Fordomme på bordet :-)
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-08-09 19:49

Har i nogen skønne fordomme der gør at i føler at i kommer lidt mere
sikkert frem i trafikken?
Jeg starter selv
1. Kvinder med cykelhjelm, så ved jeg at de ikke har nogen ide om
trafik, slingrer når de starter, intet overblik i højresvingsbaner osv.
Passe meget på når der er sådan en i nærheden.
2. Biler med sorte ruder og reklamer for fodboldhold synligt på bilen.
Tossen snakker bold i en håndholdt, ingen opmærksomhed, lad ham passere
og slå nogen andre ihjel.
Nogen der kom supplere?
(Hvis nogen føler sig trampet over fødderne, var det ikke meningen)
Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-08-09 21:15

Fister Løgsovs skrev:

> Har i nogen skønne fordomme der gør at i føler at i kommer lidt mere
> sikkert frem i trafikken?

Kvinder der ligger oppe i bagagerummet på mig bliver vinket (blinket) frem

Pensionister i Mazda 323 o.l. der kører i en bil sammen med andre
pensionister med 69km/t hvor man må køre 80 bliver overhalet straks

Folk der generelt kører under fartgrænsen og med svingende hastighed bliver
ligeledes overhalet så hurtigt som muligt

Ligger der en taxa bag mig er jeg opmærksom på ikke at sinke ham

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-08-09 21:32

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Kvinder der ligger oppe i bagagerummet på mig bliver vinket (blinket) frem

Har jég så aldrig oplevet

> Ligger der en taxa bag mig er jeg opmærksom på ikke at sinke ham

Men taxa'er er ALDRIG opmærksomme på ikke at genere andre.
Hint: kør en tur på motorvejen ud til Kastrup Lufthavn.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-08-09 22:53

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Har jég så aldrig oplevet

> Men taxa'er er ALDRIG opmærksomme på ikke at genere andre.
> Hint: kør en tur på motorvejen ud til Kastrup Lufthavn.
Den vej kører jeg med jævne mellemrum. Jeg har aldrig oplevet at føle mig
generet af en taxa, undtaget de jeg selv har siddet i. Dét er nemlig ikke
behageligt...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : JBH

Dato : 18-08-09 22:18

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> slå nogen andre ihjel.
> Nogen der kom supplere?
> (Hvis nogen føler sig trampet over fødderne, var det ikke meningen)

Stop øjeblikkelig hvis Politiet beder dig om det.

http://ekstrabladet.dk/112/article1208354.ece

Satme heldigt de ikke ramte nogle på fortovet.

mvh
JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-09 23:55

On 18 Aug., 20:48, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:
> Har i nogen skønne fordomme der gør at i føler at i kommer lidt mere
> sikkert frem i trafikken?

1) Håndværkere i deres varevogne, allerværst dem med lad, dem lader
jeg også komme frem

2) Små T Hansen gejlede biler hvor der var penge til bling-bling,
smart lys, tonede ruder men kun til de ringeste dæk

3) Sælgere / lign. i deres leasingbiler som de INTET forhold har til
og derfor er ligeglade.

--
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-08-09 09:04

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sikkert frem i trafikken?

1) Håndværkere i deres varevogne, allerværst dem med lad, dem lader

Der burde være lov for at alle varevogne skal være forsynet med tydeligt
telefonnummer til arbejdsgiveren. Det vil give en hel del mindre turbolens
på landets veje :)

2) Små T Hansen gejlede biler hvor der var penge til bling-bling,
smart lys, tonede ruder men kun til de ringeste dæk

Jeg må hellere få smidt mine terninger ud. De er tilsyneladende umoderne.

Måske der er en i en BMW 3200 der vil købe? :)

--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-09 02:06

On 19 Aug., 10:04, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> [...]
> telefonnummer til arbejdsgiveren. Det vil give en hel del mindre turbolens

Ja, godt forslag.

Fra : BikeManiac

Dato : 19-08-09 03:58

> [...]
> og slå nogen andre ihjel.
> Nogen der kom supplere?
> (Hvis nogen føler sig trampet over fødderne, var det ikke meningen)

Dét du nævner er ikke fordomme men sandheder.

Jeg kan tilføje mine observationer:

1. Unge piger (18-35 år) kører meget sikkert og ansvarsfuldt i
trafikken.
2. Unge drenge (18-35 år) kører ofte meget hasarderet.
3. Modne kvinder (35-70 år) kører gradvis mere og mere usikkert.
4. Modne mænd (35-70 år) kører gradvis mere og mere sikkert.

Vi snakker naturligvis tendenser.

Lucas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-08-09 21:57

BikeManiac skrev:

> Dét du nævner er ikke fordomme men sandheder.
>
> Jeg kan tilføje mine observationer:

Du er gammeldags :-\

> 1. Unge piger (18-35 år) kører meget sikkert og ansvarsfuldt i
> trafikken.

Vås, så sent som i går blev jeg underhalet af sådan en "bitch" med
veninder på bagsædet, slingrende frem i trafikken, inder- og overhalende
til højre og venstre - så selmt som en Brian

> 2. Unge drenge (18-35 år) kører ofte meget hasarderet.

.... ja især dem i fars Måser og dem i en voldknæppet Golf GTD med
T-svandsen udstyr dels hængende på, dels slæbende efter køretøjet.

> 3. Modne kvinder (35-70 år) kører gradvis mere og mere usikkert.

Den vil jeg gerne dele i 2 30--> 45
De kører med hovedet oppe i røven (undskyld sproget), med unger der skal
puldenusses på bagsædet, medens de tægger mæke-up, taler i håndholdt og
fremfører dered Passat stationcar med 2x den tilladte hastighed :-\

45-->70 kan forekomme lidt nølende og usikre, men generelt ikke noget
man skal være deciceret bange for

> 4. Modne mænd (35-70 år) kører gradvis mere og mere sikkert.

HA! De har bare fået en Golf VXI (what ever) og fører sig frem med en
selvfed selvfølgelighed der er frygtingydende, i sikker forvisning om at
de umuligt kan tage fejl, overse noget, have ukendskab til noget, har
fortolket reglerne korrekt (og til egen fordel) altsammen al den stund
de har overlevet deres "18 --> 35 års" periode

> Vi snakker naturligvis tendenser.

nemlig

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Mikael

Dato : 19-08-09 05:48

On 18 Aug., 20:48, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:

> Nogen der kom supplere?

Nu har jeg ingen fordomme, det er kun fakta.

1. En Seat på gule plader af nyere dato har ikke behov for
standselængde og fartgrænser gælder heller ikke for disse biler.

Jeg har ikke været inde i sådan en bil, men jeg vil tro speederen er
en tænd/sluk-knap på instrumentbordet.

2. Lastbiler må gerne bruge nødsporet på en motorvej til kørsel hvis
blot det kun er hjulene i højreside der er på den forkerte side af den
hvide linie.

3. Ved kørsel på motorvej skal man bruge vognbanen længst til venstre,
dette gælder hovedsagligt, kvinder, svensk indregistreret biler og
folk der taler i mobiltelefon. Hvis der er 3 vognbaner kan man i
særlige tilfælde benytte den miderste vognbane, aldrig den længst til
højre.

4. Er man af anden etnisk oprindelse er lyskurve kun vejledende og
svingbaner kan sagtens bruges til at fortsætte sin kørsel ligeud,
såfremt nogen måtte finde anledning til at påtale dette er det tilladt
at uddele øretæver for æreskrænkende udtalelser.
Der er dog nogen persongrupper som kan ligne disse, de er kendetegnet
ved at have næsten samme mørke lød og tatoveringer på meget synlige
steder på kroppen, næsten ingen hårpragt og ledsaget af en eller flere
hunde af ikke nærmere definerbar race, da denne jo så ville kunne
forbydes.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-09 06:00

On 19 Aug., 13:48, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:

> [...]
> standselængde og fartgrænser gælder heller ikke for disse biler.
>
> Jeg har ikke været inde i sådan en bil, men jeg vil tro speederen er

Den er direkte forbundet med tændingsnøglen.

> [...]

> såfremt nogen måtte finde anledning til at påtale dette er det tilladt
> at uddele øretæver for æreskrænkende udtalelser.

Denne regel kan kombineres med et TAXA skilt.

LOL

--
Christian

Fra : Brian

Dato : 19-08-09 13:38

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg ingen fordomme, det er kun fakta.

Gode iagttagelser, som du da vidst har lagt og drysset mange timer i højre
sporet, for at få defineret så konkret

/Brian

Fra : Jens

Dato : 19-08-09 17:27

> [...]

