P-bøde, skiltning
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 04-09-09 10:49

Hej
Er parkerings skiltningen fyldestgørende i dette tilfælde:
Ved indkørslen til en bebyggelse er placeret skilt og ved P-pladserne på
begge sider af indkørselsvejen som er ca.30 meter. Alt ok, ingen er i tvivl
om at urskiven skal sættes og at bøden ellers vil være kr.510.

MEN, for enden af indkørselsvejen, svinger vejen 90grader bag et større hus
og her en gård med P-pladser, men slet ingen skiltning, hverken i gården
eller ved tilkørselsvejen. Der er ingen andre veje ind/ud end forbi
hovedindkørslen hvor skiltningen var opsat.

Jeg parkerede i baggården uden urskiven sat og fik en bøde af Q-park.
Er skiltningen god nok til at dømme mig i retten eller kan jeg få medhold i
at der ingen skiltning var i gården og bøden derfor er uberettiget?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-09-09 12:47

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er skiltningen god nok til at dømme mig i retten eller kan jeg få medhold
> at der ingen skiltning var i gården og bøden derfor er uberettiget?

Prøv at kontakte ejeren af området og spørg om han har en aftale medQ-park.

Hvis nej, så snak med Q-park. Jeg ville snakke meget højt :)

De er så frække som en slagterhund, de parkeringsselskaber. Private såvel
som offentlige :(
--
Per

Fra : Henning

Dato : 04-09-09 13:57

> [...]
>eller ved tilkørselsvejen. Der er ingen andre veje ind/ud end forbi
>hovedindkørslen hvor skiltningen var opsat.

Det burde være svar nok - du har set skiltet da du kører ind på
området. Du kan ikke undgå at komme forbi dette skilt, korrekt?

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-09 14:33

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Det burde være svar nok - du har set skiltet da du kører ind på
> området. Du kan ikke undgå at komme forbi dette skilt, korrekt?

Findes der et, Parkerings skilt til hvornår et betalings/p-skive påbud
stopper?

Kasper

Fra : Henning

Dato : 04-09-09 14:56

On Fri, 4 Sep 2009 15:33:19 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

>Findes der et, Parkerings skilt til hvornår et betalings/p-skive påbud
>stopper?

Ja - når zonen ophører. Når du kører på et lukket område, som ovenfor
beskrevet, er det når du kører ud af p-pladsen igen. I det offentlige
rum er det angivet med en grå streg over skiltet - f.eks. når du kører
ud af Bro-områderne i København, hvor der gælder to-timers parkering.

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 04-09-09 21:22

On Fri, 04 Sep 2009 14:56:36 +0200, Henning wrote:

> Du kan ikke undgå at komme forbi dette skilt, korrekt?

ja, men området bagest hvor flere virksomheder lå, kunne i realiteten godt
være fritaget. Men korrekt, man SKAL passere skiltet. Det mærkværdige er at
forreste parkeringsareal er plastret til med skilte, mens der ingen er i
det bageste parkeringsareal.

nvh

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-09-09 17:49

> [...]
> at
> forreste parkeringsareal er plastret til med skilte, mens der ingen er i

Det er dér de tjener pengene ;)

--
Per