Er stadig i tvivl hvad jeg skal vælge :-)
Fra : Tom

Dato : 05-08-09 19:30

Mondeo'en bliver kasseret af taksatoren, tilbage står jeg snart uden bil
hvis jeg ikke får besluttet mig. Vil derfor gerne ha lidt mod- og medspil i
mit valg af næste bil.

Har lagt mig 99,99% fast på en nyere BMW.

Bilen må ikke ha mere end 180 HK og veje over 1400 Kg

Står mest og overvejer en BMW 320d fra en af disse forhandlere:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-320d-2,0-150-4d_ID275001354.htm
Denne bil er lige for et par uger siden sat ned med 10.000 Kr og jeg kan
forhandle den ned på 180.000 på gaden, med udført service og nr plader.
Meget venlig sælger som LOVER 6 mdr GARANTI og udtrykkelig ikke kun rekl.
ret.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-320d-2,0-150-4d_ID239205899.htm
Er mest til denne farve og foretrækker også fuldaut. klima som den anden
ikke har. Denne forhandler kan jeg ikke presse ned på mere end 190.000 med
garanti og service. Forhandleren virker dog ikke til at hugge og stikke i.
Er også lidt i tvivl om hvor ærlig han er, bilen er godt nok indreg. i 2005
men tvivler STÆRKT på at stelnummeret siger 2005 nok nlærmere 2004.

Ingen af bilerne har alt det jeg drømmer om, de mangler begge fede alufælge,
den første mangler Klima og den anden mangler sportsrat og det irriterer mig
at jeg ikke kan presse ham mere i pris i en ren handel. Skal ikke låne til
bilen, så financering er på plads.

Hvorfor så en 4 cyl diesel?.....jo en 6 benet vil koste det dobbelte i
brændstof, for ca. samme acceleration og tophastighed. Diesel kan billigt
chippes hvis det skulle være, men desværre lyder den ad h. til i tomgang.
Smertegrænsen går ved 200 KKr og var det en M3 kunne 240 KKr også overvejes

Den her er lidt for langt væk og ligner for meget den første i Herning.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-320d-2,0-150-4d_ID299604274.htm

Denne er tættere på, men synes ikke der er noget specielt ved bilen og den
er 20.000 over den hos BMW i Herning
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-320d-2,0-150-4d_ID214301695.htm

Bilen må ikke være ældre end 2002, da den ellers bliver for gammel til de 15
år jeg regner med den skal holde i min varetægt.

Privat bilhandel gider jeg ikke når der er så mange penge på spil. Alt det
med garanti, restgæld, service, gider jeg ikke bruge tid på ved så dyr en
bil.

Stationcar er udelukket, ser alt for meget "family" ud.

Har kigget på nogle 318i, men synes det er svært at beslutte sig
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-318i-2,0-4d_ID658500341.htm
Denne har temmelig meget morfar farve over sig men udstyr er ok. Kunne måske
også forhandles 10-15 KKr ned i pris, men synes heller ikke at
benzinøkonomien er noget at råbe hurra for.

Der bliver ikke tid til at importere noget fra tyskland, da jeg skal bruge
bilen snart.

Audi er sindsyg med deres priser, vil ikke gi ½ nyvognspris for en 9 år
gammel bil. Franske biler er der for mange problemer med, Ford og opel
ruster, Toyota er dræbende kedelig og vil måske gi meget bil men ingen
køreglæde, Mazda ruster som Ford, Kia er udelukket når jeg vil bruge så
mange penge på en bil (ikke nok glæde ved at eje en Kia), Fiat er kun
problemer, VW er for folkelig og dyr, MB er jeg ikke gammel nok til, Skoda
er udelukket tja så har jeg snart sat mig selv skakmat. Geee det er ikke let
at være kræsen og fattig

Hvor findes den bil jeg skal bruge?

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-09 19:44

Hej!

Tom wrote:
> Bilen må ikke ha mere end 180 HK og veje over 1400 Kg

Fordi? Du kan få god forsikring gennem BMW klubben hvis det skulle være.
Giver 6k for min med kasko, og den har flere hypper end dét :) Har endda
kun 3k i selvrisiko. Mit gamle selskab ville have 8k selvrisiko (med ca.
samme præmie), så dem droppede jeg.

Forstår godt dine BMW drømme (omend ikke antallet af cylindre), jeg
tænker sgu heller ikke så ofte på min gamle rustne Escort længere.
Selvom den egentligt kun er 2 år ældre.

Iøvrigt, klima det _skal_ man altså have i en bil, og især i den
prisklasse. Det vil jeg ihvertfald ikke undvære. Husk på, at global
opvarmning gør det nødvendigt indenfor de 15 år du sigter efter :)

Og så _skal_ man kunne klemme nogle tusinde af en bil hos en forhandler
i disse tider. Jeg tror de er mere sultne end de foregiver.

Personligt ville jeg iøvrigt ikke have noget imod at handle privat - dér
er ihvertfald penge at spare, og man møder den reelle ejer af bilen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-09 19:45

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Der bliver ikke tid til at importere noget fra tyskland, da jeg skal bruge
> bilen snart.

Hvad snakker du om??? Du kan finde, hente, syne, betale afgift og ind-reg.
en bil fra Tyskland, indenfor den samme uge!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 05-08-09 21:02

> Hvad snakker du om??? Du kan finde, hente, syne, betale afgift og ind-reg.
> en bil fra Tyskland, indenfor den samme uge!

Hvis sælger faxer en kopi af reg attest, kan man klare det hele på een dag
(plus transport/hentning), idet synstid i DK kan reserveres på synshallen.
Vi har gjort det flere - sidst for et halvt år siden med sønnens
engelsk/italienske E30 M3

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-09 21:31

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis sælger faxer en kopi af reg attest, kan man klare det hele på een dag
> (plus transport/hentning), idet synstid i DK kan reserveres på synshallen.

I know, been there, done that....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 05-08-09 19:46

> [...]

> alufælge, den første mangler Klima og den anden mangler sportsrat...
> Der bliver ikke tid til at importere noget fra tyskland, da jeg skal bruge

I Nord-Tyskland - og netop DU har jo alle muligheder for at finde den bil,
du ønsker i Tyskland. Du bor jo så tæt på Tyskland, at du kan anvende den
garanti, den tyske forhandler vil yde!

Som sagt før så tager det kun een dag at få bilen på DK-plader - absolut no
problem !

Sæt nogle geografiske parametre op på mobile.de samt ganske få parametre
vedr. udstyr og km, så skal du bare se - vupti er den nye vogn i rette
kondition fundet...

Fra : Tom

Dato : 05-08-09 19:56

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sæt nogle geografiske parametre op på mobile.de samt ganske få parametre
> vedr. udstyr og km, så skal du bare se - vupti er den nye vogn i rette

Frygter bare at vurdering hos Skat, vil være urimelig og så er det for sent
når man først står med bilen.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-09 20:12

Hej!

Tom wrote:
> Frygter bare at vurdering hos Skat, vil være urimelig og så er det for sent
> når man først står med bilen.

Det gjorde jeg skisme da osse. Men jeg ramte den afgift jeg mente bilen
ville være "værd" indenfor 2000,- i sidste ende.

Egentligt ville manden have 9k ekstra, men det kommenterede jeg, og fik
ham stille og roligt i tænkeboks. Han vendte tilbage 5 min. senere og
gav afslaget.

Find nogle tilsvarende biler og tag et snit. Træk 10% fra og 65% af
prisen skulle være afgiften, sådan cirka.

Der er dog nogle ekstra regler når udstyret ikke er afskrevet endnu som
du skal undersøge.

Hvorfor mon jeg valgte en bil ældre end 8 år? ;) Ikke mindst for at
kunne få råd til den, ahem...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 05-08-09 21:26

> Frygter bare at vurdering hos Skat, vil være urimelig og så er det for
> sent når man først står med bilen.

Nej da - det er sjældent, vi oplever det !

Du kan faktisk hente en '02/03 BMW 330d (!) med navi, klima og tempomat til
under 10.000 euro (75.000 kr). Afgiften vil nok være ca. 130-140.000 kr),
men så har sgu også en helt fantastisk bil, der kan tjene dig i mange år.

Husk lige, at BMW ændrede det originale navigationssystem fra CD-baseret
system til et DVD-system ultimo 2002. DVD-systemet er at foretrække, fordi
du har een skive med hele Europa - dét funker

Fra : Kasper Hansen

Dato : 06-08-09 09:34

> [...]
> kr), men så har sgu også en helt fantastisk bil, der kan tjene dig i mange

Ved privat handel i DE kan du formentligt få den endnu længere ned... Jeg
blev budt 5.500 EUR hos den lokale BMW forhandler i Bruxelles (efter han
havde brugt 3 uger på at ringe rundt til diverse mulige aftagere) for min
330XI - og salgsprisen for benzin og diesel modellerne er vist ca. den
samme. Min er iøvrigt fra 2002 og har gået 140.000km og har for 20.000 EUR
extraudstyr. Ærgerligt at du ikke leder efter en stationcar med 230 hk og
automatgear

Iøvrigt fik jeg forhåndsvurderet afgiften på min til 176.000 kr i oktober -
men det var inden finanskrisen for alvor begyndte at rulle. Jeg vil tro at
140k er realistisk nu.

/Kasper Hansen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-08-09 19:53

On Wed, 5 Aug 2009 20:29:46 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

<...måtte Mondeoen slippe for rustsmeden hvor den nu lander>

>Hvor findes den bil jeg skal bruge?

Kan da ikke lade være med at smide den her efter dig - find noget at
bide i før du klikker ))

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Alfa-156-RST2-2,0-JTS-Lusso-4d_ID304100905.htm

Næsten lige så meget morfar som Mondeo'en )

Fra : alexbo

Dato : 05-08-09 21:03

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev

> Der bliver ikke tid til at importere noget fra tyskland, da jeg skal bruge
> bilen snart.
> Hvor findes den bil jeg skal bruge?

Du står midt i en finanskrise med penge på lommen og skal købe ny bil, og så
har du så travlt at du ikke har tid til at få det bedst mulige ud af
situationen.
Som andre har skrevet skal du rette blikket sydpå, du bor i nærheden og i
gruppen findes folk der har forstand på import, om ikke andet kan du bruge
nogle tyske tilbud til at presse danske forhandlere.
Et konkret tag det eller lad være bud på en bestemt bil.

Jeg synes så det ikke betyder så meget om aircon er klima eller ej, man skal
også være opmærksom at nogen også forhandlere, bruger ordene i flæg.
Andre skelner mellem klima og aut. klima.
For mig er aircon et manuelt styret køleanlæg, og klima et automatisk anlæg
der holder samme temp hele året, og selv skruer op og ned for både kulde og
varme.

Du har været hele turen rundt lige bortset fra Sverige, jeg tror man kan
finde gode tilbud på svenske biler, jo mere tumult der er omkring fabrikken,
jo bedre er mulighederne for at få noget kastet i nakken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mikael

Dato : 05-08-09 14:10

On 5 Aug., 20:29, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> [...]
> Er også lidt i tvivl om hvor ærlig han er, bilen er godt nok indreg. i 2005
> men tvivler STÆRKT på at stelnummeret siger 2005 nok nlærmere 2004.

Kig her og se hvornår bilen er produceret http://de.bmwfans.info/

Det kan ikke passe at han ikke er til at handle med og i så fald er
det bare ikke der du skal handle.

Men som andre har sagt, med de muligheder du har rent geografisk, så
ville jeg kigge syd over og finde en bil der passer til dine ønsker,
det skulle være mærkeligt om ikke_bilen_var der.

Der er altså ikke noget ved at have valgt en farve man ikke er
tilfreds med hvis du skal kigge på den i 15år.

Mikael

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-08-09 13:40

> Bilen må ikke ha mere end 180 HK og veje over 1400 Kg

Smid nu GF på porten.. de er ikke værd at bruge tid på, gensidigt selskab
eller ej

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-08-09 14:40

On 06 Aug 2009 12:39:57 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>Smid nu GF på porten.. de er ikke værd at bruge tid på, gensidigt selskab
>eller ej

Jamen checkken...!

Fly

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-09 15:00

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Jamen checkken...!

Hvorfor skal de tjene renter på mine penge?? Hvorfor ikke bare den rigtige
pris fra starten. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-08-09 15:27

> Jamen checkken...!

....og min bare røv - begge er lige uinteressante ;)

Checken er blot et udtryk for at man i et år har betalt for meget

Fra : Tom

Dato : 06-08-09 16:20

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bilen må ikke ha mere end 180 HK og veje over 1400 Kg
>
> Står mest og overvejer en BMW 320d fra en af disse forhandlere:

auuuuuu, opdager at både engelske og tyske forum er FULDE af beretninger om
defekte turboladere som tager motoren med på 320d'eren. Ja så ved jeg snart
ikke mere.
Fik dog accept fra GF til også at gå over 180 HK, hmm måske skulle jeg
overveje en 320i 6 benet selv om den ikke kører ret langt på literen.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-08-09 16:39

On Thu, 6 Aug 2009 17:20:01 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>Fik dog accept fra GF til også at gå over 180 HK, hmm måske skulle jeg
>overveje en 320i 6 benet selv om den ikke kører ret langt på literen.

Hvad er "ikke ret langt" for dig? Hvis du vil have en sparegris, så skal
du nok vælge en brormnd til jeres, er det en Aygo? Nå den bette i hvert
fald. Så får du Freude am Sparen, aber nicht am Fahren.

Fly

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-08-09 20:15

Hej!

Fly Christensen wrote:

> Hvad er "ikke ret langt" for dig? Hvis du vil have en sparegris, så skal
> du nok vælge en brormnd til jeres, er det en Aygo? Nå den bette i hvert
> fald. Så får du Freude am Sparen, aber nicht am Fahren.

Enig. Personligt tror jeg slet ikke Tom er klar til en BMW. Eller
rettere, han er ovre dét punkt hvor der skal være køreglæde og nu drejer
det sig kun om at det skal være billigt. Jeg vil foreslå en Suzuki Alto
1.0 uden aircon. Rummelig og rimelig kvik i bymiljø!

Så ja, BMW er _helt_ forkert til ham. Især de 6 benede bensinmotorer.
Dem med den herlige lyd. Og de fantastiske køreegenskaber :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-09 17:12

> Fik dog accept fra GF til også at gå over 180 HK, hmm måske skulle jeg
> overveje en 320i 6 benet selv om den ikke kører ret langt på literen.

Har du overvejet sådan én:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-T-Linear-4d_ID252901031.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-T-Sport-Sedan-4d_ID195402151.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-T-Linear-4d_ID355504208.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-T-Sport-Expression-4d_ID211600380.htm

Og selvom du ikke har overvejet dem, så skylder du at prøve en, før du
afskriver den! Har en bekendt som skiftede fra en 3-serie Bimmer (nr. 3).
Han køber en 9-3 igen næste gang. Siger at den er mere støjsvag end Bimmeren
var, ligesom de er bedre udstyret.

De kører ved pæn kørsel langt på literen (men altid over 10 km/l). Og vælger
man en med "original" Hirsch tuning, får du 192 Hk og et fedt moment.

Denne er rigtig årgang, pris, km og udstyr (fedt interiør+Hirsch+fede
fælge):
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-t-Sport-Sedan-Expression-4d_ID211600417.htm

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 06-08-09 18:30

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Har taget kørekort i SAAB og mine forældre har begge haft en hver, så har
kørt masser af Km i forskellige SAAB.
Jeg har to ting vedr. SAAB, jeg har umådelig svært ved at acceptere deres
instrumentbrædt som ligger uendelig langt fra min smag. Næste er at jeg er
bange for om SAAB overlever som fabrik og derfor kan det give problemer med
reservedele om nogle år. Jeg tror ikke på at SAAB holder længe før de nye
investorer kaster håndklædet i ringen.
Men SAAB Aero kan jeg godt lide udvendig.

> [...]
> Han køber en 9-3 igen næste gang. Siger at den er mere støjsvag end
> Bimmeren var, ligesom de er bedre udstyret.

Tror også at SAAB på mange måder er en rigtig god bil, men igen frygter jeg
om der er noget der hedder SAAB om bare få år.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-09 18:46

> [...]
> med reservedele om nogle år. Jeg tror ikke på at SAAB holder længe før de
> nye investorer kaster håndklædet i ringen.

Your loss. )

Fabrikken kører faktisk med break-even, som det er p.t. Og med de modeller,
og de planer de har, så findes Saab også om 10 år. Køb evt. det nyeste
svenske Auto, Motor & Sport. Hér står meget mere om fremtiden.

Derudover, så er der så mange Saab'er på de svenske veje, og der er så store
svenske underleverandører (+oem), at der fortsat vil kunne købes dele rigtig
mange år frem i tiden. Heck, selv 30 - 40 år gamle 99'ere kan du stadig købe
dele til..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 06-08-09 19:24

> Denne er rigtig årgang, pris, km og udstyr (fedt interiør+Hirsch+fede
> fælge):
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Saab-9-3-1,8-t-Sport-Sedan-Expression-4d_ID211600417.htm

Der mangler klimaanlæg og et anstændigt anlæg til musikken - men absolut en
lækker og stærkt undervurderet slæde. Lige dén der, trænger dog gevaldigt
til at få justeret håndbremsen

De nyere 9-3SS "lider" forøvrigt heller ikke af det enorme instrumentbord,
som tidligere tiders Saab - det har jeg nu heller aldrig været vild med.

/Brian

Fra : Kasper Hansen

Dato : 06-08-09 19:15

> auuuuuu, opdager at både engelske og tyske forum er FULDE af beretninger
> om defekte turboladere som tager motoren med på 320d'eren. Ja så ved jeg
> snart ikke mere.

Efter sigende holder de sjældent over 100.000 km - det var i hvert fald det
jeg læste i et engelsk BMW blad.

> Fik dog accept fra GF til også at gå over 180 HK, hmm måske skulle jeg
> overveje en 320i 6 benet selv om den ikke kører ret langt på literen.

Nu kender jeg ikke så meget til økonomien i en 320i'er... Men min 330xi kan
sagtens køre over 10 km/l på motorvej med 130-140km/t - og det er med
pløreturbine og permanent 4x4 (og alt elektrisk tændt). Det er jeg vældigt
tilfreds med. Ved bykørsel er den knap så økonomisk - måske 7km/l. Til
gengæld er motoren bundsolid og er blevet rost til skyerne igennem tiderne
(det gælder vel alle BMW's række 6'ere).

/Kasper Hansen

Fra : Tom

Dato : 06-08-09 19:46

> [...]
> hvis jeg ikke får besluttet mig. Vil derfor gerne ha lidt mod- og medspil

Så er drømmebilen fundet, men nogen med stor indsigt i afgifter, som kan
sige hvad den løber op i hos Skat?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=113095134&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&ambitCountry=DE&zipcode=24&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Den tyske pris ser fornuftig nu og den har lige det udstyr jeg søger, dog
mangler jydekrogen, men måske kunne man lokke sælger til at montere dette?

Selv får jeg afgiften til 130.000 kr men er det helt ude af hampen?

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-09 19:51

> Så er drømmebilen fundet, men nogen med stor indsigt i afgifter, som kan
> sige hvad den løber op i hos Skat?
>
> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?

I mine øjne en keeeeeedelig bil - ude som inde. Men så'n er vi jo heldigvis
så forskellige.
Radioen skal vel forhåbentlig flåes ud og smides i havnen?

Træk kan vel købes til en fornuftig pris? En go' idé med at få det gjort i
Tyskland. Og da du alligevel skal forhandle om prisen, kan næste service og
et træk jo indgå i forhandlingerne.
Få det monteret EFTER afgiftsbetaling, så påvirker dét jo da ikke afgiften.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-08-09 11:47

Hej!

Henrik B. wrote:
> I mine øjne en keeeeeedelig bil - ude som inde. Men så'n er vi jo
> heldigvis så forskellige.

Det er ikke en Saab, enig ;)

> Radioen skal vel forhåbentlig flåes ud og smides i havnen?

Ja, det ser sgu ikke for smart ud :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som mener, at Tom er for chicken til at svare på
mit andet indlæg;))

Fra : Kasper Hansen

Dato : 06-08-09 21:17

> Den tyske pris ser fornuftig nu og den har lige det udstyr jeg søger, dog
> mangler jydekrogen, men måske kunne man lokke sælger til at montere dette?

Jeg vil mene at 10.000 EUR er for dyrt... Til den pris kan du få en 330 med
langt mere udstyr. Du bør som minimum have fuld læderstue, gerne med
el-sæder og navi til den pris.
Hvordan kan det være at du ikke kigger på en 520i eller 525i i stedet? De er
noget mere støjsvage og komfortable og skulle ifølge min mekaniker (BMW
entusiast) være noget mere fejlfri. Desuden er standardudstyret i 5-serien
jo noget højere, og prisen er formentligt den samme.

Et par eksempler:
http://kortlink.dk/6ugm
http://kortlink.dk/6ugn
http://kortlink.dk/6ugp

Og så lige en joker, som måske ikke helt var det du havde i tankerne:
http://www.mct-cars.be/mct388/viewcar/Volvo_S60_2_4_D5_163_PK.html

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 07-08-09 06:58

"Kasper Hansen" <kasper@pleasedelete_postmand.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan kan det være at du ikke kigger på en 520i eller 525i i stedet?

Helt enig - 500-serien kører i den årgang bedre end 300-serien. Vi havde en
530d og 328i på samme tid og kunne måle forskellene...

Fra : Kasper Hansen

Dato : 07-08-09 07:50

> Helt enig - 500-serien kører i den årgang bedre end 300-serien. Vi havde
> en 530d og 328i på samme tid og kunne måle forskellene...

Uden at det helt kan sammenlignes havde jeg en E90 320d først og skiftede
efterfølgende til den nuværende E46 330'er. E90'eren var betydeligt mere
komfortabel og støjsvag. Der er betydeligt vindstøj i E46'eren til
sammenligning. Motorstøj er ingen problem - 330'eren tager svjh. 2.500
omdrejninger ved 140, og det kan slet ikke høres.

/Kasper Hansen

Fra : Tom

Dato : 07-08-09 14:54

"Kasper Hansen" <kasper@pleasedelete_postmand.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammenligning. Motorstøj er ingen problem - 330'eren tager svjh. 2.500
> omdrejninger ved 140, og det kan slet ikke høres.

Jeg anerkender at 5 serien er større, bedre, men jeg KAN bare ikke venne mig
til designet, som ikke falder i min smag. Derfor vil jeg ikke op i denne
serie, det går ikke når jeg ikke kan lide designet.

Nu kommer jeg heller ikke fra nogen luksus, mondeo mk2 er både lille, har
vejstøj og vindstøj og motoren er ikke behagelig når man er over 140 Km/t,
så tror alligevel at 3 serien vil være en forskel i forhold til de usle kår
jeg kommer fra

Har prøvet at sætte mig meget dybere ind i problemet med de ødelagte motorer
på dieselversionerne og fundet frem til at dusinvis af 320d ejere har
oplevet motorhavari, men at det slet ikke var turbo'en men derimod nogle
swirl flaps som knækker af og ryger direkte ind i cylindrene og ødelægger
motoren. De fleste ejere vælger at afmontere disse flaps
http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf
Så nu er diesel alligevel ikke udelukket.

Nå, men må lede videre og ringe rundt til forhandlere og se hvad vi kan
finde ud af. Synes bare at det er svært at få mere end 10.000 Kr i afslag ~
5%, det er ikke meget IMHO.

--
Tom

Fra : Karsten

Dato : 09-08-09 13:00

> [...]
>mangler jydekrogen, men måske kunne man lokke sælger til at montere dette?
>
>Selv får jeg afgiften til 130.000 kr men er det helt ude af hampen?

hej - jeg spurgte en "BMW mand" der importerer en del selv, og han
mente den ville ende op i ca. 180.000,- alt incl.
*uden garanti*
mvh. Karsten

Fra : Tom

Dato : 09-08-09 17:24

"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> hej - jeg spurgte en "BMW mand" der importerer en del selv, og han
> mente den ville ende op i ca. 180.000,- alt incl.
> *uden garanti*

øv, nu er det for sent, har lige købt en "bmw320d150hksølv" til alt for
mange penge

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-08-09 17:28

> "Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> øv, nu er det for sent, har lige købt en "bmw320d150hksølv" til alt for
> [...]

Eeeej - øv da

Tillykke med det fine køretøj - er VILDT misundelig

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Mogens

Dato : 09-08-09 19:10

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i meddelelsen

> Tillykke med det fine køretøj

Tillykke med _handlen_

>- er VILDT misundelig

Jeg synes, det er synd, at Tom som bil-entusiast ikke får en entusiastisk
bil (eller blot en anelse speciel eller med den rette motor), men blot en
stangvare...

Fra : Brian

Dato : 09-08-09 19:42

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> øv, nu er det for sent, har lige købt en "bmw320d150hksølv" til alt for
> mange penge

Tillykke med vognen

Har sådan en grønthandlervogn så blåt lys i sprinklerdyserne ab fabrik,
eller skal du omkring T-Hansen endnu en gang ?

/Brian

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 09:08

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Tillykke med vognen

takker

> Har sådan en grønthandlervogn så blåt lys i sprinklerdyserne ab fabrik,
> eller skal du omkring T-Hansen endnu en gang ?

nej da, den alder er jeg kommet ud af
men der skal 100% sikkert ændres ved den skrabede udstyrspakke som bilen
har.
Har ting som bare SKAL eftermonteres og ting som står på ønskelisten.
Det er for latterligt at en bil der har kostet ½ million kr, fra ny, kun har
kassetteafspiller GEEE tror ikke engang jeg ejer et eneste bånd mere.
Utroligt at nogen bilfabrik stadig vil være bekendt at smide en
kassetteafspiller i en bil.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-09 09:44

Tom skrev:

> Det er for latterligt at en bil der har kostet ½ million kr, fra ny,
> kun har kassetteafspiller

Måske på grund af afgiften?

Har osse kassette samt en veksler i bagagerummet.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 11:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Måske på grund af afgiften?

jow jow, meeeeen en CDDDDD afspiller er jo også 20 år gammel teknologi, så
jeg kunne forstå at afgifterne var et problem hvis det var en MP3 afspiller
eller lign.
Tyskerne er godt nok ikke fremme i skoene med elektronik. Jeg ville bare
foretrække originalt fra BMW, da en uoriginal ikke ser særlig godt ud.

> Har osse kassette samt en veksler i bagagerummet.
Købte også en radio med 6 CD veksler til min mondeo (dobbelt højde), men
hvor man bare korser sig. 120 sange, så har man hørt det hele, på en lille
USB stik kan man ha flere tusinde og den er billigere at fremstille end en
mekanisk CD veksler.

Utroligt at bilfabrikkerne ikke får fingeren ud og får lavet noget udstyr
til eftermontering, men det er som om de ikke gider bruge tid på "after
sales" markedet.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-09 11:44

Tom skrev:

> Jeg ville
> bare foretrække originalt fra BMW, da en uoriginal ikke ser særlig
> godt ud.

Samme hér - kører med originalmontering

> [...]
> men hvor man bare korser sig. 120 sange, så har man hørt det hele, på
> en lille USB stik kan man ha flere tusinde og den er billigere at

Bruger aldrig min

Alle radioer hér er tunet ind på NDR1 Welle Nord - de dækker rigeligt mit
behov

> Utroligt at bilfabrikkerne ikke får fingeren ud og får lavet noget
> udstyr til eftermontering, men det er som om de ikke gider bruge tid
> på "after sales" markedet.

I Tyskland er det nok nemmere at sælge en komplet ny bil
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 12:17

> Alle radioer hér er tunet ind på NDR1 Welle Nord - de dækker rigeligt mit
> behov

Jeg må indrømme at min radio står på 95.1 MHz det meste af tiden....hold
kæææææft hvor jeg er blevet gammel
(vil ikke fortælle i et åbent forrum hvilken station dette er)

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-09 12:23

Tom skrev:

> Jeg må indrømme at min radio står på 95.1 MHz det meste af
> tiden....hold kæææææft hvor jeg er blevet gammel
> (vil ikke fortælle i et åbent forrum hvilken station dette er)

Så må vi jo søge

Ville heller ikke selv have lyttet til "Ein knallrothes Gummiboot" eller
Roland Kaiser da jeg var 20
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-08-09 16:41

On Mon, 10 Aug 2009 13:17:17 +0200, "Tom" <tom@dr.dk> wrote:

> [...]
>kæææææft hvor jeg er blevet gammel
>(vil ikke fortælle i et åbent forrum hvilken station dette er)

Skal vi gætte på, det er en aflægger af den jeg lytter til på 96.5
)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-09 22:34

Ivan Madsen skrev:

> Skal vi gætte på, det er en aflægger af den jeg lytter til på 96.5
> )

Jeg kan godt røbe der er tale om P1
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian

Dato : 10-08-09 10:36

"Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> nej da, den alder er jeg kommet ud af

Glæder mig

> men der skal 100% sikkert ændres ved den skrabede udstyrspakke som bilen
> har.

Hmm - gik du pludselig efter en nyere bil med mindre kilometer, end dem du
startede med at linke til, siden udstyret forsvandt ?

> Har ting som bare SKAL eftermonteres og ting som står på ønskelisten.

Spændende - jeg har en bekendt der har eftermonteret en del i hans E46. Det
virker til at være en overkommelig opgave, og det er jo relativt nemt at
finde grejerne på eBay.

> [...]
> har kassetteafspiller GEEE tror ikke engang jeg ejer et eneste bånd mere.
> Utroligt at nogen bilfabrik stadig vil være bekendt at smide en

BMW lever vist meget efter devicen, at hver bil er konfigureret efter købers
ønske. Den oprindelige køber, havde åbenbart ingen CD'er

/Brian

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 11:01

> Hmm - gik du pludselig efter en nyere bil med mindre kilometer, end dem du
> startede med at linke til, siden udstyret forsvandt ?

Den ene blev solgt for næsen af mig og den anden passede mig ikke i farven,
så det blev en helt 3. BMW som man vist ikke engang kan finde nogen steder
mere.
Den har ikke gået så mange Km, men derimod mangler den en del udstyr. Jeg
tror dog det bliver billigere for mig, bare at købe det hjem fra ebay, end
at finde en bil der har det i forvejen. Forhandlere tror åbenbart at det
koster en arm, hvilket det ikke gør på ebay.

> BMW lever vist meget efter devicen, at hver bil er konfigureret efter
> købers ønske. Den oprindelige køber, havde åbenbart ingen CD'er

Har jeg heller ikke, de 20 sange som kan være på en CD er også totalt
utilfredsstillende, jeg sidder og undrer mig over at BMW ikke har bare lavet
et par stikindgange til SD og USB kort hvor man kan komme med sin MP3'ere,
men det kommer nok først om 10 år når resten af verden er kommet til noget
helt andet

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-08-09 15:24

Også tillykke her fra Augustenborg

Nu var det jo ellers så behageligt nemt at kende den gamle Mondeo - både på
parkeringspladsen, og rundt omkring på øen...

Hvordan gik det med forsikringssagen - måtte du slås ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 15:53

> Også tillykke her fra Augustenborg
>
> Nu var det jo ellers så behageligt nemt at kende den gamle Mondeo - både
> på parkeringspladsen, og rundt omkring på øen...

Jep den var/er rimelig unik

> Hvordan gik det med forsikringssagen - måtte du slås ?
Det gik meget godt, fik næsten det jeg havde sat næsen op efter, men det er
også let at prissætte efter internettet har gjort danmark så lille og
priserne i landet så synlige

Men den ophugger eller værksted som køber bilen, får godt nok mange gode
stumper. Der var ALT fra en ST200 pånær motoren og tromlebremserne, hver en
detalje lige fra cromhåndtag til recaro-læderstue. For en som har en mk2 har
det alligevel en pæn værdi

--
Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-08-09 16:47

On Mon, 10 Aug 2009 16:52:57 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>detalje lige fra cromhåndtag til recaro-læderstue. For en som har en mk2 har

Han får vel gavn af alt, der ikke er af metal )

Glemte vist et stort tillykke med nyerhvervelsen. Jeg venter i
spænding på, hvornår den ligner en M3

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 18:04

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han får vel gavn af alt, der ikke er af metal )

Ja det er der vist ikke ret meget mere af om overhovedet noget

> Glemte vist et stort tillykke med nyerhvervelsen. Jeg venter i
> spænding på, hvornår den ligner en M3

Tak, nej tror ikke jeg skal ha sportspakken på bilen, men ting skal der
ændres

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-08-09 18:39

> Tak, nej tror ikke jeg skal ha sportspakken på bilen, men ting skal der
> ændres

Den skal velsagtens ligne en ST200 ?
Med lit hjemmesløjd kan alting lade sig gøre...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 15:22

Tom skriver:

> øv, nu er det for sent, har lige købt en "bmw320d150hksølv" til alt for
> mange penge

Der gratuleres herfra.

Det er et fint stykke køretøj.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 15:47

> Tom skriver:

Hvor hurtig er sådan een fra 0-100 ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 15:54

">>Eque<<" skriver:

> Hvor hurtig er sådan een fra 0-100 ?

Det skal du ikke spørge mig om.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 16:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
>">>Eque<<" skriver:

> Det skal du ikke spørge mig om.

Ku' jeg da ved Gud heller aldrig drømme om.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 17:36

">>Eque<<" skriver:

> Ku' jeg da ved Gud heller aldrig drømme om.

Hvorfor gør du det så?

Du stillede spørgsmålet i et svar til mit indlæg.

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:14

>">>Eque<<" skriver:

> Hvorfor gør du det så?
>
> Du stillede spørgsmålet i et svar til mit indlæg.

måske var jeg røget i et killfilter

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 18:15

Tom skriver:

> måske var jeg røget i et killfilter

Pas, hvis du er i killefiltret, hvorfor skulle han så spørge dig om
noget?

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:17

> Tom skriver:

> Pas, hvis du er i killefiltret, hvorfor skulle han så spørge dig om
> noget?

han kan kun læse hvad jeg skriver når du citerer min tekst?

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 18:19

Tom skriver:

> han kan kun læse hvad jeg skriver når du citerer min tekst?

Jo, men er du i filtret er det vel fordi han ikke _vil_ læse det du
skriver. Ellers kan han jo lige så godt hivedig op af filtret igen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 19:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Tom skriver:

> Pas, hvis du er i killefiltret, hvorfor skulle han så spørge dig om
> noget?

Nå da.
Man har omsider indset, det var
Tom jeg spurgte om noget...

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 19:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
>">>Eque<<" skriver:

> Hvorfor gør du det så?
>
> Du stillede spørgsmålet i et svar til mit indlæg.

I indlægget stod der sågar Tom
og et kolon, hvilket fortæller,
at Tom skriver noget, som jeg så
stiller et spørgsmål til.
At du dermed får ejerfornemmelser
gør ikke, at spørgsmålet dermed er
minded på dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:23

">>Eque<<" skriver:

> I indlægget stod der sågar Tom
> og et kolon, hvilket fortæller,
> at Tom skriver noget, som jeg så
> stiller et spørgsmål til.

Nej, da der er et > foran fortæller det at du citerer noget i mit
indlæg.

Er det fordi du er dum at du ikke kan finde ud af at trykke "besvar" på
Toms indlæg?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 21:35

>">>Eque<<" skriver:

> Nej, da der er et > foran fortæller det at du citerer noget i mit
> indlæg.

Indlægget var så entydigt som overhovedet muligt.
Der var INTET at være i tvivl om, hvem jeg kommunikerede med.
Dit ævl var behændigt skåret VÆK.

> Er det fordi du er dum at du ikke kan finde ud af at trykke "besvar" på
> Toms indlæg?

Jeg er behændig.
Du er dum og har så ringe et liv, du er NØDT
til at hænge dig i peditesser..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:48

">>Eque<<" skriver:

> Dit ævl var behændigt skåret VÆK.

Hvorfor bruge tid på at skære væk af det jeg skrev, når du bare kunne
have svaret direkte på Toms indlæg?

For øvrigt gratulerede jeg Tom med hans køretøj i det du slettede. Er
det ævl at lykønske nogen med en bil?

> Jeg er behændig.

ROFL, har du drukket for meget TAC 2000 igen?

> Du er dum og har så ringe et liv, du er NØDT
> til at hænge dig i peditesser..

Gaaaab, kom nu, det kan du da gøre bedre kan du ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:00

> Hvorfor bruge tid på at skære væk af det jeg skrev, når du bare kunne
> have svaret direkte på Toms indlæg?

Fordi jeg ville ha' skrevet noget mer' og andet,
men resultatet blev det jeg sendte afsted.

> For øvrigt gratulerede jeg Tom med hans køretøj i det du slettede. Er
> det ævl at lykønske nogen med en bil?

Når det kommer fra dig ved man
det som regel ikke er velment.

> ROFL, har du drukket for meget TAC 2000 igen?

Ikke jeg, men motor, gearkasse og diff.
står pt. og nyder godt af en utrolig stærk smørefilm
som er ALT andet overlegent. Og som jeg har skrevet
før, så kan du selv gøre forsøge, hvis du løber ind i
een af DancoOils forhandlere som medbringer testapparatur.
http://www.erhvervsbladet.dk/virksomheder/olietest-virker-overbevisende
Men du tør ikke og kommer helt sikkert nu med en masse ævl på
vanlig Klaus D-vis.

> Gaaaab, kom nu, det kan du da gøre bedre kan du ikke?

Jo.
Sagt med andre ord, så er det mangel på intelligens,
hvis du var det mindste i tvivl om, hvem jeg kommunikerede med.
Men det ved vi jo begge godt...

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:11

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> [...]
> før, så kan du selv gøre forsøge, hvis du løber ind i
> een af DancoOils forhandlere som medbringer testapparatur.

Dén opsætning er svindel og humbuk! Den har intet med smøreoliens funktion
at gøre. Men den er go' til at narre de godtroende på stribe. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:20

> Dén opsætning er svindel og humbuk! Den har intet med smøreoliens funktion
> at gøre. Men den er go' til at narre de godtroende på stribe. )

Den er såre simpel og ganske enkelt.

Det handler om at holde metal fra metal,
og INGEN motorolie kan klare dette
i særlig lang tid. Alene.
Derfor Tec2000.
Det viser testopstillingen hvor der i den
grad gnides metal mod metal. Dên effekt
vil også gavne i både motor, gearkasse
og differentialet.

Men du har ret i, en olie i sig selv
har flere opgaver, sikkert derfor
den ofte har nok at se til og man
kan sætte spørgsmåltegn ved
dens vigtigste egenskab, at smøre.,o)

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:25

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Den er såre simpel og ganske enkelt.
>
> Det handler om at holde metal fra metal,
> og INGEN motorolie kan klare dette
> i særlig lang tid. Alene.

Nej, for det er ikke dét motorolie skal i en motor. Husk på at der er
forskel på tryksmøring og glidesmøring.

> Det viser testopstillingen hvor der i den
> grad gnides metal mod metal. Dên effekt
> vil også gavne i både motor, gearkasse
> og differentialet.

Det TEC2000 gør, er at fylde din motor med zinkaflejringer. TEC2000 er
ganske enkelt en gennemsnitlig smøreolie, tilsat en stor mængde zink - mere
end der er i alm. smøreolie.

> Men du har ret i, en olie i sig selv
> har flere opgaver, sikkert derfor
> den ofte har nok at se til og man
> kan sætte spørgsmåltegn ved
> dens vigtigste egenskab, at smøre.,o)

Sjovt som motorer som "lever" hele livet på en alm. smøreolie, kan kører
500.000+ km....
Har du nogensinde stillet dig det spørgsmål, hvordan det kan være at alm.
motorolie ikke kan det som testopstillingen kan? Kan det måske have en
årsag? Hvis det vitterlig var verdens syvende vidunder, var TEC2000 og Abcon
forlængst opkøbt af de store olieselskaber...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 16:45

> Nej, for det er ikke dét motorolie skal i en motor.

En olie skal primært smøre.

> Det TEC2000 gør, er at fylde din motor med zinkaflejringer. TEC2000 er
> ganske enkelt en gennemsnitlig smøreolie, tilsat en stor mængde zink -
> mere end der er i alm. smøreolie.

Der findes ikke faste partikler i Tec 2000 og derfor hverken zink, bly,
teflon eller lignende.

> Sjovt som motorer som "lever" hele livet på en alm. smøreolie, kan kører
> 500.000+ km....

Denne motor har måske kunnet køre 1.000.000 hvis den
havde fået Tec2000 fra start....

> Har du nogensinde stillet dig det spørgsmål, hvordan det kan være at alm.
> motorolie ikke kan det som testopstillingen kan ?

Jeg fandt ud af, de fleste selv dyrere olier,
ikke formår at holde metal fra metal. Testen viste iøvrigt,
at WD40 er endnu ringere, hvilket ikke undrer, men sætter
en alm. olie lidt i perspektiv når vi snakker oliefilmens evne
til at være effektiv under langvarig belastning. Alm. dyr
fuldsyntetisk olie kunne kun hindre rivninger i opstillingen
i ganske få sekunder længere end WD40, som i smøresammenhænge
må betegnes 'avanceret vand'...

> Hvis det vitterlig var verdens syvende vidunder, var TEC2000 og Abcon
> forlængst opkøbt af de store olieselskaber.

De store selskaber burde istedet påvise hvis de kunne, der ingen effekt
er...
Nicheproducenter har iøvrigt sjældent påvirket masseproducenterne.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 16:57

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> En olie skal primært smøre.

Ja, men der er forskel på glidesmøring og tryksmøring...

> Der findes ikke faste partikler i Tec 2000 og derfor hverken zink, bly,
> teflon eller lignende.

Lad nu være med at lege kemiingeniør, hvis du ikke ved noget om det. Zink'en
er en del af den kemiske sammensætning - ligesom den iøvrigt er i stort set
al motorsmøreolie...

> Denne motor har måske kunnet køre 1.000.000 hvis den
> havde fået Tec2000 fra start....

Ja, eller 1.000.000.000 km? Når nu andre motorer kan runde 1 mio km. på alm.
smøreolie...

> [...]
> fuldsyntetisk olie kunne kun hindre rivninger i opstillingen
> i ganske få sekunder længere end WD40, som i smøresammenhænge

Ja, i TEC2000 testopstillingen, som jeg allerede har fortalt hvad jeg mener
om, da den intet har at gøre med det, som foregår i en bilmotor...

> De store selskaber burde istedet påvise hvis de kunne, der ingen effekt
> er...

Det gør de jo netop ved IKKE at lave en smøreoliesammensætning som i
TEC2000. Hvis det vitterlig havde den påståede effekt, ville "de store"
forlængst have købt og analyseret TEC2000, og lavet lign. sammensætninger.
Der er rent faktisk ikke noget avanceret ved TEC2000 - det er blot tilsat
lidt hokus-pokus.. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 17:25

>">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Ja

Godt. Særdeles essentielt i både
motor, gearkasse og differentiale.
Det handler om en bærefilm som
hindrer metal-mod-metal.

> Lad nu være med at lege kemiingeniør, hvis du ikke ved noget om det.
> Zink'en er en del af den kemiske sammensætning - ligesom den iøvrigt er i
> stort set al motorsmøreolie...

Ovenstående er faktisk et citat fra firmaet selv...

> Ja, eller 1.000.000.000 km? Når nu andre motorer kan runde 1 mio km. på
> alm. smøreolie...

...så kunne andre Tec-motorer måske ha' rundet 1.5 mio km...

> Ja, i TEC2000 testopstillingen, som jeg allerede har fortalt hvad jeg
> mener om, da den intet har at gøre med det, som foregår i en bilmotor...

I enhver bilmotor sker der rivninger, hvis der ikke er olie.
Anvendes en dårlig olie med utilstrækkelig evne til at
holde metal fra metal, sker det også.
Derfor gælder det om at ha' en oliefilm som
holder og kan tåle ekstrem belastning uden
rivning opstår. Det kan WD40 i få sekunder,
kostbar motorolie i flere sekunder, men rivninger
opstår hvilket kun kan betyde, oliefilmens beskyttende
egenskab er begrænset.

> Hvis det vitterlig havde den påståede effekt, ville "de store" forlængst
> have købt og analyseret TEC2000, og lavet lign. sammensætninger.

De tør ikke.
Det er netop de 'store' oliefirmaers olier som anvendes
i testopstillingen, og bærefilmen er ikke noget at skrive hjem om.

> Der er rent faktisk ikke noget avanceret ved TEC2000 - det er blot tilsat
> lidt hokus-pokus.. )

Kan du ikke komme det nærmere ?
Der er jo hverken zink eller andet 'trivia' blandet i...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 18:43

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Godt. Særdeles essentielt i både
> motor, gearkasse og differentiale.
> Det handler om en bærefilm som
> hindrer metal-mod-metal.

Ja, men der er kæmpe forskel på en motor og så gear og diff..!

> Ovenstående er faktisk et citat fra firmaet selv...

Henvisning?

> [...]
> kostbar motorolie i flere sekunder, men rivninger
> opstår hvilket kun kan betyde, oliefilmens beskyttende

Ja, i testopstillingen, som jeg nu for 20. gang (ca.) forsøger at forklare
dig, ikke har det fjerneste at gøre med, hvordan tingene foregår i en
bilmotor. Din simplificering af tingene er netop det TEC2000 forsøger at
opnå hos folk, for at sælge deres mumbo-jumbo...

> De tør ikke.

*ROFL* Tag dig nu sammen mand!

> Det er netop de 'store' oliefirmaers olier som anvendes
> i testopstillingen, og bærefilmen er ikke noget at skrive hjem om.

Nej, motorsmøreolie er ikke beregnet til gearkasser, diff. og lign.

> Kan du ikke komme det nærmere ?

Ér sket i den anden tråd.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:16

>">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Ja, men der er kæmpe forskel på en motor og så gear og diff..!

Det er ligegyldigt.
Tec2000 holder metaldele adskildte, og det uanset
de smørende principper...
Hvis ikke en oliefilm var nødvendig, så hældte man
vel nærmest bare vand i motoren...
Du synes ikke helt afvisende over for, at Tec2000
(også) havde en gavnlig effekt på min gearkasse..

> Henvisning?

Årsagen til jeg ikke fortsatte i går aftes var blot den,
jeg mailede til firmaet for at få bekræftet "på skrift",
at der ikke er zink eller andre 'faste partikler' i Tec2000....
Jeg har mine kilder i orden og min dokumentation.
Modsat DIG og Kludder...

> Ja, i testopstillingen, som jeg nu for 20. gang (ca.) forsøger at forklare
> dig, ikke har det fjerneste at gøre med, hvordan tingene foregår i en
> bilmotor.

Det er FLØJTENDE ligegyldigt !
Det er særdeles hørbart, når en oliefilm
mangles, og motoren 'river' i metallet...
Derfor anvendes Tec2000 i tungt industri
netop fordi det løfter margin højere end hvad
du opnår med alm. olie.
Har du et problem med dêt, så bør du
ta' kontakt til de professionelle som bruger
produktet dagligt og oplever ekstreme forbedringer
end hvad de tidligere har kunnet opnå/byde materiellet.

> Din simplificering af tingene er netop det TEC2000 forsøger at opnå hos
> folk, for at sælge deres mumbo-jumbo...

Det er netop fordelen med Tec2000. Et avanceret raffineret
produkt som virker HELT enkelt.

> *ROFL* Tag dig nu sammen mand!

HVIS de turde, så hvade de bortforklaret
det for mere end 20 år siden...

> Nej, motorsmøreolie er ikke beregnet til gearkasser, diff. og lign.

Såeh ?
Det er da ikke ukendt, at man netop anvender ganske
almindelig motorolie i en manuel gearkasse...eller
automatgearolie.

Hvad resultat kom du til derved ?
Og på hvilken baggrund ?

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 22:03

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Det er ligegyldigt.

Nej, der er forskel!

> Tec2000 holder metaldele adskildte, og det uanset
> de smørende principper...

Ja, som en hvilken som helst anden gennemsnitlig motorolie...

> Hvis ikke en oliefilm var nødvendig, så hældte man
> vel nærmest bare vand i motoren...

Du vrøvler...

> [...]
> at der ikke er zink eller andre 'faste partikler' i Tec2000....
> Jeg har mine kilder i orden og min dokumentation.

Jow, jow, selvfølgelig ja....
Læs nu op på din olieviden - og kontakt Mobil eller Castrol, og hør hvordan
de forklarer TEC2000.
Læs: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Og denne - læs specielt det en tidl. Ford motoringeniør skriver - du elsker
dem jo (næsten) lige så højt som TEC2000:
http://www.carbibles.com/additives.html

> Det er FLØJTENDE ligegyldigt !

Nope, for du kan ikke sammenligne den fidus-opstilling med det som foregår i
en motor..

> Derfor anvendes Tec2000 i tungt industri
> netop fordi det løfter margin højere end hvad
> du opnår med alm. olie.

Netop - i gear og diff.

> Har du et problem med dêt, så bør du
> ta' kontakt til de professionelle som bruger
> produktet dagligt og oplever ekstreme forbedringer
> end hvad de tidligere har kunnet opnå/byde materiellet.

Og du tager lige og kører 60.000 miles (~100.000 km) på et olieskift -
ligesom man gør med Northstar motoren i USA, kun med jævnlige filterskift.
Det bør jo ikke være et problem med TEC2000 i hovedet....undskyld,
bundkarret.

> Det er netop fordelen med Tec2000. Et avanceret raffineret
> produkt som virker HELT enkelt.

Igen, der er ikke en skid avanceret eller raffineret ved TEC2000...

Du er blevet tørret godt og grundig, og har nu kørt det hele alt for langt
ud, så den ikke længere kan reddes i land. Der er derfor du konsistent
simplificerer tingene, ligesom du kæmper med arme og ben, for din mening. Du
får lov at beholde den, mens jeg sammen med resten af NG'en vil læne mig
tilbage og småsmile af dine forsøg på at "redde" din (fejl)investering.
)

*EOD*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 22:04

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> jeg mailede til firmaet for at få bekræftet "på skrift",
> at der ikke er zink eller andre 'faste partikler' i Tec2000....
> Jeg har mine kilder i orden og min dokumentation.
> Modsat DIG og Kludder...

Zink er som en del af fosfor - ikke som partikler - 'fessor. Fat dog at det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 19:52

">>Eque<<" skriver:

> Ovenstående er faktisk et citat fra firmaet selv...

Det eneste firmaet skriver er:
"Produkterne er baseret på ren mineralsk baseolie. De indeholder ikke
faste partikler som f.eks. Teflon og blyforbindelser. Det er godt for
miljøet, men deres egentlige styrke er, at de danner en ekstrem stærk
smørefilm, så maskiner belastes mindre. De kan ganske enkelt køre i
længere tid uden pauser eller vedligeholdelse, " siger Poul Hassager og
henviser til, at olierne også klarer de ekstreme belastninger ved f.eks.
traktortræk og speedway.

Her står der intet om zink.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:16

> Her står der intet om zink.

Og ?
Jeg sendte en email og fik
svar retur på et par spørgsmål.
Og her blev zink nævnt som værende
en mangelvare i produktet...

Fra : Brian

Dato : 12-08-09 17:07

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> [...]
> fuldsyntetisk olie kunne kun hindre rivninger i opstillingen
> i ganske få sekunder længere end WD40, som i smøresammenhænge

At du overhovedet bringer WD40 ind i diskussion om smøreolie, viser at du
nok bør læse lidt op på lektien.

WD40 er ikke ment som havende smørende egenskaber. At der ganske kortvarigt
_er_ en smørende egenskab ved WD40, er noget helt andet.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 18:05

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> At du overhovedet bringer WD40 ind i diskussion om smøreolie, viser at du
> nok bør læse lidt op på lektien.

Såeh ?
WD40 var ikke tænkt som et alternativ til alm. motorolie.
Det var blot medbragt som en slags gimmick for at vise,
oliefilmen kun var lidt ringere med WD40 end alm.
motorolie ved 'rivtesten' i opstillingen.

> WD40 er ikke ment som havende smørende egenskaber. At der ganske
> kortvarigt _er_ en smørende egenskab ved WD40, er noget helt andet.

WD40 er bla. tiltænkt at smøre 'træge mekanismer'
og må dermed ha' en designet smørende egenskab..

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 18:38

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> WD40 er bla. tiltænkt at smøre 'træge mekanismer'
> og må dermed ha' en designet smørende egenskab..

WD er ikke et smøremiddel!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:16

>">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> WD er ikke et smøremiddel!

WD-40 er et vandfortrængningsprodukt. Deraf navnet.

Samtidig har det smørende egenskaber !
"Rustopløser, smøremiddel, kontaktspray, korrosionsbeskyttelse og renser i
et!"
Og ordet smøremiddel gir' sig selv !
Dermed ikke sagt, det er en motorolie....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:26

">>Eque<<" skriver:

> Fordi jeg ville ha' skrevet noget mer' og andet,
> men resultatet blev det jeg sendte afsted.

Altså ville du have skrevet mere, derfor besvarede du mit indlæg, frem
for Toms?

> Når det kommer fra dig ved man
> det som regel ikke er velment.

Tyv tror hver mand stjæler?

> Ikke jeg, men motor, gearkasse og diff.
> står pt. og nyder godt af en utrolig stærk smørefilm
> som er ALT andet overlegent.

Den isolerer virkeligt godt i dine hjerneceller også kan jeg forstå.

> Men du tør ikke og kommer helt sikkert nu med en masse ævl på
> vanlig Klaus D-vis.

Nej, det er slet ikke nødvendigt at modbevise den. Det er gjort mange
gange i denne gruppe.

> Sagt med andre ord, så er det mangel på intelligens,

Okay, det er det du fejler.......

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:38

>">>Eque<<" skriver:

> Altså ville du have skrevet mere, derfor besvarede du mit indlæg, frem
> for Toms?

Jeg genbrugte noget fra dit tidligere indlæg.
Der var intet at misforstå, med mindre man
mangler intelligens. Det beviste du igen
du mangler så tak for det.

> Tyv tror hver mand stjæler?

Man skal ikke regne med ret
meget af det dine lavfrekvente synapser
stykker sammen..

> Den isolerer virkeligt godt i dine hjerneceller også kan jeg forstå.

Ja. Nogle har jo mere end een...

> Nej, det er slet ikke nødvendigt at modbevise den. Det er gjort mange
> gange i denne gruppe.

Ja du har haft travlt men er ikke rigtigt
nået nogen steder...

> Okay, det er det du fejler.......

Som du skrev, kan du ikke gøre det bedre ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:40

">>Eque<<" skriver:

> Jeg genbrugte noget fra dit tidligere indlæg.

HVORFOR?

> Ja du har haft travlt men er ikke rigtigt
> nået nogen steder...

Nej, jeg har slet ikke modbevist det der TEC200 ævl.

> Som du skrev, kan du ikke gøre det bedre ??

Sagtens.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 16:45

>">>Eque<<" skriver:

> HVORFOR?

Du føler altså en form for ejerskab.,o)
Og endda med store typer.,o)
Går du op i'ed ?

> Nej, jeg har slet ikke modbevist det der TEC200 ævl.

Du kan ingenting.

> Sagtens.

Så kom igang makker..
Du er SÅ langt behind..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 18:30

">>Eque<<" skriver:

> Du føler altså en form for ejerskab.,o)

Næh, jeg er bare interesret i hvorfor du tykkede svar på mit indlæg, når
du nu ikke ville svare mig alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:16

>">>Eque<<" skriver:

> Næh, jeg er bare interesret i hvorfor du tykkede svar på mit indlæg, når
> du nu ikke ville svare mig alligevel.

Som nævnt, så var det minded på Tom.
Dit bras blev behændigt justeret bort
og kun den tomme skal stod tilbage...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 21:31

">>Eque<<" skriver:

> Som nævnt, så var det minded på Tom.

Hvorfor trykkede du så svar på mit indlæg?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:44

>">>Eque<<" skriver:

> Hvorfor trykkede du så svar på mit indlæg?

Jeg forventede vel et SVAR fra Tom
efter jeg har stillet ham et spørgsmål.
Ih hvor du prøver hehe..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 21:46

">>Eque<<" skriver:

> Jeg forventede vel et SVAR fra Tom
> efter jeg har stillet ham et spørgsmål.

Du spørger og svarer i øst og vest.

For meget TEC 200 på fingrene, eller i halsen?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 22:12

>">>Eque<<" skriver:

> Du spørger og svarer i øst og vest.

Såeh ?
Jeg var nødt til at sende indlægget
før Tom kunne se det, right ??
Eller er det noget du lige har forsøgt
afskaffet ??

> For meget TEC 200 på fingrene, eller i halsen?

Fornemmer (igen) du snart er kørt træt.
Sådan ser vi det jo gang på gang, at når
du ikke kan være med mere, så vander
du ud...Sådan er dêt.
.....det er over din sengetid. Ind og put.
Du kan ikke bidrage med mere.
Selv dit ævl kører i ring.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 22:52

">>Eque<<" skriver:

> Jeg var nødt til at sende indlægget
> før Tom kunne se det, right ??

Du var nødt til at svare mit indlæg før Tom kunne se det?

Hvorfor var det at du svarede på _mit_ og ikke _Toms_ indlæg?

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:41

>">>Eque<<" skriver:

> Du var nødt til at svare mit indlæg før Tom kunne se det?

Nej.
Jeg var nødt til at sende indlægget
før Tom kunne se det.
Desuden var dit ævl
behændigt justeret fra med
succes.

> Hvorfor var det at du svarede på _mit_ og ikke _Toms_ indlæg?

Dit ævl var behændigt justeret fra
med succes. Al henvendelse
i dêt indlæg var i dên grad
myntet på Tom og ikke dig.
Jeg anvendte din skal, indholdet
var dog personligt til Tom.
Desuden svarede jeg ikke på noget.
Jeg spurgte Tom om noget...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-08-09 17:44

">>Eque<<" skriver:

> Dit ævl var behændigt justeret fra
> med succes. Al henvendelse
> i dêt indlæg var i dên grad
> myntet på Tom og ikke dig.
> Jeg anvendte din skal, indholdet
> var dog personligt til Tom.
> Desuden svarede jeg ikke på noget.
> Jeg spurgte Tom om noget...

Fuck mand du er ringe til at skrive udenom.

Svar dog på mit spørgsmål!

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:47

>">>Eque<<" skriver:

> Fuck mand du er ringe til at skrive udenom.
>
> Svar dog på mit spørgsmål!

Sur sur sur, lille bi omkring.
TaberKlud.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-08-09 17:49

">>Eque<<" skriver:

> Sur sur sur, lille bi omkring.

Næh, jeg morer mig blot over at du opfører dig så tåbeligt og ike engang
kan svare på et simpelt spørgsmål

> TaberKlud.

Ja, det var så din signatur, min kommer herunder.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 19:21

> Næh, jeg morer mig blot

"Ei blot til Lyst, inskription over Det Kgl. Teaters gamle scene. I det
tidligere komediehus fra 1748 stod oprindelig en latinsk indskrift, som
formente alt hæsligt adgang til huset."

> over at du opfører dig så tåbeligt

Det er ikke tåbeligt for mig, ikke
at redegøre mine spørgsmål for mindrebemidlede.

> og ike engang
> kan svare på et simpelt spørgsmål

Der var ikke kød på spørgsmålet
så du må gnave ben andetsteds.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-08-09 22:08

">>Eque<<" skriver:

> Det er ikke tåbeligt for mig, ikke
> at redegøre mine spørgsmål for mindrebemidlede.

Gaaaab.

> Der var ikke kød på spørgsmålet

Jo.
Det beviser jo bare at du er en tumpe.....

Det der hedder qoutefucking.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 23:52

Stop det han ved ikke hvad han gør forkert (selvom du
har forklaret ham hvordan man skal gøre)
For et stykke tid siden fik han rodet godt og grundigt
rundt på internet udbyder og newsreader ROFL
Post

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 21:48

>">>Eque<<" skriver:

> Gaaaab.

Gammel og træ som et slidt Golf-design.

> Jo.
> Det beviser jo bare at du er en tumpe.....

Du gør det ikke altid let for almindelige
hvide mennesker.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 21:48

"post" <ppppppp> skrev i meddelelsen

> For et stykke tid siden fik han rodet godt og grundigt
> rundt på internet udbyder og newsreader ROFL

Hvad var problemet med min internetudbyder ?

Der er vel ikke noget mystiskt i,
at man lige skal lære Mozilla
Thunderbird at kende, når man kommer
fra Outlook Express.

http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/

Du ville sikkert være MEGA flov
og det begrænser dermed dig selv.
Du vil naturligt holde dig tilbage i frygt
for indlæg - som dit eget...ellers vil
du ikke anvende 'skytset', medmindre
du mener det kunne bidrage dig billige point.,o)

Om igen makker, men forklar mig
lige det med min udbyder...

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:13

">>Eque<<" <n/a> skrev i en meddelelse

> Hvor hurtig er sådan een fra 0-100 ?

8,8 s
Top 216 Km/t

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 11-08-09 18:20

> 8,8 s
> Top 216 Km/t

Med automatkasse ? Det er da ganske pænt...

/Brian

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:50

> Med automatkasse ? Det er da ganske pænt...

nej det er alm. kasse med pind. Tomatkassen gør bilen langsommere og den
kører heller ikke så langt på literen, men er sikkerts sjovere at køre i.
Hvis jeg ville acceptere en st.car, så står der en i århus til samme pris
med stor udstyrspakke OG steptronic, men jeg vil ALDRIG blive glad for en
st.car, den er bare FOR stor og ser heller ikke så godt ud.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 19:00

> nej det er alm. kasse med pind. Tomatkassen gør bilen langsommere og den
> kører heller ikke så langt på literen, men er sikkerts sjovere at køre i.

Her står 8,9 / 9,1 ?
www.autopower.se/modellguiden/e46.asp

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 19:32

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Her står 8,9 / 9,1 ?
> www.autopower.se/modellguiden/e46.asp

Ved heller ikke hvad er rigtigt, i bilbasen skriver de 8.8s

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-08-09 19:33

On Tue, 11 Aug 2009 20:31:52 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

>Ved heller ikke hvad er rigtigt, i bilbasen skriver de 8.8s
>http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-320d-2,0-150-4d_ID275001354.htm

Betyder det noget? Om det er 8.8 eller 8.9 afhænger vel for en meget
stor dels vedkommende af chafuttens evne til at skifte gear - og at
skifte på rette tidspunkt.

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 19:37

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

OK - Bilrevyen siger 8,9 / 9,1 men jeg skal ikke pille mere i det.

> Betyder det noget?

Hvis man abonnerer på en bilgruppe, må man vel regne med, at det betyder
noget?

Jeg stopper blot her - ska' ik' wråd' mer' ve' den sag :)

Fra : TDN

Dato : 11-08-09 19:52

> [...]
>
> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ved heller ikke hvad er rigtigt, i bilbasen skriver de 8.8s

FDM 8,9 sek.:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/936E8F8A-A714-42C7-BC1D-8207ABA0ED61/0/3839.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-09 20:31

On Tue, 11 Aug 2009 19:49:40 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

[snip]
>nej det er alm. kasse med pind. Tomatkassen gør bilen langsommere

Hvad pokker betyder de 0,3 sekunder? Det er da IMHO rent papirarbejde.

>og den
>kører heller ikke så langt på literen,

Det er så heller ikke den store forskel igen, IMHO.

> men er sikkerts sjovere at køre i.

Mere komfortabel i hvert fald.

>Hvis jeg ville acceptere en st.car, så står der en i århus til samme pris
>med stor udstyrspakke OG steptronic, men jeg vil ALDRIG blive glad for en
>st.car, den er bare FOR stor og ser heller ikke så godt ud.

Så er en st.car ikke noget. Intet værre, end at komme ud til sin bil med
"åh nej. Nu skal jeg igen afsted i det øg".