1. En Seat på gule plader af nyere dato har ikke behov for
standselængde og fartgrænser gælder heller ikke for disse biler.
---klip---
Mikael

Her er jeg 100% enig, mine observationer beror også på fakta... hrmm
Sort Seat Altea FR på gule plader, indeholdende 20. årig "lærlige type" med
"højt hår", hvid T-shirt og baggy jeans

Jeg er begyndt at køre i grøften af egen fri vilje, ingen grund til at nogen
skal slås
ihjel, når det kan klares med en tur i grøften.
:)

Fra : Sørensen

Dato : 19-08-09 14:40

"Fister > skrev ...
> Har i nogen skønne fordomme der gør at i føler at i kommer lidt
> mere sikkert frem i trafikken?

Biler til under 110.000kr. bliver ført af folk der burde tage
bussen men nu har fået råd til en NY bil med garanti.

Vh.
Sørensen

Fra : b.k

Dato : 19-08-09 15:47

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>> >

> Biler til under 110.000kr. bliver ført af folk der burde tage bussen men
> nu har fået råd til en NY bil med garanti.

Det er jo direkte idiotisk at komme med en sådan påstand.Det beviser bare at
du er mere opsat på at vise status end at opføre dig som menneske.Føj for
pokker en narrerøv!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-09 16:19

"b.k" skriver:

> Det er jo direkte idiotisk at komme med en sådan påstand.Det beviser bare at
> du er mere opsat på at vise status end at opføre dig som menneske.Føj for
> pokker en narrerøv!

Hold da op, bare fordi du føler dig truffet.

Jeg kører selv i firmabil der er leaset og har dermed fået "en på
hatten" i denne tråd. Det rør mig ikke, det er jo kun for sjov det der
bliver skrevet.

Slap af og nyd vittighederne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-08-09 09:02

On 19 Aug., 16:46, "b.k" <b.kjeld...@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er jo direkte idiotisk at komme med en sådan påstand.Det beviser bare at
> du er mere opsat på at vise status end at opføre dig som menneske.Føj for
> pokker en narrerøv!

Jeg elsker usenet, det er underholdende...

Leo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-09 16:05

Leo_Jensen skrev:

> Jeg elsker usenet, det er underholdende...

Popcorn og cola!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-09 17:47

> Har i nogen skønne fordomme der gør at i føler at i kommer lidt mere
> sikkert frem i trafikken?
1. Folk der køre i biler til under 110.000kr. er utrolig nærtagende og føler
sig truffet hvis man joker med deres bil. ;)

2. Parkere man ved siden af en bulet bil, så vil man kommer tilbage til sin
bil, med mindst 8 nye bilkabuler.

3. En 4x4 forurener ALTID mere end en alm familiebil.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-09 18:00

"Klaus G." skriver:

> 1. Folk der køre i biler til under 110.000kr. er utrolig nærtagende og føler
> sig truffet hvis man joker med deres bil. ;)

ROFL...

Fra : Ralph Køster

Dato : 19-08-09 18:36

Håndværkerbiler i morgentrafikken (trailer med minigravemaskine eller lign),
der mener
at det er helt i orden at de også kører 110 kmt eller 130 kmt som alle andre
jo også gør.

Biler man overhaler på motorvejen fordi de kun kører 90 kmt og når man
overhaler dem,
ser at de har et fuldt opslået krakkort liggende over rattet eller en bærbar
pc åben også på rattet.

Dem der kommer masende bagfra med 140 kmt og blinker med det lange lys, på
trods af at de tydeligt kan se at jeg med 110 kmt er ved at overhale 2-3
lastbiler.

Lastbiler der mener at det er fornuftigt at overhale en kollega der kun
kører 79 kmt og starter
så en overhaling med 81 kmt.

Dem som bryder ind imellem mig og forankørende, som jeg netop har lavet lidt
afstand til, for at have bremselængden i orden.
(selv om afstanden måske ikke er så lang som den burde være).

Bare nogle af de ting jeg ser hver dag når jeg kører Espergærde-Roskilde om
aftenen og retur om morgenen.

Ralph

Fra : mugge

Dato : 19-08-09 20:25

> 1. Folk der køre i biler til under 110.000kr. er utrolig nærtagende og
> føler sig truffet hvis man joker med deres bil. ;)

LOOOOL

Kom til at spytte ellers velfortjent bajer ud over bordet af grin..........

mugge