nr plade hvad er man kommet til?
Fra : Tom

Dato : 03-08-09 19:32

Hvor langt er man kommet i alfabetet med nummerpladerne?

Er der overhovedet nogen som er nået dertil hvor EU pladerne er begyndt at
komme?

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 03-08-09 19:52

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hvor langt er man kommet i alfabetet med nummerpladerne?
>
> Er der overhovedet nogen som er nået dertil hvor EU pladerne er begyndt at
> komme?

Nå fandt selv svaret....12. oktober
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1815328&vId=0

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 03-08-09 20:06

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Nå fandt selv svaret....12. oktober
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1815328&vId=0

Så der er ikke BMW i indkørslen før 12. Oktober ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 03-08-09 20:43

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Så der er ikke BMW i indkørslen før 12. Oktober ?

Den dato er produktionsstart af den nye serie. Så skal det gamle lager på
motorkontorerne lige anvendes først...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-08-09 21:15

> Den dato er produktionsstart af den nye serie. Så skal det gamle lager på
> motorkontorerne lige anvendes først...

Det gamle lager får dem der ikke ønsker EU plader vel? Der står så vidt jeg
kan læse man kan købe EU pladen fra den 12. oktober.

Mvh Niels

Fra : Mogens

Dato : 03-08-09 21:24

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Det gamle lager får dem der ikke ønsker EU plader vel? Der står så vidt
> jeg kan læse man kan købe EU pladen fra den 12. oktober.

Ja du har ret:
"Det er politisk besluttet at indføre danske EU nummerplader. Det sker fra
og med 12. oktober 2009, og bliver på frivillig basis, med positivt tilvalg,
hvilket vil sige, at man skal sætte et kryds på anmeldelsesblanketten
(21.068 / MO2A) om man ønsker EU nummerplade eller ej, jf. 69 i
bekendtgørelse nr. 633 af 26 juni 2009 om registrering af køretøjer..."

Fra : Martin Bak

Dato : 03-08-09 21:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anmeldelsesblanketten (21.068 / MO2A) om man ønsker EU nummerplade eller
> ej, jf. 69 i bekendtgørelse nr. 633 af 26 juni 2009 om registrering af
Herligt... så kan man blive fri

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 03-08-09 22:12

Niels Bengaard skrev:

> Det gamle lager får dem der ikke ønsker EU plader vel? Der står så vidt jeg
> kan læse man kan købe EU pladen fra den 12. oktober.

"EU-pladerne" angår designet á med et ekstra blåt DK-felt i til venstre
for nummerpladefeltet - Nummerserie-polemikken (hvis man kan kalde den
tagne beslutning om at "starte forfra" for dét?) fortsætter hvadenten
man vælger et DK-skilt på sin nummerplade eller ej!

--
Armand.

Fra : thl

Dato : 03-08-09 21:17

> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Den dato er produktionsstart af den nye serie. Så skal det gamle lager på
> motorkontorerne lige anvendes først...

citat:
Fra og med 12. oktober 2009, bliver det muligt at få danske EU nummerplader

mvh
Thorbjørn

Fra : Mogens

Dato : 03-08-09 21:25

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> citat:
> Fra og med 12. oktober 2009, bliver det muligt at få danske EU
> nummerplader

og videre (modificeret citat):
"...og det bliver på frivillig basis, med positivt tilvalg, hvilket vil

Fra : Ivar

Dato : 03-08-09 22:02

Mogens skrev:

> "...og det bliver på frivillig basis,

Jeg tror ikke, der bliver ret mange, der vælger uden på en helt ny bil.
Det kommer hurtigt til at se gammeldags ud uden. Folk der køber ny bil
har sjældent noget imod at den ser ny ud. Desuden tror jeg, at
EU-modstanderne er underrepræsenteret blandt dem, der køber ny bil.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 03-08-09 22:18

Ivar skrev:

> [...]
> har sjældent noget imod at den ser ny ud. Desuden tror jeg, at
> EU-modstanderne er underrepræsenteret blandt dem, der køber ny bil.

Lige siden første afstemning om EF (dén der fik os ind i sin tid) har
alle afstemninger været meget tæt på 50/50 og én enkelt gang tippede den
til den anden side. Ergo ca. halvdelen af landets stemmeberettigede er
EU-skeptiske!
Hvad får dig til at tro at lige netop dén halvdel af befolkningen vil
afholde sig for at købe ny (eller for den sags skyld brugt, der skal
gen-indregistreres, for dém står der godtnok en del af rundt i landet)??

--
Armand.

Fra : Ivar

Dato : 03-08-09 22:43

Armand skrev:

> Ergo ca. halvdelen af landets stemmeberettigede er EU-skeptiske!

Det vil jeg ikke give dig ret i, at de er i dag. I stedet for
diskutere politik her, så lad os tage emnet op igen om et års tid.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 03-08-09 23:13

Ivar skrev:

> Det vil jeg ikke give dig ret i, at de er i dag. I stedet for
> diskutere politik her, så lad os tage emnet op igen om et års tid.

Nu er det snarere statistik
Men du har ret: Det næste års tid vil vise hvor udbredte at de nye blå
plader vil blive!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-08-09 23:16

Armand wrote:

> Nu er det snarere statistik
> Men du har ret: Det næste års tid vil vise hvor udbredte at de nye blå
> plader vil blive!

Den eneste ulempe jeg kan se, er at man bliver forvekslet med LT og PL på
afstand i vinterhalvåret.

--
/Frank

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-09 07:10

> Den eneste ulempe jeg kan se, er at man bliver forvekslet med LT og PL på
> afstand i vinterhalvåret.

Den nye font der allerede er taget i brug er imho ikke så pn som den gamle

Og eneste fordel jeg kan se ved det blå felt er at man så slipper for at
køre med det sort/hvide dk skilt på bagsmækken ... Og hvor mange gør
egenligt det i forvejen. Altså kører med et DK skilt der lever op til
kravene for et sådant ....

Ikke ret mange ...

Jeg farer ihvertfald ikke ud efter nye nummerplader bare for at få et blå
flag på ...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-08-09 16:59

Anders Majland wrote:

> Den nye font der allerede er taget i brug er imho ikke så pn som den
> gamle ...

Ganske enig. Dens "fede skrift" er ikke særlig køn. Mønsterbeskyttelsen fra
Klint skulle sikkert brydes.

> [...]
> at køre med det sort/hvide dk skilt på bagsmækken ... Og hvor mange
> gør egenligt det i forvejen. Altså kører med et DK skilt der lever op

Næe - ikke desto mindre er det tænkeligt at opmærksomheden skærpes når
muligheden kommer.

> Jeg farer ihvertfald ikke ud efter nye nummerplader bare for at få et
> blå flag på ...

Har en nummerplade med bule i - overvejer lige.

--
/Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-09 17:09

Frank Leegaard skrev:

> Ganske enig. Dens "fede skrift" er ikke særlig køn. Mønsterbeskyttelsen fra
> Klint skulle sikkert brydes.

Jeg synes også den gamle skrift er pænere, men den nye er ikke så slem
når man har vænnet sig til den.

Jeg har til gengæld en formodning om at den er designet ud fra størst
mulig læsbarhed under flest mulig forhold, især af computere. Nogen der
har set noget om baggrundsarbejdet herfor?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-08-09 00:18

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> mulig læsbarhed under flest mulig forhold, især af computere. Nogen
> der har set noget om baggrundsarbejdet herfor?

Provida eller Providia eller hvad det nu hedder det system som danske JAI
laver til alverdens politikorps kan vist uden problemer OCRere alskens
bogstaver.

Sjovt nok er DK et af de lande der vist ikke bruger det.?

Jeg TROR det er mønsterbeskyttelsen. Men jeg aner det reelt ikke.

--
/Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 03-08-09 23:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har sjældent noget imod at den ser ny ud. Desuden tror jeg, at
> EU-modstanderne er underrepræsenteret blandt dem, der køber ny bil.

Man behøver ikke at være EU-modstander for at være modstander af at have det
grimme (og i øvrigt føderale) symbol på sin nummerplade.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tom

Dato : 04-08-09 14:42

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Man behøver ikke at være EU-modstander for at være modstander af at have
> det grimme (og i øvrigt føderale) symbol på sin nummerplade.

hehe, jeg er åbenbart den eneste som ellers gerne ville ha den smølfeblå
stribe på nummerpladen og som ikke synes den ligner en øjebæ

Men jeg får den så ikke i denne omgang da jeg skal ud og købe anden bil.
Mekanikeren har opgjort bilen og den overstiger max beløbet.

