/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sprængfarlig bombe
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 03-09-09 11:19
 
 
Brian H (03-09-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 03-09-09 14:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9f9800$0$290$14726298@news.sunsite.dk...
> Så er Citroen igen et varmt emne:
> http://roskilde.lokalavisen.dk/article/20090902/ARTIKLER/146767525/1619
>
>

Ja sådan en 'kugle' fra en gammel BX'er ligner da godt nok noget fra
2.Verdenskrig :)


Per Beer Hansen (03-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 03-09-09 20:48


"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
news:4a9fbf89$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja sådan en 'kugle' fra en gammel BX'er ligner da godt nok noget fra
> 2.Verdenskrig :)

Ja ja, ligesom resten af bilen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


KASO (03-09-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-09-09 21:14


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa01d62$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> news:4a9fbf89$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Ja sådan en 'kugle' fra en gammel BX'er ligner da godt nok noget fra
>> 2.Verdenskrig :)
>
> Ja ja, ligesom resten af bilen
>

Hmm - der var da ikke meget plastik i bilerne omkring 2. Verdenskrig?

Det var s'mænd en ganske rummelig bil og velkørende bil til en fornuftig
pris - men hydraulikken jo ikke noget godt for den. Jeg havde selv et
eksemplar, der efter 210.000km fungerede upåklageligt - lige bortset fra
hydraulikken, der til gengæld jo fik bilen til at strande med jævne
mellemrum. Den blev skiftet efter relativt kort tid (jeg købte den, da den
havde kørt 180.000km) - og jeg har holdt mig fra "hydropneumatiske" biler
siden!


"J.C.Kløve" (03-09-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 03-09-09 22:38

KASO skrev:
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa01d62$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>
> Hmm - der var da ikke meget plastik i bilerne omkring 2. Verdenskrig?
>
> Det var s'mænd en ganske rummelig bil og velkørende bil til en fornuftig
> pris - men hydraulikken jo ikke noget godt for den. Jeg havde selv et
> eksemplar, der efter 210.000km fungerede upåklageligt - lige bortset fra
> hydraulikken, der til gengæld jo fik bilen til at strande med jævne
> mellemrum. Den blev skiftet efter relativt kort tid (jeg købte den, da
> den havde kørt 180.000km) - og jeg har holdt mig fra "hydropneumatiske"
> biler siden!

Det virker nu ellers ganske fint og pålideligt efter min erfaring, men
selvfølgelig kan man netop i den bil ikke køre 100.000 med en affjedring
der er langt over sidste anvendelsesdato, som man kan med traditionelle
komponenter :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/

Ukendt (04-09-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-09 08:27

On Thu, 03 Sep 2009 23:38:10 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Det virker nu ellers ganske fint og pålideligt efter min erfaring, men
> selvfølgelig kan man netop i den bil ikke køre 100.000 med en affjedring
> der er langt over sidste anvendelsesdato, som man kan med traditionelle
> komponenter :-\

Hæh, næe, mange selv "fintfølende" chaufutter opdager først knækkede
traditionelle fjedre når synsmanden påpeger dem

Hydropneumatiske problemer er som regel forbundet til en type ejere, som
nok vil ofre hundedyr mærkevareolie til motoren, men rynker på næsen ved
tanke om LHM-olie-skift, og oliefilterrensning til hydraulikken. En
operation som i øvrigt tager en timestid. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

KASO (05-09-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-09-09 08:05


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa03742$0$288$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO skrev:
>>
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4aa01d62$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>
>> Hmm - der var da ikke meget plastik i bilerne omkring 2. Verdenskrig?
>>
>> Det var s'mænd en ganske rummelig bil og velkørende bil til en fornuftig
>> pris - men hydraulikken jo ikke noget godt for den. Jeg havde selv et
>> eksemplar, der efter 210.000km fungerede upåklageligt - lige bortset fra
>> hydraulikken, der til gengæld jo fik bilen til at strande med jævne
>> mellemrum. Den blev skiftet efter relativt kort tid (jeg købte den, da
>> den havde kørt 180.000km) - og jeg har holdt mig fra "hydropneumatiske"
>> biler siden!
>
> Det virker nu ellers ganske fint og pålideligt efter min erfaring, men
> selvfølgelig kan man netop i den bil ikke køre 100.000 med en affjedring
> der er langt over sidste anvendelsesdato, som man kan med traditionelle
> komponenter :-\
>
Da jeg købte den ved. 180.000km havde den lige fået nye rør og kugler. Det
var slanger, højdekorrektør, m.m., der begyndte at gå - med jævne mellemrum.
Da jeg ikke kan bruge en bil, jeg ikke kan stole på, blev den skiftet. Den
nye ejer blev angiveligt glad for bilen.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste