|
| Airbags på Peugeot 307? Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-09 17:21 |
| | |
alexbo (08-08-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 08-08-09 17:49 |
|
"Henrik B." skrev
> Findes der Peugeot 307, som ikke er udstyret med airbags
Det ser ud til det, i hverken rattet eller på passagersiden kan man se nogen
mærker eller lign.
Navnlig på passagersiden skal det være tydeligt, så folk ikke sætter
telefonholdere eller kaffekopper uden på airbaggen.
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik B. (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-09 11:10 |
|
On 8 Aug., 18:48, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Henrik B." skrev
>
> > Findes der Peugeot 307, som ikke er udstyret med airbags
>
> Det ser ud til det, i hverken rattet eller på passagersiden kan man se nogen
> mærker eller lign.
> Navnlig på passagersiden skal det være tydeligt, så folk ikke sætter
> telefonholdere eller kaffekopper uden på airbaggen.
Hmmm, har kigget på bilbasen. De ældste 307 jeg kan finde, er fra 2001
- og de har alle airbag (muligvis kun én)...
Så mon ikke at der her er tale om en svigtende airbag?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
TDN (08-08-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 08-08-09 18:22 |
|
"Henrik B." <steffen2352@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:786a8ceb-b361-4c2f-8606-9d38301ba753@d34g2000vbm.googlegroups.com...
On 8 Aug., 18:48, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Henrik B." skrev
>
> > Findes der Peugeot 307, som ikke er udstyret med airbags
>
> Det ser ud til det, i hverken rattet eller på passagersiden kan man se
> nogen
> mærker eller lign.
> Navnlig på passagersiden skal det være tydeligt, så folk ikke sætter
> telefonholdere eller kaffekopper uden på airbaggen.
Hmmm, har kigget på bilbasen. De ældste 307 jeg kan finde, er fra 2001
- og de har alle airbag (muligvis kun én)...
Så mon ikke at der her er tale om en svigtende airbag?
--
http://www.saabklub.dk/
Det er vel som det plejer i sådan en Peugeot 307, enten brænder det
elektriske, ellers virker det ikke
Mvh
Thomas
| |
Brian (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-08-09 18:24 |
|
"Henrik B." <steffen2352@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hmmm, har kigget på bilbasen. De ældste 307 jeg kan finde, er fra 2001
> - og de har alle airbag (muligvis kun én)...
> Så mon ikke at der her er tale om en svigtende airbag?
Et familiemedlen er belastet af en 307 af de allerførste og helt
grundudstyret - der er 4 airbags.
Kan 307'eren ikke have kørt så langsomt frem i krydset, at der ingen grund
var til at fyre airbags af ? Det ser da ikke ud til at der har været så
meget fart på, hvis man kigger på Mercedes'en
/Brian
| |
Tom (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-09 20:15 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4a7db498$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Henrik B." <steffen2352@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
>> Hmmm, har kigget på bilbasen. De ældste 307 jeg kan finde, er fra 2001
>> - og de har alle airbag (muligvis kun én)...
>> Så mon ikke at der her er tale om en svigtende airbag?
>
> Et familiemedlen er belastet af en 307 af de allerførste og helt
> grundudstyret - der er 4 airbags.
>
> Kan 307'eren ikke have kørt så langsomt frem i krydset, at der ingen grund
> var til at fyre airbags af ? Det ser da ikke ud til at der har været så
> meget fart på, hvis man kigger på Mercedes'en
ellers kan det vel ikke undre at elektronikken svigter, de kære franskmænd
har jo aldrig været mestre i at kunne trække ledninger. Mange husker sikkert
stadig de brændte pugger for et par år siden.
IMHO ser det ud som om at elektronikken har svigtet, puggen er krøllet for
meget til at hastigheden har været under 30 Km/t
--
Tom
| |
Henrik B. (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-09 11:37 |
|
On 8 Aug., 19:23, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
>
> Kan 307'eren ikke have kørt så langsomt frem i krydset, at der ingen grund
> var til at fyre airbags af ? Det ser da ikke ud til at der har været så
> meget fart på, hvis man kigger på Mercedes'en
Tjoh, det overvejede jeg også, men når man ser hvor meget 307'er
fronten er trykket, og det faktum at hun har flyttet 2,5 ton MB over,
så den nedlagde en lysmast, så vil jeg stadig mene, at der nærmere er
tale om, at airbag'en har svigtet...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Brian (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-08-09 19:47 |
|
"Henrik B." <steffen2352@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Tjoh, det overvejede jeg også, men når man ser hvor meget 307'er
> fronten er trykket, og det faktum at hun har flyttet 2,5 ton MB over,
> så den nedlagde en lysmast, så vil jeg stadig mene, at der nærmere er
> tale om, at airbag'en har svigtet...
Man kan vel ikke tage udgangspunkt i hvor kvadret forenden på 307'eren er -
deformationszonerne har vel bare krøllet nøjagtigt som tiltænkt.
/Brian
| |
Finn Guldmann (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 08-08-09 20:15 |
|
Brian skrev:
>> Tjoh, det overvejede jeg også, men når man ser hvor meget 307'er
>> fronten er trykket, og det faktum at hun har flyttet 2,5 ton MB over,
>> så den nedlagde en lysmast, så vil jeg stadig mene, at der nærmere er
>> tale om, at airbag'en har svigtet...
> Man kan vel ikke tage udgangspunkt i hvor kvadret forenden på 307'eren
> er - deformationszonerne har vel bare krøllet nøjagtigt som tiltænkt.
>
Er der nogen der har fundet på at lave sådan en airback så den bliver
slået fra hvis selen ikke er i brug?
Mener at havde hørt at det er farligt at møde en airback hvis man ikke
også bruger selen.
Og med tre kørt på sygehuset med lettere kvæstelser er det jo en
nærliggende tanke at føreren af Pegøjen er en af dem.
Normalt er der vist kun en fører og en indsatsleder i indsatsleder
biler. Så mindst en fra Pegøjen må være kommet tilskade.
Burde der i øvrigt ikke være noget, f.eks. sideairbacks, der skulle
havde været udløst i Merceren?
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Henrik B. (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-09 20:29 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a7dcec6$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
> Burde der i øvrigt ikke være noget, f.eks. sideairbacks, der skulle havde
> været udløst i Merceren?
Skaden ser ikke så slem ud på MB'eren. Desuden sad der ikke nogen på
pass.-sædet = ingen grund til udløsning af airbag'en. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ib Jakobsen (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 08-08-09 21:39 |
|
Henrik B. skrev:
>> Burde der i øvrigt ikke være noget, f.eks. sideairbacks, der skulle
>> havde været udløst i Merceren?
>
> Skaden ser ikke så slem ud på MB'eren. Desuden sad der ikke nogen på
> pass.-sædet = ingen grund til udløsning af airbag'en. )
Ikke så slem?. Har du da ikke bemærket at tankdækslet er slået helt om
på venstre side.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Tom (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-09 20:46 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a7dcec6$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen der har fundet på at lave sådan en airback så den bliver
> slået fra hvis selen ikke er i brug?
Sådan har jeg læst at BMW sparer på rep. omkostningerne, ved ikke
nødvendigvis at fyre alle airbags af.
--
Tom
| |
Tommy Eriksen (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Tommy Eriksen |
Dato : 08-08-09 22:28 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:4a7dd5f0$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4a7dcec6$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Er der nogen der har fundet på at lave sådan en airback så den bliver
>> slået fra hvis selen ikke er i brug?
>
> Sådan har jeg læst at BMW sparer på rep. omkostningerne, ved ikke
> nødvendigvis at fyre alle airbags af.
Da jeg blev påkørt på venstre side i Primera'en var det også kun
skulder-airbag'en i førersædet der blev skudt af - de to foran (rat og
handskerum) samt passager-skulder-airbag'en var stadig hele.
(...og det er en 2001 Primera, så teknikken har da et par år på bagen)
/Tommy
| |
Henrik B. (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 08-08-09 20:28 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:4a7dc83c$0$297$14726298@news.sunsite.dk...
> Man kan vel ikke tage udgangspunkt i hvor kvadret forenden på 307'eren
> er - deformationszonerne har vel bare krøllet nøjagtigt som tiltænkt.
Deformationszonen har fungeret ja, men den er stadig så trykket, at det
burde have udløst en evt. airbag.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 08-08-09 11:53 |
|
On 8 Aug., 19:37, "Henrik B." <steffen2...@gmail.com> wrote:
>
> Tjoh, det overvejede jeg også, men når man ser hvor meget 307'er
> fronten er trykket, og det faktum at hun har flyttet 2,5 ton MB over,
> så den nedlagde en lysmast, så vil jeg stadig mene, at der nærmere er
> tale om, at airbag'en har svigtet...
Mon ikke nærmere det er et spørgsmål om at MB'en er slået ud af kurs
og ramt lysmasten selv?
Liden tue kan som bekendt vælte stort læs og når læsset er kommet over
for rødt har farten måske været lidt højere end stilstand........
Klaus
| |
Uffe Bærentsen (08-08-2009)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 08-08-09 23:51 |
|
Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:
> On 8 Aug., 19:37, "Henrik B." <steffen2...@gmail.com> wrote:
>>
>> Tjoh, det overvejede jeg også, men når man ser hvor meget 307'er
>> fronten er trykket, og det faktum at hun har flyttet 2,5 ton MB over,
>> så den nedlagde en lysmast, så vil jeg stadig mene, at der nærmere er
>> tale om, at airbag'en har svigtet...
>
> Mon ikke nærmere det er et spørgsmål om at MB'en er slået ud af kurs
> og ramt lysmasten selv?
Hvis den har ramt MB'en sådan at det kan sammenlignes med en sidekollision
(kræfterne fra en sidekollision)
så skal airbag i rattet jo ikke udløses.
> Liden tue kan som bekendt vælte stort læs og når læsset er kommet over
> for rødt har farten måske været lidt højere end stilstand........
Ellers ville læsset jo heller ikke komme over for rødt
--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i
| |
|
|