/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny 911 turbo med 500 nye "øko" hk
Fra : /HB


Dato : 10-08-09 12:52

Kongebilen er tilbage med fornyet kraft. 500 hypper under hækken og
18% bedre benzin økonomi - 911 ejeren er vel ligeglad, men set med
mine øjne er det flot opnået med en så potent bil.

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article765699.ece

--
/HB

 
 
Henrik B. (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-08-09 20:22

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:0f2988b1-4334-4737-83cd-3756d0534b5f@q35g2000vbi.googlegroups.com...
> Kongebilen er tilbage med fornyet kraft. 500 hypper under hækken og
> 18% bedre benzin økonomi - 911 ejeren er vel ligeglad, men set med
> mine øjne er det flot opnået med en så potent bil.

Jeg er ikke imponeret! Det interessante i dén sammenhæng er, hvor langt man
rent faktisk kan få den til at køre på literen, hvis man kører pænt.

--
http://www.saabklub.dk/


Ivar (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 10-08-09 22:08

Henrik B. skrev:

> er ikke imponeret!

Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.


Ivar Magnusson



Brian (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-08-09 22:12


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.

Måske de også har reduceret vægten, for at hjælpe forbruget ned ?

/Brian


ShutEye (10-08-2009)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 10-08-09 22:32

>> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
>> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>
> Måske de også har reduceret vægten, for at hjælpe forbruget ned ?

Den kommer, ifølge eb.dk, også med en ny gearkasse:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1204353.ece



Klaus G. (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 10-08-09 22:36

> Den kommer, ifølge eb.dk, også med en ny gearkasse:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1204353.ece
Det er nok sådan en dobbeltkobling bandit der gør udfaldet... Medmindre den
render 100kmt i første gear jo?


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Brian H (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 10-08-09 22:47

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Henrik B. skrev:
>
>> er ikke imponeret!
>
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.

Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis. Effekkurven
er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model


Frank Leegaard (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 11-08-09 19:55

Brian H wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
>> Henrik B. skrev:
>>
>>> er ikke imponeret!
>>
>> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
>> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>
> Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis.
> Effekkurven er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model

Folk er så fokuserede på HK. Et pænt momentforløb er da langt vigtigere, og
noget der mærkes i praksis.

Vi har vel alle sammen prøvet en ½ bovlam 16 ventilet bil med 150 hk, der
ikke føles og virker hurtigere end en 8 ventiler med 100 og bedre
momentforløb.

--
/Frank



KASO (16-08-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-08-09 07:37


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a81be9d$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Brian H wrote:
>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>> Henrik B. skrev:
>>>
>>>> er ikke imponeret!
>>>
>>> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
>>> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>>
>> Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis.
>> Effekkurven er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model
>
> Folk er så fokuserede på HK. Et pænt momentforløb er da langt vigtigere,
> og noget der mærkes i praksis.
>
> Vi har vel alle sammen prøvet en ½ bovlam 16 ventilet bil med 150 hk, der
> ikke føles og virker hurtigere end en 8 ventiler med 100 og bedre
> momentforløb.
>

Hvem sagde Honda Civic?


Frank Leegaard (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 11-08-09 19:52

Ivar wrote:
> Henrik B. skrev:
>
>> er ikke imponeret!
>
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>
>
Det kan en automatisk gearkasse da klare ..


--
/Frank



Kent Oldhøj (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-08-09 00:47

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in news:mn.556c7d98300109e3.31159
@nozpamwebspeed.dk:

> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.

De 20 hk gør heller ikke forskellen alene. Den nye motor har direkte
benzin indsprøjtning og et markant bedre momentforløb end den gamle. Læg
dertil en 7 trins PDK gearkasse, en overboost funktion og det halve
sekund er i hus.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

/HB (11-08-2009)
Kommentar
Fra : /HB


Dato : 11-08-09 02:46

On 10 Aug., 21:22, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:0f2988b1-4334-4737-83cd-3756d0534b5f@q35g2000vbi.googlegroups.com...
>
> > Kongebilen er tilbage med fornyet kraft. 500 hypper under h kken og
> > 18% bedre benzin konomi - 911 ejeren er vel ligeglad, men set med
> > mine jne er det flot opn et med en s potent bil.
>
> Jeg er ikke imponeret! Det interessante i d n sammenh ng er, hvor langt man
> rent faktisk kan f den til at k re p literen, hvis man k rer p nt.
>
> --http://www.saabklub.dk/

Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel..
I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
udviklingen af biler med potent motor. Motorer som aldrig før har
henledt tankerne til øko. Potientialet for mindre forbrug har sikkert
været der hele tiden, man har bare ikke prioteret det - Tror jeg! Men
hvad faen er det for en udvikling? Det næste vi ser er vel en Ferrari
som henvender sig til pendlerne.

Jeg tror ikke jeg kunne få den til at køre 18% længere i snit, men den
ville jo også blive brugt på bane


--
/HB

Mogens (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-08-09 16:18

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:aa4a1e13-9a2b-4808-aaf3-f145611d7c87@a1g2000yqn.googlegroups.com...

> Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.

Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
grinagtigt.

> I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
> udviklingen af biler med potent motor.

Eller udvikling af gearkasser. Jeg synes, det er imponerende, at tiden
reduceres så kraftigt. Den må være ustyrlig vild i acceleration med den lave
tid...

> Jeg tror ikke jeg kunne få den til at køre 18% længere i snit, men den
> ville jo også blive brugt på bane

Det længste jég har kørt i min 911 turbo pr liter, er over 13 km/l (målt
over en 300 km strækning). Det er de færreste trubo-ejere, der anvender
bilen på bane, fordi en GT3 faktisk er bedre til dét formål.


Henrik B. (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-08-09 21:36

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:sYfgm.10764$U5.138385@newsb.telia.net...

>> Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.
>
> Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
> grinagtigt.

I mine øjne er det mere grinagtigt at disse biler ikke kan køre længere på
literen! Specielt Porsche, som har en forholdsvis "lille" motor, har alle
forudsætninger for det - lav vægt, masser af moment og en HØJ gearing. Det
bør kun være når man bruger kræfterne, at de er tørstige...

--
http://www.saabklub.dk/


Kent Oldhøj (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-08-09 01:11

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in
news:4a81d64a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> I mine øjne er det mere grinagtigt at disse biler ikke kan køre
> længere på literen!

Og du har set økonomi ræset mellem en Toyota Prius og en BMW M3?

Prius'en blev tæsket rundt på en bane så hurtigt det kunne lade sig gøre,
og BMW'en skulle bare følge bagefter. 1,5 liters 4 cyl med 75 hk
indstillet til at forbrænde mindst muligt brændstof, mod en 4 liters
V8'er med +400 racerjusterede hypper der skriger "FUCK BRÆNDSTOFFET!".

Pruis kørte 6,1 km/l under testen. BMW'en røg op på 6,9 km/l eller mere
end 10% længere på literen. Det er da mindst ligeså grinagtigt.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Henrik B. (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-08-09 06:25

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C65163AA784Akentoldhojdk@130.225.247.90...

> Pruis kørte 6,1 km/l under testen. BMW'en røg op på 6,9 km/l eller mere
> end 10% længere på literen. Det er da mindst ligeså grinagtigt.

Egentlig ikke, eftersom den ene udnytter alle sine Hk, mens den anden netop
ligger og ulmer godt ned i momentforløbet. En ret ligegyldig opsætning i
mine øjne.

Motorjournalister får i øvrigt den nye Avensis 1,8 benz til at køre pænt
over 20 km/l - uden de store problemer...

--
http://www.saabklub.dk/


Kent Oldhøj (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-08-09 12:59

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in
news:4a82523a$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Motorjournalister får i øvrigt den nye Avensis 1,8 benz til at køre
> pænt over 20 km/l - uden de store problemer...

Og en racerkører kørte 14,9 km/l med en gennemsnitsfart på 84 km/t over
en strækning på 650 km i offentlig trafik... i en Porsche 911.

http://www.speedheads.de/forum/porsche/15465-porsche-911-carrera-auf-
sparfahrt-nur-6-7-liter-verbrauch-auf-100-kilometern.html

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Henrik B. (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-08-09 16:11

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C658E38EB548kentoldhojdk@130.225.247.90...

> Og en racerkører kørte 14,9 km/l med en gennemsnitsfart på 84 km/t over
> en strækning på 650 km i offentlig trafik... i en Porsche 911.
>
> http://www.speedheads.de/forum/porsche/15465-porsche-911-carrera-auf-
> sparfahrt-nur-6-7-liter-verbrauch-auf-100-kilometern.html

Så kan Porsche jo godt... )

Men prøv at få Lambo eller Ferrari til det..

--
http://www.saabklub.dk/


Mogens (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-08-09 16:17

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a82db95$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan Porsche jo godt...

Det har jeg jo nævnt, at jeg også kan i min

> Men prøv at få Lambo eller Ferrari til det..

Jamen det er jo forskellen på dem og Porsche.
Sidstnævnte kan det hele


/HB (13-08-2009)
Kommentar
Fra : /HB


Dato : 13-08-09 02:37

On 11 Aug., 17:17, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:aa4a1e13-9a2b-4808-aaf3-f145611d7c87@a1g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.
>
> Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
> grinagtigt.
>
> > I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
> > udviklingen af biler med potent motor.
>
> Eller udvikling af gearkasser. Jeg synes, det er imponerende, at tiden
> reduceres så kraftigt. Den må være ustyrlig vild i acceleration med den lave
> tid...

Ja, gad godt prøve den.

> Det længste jég har kørt i min 911 turbo pr liter, er over 13 km/l (målt
> over en 300 km strækning).

Det var vel bare en test, eller hvor du pænt fulgte trafikken på
landeveje

>Det er de færreste trubo-ejere, der anvender
> bilen på bane, fordi en GT3 faktisk er bedre til dét formål.

Det har helt ret i. Men var jeg ejer af en turbo blev den skam også
kastet rundt til trackdays f.eks.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste