/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Slæbt rundt i mangen
Fra : Gismo


Dato : 21-08-09 20:33

Hej Gruppe.

Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.

Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu. men
de passer perfekt i navet.

Jeg har bestilt dæk og fælge til en A4, og fået fælge med nav størrelse
på 66,6 mm. sælger af alufælgene, siger det er den størrelse hans importør
har fået oplyst af Audi.

Den størrelse jeg har fået oplyst hos Audi Ålborg hvor bilen er købt siger
65,5 mm.

Kan man nogen steder få dokumentation for hvad der er den rigtige størrelse
evt. nettet.

Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en skyldig
part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har oplyst at den
størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.

Kan nogen hjælpe
PFH. Tak

Gismo



 
 
Hans Paulin \(6310\) (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 21-08-09 21:40

Gismo skrev:

> Kan nogen hjælpe

Da jeg købte fælge der hoppede hos SDS måtte jeg over FDM (hvor Rainer
Bambino ringede til SDS) før de tog dem tilbage.

Alt andet var da prøvet først.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Martin Vollert (21-08-2009)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 21-08-09 22:33


Hans Paulin (6310) havde fået den ide at fortælle:
> Gismo skrev:
>
>> Kan nogen hjælpe
>
> Da jeg købte fælge der hoppede hos SDS måtte jeg over FDM (hvor Rainer
> Bambino ringede til SDS) før de tog dem tilbage.
>
> Alt andet var da prøvet først.

Fuck, her gik jeg og trode at den slags kun forkom ved T-Hansen fordi de var
billige.

ÆV

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.



Hans Kjærgaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 22-08-09 08:44

On Fri, 21 Aug 2009 21:32:51 +0200, "Gismo"
<baatnakkedummy_@hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe.
>
>Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>
>Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
>hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
>på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu. men
>de passer perfekt i navet.
>
>Jeg har bestilt dæk og fælge til en A4, og fået fælge med nav størrelse
>på 66,6 mm. sælger af alufælgene, siger det er den størrelse hans importør
>har fået oplyst af Audi.
>
>Den størrelse jeg har fået oplyst hos Audi Ålborg hvor bilen er købt siger
>65,5 mm.
>
>Kan man nogen steder få dokumentation for hvad der er den rigtige størrelse
>evt. nettet.
>
>Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en skyldig
>part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har oplyst at den
>størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.
Er det målt på varme eller kolde fælge ? og hvordan er det målt (har
de brugt en skydelærer eller måledorne) ?

Har du fået målt hvor meget fælgen slår (til siden og op/ned) når
fælgene er monteret på bilen (uden dæk monteret, målt på
anlægsfladerne for dækket) ?

Er det forsøgt at finde ud af hvilket hjul det er der slår, eller om
det er alle ?

/Hans

Gismo (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 22-08-09 11:33


"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:l38v851p8mbunpcjamsm5obn3ogbdkn58q@4ax.com...
> On Fri, 21 Aug 2009 21:32:51 +0200, "Gismo"
> <baatnakkedummy_@hotmail.com> wrote:
>
> Er det målt på varme eller kolde fælge ? og hvordan er det målt (har
> de brugt en skydelærer eller måledorne) ?

Oplysningerne kommer fra sælger af fælgene altså de 66,6 mm
de 65,5 er oplyst af Audi Ålborg, jeg troede en dækmand vidste hvad
han snakkede om.
>
> Har du fået målt hvor meget fælgen slår (til siden og op/ned) når
> fælgene er monteret på bilen (uden dæk monteret, målt på
> anlægsfladerne for dækket) ?

Problemet er jo at fælgene ikke centerer i navet, med i hjulboltene og så
bliver det umådelig svært at få fælgene til at sidde ligge på anlægsfladen.
>
> Er det forsøgt at finde ud af hvilket hjul det er der slår, eller om
> det er alle ?
Formoder det er alle fire, da de ikke passer, det der er spændende er om,
der er mindre nav på min bil end det Audi har oplyst til fælgproducenterne.
er det tilfældet, kan man så regne med at Audi skifter til "rigtig"
størrelse eller
bare siger at jeg skulle have købt org. fælge hos dem, for så havde de nogle
med rigtig nav størrelse.

Gismo



Ib Jakobsen (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-08-09 13:23

Gismo skrev:

>
> Problemet er jo at fælgene ikke centerer i navet, med i hjulboltene og så
> bliver det umådelig svært at få fælgene til at sidde ligge på anlægsfladen.
>> Er det forsøgt at finde ud af hvilket hjul det er der slår, eller om
>> det er alle ?

Det er ikke den 1/10mm der ødelegægger noget. Du siger den også hopper
med andre hjul. Hvad har du gjort for at finde fejlen der?. Hvilke dæk
kører du med, størrelse og fabrikat. Lad dækfirmaet måle dækstivhed.
Bagefter kan de afmontere dæk og måle fælgene som Hans siger. Men lad
ikke den 1/10mm bringe dig ud på et sidespor.

