Hvilken bil har I og hvorfor?
Fra : Mikael

Dato : 14-08-09 01:42

Hej alle
Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Min egen bil er en Mazda 5 2,0 sport, købt fordi jeg skulle have en
familie bil, der var plads til udvidelse af familien, der måtte gerne
være plads til mere end 5 og den skulle kunne holde i en del år og
være driftsikker, den skulle også have et fornuftigt udstyrsniveau og
kunne jeg finde noget der ikke kørte som en kassevogn ville det være
dejligt.

Disse krav mener jeg at Mazdaen opfylder, vi kiggede på andre den gang
i samme klasse og var ikke i tvivl. En af de rigtigt gode ting ved
bilen er skydedørene.

Nu er bilen 2år og 9 mdr. har kørt 80.000km og har ikke skuffet.

Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-09 08:55

Hej!

Mikael wrote:

> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Nyligt indkøbt (under 2 måneder siden) BMW 528i (193HK, R6) sedan i
titansilber mit das ganze molevitten. Den er fra 09/1998 og kører kanon
:) Importeret fra Düsseldorf og har fået lavet service hos BMW hele dens
liv indtil nu.

Jeg har kørt en Escort 1.6i fra '96 de seneste 10 år, og nu ville jeg
gerne have noget bedre - især da jeg endelig kunne forsikre den til en
rimelig sum. Nå ja, og så skal man jo også nå at gøre sit indhug i
verdens olieressurser inden de er helt væk

Jeg ville have en flyder m. kraftoverskud, hvis man skulle få brug for
det. En af mine venner har købt en Lupo 3L, selvom jeg frarådede ham det
på det _kraftigste_ at købe sådan en bette potte :-|

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-08-09 09:36

On Fri, 14 Aug 2009 09:54:49 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>liv indtil nu.
>
>Jeg har kørt en Escort 1.6i fra '96 de seneste 10 år, og nu ville jeg

Hvad så med en Sier.. , nej, nu skal jeg nok sætte mig på hænderne

Fly

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-08-09 10:29

Hej!

Fly Christensen wrote:
> Hvad så med en Sier.. , nej, nu skal jeg nok sætte mig på hænderne

Dét tror jeg på ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-08-09 02:09

On 14 Aug., 09:42, Mikael <miklar...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
> 535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

Jaguar XJ6 3.2 fra 1992. Importeret fra Sydtyskland i 2004 med 110.000
km på klokken og stort set alt det udstyr sådan en nu kan have. Jeg er
anden danske ejer, jeg købte den for 150.000 kr i ganske god stand i
november 2005 med 131.000 km på klokken. Jeg havde længe haft 'lyst
til' sådan en, og XJ40-modellen var den første Jaguar med et rimeligt
mekanisk ry og samtidig den sidste med et nogenlunde klassisk design.
Der er gået retro i den siden...
Vi bruger den som hverdagsbil og har foreløbig kørt 75.000 km uden
nogle nedbrud eller reparationer ud over skift af en sprinklerpumpe og
en hardyskive, men den begynder da at trænge til bøsninger i
undervognen, ny udstødning osv.
Som nummer 2 har vi en 2CV fra 1975. Det er min første bil, købt 1.
september 1984, så vi nærmer os sølvbrylluppet. Stort set alt er
skiftet og/eller repareret på den, men det er en fornøjelse at have en
bil, der faktisk kan repareres og vedligeholdes lige så længe man
gider. Det bliver også min sidste bil hvis jeg kan undgå større
skader... 7-9-13

Som man måske fornemmer gider jeg ikke gennemsnitlige biler. Jeg har
kørt BX, 405 og Civic. Bx'erne var fine familiebiler, de 2 andre var
kedelige og ikke særlig meget billigere i drift end en Jaguar.
Peugeot'en var klart dyrere i drift...

Leo

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-08-09 09:40

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
>Hej alle
>Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
>Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Vi har en 1998 Volvo V70 2,5 Turbo Aut. der bliver brugt som hverdagsbil af
SWMBO.
Vi har haft den i 4 år og ikke haft nogle nævneværdige problemer udover alm.
service.
Den har kørt omkring 168000Miles eller 270000Km.
Det er en USA-model med fuld læder, elsæder foran, varme i bagsæde m.m.
Den har ikke tagbøjler.
Vi kører ca. 12000Km om året i den.
Grunden til jeg valgte en Skærgårdstraktor er vi skulle have en stationcar
til at afløse Scorpio Stc'en da barn nr. 3 havde meldt sin ankomst. Volvo'en
er en anelse mindre end Scorpio'en men har plads nok, og køreegenskaberne er
noget bedre, komforten er dog ikke helt på højde med den gamle Ford, men det
skyldes nok tildels de 17" Alubasser med 45-profil.

Jeg har en 1986 Oldsmobile Custom Cruiser Stc. 5,7 V8 med Aut der for det
meste bliver kørt af mig selv i MC sæsonen, dvs. når der ikke er salt på
vejene - jeg har ingen ide om årligt km forbrug endnu, men det bliver vel
omkring 5-8000Km mest hyggekørsel.
Olds'en er et orgie i plads ift. Volvo'en, men den er også næsten en meter
længere og omkring 26cm bredere - og komforten er i top, køreegenskaberne er
rimelige alt taget i betragtning, da den er født med Police (9C1) undervogn
med stivere fjedre og krængningsstabilisator både for og bag.
Begrundelsen for at have Olds'en er jo ligetil - V8 bulder er altid godt og
jeg har tidl. haft et par Camaro's og en Astro, så der er USA blod i årerne.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-09 10:23

Mikael wrote:
> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Jeg har en Audi 80 2,3 Avant fordi den har den fede rækkefemmer, ikke
ruster, og fordi jeg kan reparere den selv. Jeg skiftede motor sidste år
til 20v udgaven, så nu er den unik
http://www.scheel.net/old/audi/default.asp

Næste bil kunne være en Audi S2 Avant eller urS4 med quattro,
rækkefemmer og turbo.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-09 18:23

Torben Scheel skrev:

> http://www.scheel.net/old/audi/default.asp

Spændende!

Har du fået styr på benzinforbruget?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-09 22:55

Hans Paulin (6310) skrev:

> Spændende!
>
> Har du fået styr på benzinforbruget?

Næh - godt man har MC'en til det primære

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-09 23:01

Torben Scheel skrev:

> Næh

Ærgeligt- med dét arbejde du har lagt i den

> - godt man har MC'en til det primære

Jow jow
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ShutEye

Dato : 14-08-09 19:39

> http://www.scheel.net/old/audi/default.asp

Hold da kæft et projekt :)
Herligt at læse om!

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-09 22:56

ShutEye skrev:

> Hold da kæft et projekt :)
> Herligt at læse om!

Takker

--
vh
Torben

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-08-09 11:00

Isang tao pinangalanan, Mikael nagsulat:

>Hej alle
>Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
>Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Jeg kører nu i min Previa nr.2 årgang 1992 270.000 km
Den var meget billig og blev synet og godkendt efter at have skiftet
et par pærer.

Der er oceaner af plads både til mig bag rattet og til al slags
habengut i lastrummet.

Den kan lette rumpen når det er nødvendigt.
Benzinøkonomi? Hvad rager det mig! Den var så billig, at det er
fløjtende ligegyldigt om den kører 3 km/l eller 30Km/l

Men bare for sjov skyld har jeg da målt den til 9,87 Km/l kort efter
jeg fik smidt den i nakken.

Jeg er ret sikker på at anskaffe mig en magen til, når det nuværende
askebæger er fyldt op
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Brian H

Dato : 14-08-09 11:02

> [...]
> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Octavia 1.8T i RS-look :)
Fordi jeg kunne forsikre den billigere end andre GTi, GT, Turbo-biler osv og
så er det kendt teknik med billige reservedele da den deler med Audi A3,
Seat Leon og VW Golf IV.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-08-09 13:25

On Fri, 14 Aug 2009 00:42:10 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>Hej alle
>Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
>Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

>--

De fleste er bekendt med, at jeg har en Hyundai Sonata 2.4 aut.

Det er faktisk en temmelig fed bil, med en hævledes masse udstyr til
fornuftige penge. Maskinen tøffer rundt med 17-1800 omd. ved 100 km/t.
og tomatgearet er stærkt vanedannende.

Pladsmæssigt har den stort set samme udvendige mål som en Audi A6, men
er betydeligt mere rummelig, bl.a. fordi den ikke har den enorme
kardantunnel som Audi'en har. Og bagagerummet er bare mega.

>--

>Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
>535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

>--

Det er vi stort set ikke uenige om, men jeg ville nok vælge en Audi.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : oz3bto

Dato : 14-08-09 13:33

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------------------------------

Har en Nissan Terrano SR 2.7 TDI 4x4
Købte den da vi gerne ville have en bil der var så stor at vi kunne have
hund + scooter bagi

Fra : KASO

Dato : 14-08-09 14:04

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej alle
Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Mercedes Viano Marco Polo 2.2CDI:
Vi skulle bruge plads til at bur til en halvstor + en meget stor hund.
Desuden kan vi godt lide at køre på ferie og drømte lidt om en autocamper.
Marco Polo'en er et godt kompromis - masser af plads i hverdagen, gode
sovepladser til 4 på ferien, 2 gasblus, køl/frys, skabe etc. - og ikke
større end at den kan stå i carporten og bruges i hverdagen. Alternativet
var en VW California - men jeg havde svært ved at give mere for en
folkevogn, der desuden har færre HK (pånær 174hk versionen - der dog
overgåes af en 204hk version af MB), og en tandrem, der skal skiftes med
jævne mellemrum. Vianoen baghjulstræk muliggør desuden en beskeden
vendediameter, hvilket gør bilen ganske nem at håndtere i hverdagen.

Toyota Yaris 1.3:
Vi skulle bruge en lille bil nr.2 -driftsikker og med rimelig plads og
billig i drift.

Fra : Brian Lund

Dato : 14-08-09 14:28

Mikael wrote:
> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Mazda 2, 1,3l advance plus (alt ekstraudstyr) som nu er 1 år og 1 uge
gammel...
Jeg stod sidste år og skulle have en ny bil da min arbejdsplads flyttede fra
Odense til Vejle, det var lidt langt på cykel..! Da det samtidigt blev min
første bil og jeg skulle køre langt hver dag skulle jeg have en bil jeg ikke
risikerede gik i stykker for hver 5000 km...

Valget stod altså på en nyere bil jeg kunne spare lidt på indkøb eller en
helt ny bil med billig forsikring! Valget faldt selvfølgeligt på en helt ny
bil da de årlige omkostninger ellers ville løbe nogenlunde lige op, jeg
sparer nu ca. 13.000 kr om året på forsikring i forhold til at have købt en
vilkårlig brugt bil (kunne selvfølgeligt have fået billigere forsikring med
sort box men hvem gider det :)).

Det eneste der er med bilen er at den ved så meget motorvejs kørsel som jeg
har går langt fra de lovede 19 km/l, nærmere 14 faktisk, når jeg kører
lovligt uden at køre økonomisk. Jeg ville ønske jeg kunne have fået den i
diesel den gang. Et større bagagerum ville også have været rart, men de 2-3
gange om året jeg savner det kan jeg nok leve med!

Havde pengepungen været ligemeget havde der stået en Alfa Romeo spider 2000
årg. 197x nede på gaden... Eller det havde der nok ikke, den havde nok stået
i en garage og det ville jo også være synd at bruge den som pendlerbil hele
året! :)
En Honda civic type-R er jeg også lidt tosset med, eller går det helt galt
en Porsche boxter, meen så begynder det også at blive så dyrt at man næsten
kan drømme om ferrari osv...

Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-08-09 15:15

Mikael skriver:

> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

"Dødkedelig" Golf V med 105HK.

Hvorfor?
Jo, jeg syntes at det er en pæn bil, den har en dejlig motor der trækker
igennem og så har den nogle suveræne køreegenskaber. Den er stor nok til
den lille familie og så er det en forholdsvis sikker bil at sende konen
og møgungen ud i trafikken i.

Overvejer dog at skifte den til en ny 1,4TSI med automatgear. Har DSG i
firmaslæden (Touran) og det er stærkt vanedannende.

> Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
> 535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

Nej, jeg ville følge Mogens' eksempel og tage en Porsche til mig selv.,
så kunne konen beholde Golfen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 14-08-09 16:06

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> "Dødkedelig" Golf V med 105HK.

Jeg har så valgt en Seat TDI 170 FR

> Hvorfor?

Fordi bilen på købstidspunktet (2008) gav mig mest sport og kræfter for
pengene. Jeg kører 60.000 km i den om året, og set i bakspejlet er den
fantastisk op til 130/140 km/t, men døv over. Mine medpassagerer klager
over, at den er stiv og ukomfortabel, men nye Michelinsutter har hjulpet
gevaldigt på det. Selvsamme undervogn kalder jeg så "præcis"

> Overvejer dog at skifte den til en ny 1,4TSI med automatgear.

Min skal holde i 2 år endnu, så der kan ske meget inden da. Jeg ville nok se
gevaldigt på en Alfa Romeo 159 2,4 JTDm TI, hvis det var "imorgen" at
firmavognen skulle udskiftes - og Alfa DK "forærer" bilerne væk just nu...

Uhmm !

> Nej, jeg ville følge Mogens' eksempel og tage en Porsche til mig selv.,

Ja, det er helt klart noget af det bedste (udenfor familielivet), der er
sket i mit liv. Den bringer i høj grad glæde for ejeren himself

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> "Dødkedelig" Golf V med 105HK.

Selv såkaldte gåseøjne redder ikke dit fejlkøb.
Du er jo flov over bilen.
Normale mennesker ville ankerkende,
det ikke kun er designet som er kedeligt...

> Hvorfor?

Selv Guderne søger svar...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-08-09 20:10

">>Eque<<" skriver:

> Du er jo flov over bilen.

Næh.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-08-09 10:49

">>Eque<<" <n/a> wrote in

> Selv såkaldte gåseøjne redder ikke dit fejlkøb.
> Du er jo flov over bilen.
> Normale mennesker ville ankerkende,
> det ikke kun er designet som er kedeligt...

Hvad mon der blev af:

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-09 20:47

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
>">>Eque<<" <n/a> wrote in

> Hvad mon der blev af:

Så du ordet 'primært' ??
Læste du mit indlæg tidligere,
hvor jeg skrev, en tråd kan udvikle sig ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-09 07:38

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Mikael skriver:

> "Dødkedelig" Golf V med 105HK.

Jeg valgte Golf IV med 150HK efter at have været igennem de tidligere
Golf´er - det var alt hvad der var råd til. Jeg ledte egentlig ikke efter
bilen, men købte den efter at have prøvet den. Det var en væsentlig bedre
køreoplevelse end den jeg havde i min III´er.

Alle mine Golf´er har været diesel, så længe jeg ikke trækker campingvogn
med 10 km/liter, kører jeg 22-25 km på literen under overholdelse af
gældende hastighedsbegrænsninger. Den har 6 gear, så jeg tuller med 1.500 om
drejninger ved ægte 80 og 2.400 omdrejninger ved 130. Den går meget tæt på
20 km/literen ved (ægte) 120 km/t men er pga. vægten ikke så
brændstoføkonomisk at køre i som III´eren, jeg havde, når man ser på det
samlede forbrug.