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:25

Tom skriver:

> men jeg vil ALDRIG blive glad for en st.car

Jeg forstår dig godt....

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 21:34

> Tom skriver:

> Jeg forstår dig godt....

Modsat dig, så kan Tom argumentere...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:49

">>Eque<<" skriver:

> Modsat dig, så kan Tom argumentere...

Det kan jeg såmænd også godt. Det har været oppe mange gange her i
gruppen, men jeg formoder at din hukommelse ikke er så god.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:01

>">>Eque<<" skriver:

> Det kan jeg såmænd også godt. Det har været oppe mange gange her i
> gruppen, men jeg formoder at din hukommelse ikke er så god.

Nej

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:30

">>Eque<<" skriver:

> Nej

Fint, så kan du jo godt huske det.

Hvad hyler du så over?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 16:45

>">>Eque<<" skriver:

> Fint, så kan du jo godt huske det.
>
> Hvad hyler du så over?

Nu er det ikke MIG som hyler op
for hver indlæg der noteres i denne gruppe.,o)
Du må ha' et rædsomt kedeligt liv når det
kommer til stykket.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 18:30

">>Eque<<" skriver:

> Nu er det ikke MIG som hyler op

Jo....

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 21:16

>">>Eque<<" skriver:

> Jo....

Det har altid været dig som hyler.
Ofte over ret små ting.

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 21:34

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg forstår dig godt....

Altså hele familien var sgu mægtig glad for den '03 BMW 530d touring, vi
havde. Og så havde bagklappen den feature, at bagruden kunne åbnes alene.
Det betød, at der kunne læses langt mere i bagagerummet, fordi "varerne"
ikke automatisk faldt ud, når man åbnede bagklappen, hvis man forstår...

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 21:43

> [...]
> Det betød, at der kunne læses langt mere i bagagerummet, fordi "varerne"
> ikke automatisk faldt ud, når man åbnede bagklappen, hvis man forstår...

Jeps, ved godt at en touring er praktisk på enhver måde, men alligevel ville
jeg ikke ha samme køreglæde ved bilen. Så helle tage alt besværet når en 3
meter lang liste skal ind i bilen og bagsædet skal lægges ned end at køre
med en touring. Jaja jeg ved det, det er ikke fornuftigt, men så skule jeg
nok ha valgt en Berlingo i mørkegrøn hvis det var fordi jeg skulle være
fornuftig

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-09 21:47

On Tue, 11 Aug 2009 22:43:16 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>nok ha valgt en Berlingo i mørkegrøn hvis det var fordi jeg skulle være

Hold da kæft! Min ST'er er en st.car - og der er absolut køreglæde
ved den. Specielt når den kan proppes med hund og familie - og man
stadig kan køre ordentligt og ikke skal planlægge kørselen med en
afrivningskalender.

Fly

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 21:54

> [...]
> ved den. Specielt når den kan proppes med hund og familie - og man
> stadig kan køre ordentligt og ikke skal planlægge kørselen med en

hehe, tvivler ikke på at motoren er rigtig lækker og bilen kan flytte sig.
Det er også bare mig, men der er FOR meget villa, vovse og volvo over
en st.car IMHO

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 21:57

> hehe, tvivler ikke på at motoren er rigtig lækker og bilen kan flytte sig.
> Det er også bare mig, men der er FOR meget villa, vovse og volvo over
> en st.car IMHO

Ikke den rette BMW. Min havde sportschassis med aut. niveauregulering,
ekstra sænkning abfabrik, EPS og 18" M5-fælge. Der var sgutte meget "Volvo
Herregårdsvogn" over den !

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 22:01

> [...]
>
> Ikke den rette BMW. Min havde sportschassis med aut. niveauregulering,
> ekstra sænkning abfabrik, EPS og 18" M5-fælge. Der var sgutte meget "Volvo

hehe, meeen så alligevel hellere end gul 911 IMHO

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 22:04

> hehe, meeen så alligevel hellere end gul 911 IMHO

Jow, men dér kunne jeg jo ikke ha alle mine unger med, vel

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 22:15

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Jow, men dér kunne jeg jo ikke ha alle mine unger med, vel

jeg tror familien måtte strække sig rigtig langt, hvis det var mig
(2+2 sæder burde være nok)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:13

> [...]
>
> Ikke den rette BMW. Min havde sportschassis med aut. niveauregulering,
> ekstra sænkning abfabrik, EPS og 18" M5-fælge. Der var sgutte meget "Volvo
En BMW når den er vamlest.
Det KAN blive for meget HIGH-TECH T-HANSEN look-alike.

Fra : Mogens

Dato : 12-08-09 04:55

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Det KAN blive for meget HIGH-TECH T-HANSEN look-alike.

Nej, det har INTET med det at gøre.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 21:47

> Jeps, ved godt at en touring er praktisk på enhver måde, men alligevel
> ville jeg ikke ha samme køreglæde ved bilen.

Har i mine øjne intet med køreglæde at gøre, at man synes mindre om
udseendet af bagenden!!!???
Og m.h.t. størrelse så er det vist kun indvendigt at det giver mere plads.
Udvendigt har de garanteret ens mål +/- et par cm.

> med en touring. Jaja jeg ved det, det er ikke fornuftigt, men så skule jeg
> nok ha valgt en Berlingo i mørkegrøn hvis det var fordi jeg skulle være
> fornuftig

Da kun hvis konen bestemmer bilvalget - ellers er der da sgutte nogen mænd,
som køber en "Bingobil". )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:53

"Henrik B." skriver:

> Da kun hvis konen bestemmer bilvalget - ellers er der da sgutte nogen mænd,
> som køber en "Bingobil". )

Du tror da ikke at en fornuftig kone kunne finde på at vælge en
flûtecontainer.

Min kom hjem med reklamer for Scirocco.....

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:13

> Du tror da ikke at en fornuftig kone kunne finde på at vælge en
> flûtecontainer.

Think again Sunny! Jeg ser dem dagligt i "biksen". De mænd som kører
Bingobil er herre-nemme at udpege, på den måde de (læs: konen) vælger TV
på...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 21:56

> Da kun hvis konen bestemmer bilvalget - ellers er der da sgutte nogen
> mænd, som køber en "Bingobil". )

så er der åbenbart mange kvinder, der bestemmer her i området. Berlingo ses
ofte......jeg plejer altid at sige til knægten på 4, "nå har du set der
kører en Postmand Per bil"

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 21:59

> så er der åbenbart mange kvinder, der bestemmer her i området. Berlingo
> ses ofte......jeg plejer altid at sige til knægten på 4, "nå har du set
> der kører en Postmand Per bil"

Troede at dén titel gjaldt Suzuki Wagon?

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 22:06

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Troede at dén titel gjaldt Suzuki Wagon?

ja den er jo også lidt i samme stil
(Har faktisk prøvekørt en Wagon engang)

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:27

Mogens skriver:

> Troede at dén titel gjaldt Suzuki Wagon?

Nej, den er et køleksab på hjul.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:00

Tom skriver:

> så er der åbenbart mange kvinder, der bestemmer her i området. Berlingo ses
> ofte......

Tjah, kender et par gutter der har en Flûtecontainer i vognparken.

Den ene har den som konebil, mens han selv kører C-max.
Den anden har ingen kone, men er musiker og så er den altså vældig
praktisk.
Den tredje har en kone, men interesserer sig slet ikke for biler, så den
står sådan helt standard. Om det var en Flûtecontainer eller en Porsche
siger ham absolut intet.

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 22:12

> Tom skriver:

> Tjah, kender et par gutter der har en Flûtecontainer i vognparken.
>
> Den ene har den som konebil, mens han selv kører C-max.

Det er vel ok, (!!!)

> Den anden har ingen kone, men er musiker og så er den altså vældig
> praktisk.

Ja, her bruger jeg hellere 10 min ekstra på at få tingene pakket ind og ud
af bilen, end jeg vil købe en bil jeg ikke synes om. Temmelig irrationel,
men kan ikke hjæpe det.

> Den tredje har en kone, men interesserer sig slet ikke for biler, så den
> står sådan helt standard. Om det var en Flûtecontainer eller en Porsche
> siger ham absolut intet.

Ja det er mig fuldstændig ubegribelig hvordan en mand kan overgive sig på
den sidste bastion der er tilbage (bil-valget). Ved en så vigtig ting som et
bilvalg må en mand træde i karakter og vise sit værd, sin tekniske viden og
færdigheder.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:29

Tom skriver:

> Ja, her bruger jeg hellere 10 min ekstra på at få tingene pakket ind og ud
> af bilen, end jeg vil købe en bil jeg ikke synes om. Temmelig irrationel,
> men kan ikke hjæpe det.

Tjah, manden går mere op i sit musikudstyr end i sin bil.

Og han ville ikke kunne pakke det ned i en 320'er

> [...]
> bilvalg må en mand træde i karakter og vise sit værd, sin tekniske viden og

Tjah, han besidder ingen tekniske færdigheder.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 22:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Den anden har ingen kone, men er musiker og så er den altså vældig
> praktisk.

En Aygo er også praktisk som musiker.
Især hvis man spiller mundharpe.

Fra : NBE

Dato : 12-08-09 11:20

Nu da samtalen er drejet hen i retning af fornuft og konevalg af biler og
porche kontra ford osv. har jeg en lille en fra holland hvor min kammerat
arbejdet nogle år.hans mester var til hurtige biler og langbenet blondte
piger, og ejet sådan en bette 911 turbo af rette årgang mv.og pralet ret
meget med det, min kammerat er total ligeglad med biler det er et
transportmiddel fra a til b.selv har jeg en anden mening. hans mester skulle
på date,men porchen ville ikke starte og vi gik ned for at hjælpe,selv køre
vi begge to i en ford sirra 1,6 ohv årgang 1987.vi drillet ham lidt og
startet begge ford``er op i første huk,og mens de stod der og tøffet gik vi
lidt rundt om hans porche og kikket, åbnet fronthjelmen og fortalte ham at
vi nu havde fundet fejlen,han havde tabt motoren .han havde ikke meget
værkstedshumer da han godt forsinket kørte på date i en ford sirra årgang
1987.alternativet var cykel eller bus.
mhv.NBE.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 21:48

> [...]
> at køre med en touring. Jaja jeg ved det, det er ikke fornuftigt, men så
> skule jeg nok ha valgt en Berlingo i mørkegrøn hvis det var fordi jeg

Hehe...en blecontainer.
Fuck man får en grim smag i munden
når man ser sådan en bil...
Der er dømt tøffelhelt en masse...og har
manden fået overtalt konen til alufælge,
så er det direkte kvalmt..

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:15

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Fuck man får en grim smag i munden
> når man ser sådan en bil...
> Der er dømt tøffelhelt en masse...og har
> manden fået overtalt konen til alufælge,
> så er det direkte kvalmt..

Hvis du vidste hvor meget du har ret. Så prøv at betragte Hr. og Fru
Leverpostej, når de (læs: konen) skal vælge TV...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 21:44

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg forstår dig godt....

I don't. Hvorfor ikke kombinere det sportslige med det praktiske?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 21:50

"Henrik B." skriver:

> I don't. Hvorfor ikke kombinere det sportslige med det praktiske?

I hvilket køretøj?

A3 sportsback?

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:16

> I hvilket køretøj?

I St.cars.......ikke alle dog.

> A3 sportsback?

What? Der er sgu da ikke noget praktisk over sådan en...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-09 22:31

"Henrik B." skriver:

> What? Der er sgu da ikke noget praktisk over sådan en...

Nej, men det er nok den pæneste stationcar i den størrelse jeg har brug
for.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:42

> "Henrik B." skriver:

> Nej, men det er nok den pæneste stationcar i den størrelse jeg har brug
> for.

Nu er det så i biltekniske termer ikke en St.car, men en hatchback...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 12-08-09 11:53

> Nu er det så i biltekniske termer ikke en St.car, men en hatchback...

Hvad er så den "normale" A3 hatchback ?

Jeg har faktisk overvejet en A3 Sportback indimellem - jeg synes den er
kønnere end en normal hatchback.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-09 13:44

"Henrik B." skriver:

> Nu er det så i biltekniske termer ikke en St.car, men en hatchback...

Hvordan det?

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 21:52

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> I don't. Hvorfor ikke kombinere det sportslige med det praktiske?

jeg KAN bare ikke se de smukke og sportslige linier i en touring, ved godt
at smag er forskelligt, men det siger mig ikke noget

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 22:16

> jeg KAN bare ikke se de smukke og sportslige linier i en touring, ved godt
> at smag er forskelligt, men det siger mig ikke noget

Jeg taler køreegenskaber og "feel", ikke karosseriplader.
Men enig, BMW er ikke specielt gode til at skrue grissenkassen på deres
sedan'er...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Alex

Dato : 12-08-09 10:27

Henrik B. skrev:
> Men enig, BMW er ikke specielt gode til at skrue grissenkassen på deres
> sedan'er...

synes så lige nøjagtigt det er omvendt med BMW. Deres sedan f.eks E39
med veloursæder skriger da langt væk at blød hat pensioneret direktør.
(alternativt en overgejlet kebabøse i perlemorslak)

Touring er efter min mening mere elegant, omend lidt pågående i designet
og sportslig at se på.

