tip til montering af nummerplade ønskes
Fra : eichen

Dato : 05-08-09 08:45

Hej

Jeg fik stjålet nummerpladerne i nat og har været henne hos skat og
købe nogle nye i dag.
Det lader til at de var rimelige nemme for tyveknægtene at afmontere
så jeg vil høre om I har nogle tips til hvordan jeg monterer
nummerpladerne så de ikke er ligetil at få af igen.

Mvh Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-09 15:49

eichen skriver:

> Det lader til at de var rimelige nemme for tyveknægtene at afmontere
> så jeg vil høre om I har nogle tips til hvordan jeg monterer
> nummerpladerne så de ikke er ligetil at få af igen.

Dobbeltklæbende tape, eller skruer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : eichen

Dato : 05-08-09 08:57

On 5 Aug., 16:49, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> eichen skriver:

> Dobbeltklæbende tape, eller skruer.

Det tænkte jeg også lidt på, men er det ikke relative nemt at flå
pladerne af alligevel hvis de altså bare medbringer en skruetrækker

Fra : Knud

Dato : 05-08-09 15:59

"eichen" <eichen@ruc.dk> wrote in message
[...]

Karlsson Klister! Epoxylim!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-09 16:00

eichen skriver:

> Det tænkte jeg også lidt på, men er det ikke relative nemt at flå
> pladerne af alligevel hvis de altså bare medbringer en skruetrækker

Jo, hellere at de stjæler planderne, end bruger en skærebrænder til at
fjerne pladerne.

Normale plastrammer kræver at man fjerner 2 små plastklodser og så er
pladen fri.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-08-09 16:06

"eichen" <eichen@ruc.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Rudelim, så forsvinder de ingen steder.

Kent Nielsen

Fra : Ralph Køster

Dato : 05-08-09 16:43

Brug envejsskruer.

Ellers skal du bruge superglue efterfulgt af popnitter gennem kofangeren og
til sidst forsegle det hele i 16 gange klar lak.
Men så hugger de nok bare kofangeren.

Med andre ord....hvis de VIL hugge den, så skal de nok få fingrene i den...

Ralph

Fra : Mikael

Dato : 05-08-09 14:03

On 5 Aug., 16:44, eichen <eic...@ruc.dk> wrote:
> [...]
> så jeg vil høre om I har nogle tips til hvordan jeg monterer
> nummerpladerne så de ikke er ligetil at få af igen.

Jeg har købt noget dobbeltklæbende tape, sådan noget man kan bruge til
at klæbe spejle op med og når hele bagsiden på nummerpladen er
klistret til, så er det ikke bare lige at afmontere igen og hvis man
endeligt gør, kan nummerpladen ikke bruges til noget bagefter.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 07:05

[...]

Skru den i men 2 skruer, og ødelæg bagefter navet på skruen.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-09 08:10

> Skru den i men 2 skruer, og ødelæg bagefter navet på skruen.

Hvorfor så ikke bare popnitte den fast. Der er om ikke kønt sø kønnere end
ødelagt skruehoveder

Er erfaring ved jeg at bolter man skidtet fast me de af motorkontoret
udleverede bolte/møtrikker og udsætter det for mere end 5års dansk vejr så
slipper de ikke sådan lige igen uden vold... Men det kan Kim nok ikke vente

(minder mig om at den ene af de 2 skruer der holder foreste plade på c5'en
temmelig rusten. Måske jeg skulle tage mig sammen og skifte dem ud med
nitter ...)

Men ret beset så skal der jo være plastkapper over skruerne - og de passer
kun på motorkontorets egne ... Kender dog ikke nogen der har fået en bøde
for det

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 14:27

2 skruer vil, i de fleste tilfælde, være besværligt nok til at man hugger
pladerne fra den næste bil i rækken (som bare har en plastikholder)

Per.

Fra : Brian

Dato : 06-08-09 14:34

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i meddelelsen
>2 skruer vil, i de fleste tilfælde, være besværligt nok til at man hugger
>pladerne fra den næste bil i rækken (som bare har en plastikholder)

Og din bil, hvor de ikke lige kunne pille pladerne af, får lige en lille
hilsen...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 19:21

> Og din bil, hvor de ikke lige kunne pille pladerne af, får lige en lille
> hilsen...

Måske, men ikke mere end den ville have fået hvis man havde brugt
superlim/epoxy/dobbeltklæbende ekstrastærk tape eller nogen af de andre
forslag. Kunne også være at et enkelt blik på nummerpladen med de synlige
skruer var nok til at man ikke gad spilde mere tid på den.
Uden at vide det, gætter jeg mig til at de fleste stjålne nummerplader
bruges til at tanke "billig" benzin (og derefter stikke af fra regningen)

Per.

Fra : Brian

Dato : 06-08-09 19:27

> Måske, men ikke mere end den ville have fået hvis man havde brugt
> superlim/epoxy/dobbeltklæbende ekstrastærk tape eller nogen af de andre
> forslag.

Det har du desværre nok ret i.

/Brian