgang til problemet
Saab.



--
/Frank




Frank Leegaard (18-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-09-09 00:08

Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/

Morede mig meget over en artikel i www.di.se . Der diskuteres hvem man nu
skal lade være bestyrelsesformand og direktør for firmaet, Alle værgrer sig.

Under kommentarne var der er een der mente at den rette person måtte være en
bedemand .....



--
/Frank




Hans Paulin \(6310\) (18-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-09-09 16:12

Frank Leegaard skrev:

> Under kommentarne var der er een der mente at den rette person måtte
> være en bedemand .....

LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste