Lidt dyster læsning for "Saab-optimisterne~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-08-09 17:29

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 10:46

Frank Leegaard wrote:
> [...]
>
> http://www.alltommotor.se/artiklar/kronikor/sorry-saab-det-racker-inte-1.15108
>
> http://www.dn.se/ekonomi/allt-farre-vill-ha-saabs-bilar-1.935260
>
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c08%5c28%5c350247&SectionId=BilMotor&menusection=BilMotor;BilMotornyheter
>

> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleId=2009\08\25\349631&SectionId=Ettan
>

> Parret med at den svenske statsminister mente at Königsegg & Co vist
> var mest ude på at flå den svenske stat og EU (Noget jeg forøvrigt
> sagde for en måneds tid siden) ser fremtiden for Saab dyster ud.

Jeg bemærker at en del af dem der havde travlt med at lattergøre netop samme
konklusioner som disse artikler nu fremfører, nu er tavse.

Er det mandsmod til at indrømme at man tog fejl, eller er det bare generel
uenighed omtalte medier?

Jeg vil da gerne så opfordre til at finde links der modbeviser disse
postulater fra disse medier.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 30-08-09 11:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Er det mandsmod til at indrømme at man tog fejl, eller er det bare generel
> uenighed omtalte medier?

1) De holder week-end?
2) De gider ikke svare Frank

Fra : Brian

Dato : 30-08-09 13:44

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> 1) De holder week-end?
> 2) De gider ikke svare Frank

Lige nøjagtig...

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 14:36

Brian wrote:

> Lige nøjagtig...

Altså strudsens taktik?

Pakket ind som noget andet.

--
/Frank

Fra : Brian

Dato : 30-08-09 14:43

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Altså strudsens taktik?
>
> Pakket ind som noget andet.

Du må kalde det hvad du vil, men du har (sammen med et par andre) tærsket så
meget i dét emne, at der snart ikke kan siges mere.

Om du så har vundet, og dine "modstandere" er dårlige tabere, må være op til
dig selv at afgøre.

Jeg synes ærlig talt, at det er en lidt trist stemning at bringe ind i
gruppen - det med at hovere og fryde sig over andres ulykke. Det er ikke
specielt møntet på dig - dine "modstandere" havde muligvis gjort det samme,
hvis vinden blæste deres vej... og der har jo været flere til at piske en
stemning op omkring emnet.

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 15:39

Brian wrote:

> [...]
> det samme, hvis vinden blæste deres vej... og der har jo været flere
> til at piske en stemning op omkring emnet.

Jeg mener bestemt ikke at jeg har "vundet". Der er lang vej igen.

Jeg ville da også beklage hvis jeg har "vundet"

Men når argumentationen bliver så personlig at ens modpart vil vide hvor man
arbejder for at undgå "så elendig en rådgivning", er det svært at undlade at
være lidt revanchistisk.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 14:35

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> 1) De holder week-end?

Muligt.

> 2) De gider ikke svare Frank

Nu er newsmediet jo pr definition ikke "Frank"

Havde det været det, havde vi jo bare sendt en mail

Lige nu fremstår de IMHO som "sore loosers" der ikke tør stå ved deres
kraftige umeldinger tidligere.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 30-08-09 15:28

> Lige nu fremstår de IMHO som "sore loosers"

Over tid (jég joinede omkring år 2000) er der brugt mange kræfter på at
fortælle folk herinde, at der (herinde) ikke findes tabere og vindere. Vi
diskuterer for diskutionens skyld og ikke for at dumpe nogle skribenter. Jeg
vil medgive, at den sidste tid tilsyneladende er ved at gøre op med dén
slags lyksagligheder - at der skal være plads til alle...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 15:43

Mogens wrote:
> [...]
> nogle skribenter. Jeg vil medgive, at den sidste tid tilsyneladende
> er ved at gøre op med dén slags lyksagligheder - at der skal være

Den slags står man naturligvis fri til at vælge. Det ændrer dog ikke at man
naturligvis ikke "gemmer" sig væk hvis argumentationen går en imod.

For som du siger - Det drejer sig jo om at diskutere, og vende og dreje
problematikker. Ikke at "vinde eller tabe diskussioner"

Men det er trods alt sådan at bliver man mødt af en vis type argumenter,
giver man igen af samme skuffe. At tro at det er anderledes, er vist utopi.

--
/Frank

Fra : Volger Garfield

Dato : 31-08-09 16:42

On Sun, 30 Aug 2009 15:35:20 +0200, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Lige nu fremstår de IMHO som "sore loosers" der ikke tør stå ved deres

Hej Jens...

Volger

Fra : Tom

Dato : 30-08-09 20:43

Frank Leegaard skrev:
> [...]
> mest ude på at flå den svenske stat og EU (Noget jeg forøvrigt sagde for en
> måneds tid siden) ser fremtiden for Saab dyster ud.

Kan man få et kort resumé, mit svenske er = 0

Tom

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-08-09 22:14

Tom wrote:

> Kan man få et kort resumé, mit svenske er = 0

Hvad med www.translate.google.dk ?

Den ultrakorte readers digest version:

Ingen firmabilssalg for Saab.

Underleverandører kan ikke forsikre deres fakturaer.

Ingen risikovillig kapital til Saab ...

osv osv ..

Det mest positive jeg har læst de seneste 14 dage var en enkelt iagtager der
mente at Saab måske kunne blive et konsulentforetagende. Evt med fabrikation
"ude af huset"

Ellers vender stort set alle svenske medier tommelen nedad.

Lidt surt for et fsv lækkert bilmærke.

--
/Frank

Fra : TL

Dato : 31-08-09 12:43

On Sun, 30 Aug 2009 23:13:46 +0200, in dk.fritid.bil "Frank Leegaard"
> [...]

>mente at Saab måske kunne blive et konsulentforetagende. Evt med fabrikation

De kan sikkert finde en billig kontrakt-fabrik i Shenzhen til at
fremstille bilerne efter svensk design.
Sådan bliver næsten alt andet produceret nu til dags.

--
Formula for success: rise early, work hard, strike oil.
- J. Paul Getty

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-08-09 15:56

TL wrote:

> De kan sikkert finde en billig kontrakt-fabrik i Shenzhen til at
> fremstille bilerne efter svensk design.
> Sådan bliver næsten alt andet produceret nu til dags.

Et eller andet sted er det vel også bedre end den totale kollaps.

Om det så på sigt bliver nogen succes, er IMHO svært at spå om.

--
/Frank