Motorcykel i fartfælde?!
Fra : 4000[Roskilde]

Dato : 20-08-09 01:43

I går på vej fra Kalundborg mod København lå vi og kørte 80 km/timen
som man nu må, da jeg vidste at der lidt længere fremme kom en
stærekasse, så farten måtte hellere holdes ned. Bag ved mig ligger en
utålmodig motorcyklist, som overhaler på dette tidspunkt og giver den
gas. Han når et stykke over 100 inden for få sekunder. Ca. 10 sek
efter kan jeg se en orange lampe der blinker, og så er han nok blevet
taget i denne fartfælde.

Men vil han få en bøde? Man kan vel ikke identificere manden når han
ingen nummerplade har foran - eller hvad?

I så fald vil alle motorcykler vel kunne jo så tosset som de vil på
disse strækninger?

Håber I kan hjælpe med et svar.

Mvh Bo

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-09 09:13

> Men vil han få en bøde? Man kan vel ikke identificere manden når han
> ingen nummerplade har foran - eller hvad?

Der sidder normalt et fremadvendt kamera i fotovognen. Og der sender de
gladeligt bødeforlæg ud selvom føreren ikke kan identificeres.

http://www.twe.net/ticket.html

Jeg er ikke klar over om de fuldautomatiske fotofælder har noget lignende ?

--
/A - der 7-9-13 ikke har fået fartbøder i årevis. Tror at det var i sommeren
2002 eller 2003 at jeg kom til at køre lidt for stærkt (og blev taget i det)

Fra : Brian

Dato : 20-08-09 09:56

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.twe.net/ticket.html

Ret underholdende læsning

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-08-09 11:24

4000[Roskilde] havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> ingen nummerplade har foran - eller hvad?
>

> I så fald vil alle motorcykler vel kunne jo så tosset som de vil på

Det her må vel være det rigtig svar hvis du mener stærekasser.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-24292720.html

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : 4000[Roskilde]

Dato : 20-08-09 04:29

> Det her må vel være det rigtig svar hvis du mener stærekasser.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-24292720.html

Det er stærekasser jeg mener, og i og med at den åbenbart kun kan tage
billeder den ene vej, så vil motorcykler altid kunne undgå at få en
bøde da man jo ikke kan se hvem der fører den.

Lyder egentlig underligt....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-09 04:38

On 20 Aug., 09:42, "4000[Roskilde]" <k...@boysne.dk> wrote:
> [...]
> ingen nummerplade har foran - eller hvad?
>
> I så fald vil alle motorcykler vel kunne jo så tosset som de vil på

Stærekasse har filmet dig da motorcyklisten var længe væk, og du får
så bøden.

Spøg til side....

--
Christian

Fra : Knud

Dato : 20-08-09 16:31

"4000[Roskilde]" <kc@boysne.dk> wrote in message
[...]

En motorcyklist vil altid være umulig at genkende, hvis han/hun ellers har
husket hjelmen!

Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 21-08-09 08:25

> En motorcyklist vil altid være umulig at genkende, hvis han/hun ellers har
> husket hjelmen!

Men det afholder ikke politiet fra at forsøge at løfte bevisbyrden alligevel
.... Jeg kan desværre ikke lige finde dokumentation nogen steder for
motorcyklister der er dømt for hastigehdsoverskridelser trods det at føreren
ikke kan identificeres på ansigtet, men kun på påklædning/hjelm. Har
politiet noteret nummerpladen og billeder af mc og førerens hjelm/tøj så
betaler de fleste vel bare trafikafgiften istedet for at bekymre sig om
retssikkerheden og prøve i retten om politiet reelt kan løfte bevisbyrden

/A

Fra : TMus

Dato : 21-08-09 20:54

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> [...]
> istedet for at bekymre sig om retssikkerheden og prøve i retten om
> politiet reelt kan løfte bevisbyrden ...

Svjv. bliver man spurgt om man var føreren, og hvis ikke, hvem køretøjet
så var lånt ud til. Nægter du at fortælle dette er bøden for at tie
stille svjh. lige blevet forhøjet til noget som ligner bøden for at køre
for stærkt.

-TMus

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-09 22:29

TMus havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> køretøjet så var lånt ud til. Nægter du at fortælle dette er bøden
> for at tie stille svjh. lige blevet forhøjet til noget som ligner

Tjaa men du kan vel ikke gøre for at ham der lige har prøve kørt cyklen har
opgivet falsk navn og adr..
Men i et demokratisk retssamfund som DK (siger nogen) er det nok
ligegyldigt.

Fra : Hekatombe

Dato : 21-08-09 23:19

Martin Vollert skrev:
> Tjaa men du kan vel ikke gøre for at ham der lige har prøve kørt cyklen har
> opgivet falsk navn og adr..

Hvordan vil du som ejer/bruger sikre dig at ham der prøvekører
motorcyklen må køre på den, hvis du ikke ser hans kørekort?

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-09 14:42

Hekatombe havde fået den ide at fortælle:

> Hvordan vil du som ejer/bruger sikre dig at ham der prøvekører
> motorcyklen må køre på den, hvis du ikke ser hans kørekort?

Hvordan vil du som privat mand sikre dig at det ikke er falsk eller stjålet
??

Fra : Hekatombe

Dato : 22-08-09 15:17

Martin Vollert skrev:
> Hekatombe havde fået den ide at fortælle:
>
> Hvordan vil du som privat mand sikre dig at det ikke er falsk eller stjålet
> ??

Tja... så kan man nok ikke gøre ret meget mere og så er vi tilbage til
dit spørgsmålet: når man har gjort /alt/ hvad man burde havde gjort, kan
man så blive straffet og mere vigtigt: ser man nogensinde sit køretøj igen.

Fra : claus.b.p.

Dato : 23-08-09 13:57

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har opgivet falsk navn og adr..
> Men i et demokratisk retssamfund som DK (siger nogen) er det nok

Faktisk ikke helt. Prøv at fortælle dem at der er 5 forskellige der har lånt
cyklen den dag, og hvis de præsenter dig for et vellignende foto af den der
kørte, vil du naturligvis straks fortælle hvem af dem det er. Så står de
stadig med et bevismæssigt problem.
Fotos der ikke viser et rimelig genkendeligt ansigt (kan også være i en bil)
kasseres som regel, så vidt jeg ved.

/Claus

Fra : Mikael

Dato : 20-08-09 11:29

On 20 Aug., 12:29, "4000[Roskilde]" <k...@boysne.dk> wrote:

> [...]
> billeder den ene vej, så vil motorcykler altid kunne undgå at få en
> bøde da man jo ikke kan se hvem der fører den.

Tja..nu er det jo ikke lavet for trafiksikkerhedensskyld, blot en nye
måde at kræver afgifter op på og når nu motorcykler er pålagt mere
afgift end en bil er det vel derfor de får rabat i stærekasserne.

Var det for trafiksikkerhedens skyld blev det vel lavet så de også fik
en afgift. Undskyld bøde.

Mikael

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-08-09 10:55

>Tja..nu er det jo ikke lavet for trafiksikkerhedensskyld, blot en nye
>måde at kræver afgifter op på og når nu motorcykler er pålagt mere
>afgift end en bil er det vel derfor de får rabat i stærekasserne.

Der er jeg meget uenig med dig, lige her, 20 m. fra min havedør ligger
Slagelsevej ind i Kalundborg, og der var det før at stærekassen kom op, med
livet som indsats bare at skulle ud og til højre ind mod kalundborg da folk
først helt inde ved en fodgænger overgang satte farten ned fra fra de 80-100
til omkring 60-70 kmt og overgangen er ca 5-600 m inde i byen efter
byskiltet.
Men for udadgående er der stadig ingen kontrol og der kører folk stærkt,
specielt når færgen er kommet ind kommer lastbilerne med 70-80 stykker
plabrerne i tlf.

Vi har børn der skal krydse den vej, der udkørsler fra private indkørsler,
hvor der skal bakkes ind eller ud og udkørsel fra et bilfirma.

Det jeg undrer mig mest over er at folk er irerteret over disse stærekasser,
men aligevel kører de fleste ganske meget for stærkt ud af eks. Kalundbrg,
og det selv om man i forbindelse med forsøget fortalte at man ville lave
statistik på de pågældene steder.

Så ind i Kalundborg bliver der målt 2 gange før stærekassen og 2 gange
efter, det samme gælder i udafgående retning, så det eneste disse høje
hastigheder gør er at der kommer flere kasser op.

Og (ikke hvis) når der gør det klapper jeg i mine små hænder, både for
sikkerheden men bestemt også for støjen.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD