Mercedes E320 W210 og støjende vinduesvisk~
Fra : Henning

Dato : 14-08-09 20:24

For længe længe siden efterlyste jeg en løsning på min dengang "nye"
Mercedes E320 , årgang 2001. Fejlen var, at vinduesviskeren brummede
fælt lige ved 110 km/t, nærmest som om den gik i resonans. Jeg
forsøgte at skifte blade og vippe armen i forskellige vinkler på
ruden, alt sammen uden resultat.
Bilen var for nylig til service, værkføreren mente at sådan var den
model bare, det måtte jeg leve med. Hans egen bil gjorde det samme.
Jeg insisterede på at der måtte findes en løsning - en bil til 1
million skal ikke støje!
2 timer senere ringede han triumferende fra værkstedet - løsningen var
fundet! Der var på et tidspunkt blevet skiftet forrude på bilen
(korrekt, det blev gjort i forbindelse med klargøring, da jeg købte
den.) Når man skifter rude på denne model skal man samtidig skifte 2
gummilister i bunden af ruden, ellers kommer der luft ind under
viskeren, og den begynder at vibrere Listerne kostede 80 kroner -
han havde allerede bestilt til sin egen bil
Blot til info

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-09 12:33

Henning wrote:
> [...]
> viskeren, og den begynder at vibrere Listerne kostede 80 kroner -
> han havde allerede bestilt til sin egen bil

Sådan er det at købe brugt