Gear bøvlede
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-09 22:23

Lige lidt 'erfaring' mht. skift af olie i
godt tilkørt gearkasse (læs: 417.300 km)

Jeg havde to mindre problemer som gik ud på,
at nedgearing fra 4. til 3. gear kunne frembringe
et lille 'hak'. Det skete kun ved hastigheder
over 40 km/t, så ingen nedgearinger til
en 'rask' overhaling.
Samtidig kunne bakgearet 'skurre', hvis
man satte den i bak 'uden at føle sig frem',
dvs. et roligt skifte.

Sidste år skiftede mit værksted gearkasseolien
hvilket resulterede i, at jeg nu kunne skifte til
bakgear uden denne børsten tænder, hvor det
lyder som om et tandhjul blir' ved at køre selvom
det burde stoppe. I kender lyden fra en traktor
som skal i bak..

Nedgaringen fra 4. til 3. var dog den samme,
over 40 km/t kom 'hakket', som om den ville
børste tænder, men nåede at gå i gear.

Til et alm. service sidste fredag, bad jeg
eet af de frie værksteder i lokalområdet
om at skifte gear + differentialeoliet nok en gang.
Denne gang var indkøbt 1 ltr. TEC2000 højkoncentreret
smøreolie, som blev iblandet ca. 10%.

Efter en lang tur til København og retur kan jeg
nu skifte ned til 3. gear fra ca. 80-100 km/t uden
denne hak fremkommer. Som om gearet
igen kan følge med som da den var ny.
Alm. gearolie var åbenbart ikke effektivt nok.
Vil derfor kraftigt anbefale Tec2000 hvis du vil
det bedste for din bil.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-08-09 22:51

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Vil derfor kraftigt anbefale Tec2000 hvis du vil
> det bedste for din bil.

*ROFL*

Kom Påskeharen med det? Hvad får du i provision? )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-09 00:06

">>Eque<<" skriver:

> Vil derfor kraftigt anbefale Tec2000 hvis du vil
> det bedste for din bil.

En banan i gearkassen kan gøre det samme.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per

Dato : 08-08-09 08:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">>Eque<<" skriver:

> En banan i gearkassen kan gøre det samme.

Den har jeg også hørt - men er det ikke en gammel skrøne ?

Det er måske noget der kan bruges i yderste nødsituation, men ellers ?

mvh. Per

Fra : alexbo

Dato : 08-08-09 09:18

"Per" skrev

> Den har jeg også hørt - men er det ikke en gammel skrøne ?

Jo.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 08-08-09 03:12

On 8 Aug., 09:16, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Den har jeg også hørt - men er det ikke en gammel skrøne ?

Nej

> Det er måske noget der kan bruges i yderste nødsituation, men ellers ?

Jeps, som TEC 2000

Klaus