--
Per

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-08-09 16:07

Mikael skrev:
> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Bil 1: Mazda 5 2.0 Touring 2005.
Havde kørt omkring 60000 ved køb, har nu gået omkring 80000.
Har ikke helt levet op til den berømmede japanerkvalitet, men sælger
(Mazda Lind v. Herning) har i den grad levet op til deres
garantiforpligtelser og sørget for at tingene blev bragt i orden.
Skøn bil som bare fungerer i hverdagen. Skydedørene er stærkt
vanedannende når der skal bøvles med unger. Motor/gearkasse er lige
efter mit hoved, klassisk 16V-maskine med kort slaglængde, dejligt
omdrejningsvillig med en sund lyd. Stort overskud i undervognen,
specielt efter den fik 17" på, dog et forbehold for dårlige bøsninger i
forhjulsophænget.. Men det er sikkert bare en feature i de brugte
Ford-stumper Den holder de forventede 12 km/l, så det er "fint"
Nu vil jeg hoppe ud og checke oliestanden og bekræfte at den stadig ikke
bruger af den.. Derefter får den et par Osram Nightbreaker i
forlygterne. Så skulle den være klar til nattens tur til Polen :)

Bil 2: Toyota Yaris 1.0 1999.
Kørt omkring de 170.000 nu. Købt for at få en økonomisk pendlerbil uden
problemer.
Har ikke levet op til forventningerne, udover at den holder mellem 17 og
19 km/l. Synes det er lidt en spand...

/Kent Glerup

Fra : Ralph Køster

Dato : 14-08-09 17:38

Jeg har en Citroen C4 110 HDI.
Grunden til at valget faldt på den er flere.
Jeg havde set den udstillet i Helsingør bycenter flere gange (dog en C4
Picasso) og syntes at det var en flot bil.
Havde været forbi Uotonova nogle gange og kigget på hvad de havde, da jeg
var arbejdssøgende og ventede svar fra et arbejde 73 km væk fra hvor jeg
bor.
Jeg havde på det tidspunkt en Honda CBR 1100 Blackbird og den ville ryge til
fordel for en økonomisk bil hvis jeg fik arbejdet.

Det fik jeg så og jeg hentede bilen 1 Maj og har kørt 13.000 km siden da.
En anden grund til at valget faldt på den var at de tilbyder en billig
forsikring.
Jeg er stort set nybegynder (42 år) men det er frdi jeg ikke har ejet egen
bil. Det har været taxa i 20 år men det er forsikringen jo ligeglade med.
Alm. Brand ville have 18.000 for min Citroen mens IF der er Citroen's
samarbejdspartner skulle have 2000 for de første 6 mdr og derefter 4600 om
året.
Jeg bliver nu elitebillist efter 2 år. Efter mit eget udsagn, så fortjener
jeg det også

Havde jeg haft mulighed for at gå på opdagelse og kigge på mange forskellige
biler, så havde jeg nok valgt en anden bil.
Den starter hver gang, men kører lidt ujævnt og hugger i det. Den var 1 år
gammel og havde kørt 13.000 km da jeg købte den.
Det var deres værkfører der havde kørt i den det første år. Underligt at han
ikke har bemærket at den hugger i det.

Men jeg havde nok kigget på Toota, Hyundai,Kia eller en brugt MB fra
tyskland.
En C5 er dog en rigtig lækker bil, men den er nok lidt dyr til min
pengepung.

Men alt i alt så er det en ok bil, men heller ikke mere. Den bringer mig
hver dag fra Espergære til Roskilde med et forbrug på 16,9 - 19,5 km/l
afhængigt hvor
hurtigt jeg vil hjem efter en lang arbejdsdag.

Ralph.

