|
| Det bliver underholdende. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 11:57 |
|
Det her kan godt gå hen og blive rigtigt morsomt:
http://jp.dk/indland/trafik/article1796175.ece
Det kunne godt resultere i nedsat sigtbarhed også. Jeg tænker på al
den damp der vil blive lukket ud af ørerne.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mikael (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-08-09 07:43 |
|
On 28 Aug., 12:57, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Det her kan godt gå hen og blive rigtigt morsomt:
>
> http://jp.dk/indland/trafik/article1796175.ece
>
> Det kunne godt resultere i nedsat sigtbarhed også. Jeg tænker på al
> den damp der vil blive lukket ud af ørerne.
Jeg var forbi i går eftermiddags her var der også lidt kø og, Folmer
nu vil jeg jo ikke lægge mig ud mid dig, men hvorfor er
lastbilchaufføere så vilde med at lege politi og sørge for at ingen
kommer forbi dem og fletteregel er det ikke noget der bruges når man
er trucker?
Mikael
| |
folmer@rasmussen.dk (28-08-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 14:50 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 06:43:12 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:
>On 28 Aug., 12:57, fol...@rasmussen.dk wrote:
>> Det her kan godt gå hen og blive rigtigt morsomt:
>>
>> http://jp.dk/indland/trafik/article1796175.ece
>>
>> Det kunne godt resultere i nedsat sigtbarhed også. Jeg tænker på al
>> den damp der vil blive lukket ud af ørerne.
>
>Jeg var forbi i går eftermiddags her var der også lidt kø og, Folmer
>nu vil jeg jo ikke lægge mig ud mid dig, men hvorfor er
>lastbilchaufføere så vilde med at lege politi og sørge for at ingen
>kommer forbi dem og fletteregel er det ikke noget der bruges når man
>er trucker?
>--
Når man har holdt i køen i lang tid, og set den ene personbil efter
den anden mase sig ind foran én, fordi man mangler den
accellerationevne personbilerne har, "dann haben mann anderen
metoden".
Med andre ord, så gør vi ikke noget personbilerne ikke gør. De gør det
bare på en anden måde, nemlig ved at lukke hullet, så ingen kommer
foran dem, heller.
Det er egoistisk adfærd fra alle grupper af trafikanter, og der er
meget af den.
Jeg vil heller ikke lægge mig ud sammen med dig.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mikael (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-08-09 08:03 |
|
On 28 Aug., 15:50, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Når man har holdt i køen i lang tid, og set den ene personbil efter
> den anden mase sig ind foran én, fordi man mangler den
> accellerationevne personbilerne har, "dann haben mann anderen
> metoden".
Vi taler skam ikke om at mase, jeg følger bare trafikken i yderbanen.
> Med andre ord, så gør vi ikke noget personbilerne ikke gør. De gør det
> bare på en anden måde, nemlig ved at lukke hullet, så ingen kommer
> foran dem, heller.
Ikke helt enig og når i nu ikke kan accelierer lige så hurtigt som
bilerne er det jo ikke noget problem at lade en bil flette ind foran.
> Det er egoistisk adfærd fra alle grupper af trafikanter, og der er
> meget af den.
Genrelt undre jeg mig over hvorfor det er så svært at flette, det
gælder både biler og lastbiler, hvis folk tænker på deres lynlås er
det så nemmest at starte med at lyne om lidt mere i den ene side end
den anden?
Mikael
| |
folmer@rasmussen.dk (28-08-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 15:08 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 07:03:05 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:
>On 28 Aug., 15:50, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
>> Når man har holdt i køen i lang tid, og set den ene personbil efter
>> den anden mase sig ind foran én, fordi man mangler den
>> accellerationevne personbilerne har, "dann haben mann anderen
>> metoden".
>
>Vi taler skam ikke om at mase, jeg følger bare trafikken i yderbanen.
>--
Og når der så ikke er mere yderbane, hvad gør du så?
>--
>> Med andre ord, så gør vi ikke noget personbilerne ikke gør. De gør det
>> bare på en anden måde, nemlig ved at lukke hullet, så ingen kommer
>> foran dem, heller.
>
>Ikke helt enig og når i nu ikke kan accelierer lige så hurtigt som
>bilerne er det jo ikke noget problem at lade en bil flette ind foran.
>--
Fordi medtrafikanterne kører på det, helt bevidst. Hver eneste
fletning senerelægger ankomsttidspunktet.
>--
>> Det er egoistisk adfærd fra alle grupper af trafikanter, og der er
>> meget af den.
>
>Genrelt undre jeg mig over hvorfor det er så svært at flette, det
>gælder både biler og lastbiler, hvis folk tænker på deres lynlås er
>det så nemmest at starte med at lyne om lidt mere i den ene side end
>den anden?
>--
Det er ikke svært at flette, der er bare ikke nogen der giver ved
dørene. Så enkelt er det.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian Sørup (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 28-08-09 15:38 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:20pf959kakeeoe8cup7pd5iakr5lokeunt@4ax.com...
> On Fri, 28 Aug 2009 07:03:05 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
> wrote:
>
>
> Det er ikke svært at flette, der er bare ikke nogen der giver ved
> dørene. Så enkelt er det.
>
Ikke så sært der kan opstå køer ud af ingenting......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
folmer@rasmussen.dk (28-08-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 15:46 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 16:38:02 +0200, Brian Sørup
<camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:20pf959kakeeoe8cup7pd5iakr5lokeunt@4ax.com...
>> On Fri, 28 Aug 2009 07:03:05 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
>> wrote:
>>
>>
>> Det er ikke svært at flette, der er bare ikke nogen der giver ved
>> dørene. Så enkelt er det.
>>
>
>Ikke så sært der kan opstå køer ud af ingenting......
>--
Nej, det er der ikke noget at sige til, men det er ikke lastbilernes
skyld alene, for det er ikke en skid bedre, når der ikke er lastbiler
i nærheden.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-08-09 15:54 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:8arf95t74so391t08uj2t03h0grqq5khqe@4ax.com...
> Nej, det er der ikke noget at sige til, men det er ikke lastbilernes
> skyld alene
Jow, de har sgu en stor del af skylden
Hvorfor fan anvender I ikke begge spor - dét er jo ik' ulovligt. Jeg forstår
da godt, man som chauffør bliver "træt" af at blive overhalet af en række
bilister, som efterfølgende skal ind i rækken og derved "døver" trafikken.
Men her hvor jeg bor anvender lastbiler ofte begge spor, og så glider det
uden irritation for nogen.
Der er selvfølgelig også de lastbiler, som fejlagtigt lægger sig i
venstresporet for efterfølgende at blokere for alt og alle bagfra (holder
samme hastighed som højresporet). Gosh...
| |
Brian Sørup (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 28-08-09 15:59 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:8arf95t74so391t08uj2t03h0grqq5khqe@4ax.com...
> On Fri, 28 Aug 2009 16:38:02 +0200, Brian Sørup
> <camaropower454@hotmail.com> wrote:
>
>>
>>
>>Ikke så sært der kan opstå køer ud af ingenting......
>
>>--
>
> Nej, det er der ikke noget at sige til, men det er ikke lastbilernes
> skyld alene, for det er ikke en skid bedre, når der ikke er lastbiler
> i nærheden.
>
Det var skam heller ikke det jeg insomi.. - insinoy.. - inseniu.. øhhhh -
mente, hvis nu bare folk ville træde på den pedal længst til højre når de
kører ned ad tilkørslerne ville det gå noget lettere, og hvis der så
samtidig blev holdt ordentlig afstand så der er plads til at flette ind
ville problemerne være langt mindre......
Var der nogen der sagde ønsketænkning ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Mikael (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-08-09 11:57 |
|
On 28 Aug., 16:08, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
> Og når der så ikke er mere yderbane, hvad gør du så?
Så fletter jeg ind foran eller bag den bil jeg ligger ved siden af,
alt efter placering
> Fordi medtrafikanterne kører på det, helt bevidst. Hver eneste
> fletning senerelægger ankomsttidspunktet.
Jo, men det bliver vel ikke bedre af at vi alle holder i en lang række
i 10km fremfor 2 rækker i 5km.
Du vil formentlig også blive sur over at holde i 4 km kø før du kan
komme af motorvejen fordi der er en tosse der gør at man holder i 8km
kø i en bane fremfor 4 km i 2 baner.
> Det er ikke svært at flette, der er bare ikke nogen der giver ved
> dørene. Så enkelt er det.
ja og det er det jeg undre mig over, jeg skal da skynde mig at
indrømme der bliver ikke givet ved dørene hos mig før man nærmer sig
selve sammenfletningen, det ødelægger rytmen når folk helt umotiveret
vil mase sig ind i rækken 1500meter før det er nødvendigt, så er det
jo ikke nemt at tilpasse farten så man kan glide stille og roligt
igennem.
Hvis alle er enige om at man først fletter lige umiddelbart før
forhindringen, som næsten altid er skiltet i god tid, så kan man nå at
tilpasse fart og afstand, så der er plads til at en kan komme ind
imellem, ligegyligt om det er en mc eller en 25meter lastbil, det
kræver sådan set bare at man kigger frem i trafikken.
Mikael
| |
folmer@rasmussen.dk (28-08-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 19:57 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 10:56:56 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:
>On 28 Aug., 16:08, fol...@rasmussen.dk wrote:
>>
>> Og når der så ikke er mere yderbane, hvad gør du så?
>
>Så fletter jeg ind foran eller bag den bil jeg ligger ved siden af,
>alt efter placering
>
>
>> Fordi medtrafikanterne kører på det, helt bevidst. Hver eneste
>> fletning senerelægger ankomsttidspunktet.
>
>Jo, men det bliver vel ikke bedre af at vi alle holder i en lang række
>i 10km fremfor 2 rækker i 5km.
>Du vil formentlig også blive sur over at holde i 4 km kø før du kan
>komme af motorvejen fordi der er en tosse der gør at man holder i 8km
>kø i en bane fremfor 4 km i 2 baner.
>--
Jeg er ikke sikker på at din teori holder. Jeg er tilbøjelig til at
tro, at det går hurtigere at afvikle én række biler, frem for to.
>--
>> Det er ikke svært at flette, der er bare ikke nogen der giver ved
>> dørene. Så enkelt er det.
>
>ja og det er det jeg undre mig over, jeg skal da skynde mig at
>indrømme der bliver ikke givet ved dørene hos mig før man nærmer sig
>selve sammenfletningen, det ødelægger rytmen når folk helt umotiveret
>vil mase sig ind i rækken 1500meter før det er nødvendigt, så er det
>jo ikke nemt at tilpasse farten så man kan glide stille og roligt
>igennem.
>Hvis alle er enige om at man først fletter lige umiddelbart før
>forhindringen, som næsten altid er skiltet i god tid, så kan man nå at
>tilpasse fart og afstand, så der er plads til at en kan komme ind
>imellem, ligegyligt om det er en mc eller en 25meter lastbil, det
>kræver sådan set bare at man kigger frem i trafikken.
>--
Du véd godt selv at det er utopi. Sådan er virkeligheden ikke, men det
ville være rart hvis den var.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Anders Majland (31-08-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 31-08-09 19:08 |
|
> Jeg er ikke sikker på at din teori holder. Jeg er tilbøjelig til at
> tro, at det går hurtigere at afvikle én række biler, frem for to.
Vejdirektoratet er nu enig med Mikael.
De giver de færreste gener at alle fletter umiddelbart inden forhindringen.
Men det er der jo ingen der kan huske at de har lært så derfor så skilter de
ofte med hvornår de vil have folk til at flette...
| |
Mikael (28-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 28-08-09 13:50 |
|
On 28 Aug., 20:56, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Jeg er ikke sikker på at din teori holder. Jeg er tilbøjelig til at
> tro, at det går hurtigere at afvikle én række biler, frem for to.