--
Alex
e39 530d touring

Fra : Tom

Dato : 12-08-09 11:09

"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> wrote in message

> [...]
> (alternativt en overgejlet kebabøse i perlemorslak)
>
> Touring er efter min mening mere elegant, omend lidt pågående i designet

Åh, det var den sidste linie der forklarede det hele
Jeg synes det er fint nok at vi har forskellig smag, danmark ville være
kedelig hvis alle kørte rundt i det samme.

--
Tom

Fra : Alex

Dato : 12-08-09 11:52

Tom skrev:
> Åh, det var den sidste linie der forklarede det hele
> Jeg synes det er fint nok at vi har forskellig smag, danmark ville være
> kedelig hvis alle kørte rundt i det samme.

Præcis! men jeg synes bare alle, der her i tråden har talt for
touring/st. car gør det af praktiske årsager. Jeg synes den er pænere og
har valgt den derfor :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-08-09 13:01

Alex wrote:

> Præcis! men jeg synes bare alle, der her i tråden har talt for
> touring/st. car gør det af praktiske årsager. Jeg synes den er pænere og
> har valgt den derfor :)

Samme hér - sammenlign selv Audi 80 B4 sedan og avant

--
vh
Torben - Audi 80 2,3 20v avant

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-09 11:18

Hej!

Alex wrote:

> [...]
> (alternativt en overgejlet kebabøse i perlemorslak)
>
> Touring er efter min mening mere elegant, omend lidt pågående i designet

Personligt synes jeg E39 touring ligner en E34 i bagenden, hvilket jeg
ikke synes er pænt.

> --
> Alex
> e39 530d touring

E39 528i m. sort læderkabine. Diesel er til gamle direktører ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikael

Dato : 09-08-09 15:24

On 9 Aug., 20:09, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Jeg synes, det er synd, at Tom som bil-entusiast ikke får en entusiastisk
> bil (eller blot en anelse speciel eller med den rette motor), men blot en
> stangvare...

Når man nu hhar valgt at bo I DK og betale de afgifter der er her i
landet, kan jeg sagtens forstå Toms valg, det er da en super lækker
bil og der er meget garanti meget mere køreglæde end i den gamle
Mondeo.

At køre en "entusiastisk" bil kan i Dk være forbundet med en hel del
større udgifter, forsikring, brændstofforbrug, dyrer vedligeholdelse
osv.

Hvis man samtidig ikke behøver høvle afsted med 80% af topfarten og
komme hurtigst rundt om hjørnerne er det et super valg.
Tom har købt en bil han er synes er flot -Jeg er enig- og alt behøver
ikke altid at være topmodellen, personligt vil jeg hellere have en bil
med lille motor og meget udstyr end omvendt, det er alligevel sjældent
man udnytter en bils potentiale 100%. Men der findes rigtigt mange
options som er rare at have.

Mikael

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 07:53

>"Mikael" <miklarsen@gmail.com> wrote in message

Du har ret i at det ikke helt er alle mine ønsker der er opfyldt, men trods
alt er det, det bedste komprimis af en hel masse omstændigheder.
Bilafgifterne sætter første begrænsning, forsikring også, min egen opsparing
den næste (da jeg ikke vil låne penge), brændstofpriserne og slutteligt hvad
der egentlig findes i udbud lige på det tidspunkt hvor man står og SKAL
handle.

> [...]
>landet, kan jeg sagtens forstå Toms valg, det er da en super lækker
>bil og der er meget garanti meget mere køreglæde end i den gamle

Det er jeg enig i, og det er på alle måder et fremskridt i forhold til en
tudsegammel 97'er mondeo

>At køre en "entusiastisk" bil kan i Dk være forbundet med en hel del
>større udgifter, forsikring, brændstofforbrug, dyrer vedligeholdelse
>osv.

Mit krav var at bilen SKULLE ha flere heste en mondeo'en, alt andet var
uacceptabelt, men synes også at de 12 Kr/l benzin var lidt i overkanten,
hvis man vælger en bil der kun kører 10 Km/l. Her gav 320d det bedste
kompromis jeg kunne finde, plus at den kan få væsentlig flere heste ved bare
at chippe den.

> [...]
>med lille motor og meget udstyr end omvendt, det er alligevel sjældent
>man udnytter en bils potentiale 100%. Men der findes rigtigt mange

Optisk skal bilen være noget jeg synes om, da den skal holde MANGE år hos
mig, derfor kunne hverken forkert farve, en wagon, for lille motor,
rustproblemer og lign. komme på tale.
Har virkelig læst om mange bilmærker fra både motorjournalister, bil-ejere,
rust-institutter før mit valg blev truffet. Så 320d er det bedste valg som
jeg håber jeg bliver glad for

Bilen skal selvfølgelig ha meget mere ekstraudstyr og ombygning fra AC til
Klima SKAL foretages allerede den første uge...Schmiedmann laver det for
4500,-
Lædersæder og sportsrat og midterarmlæn skal også installeres når jeg finder
det rigtige. Lige nu er bilen lidt skrabet med udstyr, men det kan der
sagtens gøres noget ved

Tak for alle lykønskninger

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 10-08-09 19:50

> [...]

> Du har ret i at det ikke helt er alle mine ønsker der er opfyldt, men
> trods alt er det, det bedste komprimis af en hel masse omstændigheder.

Tror jeg på - jeg synes blot, det er synd, at du ikke køber en speciel bil,
når nu du har interessen.

> [...]
> opsparing den næste (da jeg ikke vil låne penge), brændstofpriserne og
> slutteligt hvad der egentlig findes i udbud lige på det tidspunkt hvor man

Der var en del forslag på bordet

> [...]
> hvis man vælger en bil der kun kører 10 Km/l. Her gav 320d det bedste
> kompromis jeg kunne finde, plus at den kan få væsentlig flere heste ved

Al det eftermontage gir jeg så ik så meget for. Da jeg boede i DK, købte jeg
også den lidt større model, fordi merprisen som (for en entusiast) som regel
var overkommelig, og fordi den glædede een hver gang man kørte i den.

> Optisk skal bilen være noget jeg synes om, da den skal holde MANGE år hos
> mig, derfor kunne hverken forkert farve, en wagon, for lille motor,
> rustproblemer og lign. komme på tale.

Derfor min argumentation !

> Har virkelig læst om mange bilmærker fra både motorjournalister,
> bil-ejere, rust-institutter før mit valg blev truffet. Så 320d er det
> bedste valg som jeg håber jeg bliver glad for

Det bedste valg for dig som jeg ser det ville have været de 330d'er, vi
viste/linkede til. Kun DU ved dog bedst, no doubt :)

> [...]
> Lædersæder og sportsrat og midterarmlæn skal også installeres når jeg
> finder det rigtige. Lige nu er bilen lidt skrabet med udstyr, men det kan

Åh nej - så kunne du jo ligeså godt ha købt....

> Tak for alle lykønskninger

Your welcome - og lad os så få alle data på den bil !

Fra : Tom

Dato : 10-08-09 20:49

> "Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Tror jeg på - jeg synes blot, det er synd, at du ikke køber en speciel
> bil, når nu du har interessen.

ALT er overvejet, vendt og drejet, der er ledt på nettet, besøg hos
forhandlere og prøvekørt. For mig som kommer fra Ford er netop BMW speciel
men ved godt hvad du mener.

> Der var en del forslag på bordet

De er alle læst og overvejet og undersøgt plus en del andre fra især Audi
SAAB og Volvo men det blev køreglæden der sejrede over fornuften. I flg
fruen skulle jeg ha købt en Toyota Avensis, men den er simpelthen for
kedelig.

> [...]
> jeg også den lidt større model, fordi merprisen som (for en entusiast) som
> regel var overkommelig, og fordi den glædede een hver gang man kørte i

Jeg ville da også gerne finde en bil der havde det hele fra starten, men
hverken i danmark, HELE tyskland havde de kun 1 når vi taler om flg.
BMW 320d, sølv, sedan 2001-2005, 150 hk, 3 trådet sportsrat, M123 18" fælge,
midterarmlæn, læderstue, max 200.000 Km, klima 2 zone, CD, fartpilot,
steptronic, jydekrog..... faktisk umuligt at finde det helst store at vælge
imellem uden at gå på kompromis med noget af det.

> Derfor min argumentation !

og valget blev derfor en 320d, jeg er ellevild med designet, med motoren som
et godt kompromis mellem økonomi og motorkraft, rimelig modstand mod rust,
størrelsen er identisk med mondeo mk2,
Ved godt at mange sikkert ville foretrække en 5 serie eller noget helt
andet, men 3 serien passer lige til det jeg søger, så derfor skal det være
den

> Det bedste valg for dig som jeg ser det ville have været de 330d'er, vi
> viste/linkede til. Kun DU ved dog bedst, no doubt :)

Er også overvejet, og GF ville også godt tage den, men havde svært ved at
finde liiige den som havde alt det jeg havde af krav. Kan bare slet ikke
forenes med f.eks en st.car eller en anden farve end sølv osv osv osv. så
pludselig skrumper valget fra mange hundrede til kun nogle ganske få eller
ingen. Synes heller ikke at 330d kører imponerende langt på literen selv om
det ikke har været afgørende, så alligevel et lille minus.
Men 330d har også været i min søgemaskine i både dk og tyskland, men fandt
ikke lige det jeg søgte og så til den rigtige pris.
Jeg er nok temmelig håbløs som bilkøber, da jeg er gået hen og blevet
uhyggelig kræsen med hvad jeg kan lide osv. men det lykkedes da så
nogenlunde alligevel selv om jeg synes den blev for dyr.

> Åh nej - så kunne du jo ligeså godt ha købt....

umulig at finde og havde ikke rigtig mod på det med at hente fra tyskland,
er nok lidt kylling, men også træt af alle de formalia jeg allerede har
været igennem. At skulle gejle sig selv om med argumenter for hvad ens bil
er værd hos taksatoren, at få skaden opgjort, at kævle frem og tilbage med
forsikringer, at tigge om at må køre i bilen efter den vurderet, at finde ud
af hvad man i det hele taget vil ha og så se om man kan finde en til
salg.....ja så orkede jeg ikke alt det med at importere og skulle slås med
kloge vurderingsmænd i Skat

> Your welcome - og lad os så få alle data på den bil !

BMW 320d, 2003-4, 150 hk, 330 nm, 18,2Km/l, sedan, sølv, perfekt stand, 18"
BMW chrom alu (engentlig pæne), bliver monteret med aftagelig træk før lev,
kassetteafspiller, AC, ingen midterarmlæn, rudehejs, alle service hos BMW,
160.000 Km, 186.000 Kr lev. med plader, 3 mdr garanti, fjernebetjent lås,
alarm osv. org BMW, ABS, DSC (hvis jeg husker rigtigt), boardcomputer,
......står til 219.000 i flg. bilpriser.dk.
Mere KUNNE simpelthen ikke vride mere ud af forhandleren

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-08-09 23:47

> [...]

> boardcomputer, .....står til 219.000 i flg. bilpriser.dk.
> Mere KUNNE simpelthen ikke vride mere ud af forhandleren

Stort TILLYKKE med køretøjet
Som du selv siger, så er der masser af extra på fleabay til den model.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 16:52

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stort TILLYKKE med køretøjet

Takker

> Som du selv siger, så er der masser af extra på fleabay til den model.

Jeg håber da at jeg med tiden for et rimelig kendskab til BMW når først jeg
rigtig er begyndt at skrue i bilen og få skiftet til noget bedre

--
Tom

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-08-09 06:51

"Tom" <> skrev i meddelelsen ...
> [...]
> salg.....ja så orkede jeg ikke alt det med at importere og skulle slås med

Kan helt følge dig her. Husk nu at nyde din nye bil.

mvh
Henning

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:18

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Kan helt følge dig her. Husk nu at nyde din nye bil.

det vil jeg helt sikkert

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-09 09:45

On Mon, 10 Aug 2009 21:49:08 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

[snip]
>ALT er overvejet, vendt og drejet, der er ledt på nettet, besøg hos
>forhandlere og prøvekørt. For mig som kommer fra Ford er netop BMW speciel
> men ved godt hvad du mener.

Tillykke med bilen!

De gamle har en E39 523. Jeg synes faktisk, at min ST220 kører lige op
med den, hvad angår køreegenskaber, så det kommer an på, hvilke årgange,
du sammenligner.
Din Mondeo er jo Før-Revolutionær, så der kan du helt sikkert mærke en
stor forskel.

Fly

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 13:54

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> On Mon, 10 Aug 2009 21:49:08 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
> wrote:
>
> [snip]
>
> Tillykke med bilen!

