Diesel drifting
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-08-09 04:45

Jeg søgte rundt på youtube og fandt på at søge på diesel drifting - man ved
jo hvad der er godt (diesel) :)

Denne var en af de første der dukkede op:

http://www.youtube.com/watch?v=KtWhvbaDK-k

Benzin er yt :)

--
Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-08-09 06:16

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in

> Jeg søgte rundt på youtube og fandt på at søge på diesel drifting -
> man ved jo hvad der er godt (diesel) :)

Er sgu da bare taxi-Muhammad der ikke kan finde afkørslen fra Ring 2.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Peter Juul

Dato : 29-08-09 14:46

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Jeg søgte rundt på youtube og fandt på at søge på diesel drifting - man
> ved jo hvad der er godt (diesel) :)
>
> Denne var en af de første der dukkede op:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=KtWhvbaDK-k

Mon ikke den MB er hjulpet lidt på vej.... Jeg har svært ved at forestille
mig at en W123 med max. 90 standardheste er i stand til at gøre noget som
helst med siden til på tør asfalt
Røgskyerne indikerer dog osse at pumpen har fået et skru eller 2....

Benzin er yt :)

Jow..... Selvom jeg til tider savner lyden af bare 5000 o/min.....

VenHils
PeterJ
Skoda Octavia Combi TDI '06
Ford Transit 130 T300 TDCi '07

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-08-09 15:40

Peter Juul skrev:

> [...]
> helst med siden til på tør asfalt
> Røgskyerne indikerer dog osse at pumpen har fået et skru eller 2....

Ikke nødvendigvis. Jeg har selv været med til at mokke sådan en 300 5cyl
turbodiesel i en gammel grim dueblå 200D. Den kunne sagtens lave
hjulspin på tør asfalt. Den var med automatgear og fortsatte i andet
gear. Sjovt var det når der kom en sænket Golf med bagvendt kasket og
brede fælge. De kunne ikke være med fra lyskryds til lyskryds. Mener den
har 128 hk som standard

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Peter Juul

Dato : 29-08-09 15:57

"Ib Jakobsen" skrev

> [...]
> var det når der kom en sænket Golf med bagvendt kasket og brede fælge. De
> kunne ikke være med fra lyskryds til lyskryds. Mener den har 128 hk som

Åehja... Jeg havde helt glemt at W123'eren osse kunne fåes med tryk...
Men sjovt at tænke på at man dengang skulle have 3 liter volumen + mølle for
at lægge mere end 100 heste for dagen....

VenHils
PeterJ

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-08-09 17:56

Peter Juul skrev:

> Åehja... Jeg havde helt glemt at W123'eren osse kunne fåes med tryk...
> Men sjovt at tænke på at man dengang skulle have 3 liter volumen + mølle for
> at lægge mere end 100 heste for dagen....

Det var nok de motorer der lagde grundstenen til MBs ry. Tænk at samme
motor uden turbo kunne man finde i en 17 personers bus. Og den løb rask
væk en million km.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Peter Juul

Dato : 29-08-09 20:14

"Ib Jakobsen" skrev

> Det var nok de motorer der lagde grundstenen til MBs ry. Tænk at samme
> motor uden turbo kunne man finde i en 17 personers bus. Og den løb rask
> væk en million km.

Jeg mener der på et tidspunkt kørte en lang W123'er-taxa på Bornholm med 1,7
mill. km på klokken.... Imponerende
I øvrigt har jeg en kollega, der snart runder 800.000 i en Sprinter 316CDI
fra 2005.... Den har travlt, men går tossegodt stadigvæk

VenHils
PeterJ

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-08-09 20:19

Peter Juul skrev:

> Jeg mener der på et tidspunkt kørte en lang W123'er-taxa på Bornholm med 1,7
> mill. km på klokken.... Imponerende

Den så jeg godt i fjernsynet. Mener at den rundede 2 mill. km. Bornholm
er vel 60 km på den lange led, så den har dælme kørt vejene tynde.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-08-09 22:51

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den så jeg godt i fjernsynet. Mener at den rundede 2 mill. km. Bornholm er
> vel 60 km på den lange led, så den har dælme kørt vejene tynde.

Er historierne om den rigtige, var den første del der blev skiftet rattet
ved 900.000 km (ud over alm sliddele naturligvis). Det knækkede ganske
enkelt fordi det var blvet tyndslidt.
Køleren røg vist ved 1.300.000 km
Det har jo ikke været andet end reparationer

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 23:32

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> [...]
> knækkede ganske enkelt fordi det var blvet tyndslidt.
> Køleren røg vist ved 1.300.000 km
> Det har jo ikke været andet end reparationer

Nix .. med sådan noget l.... skal det bestemt ikke være MB næste gang ..

Jeg tvivler dog på at den ikke har været hyppig gæst på et
undervognsbehandlingscenter.

--
/Frank

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-08-09 21:16

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Er historierne om den rigtige, var den første del der blev skiftet rattet
> ved 900.000 km (ud over alm sliddele naturligvis). Det knækkede ganske
> enkelt fordi det var blvet tyndslidt.

Der skal dælme også drejes mange gange for at man ikke ryger i vandet.

Det var vist en forlænget model.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : KASO

Dato : 02-09-09 08:47

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den så jeg godt i fjernsynet. Mener at den rundede 2 mill. km. Bornholm er
> vel 60 km på den lange led, så den har dælme kørt vejene tynde.

2.1 svjh. - og Bornholm er faktisk ikke mere end ca. 33 km fra spids til
spids - så man må antage, at den har været vejene rundt en hel del gange

Han købte sjovt nok en Mercedes igen....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-09 00:29

KASO skrev:

> [...]
> spids - så man må antage, at den har været vejene rundt en hel del gange
>

> Han købte sjovt nok en Mercedes igen....

Hvornår var det i fjernsynet? Vil godt lige se det.