--
MVH
Ib Jakobsen

Ukendt (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-09 13:37


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:4a8fe32f$0$307$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det er ikke den 1/10mm der ødelegægger noget. Du siger den også hopper med
> andre hjul. Hvad har du gjort for at finde fejlen der?. Hvilke dæk kører
> du med, størrelse og fabrikat. Lad dækfirmaet måle dækstivhed. Bagefter
> kan de afmontere dæk og måle fælgene som Hans siger. Men lad ikke den
> 1/10mm bringe dig ud på et sidespor.
>
>
Læs lige igen ,det 1.1 mm der er til forskel.!!
H
Post



Ib Jakobsen (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-08-09 16:39

post skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> news:4a8fe32f$0$307$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er ikke den 1/10mm der ødelegægger noget. Du siger den også hopper med
>> andre hjul. Hvad har du gjort for at finde fejlen der?. Hvilke dæk kører
>> du med, størrelse og fabrikat. Lad dækfirmaet måle dækstivhed. Bagefter
>> kan de afmontere dæk og måle fælgene som Hans siger. Men lad ikke den
>> 1/10mm bringe dig ud på et sidespor.
>>
>>
> Læs lige igen ,det 1.1 mm der er til forskel.!!

Åh ja, det er det sgu også. Så kan der godt være noget om snakken. Det
undrer mig bare foregår med andre hjul også.





--
MVH
Ib Jakobsen

Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 17:10

Ib Jakobsen wrote:
> post skrev:
>> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
>> news:4a8fe32f$0$307$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Det er ikke den 1/10mm der ødelegægger noget. Du siger den også
>>> hopper med andre hjul. Hvad har du gjort for at finde fejlen der?.
>>> Hvilke dæk kører du med, størrelse og fabrikat. Lad dækfirmaet måle
>>> dækstivhed. Bagefter kan de afmontere dæk og måle fælgene som Hans
>>> siger. Men lad ikke den 1/10mm bringe dig ud på et sidespor.
>>>
>>>
>> Læs lige igen ,det 1.1 mm der er til forskel.!!
>
> Åh ja, det er det sgu også. Så kan der godt være noget om snakken. Det
> undrer mig bare foregår med andre hjul også.

Da det er replicafælge er der rimelig chance for at der allerede er pasringe
inde i billedet. Få en pasring den smule mindre, så og forsøg igen.



--
/Frank




Ib Jakobsen (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-08-09 20:05

Frank Leegaard skrev:

>
> Da det er replicafælge er der rimelig chance for at der allerede er pasringe
> inde i billedet. Få en pasring den smule mindre, så og forsøg igen.

Formentlig, ja. Og mange af den er virkelig tvivlsom kvalitet.


--
MVH
Ib Jakobsen

Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 23:59

Ib Jakobsen wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>
>>
>> Da det er replicafælge er der rimelig chance for at der allerede er
>> pasringe inde i billedet. Få en pasring den smule mindre, så og
>> forsøg igen.
>
> Formentlig, ja. Og mange af den er virkelig tvivlsom kvalitet.

Endnu en parameter ja. De færreste fabrikanter gør som BBS med deres PFS
system som benytter alu og låseringe. OZ vist nok det samme.



--
/Frank




Ib Jakobsen (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 23-08-09 13:39

Frank Leegaard skrev:

>
> Endnu en parameter ja. De færreste fabrikanter gør som BBS med deres PFS
> system som benytter alu og låseringe. OZ vist nok det samme.

Jeg kører med nogle der ligner BBS. Der er masser af magnesium i dem. De
løber snor lige og vejer langt mindre end BBS. Ikke nok med det, så er
sat Michelin dæk på. Jeg har kun kørt op til 160km/t med dem. Der er
ikke en eneste rystelse over hele registret. Vel og mærke uden
afbalancering. Skæbnen ville at jeg punkterede på forhjulet og satte den
ind på værksted. Der afbalancerede de begge forhjul. Nu ryster den.


--
MVH
Ib Jakobsen

Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 15:10

Ib Jakobsen wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>
>>
>> Endnu en parameter ja. De færreste fabrikanter gør som BBS med deres
>> PFS system som benytter alu og låseringe. OZ vist nok det samme.
>
> Jeg kører med nogle der ligner BBS. Der er masser af magnesium i dem.
> De løber snor lige og vejer langt mindre end BBS. Ikke nok med det,
> så er sat Michelin dæk på. Jeg har kun kørt op til 160km/t med dem.
> Der er ikke en eneste rystelse over hele registret. Vel og mærke uden
> afbalancering. Skæbnen ville at jeg punkterede på forhjulet og satte
> den ind på værksted. Der afbalancerede de begge forhjul. Nu ryster
> den.


