Miljømærke til Frankfurt
Fra : Allan F

Dato : 23-08-09 14:12

Hvor køber man sådan et?

Allan F

Fra : Jens

Dato : 23-08-09 14:15

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48178$4a914029$55da9a39$19777@news.galnet.dk...
> Hvor køber man sådan et? Allan F

Synshaller, her købte jeg et til Berlin, mon ikke det er de samme?
Jens

Fra : Mogens

Dato : 23-08-09 17:15

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i meddelelsen

> Synshaller, her købte jeg et til Berlin, mon ikke det er de samme?

Jep - og jég købte hos FDM...

Fra : ABJ

Dato : 23-08-09 16:24

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor køber man sådan et?
>
> Allan F

Jeg købte til Flensborg hos FDM, det er samme mærke til alle tyske byer.

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 23-08-09 16:53

Hej
Køb dit miljø mærke i tyskland hos enten TÜV eller Decra det koster ca
5-10?

Har lige gjort det samme
kostede 5? i heligenhaven

Mvh Bjørn

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 23-08-09 18:25

Hej igen

? tegnet skulle være euro tegnet

Mvh Bjørn

Fra : Menabra

Dato : 24-08-09 12:59

"ABJ" <akselj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg købte til Flensborg hos FDM, det er samme mærke til alle tyske byer.
Hej

Hvorfor har du købt til Flensborg ?
Se her :
http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php?SID=n1et2eol9cv866b6r0dmok08j6
Der er da intet krav om plakette i Flensborg.

mvh
Menabra

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-09 18:32

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor køber man sådan et?

Købte mit hos Dekra i Flensborg, på vej sydpå. Tog 5 min. og kostede ?5,-
I modsætning til de overpriser man betaler i Danmark hos synshaller og
FDM...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-08-09 21:53

> [...]
>
> Købte mit hos Dekra i Flensborg, på vej sydpå. Tog 5 min. og kostede ?5,-
> I modsætning til de overpriser man betaler i Danmark hos synshaller og

Den koster kun 5 Euro, såhh ...

Der Automobilclub von Deutschland warnt vor Überteuerten Feinstaubplaketten
zum Befahren der Umweltzonen. Der Preis liege teilweise deutlich über zehn
Euro, obwohl sie nur rund fünf Euro kostet. Der AvD rät daher allen
Autofahrern, die Preise für die Ausgabe der Plaketten zu vergleichen und
Preise über fünf Euro nicht zu akzeptieren.

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-09 21:55

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Den koster kun 5 Euro, såhh ...

Øøøøhhhhh??? Læs lige igen hvad jeg egentlig skriver.. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-08-09 11:31

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Øøøøhhhhh??? Læs lige igen hvad jeg egentlig skriver.. )

Ups - jeg havde de forkerte briller på og læste spørgsmålstegnet, som
egentlig skulle være et Eurotegn, til et 7-tal :)

Men jeg læste skam hvad du havde skrevet :)

--
Per

Fra : Aksel Jensen

Dato : 24-08-09 07:07

> [...]
>   Se her :http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php?SID=n1et2eol9cv866b6r...
>   Der er da intet krav om plakette i Flensborg.

Fordi FDM sælger dem til Flensborg.

Fra : Menabra

Dato : 24-08-09 17:20

"Aksel Jensen" <akselj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> :http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php?SID=n1et2eol9cv866b6r...
> Der er da intet krav om plakette i Flensborg.

Sælger FDM plaketterne til bestemte byer ?
Se her, sakset fra Applus :
Miljøzoner i Tyskland
Fra 1. januar 2008 er der indført miljøzoner i flere tyske byer, hvor biler
kun må køre ind, hvis de er i besiddelse af et tysk miljøzonemærkat, en
såkaldt "Umweltplakette" eller "Feinstaubplakette" i farverne grøn, gul
eller rød. Mærkaterne bliver forsynet med bilens indregistreringsnummer og
er gyldige overalt i Tyskland i hele bilens levetid, dog skal mærkaten
udskiftes hvis et køretøj omregistreres og får et nyt registreringsnummer.

Så er du blevet misforstået ?

mvh

Menabra

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 17:23

"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> indregistreringsnummer og er gyldige overalt i Tyskland i hele bilens
> levetid, dog skal mærkaten udskiftes hvis et køretøj omregistreres og får

Mærkaten gælder til alle byer i Tyskland - that's it !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-08-09 17:39

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i meddelelsen

> Mærkaten gælder til alle byer i Tyskland - that's it !

Flensburg kræver ikke Umweltplakette, så dér gælder den ikke.

Bare for at nævne en by ;)

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 17:56

> Flensburg kræver ikke Umweltplakette, så dér gælder den ikke.

Husum kræver heller ikke mærkat, så dér gælder den heller ikke. Er du dum
eller hvad, Per

Sagt på en anden måde er Umwelts-mærkaten gældende i alle de tyske byer, som
kræver, at der er betalt for forureningen (eller mangel på samme
(forurening))

Fra : ABJ

Dato : 25-08-09 17:06

> [...]
> indregistreringsnummer og er gyldige overalt i Tyskland i hele bilens
> levetid, dog skal mærkaten udskiftes hvis et køretøj omregistreres og får

På plaketten er trykt "Stadt Flensburg" i under Flensborgs byvåben, jeg ved
ikke hvad der står på de plaketter man køber andre steder, men FDM oplyste
korrekt at den gælder til alle tyske byer med miljøzone.

I modsætning til Italien hvor hver enkelt by har sine egne regler som ingen
andre end de lokale embedsmænd forstår.

MVH Aksel

Hilsen Aksel

Fra : Menabra

Dato : 26-08-09 08:07

ABJ wrote:

> [...]
> I modsætning til Italien hvor hver enkelt by har sine egne regler som
> ingen andre end de lokale embedsmænd forstår.

Hej
Du skrev oprindeligt : "Jeg købte til Flensborg "
Så jeg opfattede det sådan, at du havde købt en plakette, fordi du skulle
til Flensborg.
Der skal man ikke bruge sådan en.
Såh ??
Mvh
Menabra

Fra : Allan F

Dato : 24-08-09 19:52

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man sådan et?
>
> Allan F

Tak for info - jeg kigger over til den lokale FDM en af dagene. Den er
heldigvis kun 200 meter væk.

Allan F