Geely tæt på køb af Volvo..
Fra : Henrik B.

Dato : 07-08-09 17:49

Fra : KASO

Dato : 07-08-09 19:46

news:4a7c5b07$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ...man venter iflg. svenske medier kun på Fords tilsagn:
> http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c08%5c06%5c347427&SectionId=Bilmotor&menusection=Startsidan;Huvudnyheter
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

Tjah - det kunne da være kinesernes vej til at lære om sikkerhed. Til
gengæld er det mere tvivlsomt, hvad Volvo vil få ud af det på sigt.....

Fra : Leo_Jensen

Dato : 07-08-09 13:27

On 7 Aug., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Tjah - det kunne da være kinesernes vej til at lære om sikkerhed. Til
> gengæld er det mere tvivlsomt, hvad Volvo vil få ud af det på sigt......

Overlevelse ??

Leo

Fra : KASO

Dato : 09-08-09 08:28

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Tjah - det kunne da være kinesernes vej til at lære om sikkerhed. Til
> gengæld er det mere tvivlsomt, hvad Volvo vil få ud af det på sigt.....

Mjah - måske - men som hvad? Geely-kopier med Volvo-logo - eller får de mon
lov til at udvikle selv? Egenudvikling og -produktion er næppe rentabelt -
så det er nok mere sandsynligt med den første mulighed....

Fra : Henrik B.

Dato : 09-08-09 21:26

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Mjah - måske - men som hvad? Geely-kopier med Volvo-logo - eller får de
> mon lov til at udvikle selv? Egenudvikling og -produktion er næppe
> rentabelt - så det er nok mere sandsynligt med den første mulighed....

Jeg tror på, at evt. udvikling - specielt på sikkerhed - vil blive i
Sverige. Men med (billig) produktion i Kina...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 10-08-09 07:10

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tror på, at evt. udvikling - specielt på sikkerhed - vil blive i
> Sverige. Men med (billig) produktion i Kina...

Jeg kunne frygte, at det kun er indtil kineserne har "malket" Volvo for
know-how - derefter er de for dyre at "trækkes med".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-08-09 16:19

KASO wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kunne frygte, at det kun er indtil kineserne har "malket" Volvo
> for know-how - derefter er de for dyre at "trækkes med".

Konceptet er set før i alle fald.

--
/Frank

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-08-09 09:36

On 9 Aug., 09:28, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> lov til at udvikle selv? Egenudvikling og -produktion er næppe rentabelt -
> så det er nok mere sandsynligt med den første mulighed....

Tata i Indien har købt Jaguar og Landrover for nogen tid siden. Det
har da bestemt ikke sat tingene i stå eller givet os en lille potte
med et kattedyr på fronten. Derimod har de lige præsenteret en ny XJ
(som faktisk ikke bare er en nyfortolkning af XJ-designet fra 68), og
de dropper nu X-typen, fordi den ikke er eksklusiv nok.

Det kunne tænkes Geely ønskede noget godt ud af købet og ikke bare at
køre mærket i sænk. Det vælger jeg at tro på...

Leo

Fra : KASO

Dato : 10-08-09 07:09

> [...]

Det kunne tænkes Geely ønskede noget godt ud af købet og ikke bare at
køre mærket i sænk. Det vælger jeg at tro på...

XJ var udviklet næsten færdig, da Tata købte Jaguar. Lad os se om nogle
år....

Men vi har da lov til at håbe!

Fra : Leo_Jensen

Dato : 10-08-09 01:10

On 10 Aug., 08:08, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Leo

> XJ var udviklet næsten færdig, da Tata købte Jaguar. Lad os se om nogle

Ja, jeg ved godt at man ikke udvikler en ny bil på et år, men Tata har
da i det mindste ikke rystet på hånden mht valg af design i den
periode de har haft kontrollen. Mht tekniske løsninger kan kun tiden
vise om der i lig i lasten, men på den front er Jaguarkunderne nok
ligesom dem der køber Alfa eller VW, selv store fejl accepteres som
sjæl og charme...

Leo