Hvis man virkelig er hysterisk kan meget afbalancering jo også klares ved at
"Valke" dækket. DVS at dreje det rundt på fælgen til dækkets ubalance
balancerer fælgens ubalance mest muligt ud.


Ingen tvivl om at det er den ultimative måde at gribe det an på.



--
/Frank




Brian (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-08-09 15:31


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man virkelig er hysterisk kan meget afbalancering jo også klares ved
> at "Valke" dækket. DVS at dreje det rundt på fælgen til dækkets ubalance
> balancerer fælgens ubalance mest muligt ud.

Det har været en option på afballanceringsapparater i mange år - at man
matcher dæk og fælg.

Jeg vil på ingen måde betegne det som hysteri, hvis man har en meget åben
fælg - klodserne pynter jo ikke ligefrem på fælgen's udseende.

/Brian


Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 23:40

Brian wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
>
>> Hvis man virkelig er hysterisk kan meget afbalancering jo også
>> klares ved at "Valke" dækket. DVS at dreje det rundt på fælgen til
>> dækkets ubalance balancerer fælgens ubalance mest muligt ud.
>
> Det har været en option på afballanceringsapparater i mange år - at
> man matcher dæk og fælg.
>
> Jeg vil på ingen måde betegne det som hysteri, hvis man har en meget
> åben fælg - klodserne pynter jo ikke ligefrem på fælgen's udseende.
>

Enig. Har man ikke et af de avancerede apparater, kan det jo klares vha
håndkraft og "trial and error"

--
/Frank




Ib Jakobsen (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 23-08-09 16:29

Frank Leegaard skrev:

>
> Hvis man virkelig er hysterisk kan meget afbalancering jo også klares ved at
> "Valke" dækket. DVS at dreje det rundt på fælgen til dækkets ubalance
> balancerer fælgens ubalance mest muligt ud.

Enig. Men ikke ret mange gør det. Endsige i det hele taget ved at
maskinen kan gøre det.






--
MVH
Ib Jakobsen

Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 23:41

Ib Jakobsen wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>
>>
>> Hvis man virkelig er hysterisk kan meget afbalancering jo også
>> klares ved at "Valke" dækket. DVS at dreje det rundt på fælgen til
>> dækkets ubalance balancerer fælgens ubalance mest muligt ud.
>
> Enig. Men ikke ret mange gør det. Endsige i det hele taget ved at
> maskinen kan gøre det.

eller giver sig tid til at bruge den langsommelige vej med at dreje en ½
omgang og tolke på det. Så en kvart - og så en ½ igen.

Altså hvis man er et fattigt firma uden dyrt apparat.



--
/Frank




Ib Jakobsen (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 24-08-09 16:12

Frank Leegaard skrev:

>
> eller giver sig tid til at bruge den langsommelige vej med at dreje en ½
> omgang og tolke på det. Så en kvart - og så en ½ igen.

Ja, det tager nu ikke så lang tid. Problemet er bare at jo flere røde og
grønne lamper der kan blinke, jo bedre maskine. Sådan er manges
opfattelse. Men mange maskiner siger at alt under 10gr=0gr. Eller
5gr=0gr. Og 4gr kan betyde en del. Dog findes der maskiner ned til 1gr.

>
> Altså hvis man er et fattigt firma uden dyrt apparat.

Mange gange er centerhullet ikke perfekt. Derfor opnår man et bedre
resultat ved brug af bolthuller. For ikke så mange år stod jeg med en
FACOM håndbetjent maskine. Den der var på mange værksteder i
60'erne-70'erne. Den kunne løse mange problemer som var opgivet andre
steder. En halveret 1gr klods kunne ses. Eller bare den blev flyttet
10mm. Men det tog tid, og kunne ikke sælge de mange billetter. Men
problemhjulene blev reduceret.


--
MVH
Ib Jakobsen

Brian (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-08-09 17:24


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det tager nu ikke så lang tid. Problemet er bare at jo flere røde og
> grønne lamper der kan blinke, jo bedre maskine. Sådan er manges
> opfattelse. Men mange maskiner siger at alt under 10gr=0gr. Eller 5gr=0gr.
> Og 4gr kan betyde en del. Dog findes der maskiner ned til 1gr.

Jeg har tidligere arbejdet med service af bl.a afballanceringsapparater. De
fleste værksteder er ret bevidste om, at alt under 5g skal vises som 0g -
desværre. De ved udemærket at maskinen kan vise ned til 1g, men de ønsker
ikke at benytte det. Det er det samme med match af dæk/fælg - det ønsker
mange værksteder heller ikke at bruge den ekstra tid på.

Pointen med de røde og grønne lamper, er vel bare at gøre det nemmere for
brugeren

Jeg ved ikke hvor meget værkstederne spekulerer i den slags, men gjorde man
kunden opmærksom på at muligheden for f.eks match af dæk og fælg er muligt,
tror jeg mange vil tilkøbe den ekstra service. Det er jo efterhånden
sjældent man ser en bil med stålfælg...

/Brian


Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 13:26

Gismo wrote:
> "Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:l38v851p8mbunpcjamsm5obn3ogbdkn58q@4ax.com...
>> On Fri, 21 Aug 2009 21:32:51 +0200, "Gismo"
>> <baatnakkedummy_@hotmail.com> wrote:
>>
>> Er det målt på varme eller kolde fælge ? og hvordan er det målt (har
>> de brugt en skydelærer eller måledorne) ?
>
> Oplysningerne kommer fra sælger af fælgene altså de 66,6 mm
> de 65,5 er oplyst af Audi Ålborg, jeg troede en dækmand vidste hvad
> han snakkede om.
>>
>> Har du fået målt hvor meget fælgen slår (til siden og op/ned) når
>> fælgene er monteret på bilen (uden dæk monteret, målt på
>> anlægsfladerne for dækket) ?
>
> Problemet er jo at fælgene ikke centerer i navet, med i hjulboltene
> og så bliver det umådelig svært at få fælgene til at sidde ligge på
> anlægsfladen.
>>
>> Er det forsøgt at finde ud af hvilket hjul det er der slår, eller om
>> det er alle ?
> Formoder det er alle fire, da de ikke passer, det der er spændende er
> om, der er mindre nav på min bil end det Audi har oplyst til
> fælgproducenterne. er det tilfældet, kan man så regne med at Audi
> skifter til "rigtig" størrelse eller
> bare siger at jeg skulle have købt org. fælge hos dem, for så havde
> de nogle med rigtig nav størrelse.
>
Mine opslagsværker siger også 66,6

Men du er sikker på at dækkene er ikke pilskæve?

Hvad fabrikat er det?

--
/Frank




Hans Kjærgaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 22-08-09 14:06

On Sat, 22 Aug 2009 12:33:29 +0200, "Gismo"
<baatnakkedummy_@hotmail.com> wrote:

>Oplysningerne kommer fra sælger af fælgene altså de 66,6 mm
>de 65,5 er oplyst af Audi Ålborg, jeg troede en dækmand vidste hvad
>han snakkede om.
Få målt centernavet, det skulle være en forholdsvis nem opgave med en
skydelærer, først derefter ved du noget om hven der muligvis har ret,
dækmanden eller Audi forhandleren.

>> Har du fået målt hvor meget fælgen slår (til siden og op/ned) når
>> fælgene er monteret på bilen (uden dæk monteret, målt på
>> anlægsfladerne for dækket) ?
>
>Problemet er jo at fælgene ikke centerer i navet, med i hjulboltene og så
>bliver det umådelig svært at få fælgene til at sidde ligge på anlægsfladen.
Har du selv prøvet at løsne en hjul og se om du kunne flytte rundt på
navet med det for at konstaterer at det er centerhullert der er
problemet ?

>> Er det forsøgt at finde ud af hvilket hjul det er der slår, eller om
>> det er alle ?
>Formoder det er alle fire, da de ikke passer, det der er spændende er om,
>der er mindre nav på min bil end det Audi har oplyst til fælgproducenterne.
>er det tilfældet, kan man så regne med at Audi skifter til "rigtig"
>størrelse eller
>bare siger at jeg skulle have købt org. fælge hos dem, for så havde de nogle
>med rigtig nav størrelse.
Nok mest det sidste, de forbeholder sig jo altid ret til at ændre
specifikationer uden varsel.

/Hans

Niels Bengaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 22-08-09 13:45

> Hej Gruppe.
>
> Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>
> Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
> hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
> på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu. men
> de passer perfekt i navet.
>
> Jeg har bestilt dæk og fælge til en A4, og fået fælge med nav størrelse
> på 66,6 mm. sælger af alufælgene, siger det er den størrelse hans importør
> har fået oplyst af Audi.
>
> Den størrelse jeg har fået oplyst hos Audi Ålborg hvor bilen er købt siger
> 65,5 mm.
>
> Kan man nogen steder få dokumentation for hvad der er den rigtige
> størrelse
> evt. nettet.
>
> Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en
> skyldig part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har oplyst
> at den størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.
>
> Kan nogen hjælpe
> PFH. Tak
>
> Gismo

Find ud af om de sidder korrekt på navet eller ej, er hullet forkert
størrelse bruges centerringe.

Mvh Niels



Gismo (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 22-08-09 16:02


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:4a8fe835$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Gruppe.

Det er Continental sports contact 3
245/18/40

Navene har jeg målt til 65,5 med skydelære, det passer sikkert meget godt
med de 65,45 som Audi Ålborg oplyser dem til at være, en der er ansat der
oppe har i de 30 år han har været ansat aldrig hørt om og forskellige nav
størrelser på sammen model.