Men hvorfor skal de folk som ikke skal forbi forhindringen, men skal
fra motorvejen 3 km før generes af at folk ikke kan finde ud af at
flette. Det glælder jo ikke om at genere flest muligt antal mennesker.
Jo længere du laver køen jo færre ved hvorfor der er kø, fordi de når
så langt tilbage at man ikke kan se skiltene, men det er måske så her
at lastbilerne skal bestemme??
Mikael
| |
folmer@rasmussen.dk (28-08-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-08-09 21:33 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 12:50:27 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:
>On 28 Aug., 20:56, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
>> Jeg er ikke sikker på at din teori holder. Jeg er tilbøjelig til at
>> tro, at det går hurtigere at afvikle én række biler, frem for to.
>
>
>Men hvorfor skal de folk som ikke skal forbi forhindringen, men skal
>fra motorvejen 3 km før generes af at folk ikke kan finde ud af at
>flette. Det glælder jo ikke om at genere flest muligt antal mennesker.
>Jo længere du laver køen jo færre ved hvorfor der er kø, fordi de når
>så langt tilbage at man ikke kan se skiltene, men det er måske så her
>at lastbilerne skal bestemme??
>--
Det kan ikke hjælpe noget at du bliver ved. ,-)
Det er ikke mig personligt der arrangerer køerne ved vejarbejder, men
jeg kan konstatere, at fletning ikke altid er retfærdig.
Jeg kan også konstatere, at når køen først er nået ind i selve
vejarbejdet, er der ingen problemer med tempoet.
For mig indikerer det, at danskere er bedre til at køre i en række,
end i to.
Dem der ønsker at forlade motorvejen før vejarbejdet begynder, bør jo
under alle omstændigheder opholde sig i inderbanen, for det er vel
ikke sådan at du nærmer dig den frakørsel du skal ud ad, i yderbanen?
Så er vi da helt på Herrens Mark! så skal de jo også deltage i
flettekaoset.
Afskaf Jantelov og egoisme, så er du nået langt mht. at afvikle megen
trafik på lidt plads, men det skal der større kapaciteter til end du
og jeg, er jeg bange for.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (30-08-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-08-09 11:49 |
|
On Fri, 28 Aug 2009 12:50:27 -0700 (PDT), Mikael wrote:
> On 28 Aug., 20:56, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
>> Jeg er ikke sikker på at din teori holder. Jeg er tilbøjelig til at
>> tro, at det går hurtigere at afvikle én række biler, frem for to.
>
>
> Men hvorfor skal de folk som ikke skal forbi forhindringen, men skal
> fra motorvejen 3 km før generes af at folk ikke kan finde ud af at
> flette.
Jeg kunne ønske, at de som vil fortsætte ligeud, (og tage kampen op med
vejarbejde, færdselsuheld, eller hvad der nu måtte skabe køen), holdt sig i
venstre bane, og så overlod højre bane til os der gerne vil af ved næste
afkørsel. :-/ Dét ville have lettet trafikken omkring limfjordstunnelen i
fredags.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08
| |
Mikael (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 29-08-09 00:19 |
|
On 28 Aug., 22:33, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
> Det er ikke mig personligt der arrangerer køerne ved vejarbejder, men
> jeg kan konstatere, at fletning ikke altid er retfærdig.
Hvem snakker om retfærdighed, det er måske der hesten ligger begravet,
det er vel heller ikke retfærdigt at lastbiler ikke må kører lige så
stærkt som personbiler, det er måske derfor at truckere er sure
> Jeg kan også konstatere, at når køen først er nået ind i selve
> vejarbejdet, er der ingen problemer med tempoet.
>
> For mig indikerer det, at danskere er bedre til at køre i en række,
> end i to.
Så det er altså derfor at man mange steder snævre vejen ind uagtet at
der kommer mere og mere trafik det er simpelthen for en bedre
trafikafvikling?
Hvorfor er det så lige man udvider motorvejene? Når det nu er nemmere
at køre i en lang række.