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 04-08-09 14:57

> [...]
> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=117133610&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=21&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=1998-12-31&minPrice=4000&maxPrice=7001&transmission=AUTOMATIC_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Jep men alt for gammel. Har kig på en 2005 bimmer hvor jeg også er enig med
forhandleren om prisen, så nu mangler jeg bare lige at blive enig med
taksatoren

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 04-08-09 17:19

> Har kig på en 2005 bimmer hvor jeg også er enig med forhandleren om
> prisen...

Forhåbentlig en udgave med 6 eller flere cylindre...

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-08-09 17:34

On Tue, 04 Aug 2009 16:19:27 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

>Forhåbentlig en udgave med 6 eller flere cylindre...

Så skal han da have to af de 318'ere, han har talt om...

Fly

Fra : Tom

Dato : 04-08-09 18:13

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Forhåbentlig en udgave med 6 eller flere cylindre...

pengene har alligevel indflydelse på mit valg, så det bliver kun et en 320d
med fire propper, 150 heste og et æsel

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-09 18:22

Hej!

Tom wrote:
> pengene har alligevel indflydelse på mit valg, så det bliver kun et en 320d
> med fire propper, 150 heste og et æsel

Kebabtaunus :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tom

Dato : 04-08-09 18:28

> Hej!

> Kebabtaunus :)

men grønthandler DET bliver jeg altså ikke

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-09 19:27

Hej!

Tom wrote:
> men grønthandler DET bliver jeg altså ikke

"Grønt og frugt".

Skrevet sådan med vilje ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tom

Dato : 04-08-09 20:37

> Hej!

> "Grønt og frugt".
>
> Skrevet sådan med vilje ;)

Ikke pænt at gøre grin af en mand for 2. gang i dag :D
Fik stukket nøglerne til en Galf (Golf red.) i hånden tilknyttet nøglerne
var en temmelig stor bamse...da jeg efterlader Galfen på P-pladsen opdager
jeg til min skræk at der er en streamer på med teksten "mors
dyt"..........hold kæææææææææft mand, godt der ikke var nogen der har set
mig.

Var også nær kørt galt i det første sving da golleren var uden servo...wow
mine dej-arme kom på arbejde. Virkelig skidt dag i dag :D

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-09 20:53

Hej!

Tom wrote:
> Ikke pænt at gøre grin af en mand for 2. gang i dag :D

Når man ikke vil køre bimmer med mindst 6 cylindre må man finde sig i det ;)

> [...]
> jeg til min skræk at der er en streamer på med teksten "mors
> dyt"..........hold kæææææææææft mand, godt der ikke var nogen der har set

Hehe, lol. Det er hvad man får ud af en goller-test Men Klaus er
tilfreds med sin, og det er nok for mig :)

> Var også nær kørt galt i det første sving da golleren var uden servo...wow
> mine dej-arme kom på arbejde. Virkelig skidt dag i dag :D

Fornemmer pludselig, at skyldsspørgsmålet kommer over i din lejr ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-09 21:53

Kim Voss Schrader skriver:

> Hehe, lol. Det er hvad man får ud af en goller-test Men Klaus er
> tilfreds med sin, og det er nok for mig :)

Du er velkommen til at kigge forbi og få en prøvetur i traktoren.... Nu
er det vel også 10 år siden vi så hinanden sidst, der var du en ung fløs
på et kollegieværelse

Meeen det er næppe samme type traktor som min han har haft. De fås vidst
ikke uden servo, med mindre at nogen afbryder sikringen til den
altså....

> Fornemmer pludselig, at skyldsspørgsmålet kommer over i din lejr ;)

For lidt kørsel i en LADA 2100 kan jeg forstå?
Selv min Golf I uden servo var en mis at køre i forhold til.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-08-09 22:33

Mogens wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Den dato er produktionsstart af den nye serie. Så skal det gamle
> lager på motorkontorerne lige anvendes først...

Som jeg læser det, kan man frit vælge fra nævnte dato.

--
/Frank

Fra : Western

Dato : 03-08-09 21:35