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-08-09 17:47

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej alle
Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Hej vi har en Toyota Landcruiser 3,0L D-4D på hvide plader.
Grunden til at vi har den er at vi kører rigtigt meget med vores campingvogn
både vinter og sommer.

Men var der kr. nok ville der stå en Landcruiser 200, 8 cyl. 4,5L D-4D og en
Yaris eller Auris.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-08-09 19:38

On Fri, 14 Aug 2009 15:04:25 +0200, KASO wrote:

> Toyota Yaris 1.3:
> Vi skulle bruge en lille bil nr.2 -driftsikker og med rimelig plads og
> billig i drift.

Ditto, dog som bil nr.1. Fleksibel baggageplads, mine forældre kan være
bag i, overskuelig og manøvredygtig i bytrafik (fik kørekort i fremskreden
alder...).

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

> [...]

< Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
< 535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

Skulle pengepungen bestemme, så blev
det sikkert sådan een:

http://cache.gawker.com/assets/images/jalopnik/2009/02/2010-Ford_Taurus_SHO.jpg

http://speedometertech.com/images/009_00taurus2010ab.jpg

http://photos.webridestv.com/datastore/images/user/8b3edcfbfc07a2e19f4d2a44408a16a7/Taurus_2010_174513_20090119.jpg

http://www.autofans.us/images/2009%20Detroit%20Auto%20Show/2010%20Ford%20Taurus%20Live%201.jpg

http://www.dragtimes.com/images/19005-2010-Ford-Taurus.jpg

En BMW kører da sikkert ganske udmærket, men
den er da ikke noget særligt.
Se et lokum:

http://www.canim.net/araba/images/BMW_535d_345-1024.jpg

http://www.canim.net/araba/images/BMW_535d_344-1024.jpg

Se hvor idêforladt...:

http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0015145/BMW/BMW-535d-Touring---2004-2007-.jpg

DameEdna front.,o)
http://www.autoweb.co.uk/crawleypix/GL58HGU_1.jpg

Fra : KASO

Dato : 20-08-09 21:20

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> < Men ingen tvivl, var det ikke pengepungen der bestemt, stod der en BMW
> < 535D Touring mit alles på parkeringspladsen.

En Hyundai Sonata wanna-be? (Omend Hyundai'en har et mere vellykket og
gennemført design)

Fra : Brian

Dato : 14-08-09 20:51

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Jeg kører for tiden en Opel Vectra 2,0 16V CDX med aut.kasse. Herlig vogn
der lever op til _alle_ fordomme der måtte være, omkring Opel og blødhat
Da jeg hentede bilen, sad der sågar en org. båndspiller i, og et kasettebånd
( for de gode minder og de meget unges skyld: http://kortlink.dk/6v9h ) med
gamle danske viser. Tør nogen gætte på hvad der lå i bagruden og
bagagerummet ? Jeps, en Falck "pude" (med forbindinger og den slags) i
bagruden, og en paraply i bagagerummet

Bilen er en mellembil, til jeg finder ud af hvad jeg næste gang skal smide
penge ud af vinduet på. En tur i en Vectra 2,8 V6 med turbo igår, gav lidt
inspiration. Det samme gjorde 330i'eren i Tirsdags... ikke nemt.

/Brian

Fra : Tom Jensen

Dato : 14-08-09 21:27

[...]

som bil nr 1 har vi en ford focus 1.6 trend collection stationscar , 2007 og
kørt ca 31000km .
den kører kæresten ( konen fra i morgen kl 17 ) mest i og vi kører ca
15000km om året i den .

vi købte den for ca 15 måneder siden og da havde den kørt 14000km.
glad for udstyret den har i trend collection version og det dejlige plads i
bagagerummet.

som bil nr 2 har vi en suzuki gran vitara 1.6 på hvide plader,2005 og kørt
ca 35000 km .
den bruger jeg som bil til arbejde og vi bruger den når campingvognen skal
flyttes ( må trække 1600kg)

vi købte den for 2 år siden og der havde den kørt 17000 km .
glad for at sidde højt i den og 4x4 om vinteren , plus at den må trække
campingvognen lovlig.

mvh tom jensen

Fra : ShutEye

Dato : 15-08-09 07:38

<klip>
> den kører kæresten ( konen fra i morgen kl 17 ) [...]

Kondolerer ... :P

Fra : Frederik C

Dato : 14-08-09 22:26

1988 BMW 730i R6 E32.

Elsker store gamle flydere, så da finanskrisen ramte, tænkte jeg. Så er det
sidste chance... :)

Næste gang skal jeg stensikkert have noget meget mere fornuftigt og nyere,
så det må blive en '89 750'er.

:)

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-08-09 23:27

"Frederik C" <info@sletsletviskudduelundaudio.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det sidste chance... :)
>
> Næste gang skal jeg stensikkert have noget meget mere fornuftigt og nyere,

My kinda guy ...

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-08-09 12:39

> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Entusiasme, njaeh - men almen bilinteresse

2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance ~55000km

Fabia Kombi'en begyndte at føles lidt lille med barn #2, regnede egenligt
med at vi bare skulle have en octativa. Men trods dens store bagageum er
adgangen ikke prangende. Jeg kunne kun lige kante vores skandia barnevogn
ind uden at skulle tage kassen af stellet.

Så kiggede vi lidt på andre biler i der kunne sluge en barnevogn i et stykke
og som gerne skulle holdes på et budget omkring de 300000kr. Biler som
peugeot 307 sw, opel new astra, ford mondeo (brugt), vw passat (brugt) og
altså C5'en

C5'en er rigtig komfortabel og med den lille 1,6hdi'er også rimelig
økonomisk. Samlet er snittet 16,5km/l. Længere stræk på landevej er den over
20, og i fredags var jeg på en 80km rundtur med trailer efter et nyt
køleskab. Der endte snittet på 18,1 og det endda med 60km motorvej og en
hastighed der netop ikke kunne give klip ...

Vi kører 20-25000km/år i den

2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort ~6000km

Vi bor på landet hvor offenlig transport er ikke eksisterende og med lidt
længere til alting end jeg bryder mig om at cykle. Så vi har et års tid haft
en fiat punto van som bil #2 og besluttet at vi godt kan nøjes med 2 sæder i
bil #2. Det ville selvfølgelig være nemmere logistisk at med flere sæder i
den så det ikke er den samme der skal hente og bringe børnene, men den skal
også erstatte min vinter mc.

Og da jeg ligger og pendler med molslinien gør det en stor forskel på
budgettet hvad overfarten koster. Smart'en kommer med til motorcykel takts.
Den kommer til at køre ~6000km i vintermånederne og så lidt derudover. Jeg
har et motorhavari på min sommermotorcykel så den har også kørt lidt extra
her i sommers. Men ellers forventer jeg at den kommer til at køre
<10000km/år

Fra : Niels Munk

Dato : 15-08-09 17:20

Kører selv i en BMW 320i E30 1989, som jeg købte efter jeg måtte af med
min Mitsubishi Galant 2.0 1997, ifb.m. huskøb.
Jeg var parat til at skulle udholde en årrække med en møgspand, indtil
der igen var økonomi til en lækker vogn. Jeg er dog blevet overrasket!
Så meget køreglæde til så få penge, det er utroligt. Den næste bil
bliver en E46 330i eller 330D.

Har netop købt en Peugeot 406 HDi ST St.car. 2002 til kæresten. Der
skulle være plads til hund og kommende børn, hvilket der også er
rigeligt af. Køber dog aldrig fransk igen, og har længe fortrudt købet.
- Elendig samlekvalitet i kabinen, utallige løse plastpaneler,
værkstedsudgifter for 12-15.000kr 3mdr. efter køb (privat) og blah blah.
Har langt færre problemer med min 20 år gamle bimmer

/Niels Munk

Fra : TL

Dato : 16-08-09 00:06

On Fri, 14 Aug 2009 00:42:10 -0700 (PDT), in dk.fritid.bil Mikael
<miklarsen@gmail.com> wrote:

>Hej alle
>Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
>Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.
>
>Min egen bil er en Mazda 5 2,0 sport,

Min bil er en 2007 BMW 335i Coupe (E92), fully loaded. Den blev købt
som selv-belønning, da tiden for nyt bilkøb tilfældigvis faldt
samtidig med en forfremmelse og lønforhøjelse.
Den har den rette balance mellem sport, komfort, og pris. Den er OK
til daglig pendling mellem arbejde og hjem, kan klare et par
bagsædepassagerer, hvis det virkelig er nødvendigt, men er stadig sjov
at køre på de åbne motorveje.
BMWs serviceaftale er god, når man som undertegnede ikke er udstyret
med talent for (eller tid til) selv fikse noget som helst.

Konen har den praktiske familiebil, en 2000 Honda Accord. Det bliver
så hendes tur næste gang, måske en ny Accord, en 5-serie BMW eller en
Lexus. Vi har brug for en bil, der kan slæbe købmandsvarer, kufferter
på ferieture, eller en eventuel familieforøgelse.

Næste bil kan blive en M3, eller hvis ting går godt, en ny 2011 eller
2012 Porsche 911 Turbo. En 911 har stået på ønskesedlen siden jeg
kunne tænke på biler.

Før Accorden kørte jeg en 1975 Chevy Impala, police edition, med en
5.7L V8 motor. Købt brugt for $1100. Den holdt over 6år med minimale
vedligeholdelesesomkostninger. Rigtig sjov at køre, men sjov på en
helt anden måde end min 335i. :)

TomL

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-09 19:43

Mikael wrote:
> Hej alle
> Jeg kom til at tænke på det i en anden tråd om entusiastiske biler.
> Hvilke biler har læserne selv og hvorfor.

Jeg købte en ny Mercedes-Benz C180 Kompressor aut. sedan i sølvgrå i
efteråret 2006 (type W203). Den har indtil nu kørt 45.000 km. Der har ingen
problemer været, udover at den ene donkraft-støtte på undersiden af
karosseriet gik løs efter 1 år. Det er en lille plastik/gummi plade som
donkraften sættes op i, når der skal skiftes hjul.
Ellers har der ikke været noget med bilen. Den kører dejligt og aut.gearet
er en drøm. Styretøjet er lidt "tungt" og det hele føles lidt som en båd at
styre. Men det er lige min stil Den er meget støjsvag.
Hvis ikke bilen var udstyret med kompressor, så havde den helt klart haft
for lidt kraft. Jeg overvejede i 2006 også en BMW 320i, men motorens data
svarede ikke til Mercedes'ens. Jeg skulle mindst op i en 325i for at få
tilsvarende Nm (hvilket jeg mener er vigtigt når vi snakker aut.gear).
Jeg har tidligere haft Fiat, Peugeot, Citroen og VW, og var blevet træt af
disse potter som alle virkede som et kompromis. Jeg søgte lidt mere
sædeplads og komfort. Jeg har ikke fortrudt, selvom bilen var dyr. Jeg vil
dog kraftigt kigge på BMW 3-serie næste gang, da den styrer bedre uden at
det går ud over komforten. Dog er jeg bange for at bundtrækket er for svagt
selvom den har samme Nm, men de kommer ved 2000 o/m senere! Og den har en
del mere støj ved motorvejsfart og den udstråler måske heller ikke helt
samme klasse som en benzin-Mercedes gør, når man kan se at det ikke er en
frikørt hyrevogn.
Den nye C-klasse er ikke noget for mig (måske efter et facelift hvor der
bliver lavet en del om på bilens interiør og undervogn).