> Dem der ønsker at forlade motorvejen før vejarbejdet begynder, bør jo
> under alle omstændigheder opholde sig i inderbanen, for det er vel
> ikke sådan at du nærmer dig den frakørsel du skal ud ad, i yderbanen?
Dem så så nærmer sig i inderbanen kommer til at holde i kilometerlange
køer som kunne være undgået, hvis man brugte det asfalt der er
tilstede.
> Afskaf Jantelov og egoisme, så er du nået langt mht. at afvikle megen
> trafik på lidt plads
Ja, men når man begynder at tænke i retfærdighed bliver det svært.
Skal det være retfærdigt eller skal trafikken afvikles?
men det skal der større kapaciteter til end du
> og jeg, er jeg bange for.
Vi skal jo starte et sted Det er jo i samfundets interesse
MIkael
| |
Mikael (30-08-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 30-08-09 00:16 |
|
On 29 Aug., 16:20, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
>
> Det kunne være lidt "sjovt" hvis der nu "skete et uheld" når en "sjafut"
> forsøger at være morsom og bestemmende.. de er så kålhøgen deroppe i
> huset, men mon ikke det stopper den dag der sker et uheld med evt.
> personskade til følge - blot fordi en personbil fulgte færdselsloven og
> en lastbil skulle være sej?
Ham jeg mødte i torsdags, han ville aligevel ikke noget, det endte med
han kørte op på siden af mig i nødsporet, han troede sikert jeg ikke
turde udfordre ham i min ny vaskede bil
> Men pyt.. lad dem bare prøve - vi andre ved de gerne vil og tager derfor
> vores forholdsregler.
>
> Hvis de vil fortælle noget kan de jo hoppe ned fra førehuset og få en
> snak men det ser man sjovt nok aldrig - de er kun store og seje i deres
> 40 tons vogntog.. gad vide om der er en sammenhæng et sted??
Han fortalte mig skam også noget, han hang ud af vinduet og råbte
"Fuck jer" "Fuck dig" og med de argumenter kan jeg jo godt bagefter se
han havde ret....Eller det der..
Mikael
| |
Martin [6000] (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 29-08-09 15:15 |
|
> - mente, hvis nu bare folk ville træde på den pedal længst til højre når
> de kører ned ad tilkørslerne ville det gå noget lettere,
Er du da tosset!! Folk skal jo køre økonomisk og tænk hvis de kom til at
køre 115 km/t inden de nåede fletningen så ville de blive stemplet som
fartpsykopater....
> Var der nogen der sagde ønsketænkning ?
Ja. Desværre
Kæft hvor er jeg træt af dem der snøvler sig op på 80 km/t - kom op på
110 eller kom af banen så der er plads til os der ikke er bange for at
køre bil.
| |
Martin [6000] (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 29-08-09 15:20 |
|
> vil jeg jo ikke lægge mig ud mid dig, men hvorfor er lastbilchaufføere
> så vilde med at lege politi og sørge for at ingen kommer forbi dem og
> fletteregel er det ikke noget der bruges når man er trucker?
Det kunne være lidt "sjovt" hvis der nu "skete et uheld" når en "sjafut"
forsøger at være morsom og bestemmende.. de er så kålhøgen deroppe i
huset, men mon ikke det stopper den dag der sker et uheld med evt.
personskade til følge - blot fordi en personbil fulgte færdselsloven og
en lastbil skulle være sej?
Men pyt.. lad dem bare prøve - vi andre ved de gerne vil og tager derfor
vores forholdsregler.
Hvis de vil fortælle noget kan de jo hoppe ned fra førehuset og få en
snak men det ser man sjovt nok aldrig - de er kun store og seje i deres
40 tons vogntog.. gad vide om der er en sammenhæng et sted??
| |
Martin [6000] (30-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 30-08-09 10:57 |
|
> Han fortalte mig skam også noget, han hang ud af vinduet og råbte "Fuck
> jer" "Fuck dig" og med de argumenter kan jeg jo godt bagefter se han
> havde ret....Eller det der..
LOL ja så er der jo ikke noget at gøre..
| |
|
|