Nordmænd og ferrarier!
Fra : Brian Lund

Dato : 03-09-09 06:37

Igår aftes på vej på arbejde fik jeg indhentet en ferrari på norske plader
som holdt for rødt, fedt tænkte jeg, måske giver han den lidt brøl når der
bliver grønt!

Det blev grønt... Der stod en røgsky bagud, først tænkte jeg at det måske
blot var vanddamp fordi det var koldt, men kort efter begyndte det at stinke
af brændt olie i min kabine! Han kørte ikke engang stærkt eller gav den
meget gas... Hmm...

Kort efter var der endnu et kryds hvor der var rødt. Jeg holdt stadigvæk bag
ved ham... Da der blev grønt og han satte igang igen stod der endnu engang
store røgskyer ud fra de to udstødninger, puha! Han accelererede langsomt og
holdt den på 40-45 så jeg trak ud i venstre bane og trak forbi ham og åbnede
vinduerne...

Hvis man har råd til at købe en ferrari burde man også have råd til at få
den lavet når det står så galt til, puha! Skam sig...! Eller har han
fyldt diesel på den!?

Det var iøvrigt en ferrari af nyere årgang, ved ikke præcist hvilken, jeg
tror det var en af dem med motor foran..? Sølvgrå var den også...

Brian

Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-09-09 00:48

On 3 Sep., 07:37, "Brian Lund" <br...@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:
> [...]
>
> Det var iøvrigt en ferrari af nyere årgang, ved ikke præcist hvilken, jeg
> tror det var en af dem med motor foran..? Sølvgrå var den også...

Lyder som en 599. Han har vel givet den pisk og ødelagt noget. Rigmænd
er sjældent specielt kloge på mekanik, og hvis sådan en får sømmet
kold, fordi man er lidt sur, så er det nok ikke sikkert den overlever.
Det koster nok lidt at servicere en V12, og mon ikke han bare prøver
at liste hjem til stamværkstedet i Norge ?

I øvrigt mener jeg da ikke at en serieproduceret bil skal pakkes ind i
vat bare fordi den er dyr og derfor sjælden. En 599 er da en
brugsgenstand ligesom en Punto, omkostningerne er bare lidt højere.
Jeg bruger min Jaguar og min 2CV på den måde, og de kan godt lide
det

MVH Leo

Fra : Henning

Dato : 03-09-09 13:35

>Hvis man har råd til at købe en ferrari burde man også have råd til at få
>den lavet når det står så galt til, puha! Skam sig...! Eller har han
>fyldt diesel på den!?

Kunne man forestille sig han var ved at køre den stille og roligt til
værkstedet?

Fra : Brian H

Dato : 03-09-09 14:06

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Kunne man forestille sig han var ved at køre den stille og roligt til
> værkstedet?

De få gang min Ferrari har skulle på værksted (pga. overdrevent
røgudvikling) har jeg brugt en autotransport. Lærte det på den hårde måde,
det er billigere i den sidste ende...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-09-09 21:09

Brian H wrote:
> [...]
> røgudvikling) har jeg brugt en autotransport. Lærte det på den hårde
> måde, det er billigere i den sidste ende...

Var autotransporteren højre bukselomme?

--
/Frank

Fra : Brian Lund

Dato : 03-09-09 15:02

> Kunne man forestille sig han var ved at køre den stille og roligt til
> værkstedet?

Joh... Men klokken 21.30? :)

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-09-09 17:05

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Joh... Men klokken 21.30? :)

Jeg kørte (trukket efter en anden bil) min Peugeot til værksted ved 22
tiden om aftenen - ud og parkere, ringe til værkstedet dagen efter og bede
dem fikse den.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-09-09 21:07

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kørte (trukket efter en anden bil) min Peugeot til værksted ved 22
> tiden om aftenen - ud og parkere, ringe til værkstedet dagen efter og

Nu kunne det tænkes modus operandum var en kende anderledes hvis du ejede en
Ferrari.

--
/Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-09 16:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in

> Nu kunne det tænkes modus operandum var en kende anderledes hvis du
> ejede en Ferrari.

Jow, med sådan en er det nok højest usandsynligt at opleve en defekt
dieselpumpe ;)

Men ja, hvis jeg havde haft en Ferrari havde jeg nok valgt en transport.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-09-09 16:48

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> dieselpumpe ;)
>
> Men ja, hvis jeg havde haft en Ferrari havde jeg nok valgt en

Måske endda at flexe en time ind i arbejdstiden for at aflevere den tidligt
om morgenen?

--
/Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-09 17:50

> Måske endda at flexe en time ind i arbejdstiden for at aflevere den
> tidligt om morgenen?

Hvis jeg havde en Ferrari ville jeg ikke arbejde om morgenen og jeg ville
nok også bare bede min butler give besked til min private mekaniker om at
reparere den i værkstedet garagebygningen ;)

Fra : Mogens

Dato : 04-09-09 18:34

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg havde en Ferrari ville jeg ikke arbejde om morgenen og jeg ville
> nok også bare bede min butler give besked til min private mekaniker om at
> reparere den i værkstedet garagebygningen ;)

I har et lidt forkvaklet indtryk af en Ferrari-ejer, tror jeg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-09 21:03

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> I har et lidt forkvaklet indtryk af en Ferrari-ejer, tror jeg

Overhovedet ikke - en Ferrari ligger bare *meget* lavt på
prioriteringslisten ;)

Fra : Mogens

Dato : 04-09-09 21:12

> Overhovedet ikke - en Ferrari ligger bare *meget* lavt på
> prioriteringslisten ;)

Butler hører fortiden til - det var sån set dét, jeg hentydede til. Det er
de færreste ejere af den slags biler, som har ansatte i det private hjem...

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-09-09 05:39

Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:

>"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

>Butler hører fortiden til - det var sån set dét, jeg hentydede til. Det er
>de færreste ejere af den slags biler, som har ansatte i det private hjem...

Ja, det kan jo blive lidt småt i disse krisetider....
jeg ville nok droppe Ferrarien til fordel for butleren....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-09-09 21:33

Henrik Stidsen wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> wrote in

> Overhovedet ikke - en Ferrari ligger bare *meget* lavt på
> prioriteringslisten ;)

Ditto her. Der var de første 10 Porscher inden da.

--
/Frank