De der lange lastbiler
Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-08-09 09:13

Jeg har endnu aldrig bemærket et eneste af de ekstra lange vogntog,
som på forsøgsbasis har tilladelse til at køre på motorveje samt nogle
udvalgte veje.

Hvor mange mon der findes af dem ??
Er det gået helt i vasken, eller lægger man bare slet ikke mærke til
dem ??

Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-08-09 16:36

On Wed, 26 Aug 2009 08:13:11 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>udvalgte veje.
>
>Hvor mange mon der findes af dem ??
>Er det gået helt i vasken, eller lægger man bare slet ikke mærke til

De er der skam.

Jeg mødte da en enkelt på Storebæltsbroen i dag, men de kører
fortrinsvis om aftenen og om natten.

De Danske Fragtmænd har en del af dem. Ligeledes Frode Laursen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-08-09 17:18

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> De er der skam.
>
> Jeg mødte da en enkelt på Storebæltsbroen i dag, men de kører
> fortrinsvis om aftenen og om natten.
>
> De Danske Fragtmænd har en del af dem. Ligeledes Frode Laursen.

Er det så en udfordring at komme ud at prøve sådan en - eller er det bare
lige som enhver anden lastbil?

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 26-08-09 19:42

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Ser dem dagligt på motorvejen mellem DK og S

> Er det så en udfordring at komme ud at prøve sådan en - eller er det bare
> lige som enhver anden lastbil?

Jeg har kørt en 25 m lang Volvo F16 med 60 tons totalvægt på Volvos testbane
i Göteborg. Det er som at køre enhver anden lastbil, men længden skal man
naturligvis tage højde for, når der køres om hjørner mv. . Vidunderlig
oplevelse for enhver bilnørd !

Fra : Brian Lund

Dato : 26-08-09 19:17

Leo_Jensen wrote:
> Jeg har endnu aldrig bemærket et eneste af de ekstra lange vogntog,
> som på forsøgsbasis har tilladelse til at køre på motorveje samt nogle
> udvalgte veje.

Jeg så en tirsdag aften her på fyn på vej fra Odense mod jylland.
Det er den første jeg har set!

Brian

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 26-08-09 20:14

Leo_Jensen wrote:
> [...]
> udvalgte veje.
>
> Hvor mange mon der findes af dem ??
> Er det gået helt i vasken, eller lægger man bare slet ikke mærke til

Jeg pendler 3 - 4 gange om ugen fra Nø-Fyn til Skejby ved Århus og
tilbage igen, og hver dag møder jeg 4 - 5 modulvogntog, især på
hjemturen tidligt på aftenen.
Der er ganske rigtigt kommet flere og flere til siden de blev introduceret.

Med det kendskab jeg har til transportsektoren ved jeg at de mest kører
mellem terminaler hvor godset bliver ladet om til distribution, hvorfor
vi mest ser dem på motorveje og andre store veje.

/Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 26-08-09 21:11

> Med det kendskab jeg har til transportsektoren ved jeg at de mest kører
> mellem terminaler hvor godset bliver ladet om til distribution, hvorfor vi
> mest ser dem på motorveje og andre store veje.

Det må også stadig kun køre på specielt udvalgte strækninger

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-08-09 15:05

Han skrev jo heller ikke han kendte færdselsloven :)'

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-08-09 20:17

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

==

http://www.jv.dk/artikel/725277

de må fra september bevæge sig mere rundt i landet end de gør i dag...

--
Per