Håber det flasker sig, og det er rart med nogle input, til næste handling.

Takker.

Hvis i var mig hvad ville i så gøre?



Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 16:17

Gismo wrote:
> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a8fe835$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej Gruppe.
>
> Det er Continental sports contact 3
> 245/18/40
>
> Navene har jeg målt til 65,5 med skydelære, det passer sikkert meget
> godt med de 65,45 som Audi Ålborg oplyser dem til at være, en der er
> ansat der oppe har i de 30 år han har været ansat aldrig hørt om og
> forskellige nav størrelser på sammen model.
>
> Håber det flasker sig, og det er rart med nogle input, til næste
> handling.
> Takker.
>
> Hvis i var mig hvad ville i så gøre?

Først og fremmest skal man nok gøre sig klar at lavprofildæk og fælge
dermed, qua deres bredde og relativ lille dækside, vil være langt mere
tilbøjelig til at give problemer. Fjedervirkningen i de relative lavprofil
og brede dæk, er begrænset. Dermed vil enhver skævhed i fælgen, spindlen,
navet og monteringen, straks manifestere sig.

Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til.



--
/Frank




Mogens (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-09 16:25

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a900bfa$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til.

Pris og kvalitet hænger sammen - gælder for såvel dæk som fælge. Jeg kører
på 295/30x18 (originale fælge med Michelin), og de kører ganske udemærket :)


Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 17:12

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a900bfa$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til.
>
> Pris og kvalitet hænger sammen - gælder for såvel dæk som fælge. Jeg
> kører på 295/30x18 (originale fælge med Michelin), og de kører ganske
> udemærket :)

Jeg siger ikke de ikke KAN køre godt. Jeg siger netop de kræver en masse
faktorer opfyldt før det sker.


--
/Frank




Frank Leegaard (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-08-09 17:15

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a900bfa$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til.
>
> Pris og kvalitet hænger sammen - gælder for såvel dæk som fælge. Jeg
> kører på 295/30x18 (originale fælge med Michelin), og de kører ganske
> udemærket :)


Sjovt nok møder jeg også en del som synes det samme som dig. Når jeg så
prøver deres bil, græmmes jeg.

For øvrigt egner sådanne dæk sig ikke til mønster under 4-5 millimeter, Ofte
ser man dem næsten blankslidte. Igen et eksempel på hvad folk ikke kan
mærke.
--
/Frank




Mogens (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-08-09 19:10

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a90198a$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sjovt nok møder jeg også en del som synes det samme som dig. Når jeg så
> prøver deres bil, græmmes jeg.

Sådan har jeg det med Skoda'er - og dét siger ingenting...

> For øvrigt egner sådanne dæk sig ikke til mønster under 4-5 millimeter,

Det afhænger helt af, under hvilke forhold de anvendes...

> Ofte ser man dem næsten blankslidte.

Ved du hvorfor?




Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 00:02

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a90198a$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Sjovt nok møder jeg også en del som synes det samme som dig. Når jeg
>> så prøver deres bil, græmmes jeg.
>
> Sådan har jeg det med Skoda'er - og dét siger ingenting...

Det har intet med bilen som sådan at gøre. En mere hensigtsmæssig
dækmontering ville give langt bedre resultat.

>
>> For øvrigt egner sådanne dæk sig ikke til mønster under 4-5
>> millimeter,
>
> Det afhænger helt af, under hvilke forhold de anvendes...

Jeg formoder vi taler om almindelig landevejskørsel under FLs bestemmelser.

Motorsport er en anden gebet.

>
>> Ofte ser man dem næsten blankslidte.
>
> Ved du hvorfor?

Fattigrøve, dårlig sporing, ligegyldighed.

--
/Frank




Mogens (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-08-09 06:16

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9078f1$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har intet med bilen som sådan at gøre. En mere hensigtsmæssig
> dækmontering ville give langt bedre resultat.

Hensigtsmæssig?
Min bil er født med den montering !

> Jeg formoder vi taler om almindelig landevejskørsel under FLs
> bestemmelser.

Ja - og der er et minimal mønsterdybde moget skidt, når det regner. Ellers
ikke...

> Fattigrøve, dårlig sporing, ligegyldighed.

Måske for nogle men i mit tilfælde hænger det sammen med de 560 nm, der
smides i asfalten. Et sådant moment koster 4 mm dækslid, hvis man tager en
hurtig tur til Basel og hjem igen...


Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 09:34

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a9078f1$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det har intet med bilen som sådan at gøre. En mere hensigtsmæssig
>> dækmontering ville give langt bedre resultat.
>
> Hensigtsmæssig?
> Min bil er født med den montering !

Det ved jeg sgu da godt. Jeg taler jo ikke om din bil men generelt om biler
der monteres fælge de dybest set ikke er beregnet til.


>
>> Jeg formoder vi taler om almindelig landevejskørsel under FLs
>> bestemmelser.
>
> Ja - og der er et minimal mønsterdybde moget skidt, når det regner.
> Ellers ikke...

Hvilket jo også er hele kernen. Det er almindelig sund logik at blankslidte
dæk har større gribeflade. Den er de fleste herinde vist med på.

Men dem jeg ser med blankslidte dæk, ser jeg så ikke holde ved vejkanten til
der ikke er vådt længere.


>
>> Fattigrøve, dårlig sporing, ligegyldighed.
>
> Måske for nogle men i mit tilfælde hænger det sammen med de 560 nm,
> der smides i asfalten. Et sådant moment koster 4 mm dækslid, hvis man
> tager en hurtig tur til Basel og hjem igen...

og?

Hvad er problemet?



--
/Frank




Mogens (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-08-09 11:03

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a90fee8$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er problemet?

At du lukker en masse generelt ævl ud, der ikke kan bruges til en hujende
fis. That's the problem


Frank Leegaard (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-08-09 12:18

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a90fee8$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvad er problemet?
>
> At du lukker en masse generelt ævl ud, der ikke kan bruges til en
> hujende fis. That's the problem

Ikke for dig. Men jeg tror nu det er de færreste der river 4 mm af deres
dæk, på få tusinde.

Så tal for dig selv.



--
/Frank




Mogens (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-08-09 05:17

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a912571$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ikke for dig.

Heller ikke for mig

> Så tal for dig selv.

Det er jo præcis dét, jeg gør. Med bagrund i min erfaring med brede dæk,
skyder jeg dit generelle udsagn ned. That's it !


Henrik B. (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-08-09 06:50

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:Quokm.11010$U5.143648@newsb.telia.net...

>> Så tal for dig selv.
>
> Det er jo præcis dét, jeg gør. Med bagrund i min erfaring med brede dæk,
> skyder jeg dit generelle udsagn ned. That's it !

Det fatter Frank ikke - for ham eksisterer kun "Franks verden"....

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 21:33

Henrik B. wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:Quokm.11010$U5.143648@newsb.telia.net...
>
>>> Så tal for dig selv.
>>
>> Det er jo præcis dét, jeg gør. Med bagrund i min erfaring med brede
>> dæk, skyder jeg dit generelle udsagn ned. That's it !
>
> Det fatter Frank ikke - for ham eksisterer kun "Franks verden"....

Een mere der ikke kunne dansk.

"Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til."

Hvad er det mon det "ofte" stod for?

Jeg har skam mødt masser af brede dæk der kører fortræffeligt. Men det har
oftest været på biler hvor den er designet til netop den montering.



--
/Frank




Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 21:30

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a912571$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ikke for dig.
>
> Heller ikke for mig
>
>> Så tal for dig selv.
>
> Det er jo præcis dét, jeg gør. Med bagrund i min erfaring med brede
> dæk, skyder jeg dit generelle udsagn ned. That's it !

Gu gør du da netop ej.

Læs hvad jeg skriver i stedet for at ævle op.

Hvad betyder "ofte" i det danske sprog?

Jeg har INTET sted skrevet at der ikke var undtagelser som dig.

Du fremturer bare,

--
/Frank




Mogens (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-08-09 21:37

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a92f860$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du fremturer bare,

Nej, DU fremturer netop - men efter et let pres fra et par skribenter,
indrømmer du nu, at der er masser af biler, som kører fornuftigt med brede
dæk. Gosh !


Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 21:44

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a92f860$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Du fremturer bare,
>
> Nej, DU fremturer netop - men efter et let pres fra et par skribenter,
> indrømmer du nu, at der er masser af biler, som kører fornuftigt med
> brede dæk. Gosh !

Næe - det har jeg skam skrevet hele tiden:

"Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til."

Hvilket du vel nok kan læse hvad betyder?

At de ofte køre dårligt, men sagtens kan køre godt.

Det startede du så med at ævle om.





--
/Frank




Mogens (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-08-09 21:50

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a92fb94$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næe - det har jeg skam skrevet hele tiden:

Nope

> "Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til."
> Hvilket du vel nok kan læse hvad betyder?
> At de ofte køre dårligt, men sagtens kan køre godt.

Din private statistik udviser iflg dig, at brede dæk ofte kører dårligt.
Dette (for dig) faktum vælger du så at fremture med i denne tråd. Sådan er
det.

> Det startede du så med at ævle om.

Jeg fortæller blot, at din private statistik ikke er et retvisende billede
af situationen...


Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 22:02

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a92fb94$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Næe - det har jeg skam skrevet hele tiden:
>
> Nope
>
>> "Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til."
>> Hvilket du vel nok kan læse hvad betyder?
>> At de ofte køre dårligt, men sagtens kan køre godt.
>
> Din private statistik udviser iflg dig, at brede dæk ofte kører
> dårligt. Dette (for dig) faktum vælger du så at fremture med i denne
> tråd. Sådan er det.
>
>> Det startede du så med at ævle om.
>
> Jeg fortæller blot, at din private statistik ikke er et retvisende
> billede af situationen...

og dit modargument var et eksempel fra din egen statistik?

Tag dig nu sammen. Du har jo selv fortalt at dit (mis)brug af dæk er
voldsomt atypisk.



Lær dansk og forstå at jeg på intet tidspunkt har sagt at brede dæk
nødvendigvis kører dårligt.

Hvad jeg ment det, havde jeg jo undladt "ofte"



--
/Frank




Mogens (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-08-09 22:14

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a92ffc6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> og dit modargument var et eksempel fra din egen statistik?

Jeg møder en del (i min klub), der kører på brede dæk.
Vi genkender ikke din "stemning"

> Tag dig nu sammen.

Det ville være helt fantastisk, hvis du gjorde det samme !

> Lær dansk

Prøv at skrive på dansk - og brug ikke mindst de rigtige udtryk. Så e du
nået rigtig langt.

> og forstå at jeg på intet tidspunkt har sagt at brede dæk nødvendigvis
> kører dårligt.

Alligevel vælger du at high ligte den side - "great..." :)


Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 22:30

Mogens wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a92ffc6$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> og dit modargument var et eksempel fra din egen statistik?
>
> Jeg møder en del (i min klub), der kører på brede dæk.
> Vi genkender ikke din "stemning"
>
>> Tag dig nu sammen.
>
> Det ville være helt fantastisk, hvis du gjorde det samme !
>
>> Lær dansk
>
> Prøv at skrive på dansk - og brug ikke mindst de rigtige udtryk. Så e
> du nået rigtig langt.

og du forstod ikke:

"Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til."

>
>> og forstå at jeg på intet tidspunkt har sagt at brede dæk
>> nødvendigvis kører dårligt.
>
> Alligevel vælger du at high ligte den side - "great..." :)

Næe - DU vælger at highlighte det.

Jeg skrev jo som sagt:

"Rent ud sagt synes jeg ofte at så brede dæk kører af h. til.
"

Hvilket vel ikke er så svært at forstå?

Er det lille "ofte" virkelig så stor en udfordring for dig?



--
/Frank




Henrik B. (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-08-09 18:39

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:9g4km.10993$U5.140622@newsb.telia.net...

> Måske for nogle men i mit tilfælde hænger det sammen med de 560 nm, der
> smides i asfalten. Et sådant moment koster 4 mm dækslid, hvis man tager en

Hmmm, dét er vist noget over standard...?

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-08-09 18:43

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a917ed5$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmmm, dét er vist noget over standard...?

Nøh, kræfter koster mm. Min Leon TDI 170 FR fik værkstedsnoten "nedslidte
fordæk som snart bør udskiftes" efter 16.000 km


Henrik B. (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-08-09 18:51

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:wcfkm.11002$U5.140862@newsb.telia.net...
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a917ed5$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hmmm, dét er vist noget over standard...?

Nu taler jeg Nm - ikke mm. )

--
http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-08-09 18:53

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9181a8$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Forvekslede det med Hk..... doh!

--
http://www.saabklub.dk/


Brian (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-08-09 20:40


"Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan nogen hjælpe

Ville det ikke være en mulighed at finde et værksted med en spinner ? Det
burde da give en bedre afbalancering.

/Brian


Ukendt (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-08-09 21:52


"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4a9056d0$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
>> Kan nogen hjælpe
>
> Ville det ikke være en mulighed at finde et værksted med en spinner ? Det
> burde da give en bedre afbalancering.

Hvor hurtig kan en spinner ca. få et hjul op på i km/t ?


Brian (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-08-09 22:35


">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Hvor hurtig kan en spinner ca. få et hjul op på i km/t ?

Aner det ikke, men det er vel også fløjtende ligegyldigt. jeg vil tro at man
regner den slags i omdrejninger/minuttet.

/Brian


Ukendt (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-09 16:17

Gismo wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>
> Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
> hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
> på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu.


Ja det er sgu et surt show.
Jeg hiver mig bare i håret af ærgelse på dine vegne, især når du køber en
meget dyr næsten fabriksny bil, og ikke ofrer at få originale fælge på. De
replica fælge er måske pænere i designet siden du har valgt dem? Ellers
forstår jeg simpelthen ikke sådan et valg.



claus.b.p. (24-08-2009)
Kommentar
Fra : claus.b.p.


Dato : 24-08-09 22:50


"Jørgen F." <ingen mail> skrev i meddelelsen
news:4a92aee6$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
> Gismo wrote:
>> Hej Gruppe.
>>
>> Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>>
>> Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
>> hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
>> på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu.
>
>
> Ja det er sgu et surt show.
> Jeg hiver mig bare i håret af ærgelse på dine vegne, især når du køber en
> meget dyr næsten fabriksny bil, og ikke ofrer at få originale fælge på.
> De replica fælge er måske pænere i designet siden du har valgt dem? Ellers
> forstår jeg simpelthen ikke sådan et valg.
Måske har det noget at gøre med den avance som bilforhandlere mener sig
berettiget til at tage for ekstraudstyr?
Selv fælge til 1/4 af prisen på originale bør man kunne forvente at være
runde. Ligesom mærkevaredæk bør være lige runde uanset om man køber dem hos
MercedesBMWAudi eller superdiscountdækservice.dk.
Selvfølgelig kan der være fejl i et produkt, og selvfølgelig skal
forhandleren gøre hvad der er nødvendigt for at løse problemet.

/Claus


Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 23:14

claus.b.p. wrote:
> "Jørgen F." <ingen mail> skrev i meddelelsen
> news:4a92aee6$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>> Gismo wrote:
>>> Hej Gruppe.
>>>
>>> Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>>>
>>> Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
>>> hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en
>>> anelse på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst
>>> endnu.
>>
>>
>> Ja det er sgu et surt show.
>> Jeg hiver mig bare i håret af ærgelse på dine vegne, især når du
>> køber en meget dyr næsten fabriksny bil, og ikke ofrer at få
>> originale fælge på. De replica fælge er måske pænere i designet
>> siden du har valgt dem? Ellers forstår jeg simpelthen ikke sådan et
>> valg.
> Måske har det noget at gøre med den avance som bilforhandlere mener
> sig berettiget til at tage for ekstraudstyr?
> Selv fælge til 1/4 af prisen på originale bør man kunne forvente at
> være runde. Ligesom mærkevaredæk bør være lige runde uanset om man
> køber dem hos MercedesBMWAudi eller superdiscountdækservice.dk.
> Selvfølgelig kan der være fejl i et produkt, og selvfølgelig skal
> forhandleren gøre hvad der er nødvendigt for at løse problemet.
>

Grundlæggende er der jo oftest en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

En original Audi fælg koster jo rask væk 10-20K for et sæt excl dæk,
hvorimod "replica" koster måske en tiendedel.

Det er klart at der er og bør være kvalitetsforskel.

Et godt udgangspunkt er at se om fælgen har nogen som helst godkendelser. Fx
en TÛV eller gerne en ABE attest til pågældende bil. Er dette tilfældet, går
man sjældent galt i byen-




--
/Frank




Frank Leegaard (24-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-08-09 23:26

Gismo wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Har købt alufælge til min Audi A4 2008 ny model.
>
> Det er en replica fælg, problemet er at de hopper, ved en given
> hastighed, dækfirmaet giver bilen skylden da den også hopper en anelse
> på vinterdækkene, (standart alu) problemet er ikke søgt løst endnu.
> men de passer perfekt i navet.
>
> Jeg har bestilt dæk og fælge til en A4, og fået fælge med nav
> størrelse på 66,6 mm. sælger af alufælgene, siger det er den størrelse
> hans
> importør har fået oplyst af Audi.
>
> Den størrelse jeg har fået oplyst hos Audi Ålborg hvor bilen er købt
> siger 65,5 mm.
>
> Kan man nogen steder få dokumentation for hvad der er den rigtige
> størrelse evt. nettet.
>
> Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en
> skyldig part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har
> oplyst at den størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.
>
> Kan nogen hjælpe

Hvem har for øvrigt solgt dig hhv fælgene og dækkene?

Har du prøvet fælge med andre dæk?



--
/Frank




Gismo (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 25-08-09 16:56


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4a93138d$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Gismo wrote:
>> Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en
>> skyldig part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har
>> oplyst at den størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.
>>
>> Kan nogen hjælpe
>
> Hvem har for øvrigt solgt dig hhv fælgene og dækkene?

Det er samme firma, hvilket vil jeg ikke ud med endnu, da har stadig
arbejder på sagen. Det ville være ufint.
>
> Har du prøvet fælge med andre dæk?

Nej.

Gismo.



Frank Leegaard (25-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 25-08-09 23:28

Gismo wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a93138d$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Gismo wrote:
>>> Sælger af fælgene nægter at tage dem retur, der skal først findes en
>>> skyldig part, og at fælgene måles hos VW i nærheden sælger, som har
>>> oplyst at den størrelse de kan komme frem til er 66,6 mm.
>>>
>>> Kan nogen hjælpe
>>
>> Hvem har for øvrigt solgt dig hhv fælgene og dækkene?
>
> Det er samme firma, hvilket vil jeg ikke ud med endnu, da har stadig
> arbejder på sagen. Det ville være ufint.

Lyder som en noget rarere situation end hvis det var 2 forskellige stteder.
Nu er det jo bare deres leverandører, og så vanskeligt burde det jo ikke
være at efterprøve centreringen i sæt fælge.



--
/Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste