Biler i DK med UA nationalmærket?
Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-09 20:39

I nabolaget bor og arbejder en fra Ukraine, når han kommer hertil
fra ferie i sit hjemland, hiver han pladerne af den spritnye VW
han har. Pladerne er kun på når han skal til Ukraine.
Hvorfor det?
Er han paranoid så han tror nogle vil stjæle pladerne, eller kan
han fritages for noget afgift/forsikring whatever ved at fjerne
pladerne i de mdr. han arbejder her?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Mogens

Dato : 02-08-09 20:45

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Hvorfor det?

Så er han helt fri for alle kommentarerne, der automatisk falder, når en
dansker ser en udenlandsk vogn stå i længere tid i DK (brødnidhed)

Fra : Benthe

Dato : 03-08-09 11:57

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Så er han helt fri for alle kommentarerne, der automatisk falder, når en
> dansker ser en udenlandsk vogn stå i længere tid i DK (brødnidhed)

Hej Mogens

Jeg er glad for du mener det er brødnihed når nogen stjæler fra den fælles
kasse, så det bliver dyrere for alle dem der betaler sin skat og afgift.
Prøv først at tænke tanken til ende, hvad ville der ske hvis alle bedrog
skattevæsenet og ikke betalte noget ?

Men da du synes det er ok vil jeg gerne bede dig poste din adresse og hvor
du lægger dine nøgler til dit hjem, for når du synes det er ok at stjæle fra
os andre, så er det vel også ok at vi stjæler fra dig ?

Fra : Jensen

Dato : 03-08-09 13:53

On Mon, 3 Aug 2009 12:56:34 +0200, "Benthe" <bnene@gamil.com> wrote:

> [...]
>kasse, så det bliver dyrere for alle dem der betaler sin skat og afgift.
>Prøv først at tænke tanken til ende, hvad ville der ske hvis alle bedrog

Mogens er bekvemmelighedsflygtning i Sverige, hvilket forklarer en del...

--
Thomas

Fra : Jensen

Dato : 03-08-09 13:54

On Mon, 03 Aug 2009 14:52:41 +0200, Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote:

>Mogens er bekvemmelighedsflygtning i Sverige, hvilket forklarer en del...

Ups...glemte smiley'en.

--
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 03-08-09 16:32

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Ja, jeg bor i Sverige og betaler skat i begge lande. Jeg bliver endda
dobbeltbeskattet af SP-pengene, fordi Staten har valgt at kalde skatten en
afgift, hvilket medfører, at afgiften af SP-pengene ikke er omhandlet af
fællesbeskatningsreglerne. Nu forventer jeg ikke den store medfølelse, men
mange har ondt i røven over, at nogle flytter til udlandet - og ofte har de
ondt i røven på det forkerte grundlag.

> Ups...glemte smiley'en.

Jeg tillægger den nok ikke den store værdi :)

Fra : Mogens

Dato : 09-08-09 21:19

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> afgift, hvilket medfører, at afgiften af SP-pengene ikke er omhandlet af

Desuden betyder store valutamæssige kursfald, at den svenskeboligs værdi
udhules. Blev boligen for 3 år siden til eksempel købt for 7 mill SEK (kurs
82 = 5.750.000 KK), er boligen nu 1 mill DKK mindre værd !!! (kurs 68 =
4.760.000 DKK). Jeg er godt klar over, at boliger i DK tilsvarende har
mistet deres værdi, men dét (prisfald) er jo også sket i mindre grad her,
hvorfor dét tab kommer oveni. Ovenstående er blot en oplysning - ikke noget
ynk fra mig :)

Fra : Mogens

Dato : 03-08-09 16:34

"Benthe" <bnene@gamil.com> skrev i meddelelsen

> Hej Mogens

Hej Benthe

> [...]
> kasse, så det bliver dyrere for alle dem der betaler sin skat og afgift.
> Prøv først at tænke tanken til ende, hvad ville der ske hvis alle bedrog

Jeg har ikke anmeldt nogen i den sammenhæng endnu. Det er måske forkert kva
din holdning, men vi kunne jo prøve at spørge her i gruppen, hvor mange der
har anmeldt folk, der snyder med eksempelvis udenlandske nr. plader. Jeg
tror ikke, der kommer mange svar...

> Men da du synes det er ok vil jeg gerne bede dig poste din adresse og hvor
> du lægger dine nøgler til dit hjem, for når du synes det er ok at stjæle
> fra os andre, så er det vel også ok at vi stjæler fra dig ?

Ovenstående kan vist opfattes som værende langt ude i hampen :)

Fra : BikeManiac

Dato : 02-08-09 13:45

Du fortæller ikke om han lader bilen stå uden plader på mens han er
her!! Sætter han danske plader på og kører rundt i den?

Generelt hedder det, at hvis han har fast bopæl her i DK i mere end
180 dage om året (dvs han har sit daglige virke og tilhørsforhold her
i DK) og at dette oven i købet bekræftes med at han har
folkeregisteradresse på bopælen, så SKAL der betales afgift af bilen.
Det er også ulovligt at sætte UA-pladerne på bilen her i DK på hans
bopæl og trille de x antal km til grænsen. Så skal han købe en
prøvenummerplade til 1 dag hvis det skal gøres lovligt.

Lucas

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-09 20:47

BikeManiac <lucasjensen@gmail.com> skrev:
> Du fortæller ikke om han lader bilen stå uden plader på mens
> han er her!! Sætter han danske plader på og kører rundt i den?

Han MTBér rundt

> [...]
> UA-pladerne på bilen her i DK på hans bopæl og trille de x
> antal km til grænsen. Så skal han købe en prøvenummerplade til

Jeg aner ikke hva der sker, men pladerne rykkes af samme dag som
han kommer fra Ukraine, og de sættes ikke på kareten inden næste
gang han drager sydpå.

Fra : Armand

Dato : 03-08-09 15:52

Henning Lund skrev:

> Han MTBér rundt

Måske at bondemanden liegfrem har frabedt sig at have biler med
udenlandske nummerplader stående på grunden, for ikke at trække
fagforeninger og SKAT til :-/

EN ting er sikkert: Det ér lusk der er årsag :-|

--
Armand.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 02-08-09 20:48

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er han paranoid så han tror nogle vil stjæle pladerne, eller kan han
> fritages for noget afgift/forsikring whatever ved at fjerne pladerne i de

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816422&vId=0

Måske noget i den stil?

Kent Nielsen

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-09 21:06

Kent Nielsen <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev:

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816422&vId=0
>
> Måske noget i den stil?

Måske, men det er vel noget ala selvkontrol så, pladerne har han
sikkert i skuffen hvor han bor, jeg synes ikke at kunne se at de
kan deponeres nogle steder.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-08-09 23:58

Henning Lund wrote:

> Måske, men det er vel noget ala selvkontrol så, pladerne har han
> sikkert i skuffen hvor han bor, jeg synes ikke at kunne se at de
> kan deponeres nogle steder.

Det kan være som med MC i gamle dage: Deponeret hos forsikringsselskabet.
Jeg tror bare gutten ikke vil fristes til nuppe bilen.

--
/Frank

Fra : BikeManiac

Dato : 02-08-09 13:50

Hov glemte at sige, at hvis der er plader på bilen så kan
parkeringsvagterne give ham en bøde. Hvis der ikke er plader på bilen
har politiet lov til at hente bilen inden for 24 timer på et fejeblad.
I DK kan man ikke uden videre efterlade køretøjer på offentlig vej
uden at de har plader på. Men hvis den står på hans grund i hans
indkørsel bliver den vel bare betragtet som et objekt på 4 hjul.

Lucas

Fra : BikeManiac

Dato : 02-08-09 13:56

> Jeg aner ikke hva der sker, men pladerne rykkes af samme dag som
> han kommer fra Ukraine, og de sættes ikke på kareten inden næste
> gang han drager sydpå.

En mulighed ville være at han slet ikke ejer bilen og at den tilhører
en kollega i Ukraine og at han så bare låner den. Men uanset hvad er
det ulovligt at føre et udenlandsk køretøj i DK hvis man har fast
folkeregisteradresse i DK. Umiddelbart vil jeg gætte på at det hænger
sammen således: Han har fast adresse i DK, men minimerer chancen for
at blive snuppet ved kun at være på danske veje ganske få timer om
året.

Du må da kunne fornemme hvor mange dage om året han er i DK. Hvis han
har fast job i DK så har han vel ikke mere end 6 uger pr år med mindre
det er noget særligt.

Lucas

Fra : Henning Lund

Dato : 02-08-09 21:17

> [...]

> adresse i DK, men minimerer chancen for at blive snuppet ved
> kun at være på danske veje ganske få timer om året.

Jeg kan ikke krak´ke ham, men han bor i et sommerhus og har
arbejdet hos en landmand på egnen de sidste par år.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-08-09 00:17

Henning Lund skrev:

> Jeg kan ikke krak´ke ham, men han bor i et sommerhus og har arbejdet hos
> en landmand på egnen de sidste par år.

Det lyder som at der foregår andet og mere humbug end blot det med bilen.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 02-08-09 23:35

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Men uanset hvad er
det ulovligt at føre et udenlandsk køretøj i DK hvis man har fast
folkeregisteradresse i DK.

A-hva? og hvorfor det?
Dvs, at hvis min onkel, der bor i Sverige, kommer her og besøger mig, så må
jeg ikke hente morgenbrød i hans bil?
Det lyder helt åndssvagt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-08-09 23:55

Martin Bak wrote:
> [...]
> Dvs, at hvis min onkel, der bor i Sverige, kommer her og besøger mig,
> så må jeg ikke hente morgenbrød i hans bil?

Det lyder åndssvagt, men det kræver at han sidder på passagersædet.

--
/Frank

Fra : Knud

Dato : 03-08-09 04:38

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
> Dvs, at hvis min onkel, der bor i Sverige, kommer her og besøger mig, så
> må jeg ikke hente morgenbrød i hans bil?

Men ikke desto mindre virkeligheden!

Knud

Fra : Armand

Dato : 03-08-09 15:49

Martin Bak skrev:
> [...]
> A-hva? og hvorfor det?
> Dvs, at hvis min onkel, der bor i Sverige, kommer her og besøger mig, så må

Sådan er det, og det lidet åndsvage i reglen er at ellers ville alle
køre på svenske plader og være på vej til bageren når de blev stoppet!

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-09 23:43

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> en kollega i Ukraine og at han så bare låner den. Men uanset hvad er
> det ulovligt at føre et udenlandsk køretøj i DK hvis man har fast
> folkeregisteradresse i DK. Umiddelbart vil jeg gætte på at det hænger

Ikke korrekt. Man må som borger med folkeregisteradresse i Danmark, godt
køre en bil på udenlandske plader i DK, blot bilens ejer er med i bilen.
)

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-08-09 23:56

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Ikke korrekt. Man må som borger med folkeregisteradresse i Danmark,
> godt køre en bil på udenlandske plader i DK, blot bilens ejer er med

og i denne sammenhæng: Ikke har folkeregisteradresse i DK.

--
/Frank