Tak

> De gamle har en E39 523. Jeg synes faktisk, at min ST220 kører lige op
> med den, hvad angår køreegenskaber, så det kommer an på, hvilke årgange,
> du sammenligner.

Mit niveau og erfaring med nye og store biler er nærmest ikke eksisterende
må jeg indrømme. Så når folk brokker sig over vindstøj i en E46 aner jeg
ikke hvad de snakker om, da min mondeo har 3 gange så meget som en E46 og
den 911 jeg kørte en dag også larmede pænt ved 275 Km/t, samme for Vectra
OPC ved 200+.
Men jeg kan forestille mig at kommer man fra en 2008-2009 model i den dyre
prisskala, så finder man at en E46 er håbløs. Det hele afhænger nok af hvor
og hvad man kommer fra
Har aldrig kørt en ST220 men prøvekørte engang en 1.8 mondeo mk3 2001, som
skuffede mig fælt. Synes ikke der var så forfærdelig stor afstand til en
mondeo mk2, men det er heller ikke det samme som ST220.

> Din Mondeo er jo Før-Revolutionær, så der kan du helt sikkert mærke en
> stor forskel.

Ja, ikke at min mondeo er decideret dårlig, når man sammenligner med mange
små biler. Men sammenligner man en mondeo mk2 med meget nye biler i samme
størrelse, kan jeg fint forestille mig at de er væsentlig bedre.
Men min mondeo slår med lethed kørekomforten i selv nye yaris, yugo, switf
og lign på trods af 12 års forskel, men det gør den givet ikke på nye biler
i samme klasse som mondeo.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-09 16:57

On Tue, 11 Aug 2009 14:53:50 +0200, "Tom" <tom@dr.dk> wrote:

>Har aldrig kørt en ST220 men prøvekørte engang en 1.8 mondeo mk3 2001, som
>skuffede mig fælt. Synes ikke der var så forfærdelig stor afstand til en
>mondeo mk2, men det er heller ikke det samme som ST220.

Jeg er på Als i morgen...

Fly

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:10

> Jeg er på Als i morgen...

ja du kan da godt få en tur i en bulet mondeo 1.8 :D

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 15:46

> [...]

> De gamle har en E39 523. Jeg synes faktisk, at min ST220 kører lige op
> med den, hvad angår køreegenskaber, så det kommer an på, hvilke årgange,

Eller model.
En BMW 316i er der vel heller ikke meget sjov og ballade ved...

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 18:42

> [...]
> du sammenligner.
> Din Mondeo er jo Før-Revolutionær, så der kan du helt sikkert mærke en

ja min oplevelse var (igen med min baggrund) at bremserne er en million
gange bedre i BMW'en, shyt hvor den kan bremse så øjnene næsten popper ud af
hovedet.
Har læst test i tyske bliblade hvor de skææælder BMW ud for at deres diesel
larmer alllllt for meget. Jeg frygtede det værste og blev da positivt
overrasket, den havde slet ikke så meget klapren som frygtet og ved bare en
lille smule fart, så hører man slet ikke diesellyden mere.
Men fornemmede ikke at bilen klistrede mere eller mindre til vejen end min
mondeo, så det er nok det samme,
interiøret falder jeg heller ikke i svimer over, selv om forhandleren
lovpriste den "store" udstyrpakke, her var det et helt klart tilbageskridt
hvilken han også hudløst ærligt fik at vide. Kommer trods alt fra en bil med
de lækreste Recaro-sæder osv.
Åbningen til bagagerummet er også klart mindre end i mondeo'en selv om der
egentlig er lige så meget plads i rummet. Er heller ikke imponeret over et
nødreservehjul som i mine øjne er nærmest latterlig, håber aldrig jeg får
brug for det.
Motoren rykker rigtig flot fra små 2.000 RPM op til 4.000 RPM men så dør den
godt nok også. Så det virker ikke særlig vildt da motoren efter min smag
godt måtte rykke op til 6.000 RPM, men det kan et oliefyr så bare ikke. Så
bilen føles på ingen måder vild som Sierra'en, men er bare frisk at køre i.

Frygter dog at det bliver mere besværligt at ombygge BMW'en, det virker som
om at man helt bevidst har sikret og besværliggjort privat ombygning.
Forhandleren kunne fortælle at man ikke bare satte en CD afspiller i, hele
panelet skulle pilles ud og CD'afspilleren programmeres før den kunne
virke......fik masser af skrækeksempler på hvor svært det skulle være, så nu
må vi se.
Han nævnte også at bilnøglen modtog signaler om hvor mange Km bilen har
kørt, som gemmes i nøglen, så hvis nogen ville lave fusk med speedometer så
ville nøglen kunne afsløre det.

Nå men min kollega bekræftede mig i at jeg gjorde rigtig i ikke at vælge
Ford igen. Han fortalte i dag, at hans 2004 C-max, 2 gange har været hos
Ford for at få lavet rust.....bla. i bagskærmene. Nej det er da utroligt,
selv om den har 12 års rustgaranti.

--
Tom

Fra : Steffen

Dato : 11-08-09 15:56

Mogens <no@mail.com> wrote:

>- jeg synes blot, det er synd, at du ikke køber en speciel bil,
> når nu du har interessen.

Når man læser toms indlæg helt tilbage fra før hans Sierra brændte, så
er det jo helt tydeligt, at en meget stor del af fornøjelsen er /selv/
at opbygge en bil lige præcis som han vil have den (det opfatter jeg som
ægte entusiasme).

> [...]
> var overkommelig, og fordi den glædede een hver gang man kørte i den.

Der findes jo nogle, som godt kan finde ud af at arbejde på en bil selv,
og som rent faktisk hygger sig med det og glæder sig over det hver gang
de kører i den (ægte entusiaster).

> Det bedste valg for dig som jeg ser det ville have været de 330d'er, vi
> viste/linkede til. Kun DU ved dog bedst, no doubt :)

Hvor er du dog arrogant og nedladende.

med de bedste hilsner
steffen

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 16:23

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor er du dog arrogant og nedladende.

Nej, jeg skriver netop, at kun Tom kan være dommer for, hvad der er bedst
for ham. Jeg siger endvidere tillykke med hans nyerhvervelse og glædes på
hans vegne. Du tillægger mine indlæg vinkler, der ikke er eksisterende
overhovedet - og hvis du læser mine indlæg, kan jeg hermed sige, at det er
aldeles forkert !

Een gang til for Prins Knud:
Tom, jeg er glad på dine vegne, at du har handlet en BMW - om så det var en
BMW 315 - tillykke endnu engang !

Fra : Mogens

Dato : 11-08-09 16:27

[...]

og hvis du læser mine indlæg således, kan jeg hermed sige, at
det er aldeles forkert opfattet !

Fra : Tom

Dato : 11-08-09 16:50

> [...]
> hans vegne. Du tillægger mine indlæg vinkler, der ikke er eksisterende
> overhovedet - og hvis du læser mine indlæg, kan jeg hermed sige, at det er

Jeg synes netop det er spændende at få mange input til samme sag og lige
netop det jeg efterspørger.
Er mindst lige så glade for de foreslag på SAAB, 5-serien, 330d, ST220 osv.
som alle andre.
Ligesåvel som indlæg med at overveje andre forsikringsselskaber og import
fra tyskland og tro mig ALLE foreslag er vitterlig blevet overvejet.
Har også forklaret hvorfor jeg vælger en kompromis bil som ikke helt
opfylder alle drømme, men som jeg alligevel tror jeg kan blive glad for. Det
ville virkeligt have været kedeligt hvis der ikke var kommet svar eller alle
bare havde sagt at 3 serien, E46 var det bedste valg.
Så tak for alle input som er MERE end velkommende

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-08-09 21:14

wrote:

> [...]
>mit valg af næste bil.
>
>Har lagt mig 99,99% fast på en nyere BMW.

Her er lidt, som du kan transplantere over i din:

http://kortlink.dk/mobile/6uz5
http://kortlink.dk/mobile/6uz8 Skal flyttes fra højre til venstre
http://kortlink.dk/mobile/6uz9 En kompakt udgave
http://kortlink.dk/mobile/6uza Det inderste kan vel bruges

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 21:24

Hvor mange km. kører Tom om året ?
Hvad vil bilen ha' gået om 10 år ?

Fra : Henrik B.

Dato : 11-08-09 21:42

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Hvad vil bilen ha' gået om 10 år ?

Med 100% sikkerhed ikke én meter......!
Men den har sikkert kørt en masse km. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 12-08-09 09:01

">>Eque<<" <n/a> wrote in message
> Hvor mange km. kører Tom om året ?

Er selv lidt spændt på det, jeg har ikke kørt ret meget siden benzinpriserne
gik helt amok for et år siden og nærmede sig 12 Kr. Måske en 10.000 Km/år,
men nu hvor det lige pludselig er blevet billig igen, så kan det være jeg
kommer op på en 20-30.000 Km/år

> Hvad vil bilen ha' gået om 10 år ?

½ million Km

--
Tom

Fra : Martin [6000]

Dato : 11-08-09 22:16

> Ja, her bruger jeg hellere 10 min ekstra på at få tingene pakket ind og
> ud af bilen, end jeg vil købe en bil jeg ikke synes om. Temmelig
> irrationel, men kan ikke hjæpe det.

Du er ikke alene.

Jeg har sagt til konen at om hun så føder 20 børn så sætter jeg ikke min
røv i en Berlingo. At hun så nægter at eje en Berlingo hjælper så lidt på
det, men jeg må sq indrømme at uanset hvor praktisk sådan en er så vil
jeg ikke hverken eje eller køre en...

Fra : Martin [6000]

Dato : 12-08-09 12:26

> Præcis! men jeg synes bare alle, der her i tråden har talt for
> touring/st. car gør det af praktiske årsager. Jeg synes den er pænere og
> har valgt den derfor :)

Jeg synes også en Touring er pænere end Sedan'en. Så for mig ville det
ikke være et kompromis, men derimod det perfekte valg.

Godt jeg ikke har råd til sådan en :D

Fra : Tom

Dato : 14-08-09 21:51

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Så kom den endelig hjem

wauuuu, turen fra BMW forhandleren i Haderslev og hjem gik den ved alm.
kørsel 20,4 Km/l og diesel kostede 8,04 Kr/l......det er jo meget bedre end
fruens Yaris 1.0

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-09 22:09

Tom skrev:

> det er jo
> meget bedre end fruens Yaris 1.0

Det er formentlig bare et spørgsmål om tid før hun ska ha én osse!?

Såen gik det hér i familien da jeg købte min 2liters Carina

Teløk mæ'en! - smart med den komfortlukning; havde jeg hørt bedre efter
i timerne kunne jeg måske have bygget Camryen om!?

Ved du hvad din ombygning til klima kostede?
Hans - med klima
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 14-08-09 22:30

> [...]
>
> Teløk mæ'en! - smart med den komfortlukning; havde jeg hørt bedre
> efter i timerne kunne jeg måske have bygget Camryen om!?

Har faktisk ikke engang fundet ud af hvordan det virker endnu, noget med at
holde nogle knapper på fjernbetjeningen......men indtil videre er det kun
lykkedes at få låst bilen

> Ved du hvad din ombygning til klima kostede?

6.580,- inklusive alt. Er en kæmpe opgave der tager en hel dag, da
varmeapparat skal ud og AC tømmes osv. Schmiedman annoncerer godt nok på
deres hjemmeside at de gør det for 4.500 Kr, så jeg ringede til dem for at
bestille tid i næste uge. Så siger de at det koster 7.000 Kr.....hallo, hvor
useriøst. Så det blev BMW i haderslev der fik lov til at ombygge den, så
virker det også.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-09 22:38

Tom skrev:

> Har faktisk ikke engang fundet ud af hvordan det virker endnu, noget
> med at holde nogle knapper på fjernbetjeningen......men indtil videre
> er det kun lykkedes at få låst bilen

Altid en begyndelse

> [...]
> dem for at bestille tid i næste uge. Så siger de at det koster 7.000
> Kr.....hallo, hvor useriøst. Så det blev BMW i haderslev der fik lov

Klart
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 22:35

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>

> Så kom den endelig hjem
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=172966

Tillykke.
Det er muligvis
den flotteste 3'er model i det hele taget.
Hold den nu original og udelad
ALT hvad der minder om Brian-gejl.

Fra : Tom

Dato : 14-08-09 22:44

">>Eque<<" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Tillykke.

takker

> Det er muligvis
> den flotteste 3'er model i det hele taget.

Ja, det var i hvert fald lige den model som siger mig mest og det var vel
nok det vigtigste

> Hold den nu original og udelad
> ALT hvad der minder om Brian-gejl.

Ja, der kommer ikke skørter på, eller andet smagsløst geil, vil prøve at
holde det til kun BMW ting, men der skal alligevel laves en del om. De
oldgamle orange blinklys skal skiftes og rattet, samt midterarmlæn og en del
andet skal der ske noget med.

--
Tom